Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Petro75
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke Tammikuu 27. 16:00:39 2010
Viesti
Kirjoittaja Petro75 » Su Helmikuu 21. 20:17:20 2010
Hakua on nyt koitettu muutama viikko käytää ja vastauksia ei vaan löydy niin joutuupi kysymään

Elikkä minkälainen puristussuhe ois hyvä? Paineita aattelin käyttää semmosesta 0.8-1.2. Nyt ois alakerta aikalailla kasassa 205 lohko,cossun veivit ja männät, 4wd:n ö pumppu ja ruutat. Sain laskemalla puristukset nyt 8.08:1 ne sain ku 45ml kannen palotila 20ml männän palotila, mäntätulee lohkon yli 0.3 ykk. kannen tiiviste 1.1 ja halk92, isku76.95, sylinterin halk 90.8??? Sitten kansi tulee vakio venttiileillä vähä kanavia silitelty bf134 nokalla. Ruiskuna megaruuta is:sän imusatsilla, MItämieltä siittä onko paska

?? sitten Tähän hätään semmonen vielä että koneessa on ohc kampura ja mulla on tuossa pari vauhtipyörää joka toinen koskematon ohc:n 9kg ja toinen koko takalimppu poistettu 5kg. Kummastakin pitäis kitkapinta oikasta niin kumpaa suosittelisitte ottaa työn alle. Kytkimeksi aattelin vakio asetelmaa 4 palasella sinterilevyllä??? Kone on tulossa taunukseen

-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 21. 20:47:15 2010
Petro75 kirjoitti:Hakua on nyt koitettu muutama viikko käytää ja vastauksia ei vaan löydy niin joutuupi kysymään

Elikkä minkälainen puristussuhe ois hyvä? Paineita aattelin käyttää semmosesta 0.8-1.2. Nyt ois alakerta aikalailla kasassa 205 lohko,cossun veivit ja männät, 4wd:n ö pumppu ja ruutat. Sain laskemalla puristukset nyt 8.08:1 ne sain ku 45ml kannen palotila 20ml männän palotila, mäntätulee lohkon yli 0.3 ykk. kannen tiiviste 1.1 ja halk92, isku76.95, sylinterin halk 90.8??? Sitten kansi tulee vakio venttiileillä vähä kanavia silitelty bf134 nokalla. Ruiskuna megaruuta is:sän imusatsilla, MItämieltä siittä onko paska

?? sitten Tähän hätään semmonen vielä että koneessa on ohc kampura ja mulla on tuossa pari vauhtipyörää joka toinen koskematon ohc:n 9kg ja toinen koko takalimppu poistettu 5kg. Kummastakin pitäis kitkapinta oikasta niin kumpaa suosittelisitte ottaa työn alle. Kytkimeksi aattelin vakio asetelmaa 4 palasella sinterilevyllä??? Kone on tulossa taunukseen

Pistä huoletta nippuun vaan, hyvä tulee! Kannessa vois olla isommat venttiilit ja raikkaampi nokka, mutta kyllä noillakin eväillä sen 350-400hp pitäs tulla, kun ahdin vaan riittää. Painetta 1.5-2bar, mulla on megaan valmiit kartatkin tollaseen kokoonpanoon 630cc suuttimille, niin ei oo ihan niin kova hakeminen. Nokkana oli FR34 ja vakioventtiilit, mutta liekkö tolla BF134:lla kauheesti eroa tohon FR34:een... Vautipyörästä en mee sanoon, ittellä oli takapatti pois, muuten koskematon. Kytkin oli 4-lapanen sintteri, shimmattu vakio asetelma ja kone oli asennettu taunukseen

Meni vartilla 12.77 / 190km/h. OHC-sierran 5-lovinen vakio vaihdelaatikko, hiacen perä 4.3:1 välityksellä.
Jäsen #606
-
Petro75
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke Tammikuu 27. 16:00:39 2010
Viesti
Kirjoittaja Petro75 » Su Helmikuu 21. 21:01:41 2010
Ok. Pitänee sitten tuo keveempi vauhtipyörä alkaa vinisteleen paikalleen.. Mulla fööninä tuommonen to4 hirviän kokosella pakopesällä olikohan ar 1.14 siipien halk ei muitikuvia imu ar oli 0.60.?? Onkohan tuhoontuomittu ees koittaa tuolla ahtimella?? Pikkuhiljaa rojekti etenee vaan pitänee laitella aina kyssäreitä tänne kunhan jotain on mielenpäällä

-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 21. 22:09:45 2010
Kokeile

Ei se ainakaan kaukana ole. Vähän yläkiree siitä voi tulla isolla pakopesällä

Jäsen #606
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Su Helmikuu 21. 22:37:30 2010
Jos ei haulla löydy sopivaa tietoa, niin aika paljon selviää turbotuksista, kun luet projektiosion puolelta löytyvät OHC-turbo topickit.
Ja ei pahalla, mutta mielestäni tämä topicki kuulus mieluummin tonne normaalin tekniikan puolelle.