RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

esse
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 15:06:17 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Viesti Kirjoittaja esse » Su Marraskuu 29. 18:59:13 2009

Mitä eroavaisuuksia on 2,0 dohc kansissa ruisku / kaasari, ruiskun kansi halki ja olis kaasarin kansi olemassa tilalle?

Saa myös soittaa 050-4100 859 / soitan takaisinpäin
Mondeo 1,6 -96
VW LT 35 -02
Transit 2,4 D YORK Possunokka
MK 1 ESCORT 1300 GT Historic G/D Ratakilpuri
#1484

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Su Marraskuu 29. 21:01:00 2009

olisiko ollut suuttimet kannessa eikä imusarjassa?

esse
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 15:06:17 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Viesti Kirjoittaja esse » Su Marraskuu 29. 21:29:39 2009

tämän suuttimien tarkastus ohjeiden mukaan suuttimet ovat bensatukissa?"

Ota bensatukki irti ja virittele sähkö joka suuttimeen, suuttimen päät mittalaiseihin ja bensanpaineet päälle, niin näkyy suutinten maksimituotto. Pitää olla varovainen ettei sähköjohdot pääse lyömään valkeeta, tai suuttimet lähde tukista irti.

Joten eivät siis kannessa? vai ymmärsinkö väärin?
Mondeo 1,6 -96
VW LT 35 -02
Transit 2,4 D YORK Possunokka
MK 1 ESCORT 1300 GT Historic G/D Ratakilpuri
#1484

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 29. 21:53:34 2009

esse kirjoitti:tämän suuttimien tarkastus ohjeiden mukaan suuttimet ovat bensatukissa?"

Ota bensatukki irti ja virittele sähkö joka suuttimeen, suuttimen päät mittalaiseihin ja bensanpaineet päälle, niin näkyy suutinten maksimituotto. Pitää olla varovainen ettei sähköjohdot pääse lyömään valkeeta, tai suuttimet lähde tukista irti.

Joten eivät siis kannessa? vai ymmärsinkö väärin?
Juu, kyllä ne tietenkin on bensatukissa kiinni, mutta suutinten toinen pää tulee kanteen. Eli kaasari ja ruiskukoneen kansissa on tuon verran eroa.
Jäsen #606

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Marraskuu 29. 23:19:46 2009

Tuon suutinongelman lisäksi ne imukanavat ovat erimalliset, joutuu snurrailemaan jotain sovitettaessa sekä nokat erilaiset. Eli niistä ei kannata tehdä hybridiä jos helpolla haluaa selvitä...

esse
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 15:06:17 2005
Paikkakunta: Hausjärvi
Viesti:

Re: RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Viesti Kirjoittaja esse » Ma Marraskuu 30. 7:17:57 2009

Kiitos vinkeistä, pitää ruveta etsimään ruiskun ehjää kantta, vai onko niitä olemassakaan?
Mondeo 1,6 -96
VW LT 35 -02
Transit 2,4 D YORK Possunokka
MK 1 ESCORT 1300 GT Historic G/D Ratakilpuri
#1484

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Marraskuu 30. 19:22:09 2009

esse kirjoitti:Kiitos vinkeistä, pitää ruveta etsimään ruiskun ehjää kantta, vai onko niitä olemassakaan?
On ehjiä kansia. Kaverilla on yks jos kiinnostaa, imusarjan + muut paskat saa kaupanpäälle.
Venttiilin kumit pitää vaihtaa, vaihdettiin koko kansi kun sattu oleen ehjä savuamaton kansi nurkissa. Mahdollisesti ohjurit tippunu alaspäin, mutta halki tämä ei ole, eli on uudistettavissa kohtuu halvalla remontilla. Omaan makso aikanaan vähän yli 200e, sis. plaanaus, k-linerit, ohjurin kumit, seetityöt ja pako-ohjurien kiinnitys jollain, en kysynyt millä. Ilmeisesti teki sorvilla matalat urat ohjureihin ja jonkun mopon männäntapin lukkorenkaita ( C- renkaat ) näin syntyneisiin uriin asentamalla.
Jäsen #606

infinity
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 10:01:23 2008

Re: RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Viesti Kirjoittaja infinity » La Tammikuu 30. 1:25:09 2010

Eli mitäs tapahtuu jos kaasari dohcista laittaa nokat ruiskuun?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Tammikuu 30. 22:28:30 2010

olafu kirjoitti:
esse kirjoitti:Kiitos vinkeistä, pitää ruveta etsimään ruiskun ehjää kantta, vai onko niitä olemassakaan?
On ehjiä kansia. Kaverilla on yks jos kiinnostaa, imusarjan + muut paskat saa kaupanpäälle.
Venttiilin kumit pitää vaihtaa, vaihdettiin koko kansi kun sattu oleen ehjä savuamaton kansi nurkissa. Mahdollisesti ohjurit tippunu alaspäin, mutta halki tämä ei ole, eli on uudistettavissa kohtuu halvalla remontilla. Omaan makso aikanaan vähän yli 200e, sis. plaanaus, k-linerit, ohjurin kumit, seetityöt ja pako-ohjurien kiinnitys jollain, en kysynyt millä. Ilmeisesti teki sorvilla matalat urat ohjureihin ja jonkun mopon männäntapin lukkorenkaita ( C- renkaat ) näin syntyneisiin uriin asentamalla.
väitän että on ollut kyllä halpa paikka.

itelle ohc kanteen pelkät vena työt(istukat ja venojen hionta) reilu puoltoista sataa pimeänä.
siihen kuului kyllä nokan laakeripintojen hionta.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 1. 0:36:23 2010

Rahtinalle kirjoitti:
olafu kirjoitti:
esse kirjoitti:Kiitos vinkeistä, pitää ruveta etsimään ruiskun ehjää kantta, vai onko niitä olemassakaan?
On ehjiä kansia. Kaverilla on yks jos kiinnostaa, imusarjan + muut paskat saa kaupanpäälle.
Venttiilin kumit pitää vaihtaa, vaihdettiin koko kansi kun sattu oleen ehjä savuamaton kansi nurkissa. Mahdollisesti ohjurit tippunu alaspäin, mutta halki tämä ei ole, eli on uudistettavissa kohtuu halvalla remontilla. Omaan makso aikanaan vähän yli 200e, sis. plaanaus, k-linerit, ohjurin kumit, seetityöt ja pako-ohjurien kiinnitys jollain, en kysynyt millä. Ilmeisesti teki sorvilla matalat urat ohjureihin ja jonkun mopon männäntapin lukkorenkaita ( C- renkaat ) näin syntyneisiin uriin asentamalla.
väitän että on ollut kyllä halpa paikka.

itelle ohc kanteen pelkät vena työt(istukat ja venojen hionta) reilu puoltoista sataa pimeänä.
siihen kuului kyllä nokan laakeripintojen hionta.
Satanen lisää tohon niin melkein mikä vaan paikka tekee.
Jäsen #606

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: RUISKU JA KAASARI 2,0 DOHC KANNEN EROT

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Helmikuu 1. 6:51:11 2010

Täältäkin löytyy kansi tarvii kanssa ohjuriremontin..
Niin kauan sillä ajeli kunnes taustapeilistä näky tasakaasulla sinistä ja kaikki meni ohi:)
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Vastaa Viestiin