nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Tammikuu 27. 15:51:54 2010

Mikäs avain siihen lukitusmutteriin kävi? Pitäis kohta mennä säätämään ja sitä ennen ostaa avain siihen.
Viimeksi muokannut vauhtipete, Ke Tammikuu 27. 20:01:13 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 27. 16:12:20 2010

Siis kokoako tarkoitat? kokoa en muista mutta tee lenkkiavaimesta, lämmität vaan kaasupillllä punaiseks ja taivutat.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Tammikuu 27. 18:04:21 2010

19mm
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Tammikuu 27. 20:11:14 2010

Mikäs hemmetti noita keinuja syö noin kovasti?
Välys oli sormin kokeillessa ihan ok mutta keinu liikkuu sivuttain tosi paljon ja pitää kalkatusta tyhjäkäynnillä ja kevyessä kiihdytyksessä?
On syönyt jo retaineristakin kunnon siivun kun menee niin paljon sivuun.
Ei ollut kameraa matkassa niin piirsin koneelta löytyneeseen kuvaan mallia... hep
Niin ja pakopuolelta kaikista, imupuolella ei kai mitään normaalista poikkeavaa.
Öljy kiertää varmasti kun oli niin märkä koko koneisto ja nokka ei ole kulunut mutta tekiskö liian löysät jouset tollasta?
Ahdettu kone cossun ruiskulla, vakio nokka.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Tammikuu 27. 22:07:59 2010

vauhtipete kirjoitti:Mikäs hemmetti noita keinuja syö noin kovasti?
Välys oli sormin kokeillessa ihan ok mutta keinu liikkuu sivuttain tosi paljon ja pitää kalkatusta tyhjäkäynnillä ja kevyessä kiihdytyksessä?
On syönyt jo retaineristakin kunnon siivun kun menee niin paljon sivuun.
Ei ollut kameraa matkassa niin piirsin koneelta löytyneeseen kuvaan mallia... hep
Niin ja pakopuolelta kaikista, imupuolella ei kai mitään normaalista poikkeavaa.
Öljy kiertää varmasti kun oli niin märkä koko koneisto ja nokka ei ole kulunut mutta tekiskö liian löysät jouset tollasta?
Ahdettu kone cossun ruiskulla, vakio nokka.
Onko kosketus kohdallaan? Ja keinuhan ottaa venttiilin päästä sivuohjauksen, meinasitko että se liikkuu koko keinu sivuttain vai sitä että se keinu keikkuu siinä venttiilin päällä?
Jäsen #606

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Tammikuu 27. 22:20:57 2010

Sivusuunnassa liikkuu venttiilin puolelta, säädön puolelta ei heilu.
Vähän jos selviskin eli siellä taitaa olla venttiilinjatkoille levennetyt keinut mutta ihmetyttää vaan miksi se on nyt ihan äskettäin ruvennut kalkattamaan ja ottaamaan lautaseen kiinni.
Ja miksi imuventtiileissä ei ole samaa vikaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja xsx » To Tammikuu 28. 19:50:53 2010

Nyt samalla kun on koppa auki muista putsata se öljyputki ja kato että suihkii oikeeseen kohtaan. Itellä on nyt 140tkm ajettu toi mun viri ohc eikä ole mikään kulunut. Se putki on yleensä täynnä paskaa vaikka kuinka usein vaihtaa öljyt. :cha
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Tammikuu 28. 23:05:26 2010

Oli se jo tossa välissä kasassakin mut nyt on taas auki ja keinut irti :P
Nokassa ei ole kulumaa niin kai se suihkii, eikä tolla kilsojakaan ole hirveesti.
Hommasin ihan uudet keinut ja totesin että ei tapaa venttiilin päähän, lautaset tai lukot on venähtäneet ja venttiili uponnut syvemmälle.
Eikä olis eka kerta, ei näköjään kestä kierroksia noi vakiot.
Ei vissiin auta kun tilata rally racelta ne teräslautaset ja uudet lukot.
Onko muuten eroa vakio keinuissa ja fosfatoiduissa? Ei kulu niin "nopeesti"?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Tammikuu 28. 23:34:44 2010

Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, että ois noi lautaset tai lukot antaneet periksi. Ei meillä päin ole noiden kanssa ollut ikinä ongelmia 8000 rpm kiertävissäkään koneissa.

Olihan noiden kuluneiden keinujen liukupinnat ehjät? Ei ois mahdoton, että olisi alkaneet ensin pakovenat kantamaan, sitten syönyt keinut "kuopalle" ja sen jälkeen alkeneet heilua välyksen kasvun myötä paikallaan?

Just tossa viime viikonloppuna vaihdettiin broidin jäärata vehkeeseen yksi keinu, kun oli syönyt liukupinnan alaspäin kaarevaksi ja alkoi sen seurauksena pitämään aikamoista ääntä. Ja tämä oli tapahtunut imupuolella, joten ainoaksi selitykseksi mietittiin, että keinu ei ole vain lähtenyt hakemaan muotoaan kunnolla uuden nokan kanssa.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Tammikuu 29. 1:37:17 2010

Siis se nokkaa vasten tuleva pinta? Ihan normaalin näköset ne oli mun mielestä.
Aikasemmassa autossa meni pahemmin ja nopeemmin, se oli kaasareilla, isoilla ahdoilla ja ilman kierrostenrajotinta. 1 2 3
Tästä voi vetää sen johtopäätöksen että ei noi paskat kestä sudittaa kaasu pohjassa :green:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Tammikuu 29. 11:17:11 2010

Saakeli kun mitä enemmän tota pyörittää päässä niin sitä enemmän se alkaa kuulostaa alakerran laakerille :green:
Pitää vissiin vaan lyödä kasaan vanhoilla osilla ja ruveta haalimaan tavaraa vähän isompaan remppaan. :roll:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Tammikuu 29. 11:50:38 2010

Jep, luulis rallattavan tasaisesti kokoajan.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Tammikuu 29. 13:50:41 2010

vauhtipete kirjoitti:Siis se nokkaa vasten tuleva pinta? Ihan normaalin näköset ne oli mun mielestä.
Aikasemmassa autossa meni pahemmin ja nopeemmin, se oli kaasareilla, isoilla ahdoilla ja ilman kierrostenrajotinta. 1 2 3
Tästä voi vetää sen johtopäätöksen että ei noi paskat kestä sudittaa kaasu pohjassa :green:
Siis tässä kuvien tilanteessa on minun mielestä käynyt niin että seuraaja on ottanut kiinni retaineriin jossain noston vaiheessa.
Eli kun seuraaja painaa retaineria pääsee lukkokiilat löysälle ja venttiili pääsee liikkuu vapaasti.
Nuo kiilat hajoo siitä jatkuvasta liikkeestä ja retainereissa näyttäs olevan niiden seuraajien sivuissa olevien venttiilinpään ohjaimien jäljet, seuraajien sivu ohjaimien murtuminen tukisi myös tätä "teoriaa".

Mulla on itsellänikin joskus ottanut seuraaja retaineriin kun venttiilin pää on liian lyhyt.
Olen hionu seuraajan ohjaimia pikkasen matalammax ettei ota retaineriin kii enään.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Tammikuu 29. 14:29:32 2010

Tässä nykysessä on just hiottu ne sivut matalaksi, paljon enempää ei uskalla ottaa että pysyy vielä paikallaan.
Tossa muuten on se avain minkä tein, kyllä lähtee!! :green:
Löytykin tallilta vanhat mistä sai tehtyä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Tammikuu 29. 15:36:23 2010

vauhtipete kirjoitti:Tässä nykysessä on just hiottu ne sivut matalaksi, paljon enempää ei uskalla ottaa että pysyy vielä paikallaan.
Tossa muuten on se avain minkä tein, kyllä lähtee!! :green:
Löytykin tallilta vanhat mistä sai tehtyä.
Pyöritä konetta käsin avaimella kampuran päästä, venttiilikoppa pois paikaltaan ja kato ottaako seuraajat kiinni retainereihin jossain vaiheessa nokan nostoa.
Sitten poistat materiaalia juuri siitä kohdin mikä ottaa kiinni.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Tammikuu 29. 17:50:51 2010

No itsekkin mietin vielä eilisen illan saunan lauteilla, että jotain tässä vauhtipeten "keinuhommassa" mättää ja rupesin kääntymään tohon TVR:n mainitsemaan syyhyn myöskin.

Broidilla on kansi 45,8mm imuvenoilla ja siinä oli vähän sanomista noissa keinukulmissa, joten hiottiin venan päistä tavaraa tarvittavat määrät pois. No sitten tuli tämä seuraajan väärä kosketuskohtaongelma ja venan päät ylimmän lukkouran yläpuolella oli niin lyhkäset (millin luokkaa), että ei kannattanut ruveta keinuja muokkaamaan, joten pyöröhioin neljännet lukkourat venoihin ja näin saatiin lisää vartta lautasen päälle.
Huvittavinta tässä on, että homma tehtiin vajaa kymmenen vuotta sitten ja muutama vuosi sitten broidi oli nähnyt jossain enkkujen viriputkassa samanlaiset imuvenat myynnissä. Niissäkin oli ollut neljä kiilauraa ja joku erikoismaininta, että lisäurat tehty keinukulmien takia tai jotain. No oltiin varmaan aikaamme edellä jo silloin :D

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Tammikuu 29. 23:46:11 2010

TVR kirjoitti:Pyöritä konetta käsin avaimella kampuran päästä, venttiilikoppa pois paikaltaan ja kato ottaako seuraajat kiinni retainereihin jossain vaiheessa nokan nostoa.
Sitten poistat materiaalia juuri siitä kohdin mikä ottaa kiinni.
Niistä on jo melkein puolet hiottu pois kun vertasin uusiin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: nopea ohc venttiilinsäätö kyssäri&ongelman hakua

Viesti Kirjoittaja olafu » La Tammikuu 30. 2:20:57 2010

Rallyracen teräsretainereissa se venttiili jää vielä syvemmälle mitä vakiossa. Itte jouduin sorvaamaan retainerin keskeltä tavaraa pois, ettei lascappi pohjaa siihen.
Ittelläkin menny yks vakioretaineri halki kun keinun pää otti kiinni. Ei menny venttiili sentään läpi vielä.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin