4 wd wiseco

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

4 wd wiseco

Viesti Kirjoittaja mk kax » Ke Helmikuu 17. 18:22:35 2010

ny on purusta kulunu liian kauan ja muisti pätkii,kummis päin ne männät ny tulikaan.tulikos ne imu vai pakopuolelle ne venttiilin kolot mitkä oli ihan siinä männän laidassa? :oops: ja tapin reikähän tais olla keskellä mäntää ?
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: 4 wd wiseco

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Helmikuu 17. 18:50:58 2010

mk kax kirjoitti:ny on purusta kulunu liian kauan ja muisti pätkii,kummis päin ne männät ny tulikaan.tulikos ne imu vai pakopuolelle ne venttiilin kolot mitkä oli ihan siinä männän laidassa? :oops: ja tapin reikähän tais olla keskellä mäntää ?
Imupuolella isommat venttiilit joten sille puolelle isommat lovet..
Toyota Supra TT

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: 4 wd wiseco

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Helmikuu 17. 20:12:31 2010

Nyt päästiin asiaan joten jatketaas tänne...eli onko 4wd:n mäntä paras vaihtoehto viriviri koneeseen vai joku wiseco, accralite??? Ja jos ihan faktoista puhutaan sit, ettei mistään kuulopuheista kaverin +++900hp versioista. Siis tottakai männän kuin männän saa rikki väärillä säädöillä, mut onko kestoissa eroa jos lyödään riviin vakio, wiseco, acralite tms...???

E: enkä jaksanu ettiä haulla, kun ei viimeksikään löytynyt mitään asia topikkeja aiheesta...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: 4 wd wiseco

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Helmikuu 17. 21:38:58 2010

Tämä on kyllä sellainen ikuisuuskysymys. Vakiomäntähän on suunniteltu kestämään paljon kilometrejä ja senhän se kyllä tekeekin eli varmasti 200tkm rajakin rikkoutuu vakiokoneella kun huolletaan moottoria asianmukaisesti. Tehoakin vakiot kestää, mulla omassa escortissa aikanaan +500hv ja kyllä sille tuli kenkääkin annettua eikä ainakaan mulla rikkoutunut tai tuottanut muitakaan ongelmia. Vakiomäntä on kuitenkin hiukan painavampi kuin ns.kisamännät ja venttiilikolot puuttuu, toki ne on helppo vakioihinkin tehdä mutta siinäpä ne suurimmat erot ehkäpä ovatkin. Nyt rakensin kilpuriin uuden moottorin Wössnerin männillä, katsotaan kuinka ne toimivat. Hyvälaatuisilta ne ainakin vaikuttivat. Kilometrejä kisamäntiähän ei ole suunniteltu kestämään varmasti noin paljon kuin orkkisten koska kilpamoottoreita huolletaan hiukan useammin... Vai oisko joku ajanut vaikkapa wisecoilla esim 50000km tai yli?
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: 4 wd wiseco

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Helmikuu 17. 23:26:02 2010

Kyllähän wisecot näyttää kestävän 50tkm ja yli eikä vieny öljyäkään 50tkm kohdalla. Ainakin 12.8 vartti ja mottitie 270kmh arvoissa jos pysyy eli lähes vakio.
Kossun vakiomäntä ja veivit on kyllä hyviä kun vertaa mihin vaan yhtään vastaavaan. Monessa vastaavassa uudemmassa on juuri männät ja kanget ihan roskiskamaa mutta taas hattu eri maailmassa.
Acra, wiseco, je, cps, mahle o.e, pitäisi löytyä toimiva.
O.E mahle 4wd taisi olla tappi tippa sivussa jolloin käynti pehmeämpi. Luulen että orkkismäntä "riittää" useimmille.

mk kax
Viestit: 166
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 17:42:01 2001
Paikkakunta: lempäälä
Viesti:

Re: 4 wd wiseco

Viesti Kirjoittaja mk kax » To Helmikuu 18. 18:25:28 2010

Hena kirjoitti:
mk kax kirjoitti:ny on purusta kulunu liian kauan ja muisti pätkii,kummis päin ne männät ny tulikaan.tulikos ne imu vai pakopuolelle ne venttiilin kolot mitkä oli ihan siinä männän laidassa? :oops: ja tapin reikähän tais olla keskellä mäntää ?
Imupuolella isommat venttiilit joten sille puolelle isommat lovet..
:oops: :oops: :D niinpä tietenkii.kiiitooos
No eihän se toimi!!!

Takatuuppari

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: 4 wd wiseco

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » To Helmikuu 18. 21:39:13 2010

Cosesc kirjoitti:Vai oisko joku ajanut vaikkapa wisecoilla esim 50000km tai yli?
HEP!
N. 50tkm ajettu wisecoilla, nyt on kone levällään, mutta samat männät menee edelleen koneeseen.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: 4 wd wiseco

Viesti Kirjoittaja Cosesc » To Helmikuu 18. 22:06:40 2010

Hyvä hyvä, tämä on hyvää kokemuspohjaista tietoa wisecojen kestosta.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Vastaa Viestiin