Enemmän kipinää? (tulppa-asiaa)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Enemmän kipinää? (tulppa-asiaa)

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ma Maaliskuu 1. 19:21:12 2010

Jos jakajasytytyksellisen vakiokoneen tulpan vakio kärkiväli on se 0.7 ja siihen vaihtaa kärjettömän sytytyksen ja suurtehopuolan nii voidaanko kärkiväliä kasvattaa ja saada isompi bäng?

Alakierrosvääntöä tässä lähinnä haetaan, Nivassa sitä ei oo koskaan edes tarpeeksi :-)
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Enemmän kipinää? (tulppa-asiaa)

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Maaliskuu 3. 11:16:37 2010

Eikös se käytännössä mee niin että isommalla kärkivälillä toimii alhaalta paremmin ja pienemmällä toimii yläkierroksilla paremmin, näin mulle on opastettu, mutta ei nyt varmaan ihan älyttömästi kannata kärkiväliä kasvattaa, kokeilemalla ehkä saat haettua sen sopivan välyksen.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin