Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Houkuttelis hitsaamisen vaihtoehtona vaihtaa Sierran takakaaret liimaamalla. Kävin aamusella kyselemässä tuohon tarkoitukseen olevaa liimaa; 3M liimatuubi maksaa 19eur ja sillä vaihtaa yhden kaaren. Lisäksi 3M on ollut niin ristuksen järkevä että ko. tuubi ei sovi tavalliseen silikoniprässiin vaan sitä varten on oma muovinen prässinsä jonka lähtöhinta on yli 60e.. satasen kustannukset siis olis ostaa prässi ja pari tuubia liimaa. mietin vain että johan mä tuolla rahalla ne hitsaankin...
onko jollain halvempia liimoja tiedossa? ihan sikaflexillä ei taida kehdata vetää XD
onko jollain halvempia liimoja tiedossa? ihan sikaflexillä ei taida kehdata vetää XD
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Onko hakusessa parempi ruosteenesto vai miks edes harkitset liimaamista ?
Hyvinhän tuota oot aikasemminkii kaaret vaihtanu hitsaamalla
Hyvinhän tuota oot aikasemminkii kaaret vaihtanu hitsaamalla

-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Sian 252 on halpaa ja toimii. Novationilta sitten paremmat aineet jos tarvetta.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Kyllä se liimaamalla varmasti pysyy ja noilla koriliimoillahan on aika hyvät ruostesuojaominaisuudet vieläpä. Miksi tarttet sen 60e puristimen? Eikös kyseessä ole sellainen kaksikomponenttipötkylä, josta voi vaikka sormilla tai jollain tapeilla painaa liimat ulos sieltä tuubista. Ainakin mitä itsellä kokemusta noista koriliimailuista, niin lujasti se kyllä tarttuu, kunhan saat oikeaan tasoon ne pellit. Ja reilusti sitä liimaa, nimittäin sehän sitten suojaa samalla sen liitoksen sieltä takapuolelta. Ja lisäksihän voi laittaa muutaman ruuvin, joista jälkeenpäin vedät kannat pois. Ruuvien avulla myös helppo vetää pinnat tiiviisti yhteen.
Tulipas mieleen, että kun sinähän oot aijemmin tuota koritinaustakin kokeillut, että passaakohan tuommoiseen liimaukseen enää tinailla päälle..
(vaikka tuskimpa on tarvetta)
Tulipas mieleen, että kun sinähän oot aijemmin tuota koritinaustakin kokeillut, että passaakohan tuommoiseen liimaukseen enää tinailla päälle..

"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Tuskimpa kestää liimat niin paljon kuumentaa että tinaa siihen saisi, eikä taida tinakaan tarttua jos liimaa on pellillä vielä
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Ei tosiaan tarvi sitä liimaprässiä mihinkään, puristaa johonkin purkkin niitä aineita saman verran, ja sotkee ne sekaisin siinä, ja levittää vaikka pienellä pensselillä. Eikä tarvi mitään tinaa enää päälle, kun kunnolla sovittelee saumat. Ja liimassa on erittäin hyvät ruosteenesto ominaisuudet. Ainoo mitä ihmettelen, että onko tosiaan noin paljon tullut 3M:n koriliiman hinta alas, kun silloin kun mun sierran kattopeltiä varten ostettiiin tuubi (jolla olis ihan vamasti vaihtanut molemmat kaaret ja vielä jotain muutakin) se maksoi 67e..
Ja jos prässi on tarpeellinen, niin oothän sää sen verran näppärä käsistäs, että tee halpis silikonituubi puristimeen adapteri, että saat tollasen 3M tuubin kii, ja mäntään jatko, missä kaks pienempää mäntää..
Ja jos prässi on tarpeellinen, niin oothän sää sen verran näppärä käsistäs, että tee halpis silikonituubi puristimeen adapteri, että saat tollasen 3M tuubin kii, ja mäntään jatko, missä kaks pienempää mäntää..
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
maali/liimakauppiaan kanssa hetken juteltuani päädyin tulemaan kaupasta ulos tuulilasiliiman kanssa; n 10e iso silikonipurkin kokoinen tuubi joka sopii tavan prässiin. "tuolla ne muutkin vetää" oli kommentti kun sanoin että pitää kuitenkin olla realisti, 93 Sierran mahdollinen käyttöikä noin 5 vuotta ja kyllä se tuolla sen aikaa pysyy hyvin...
90e olis maksanu oikea liima saman kokoinen tuubi, prässin vaativat halvempia.
lets see

lets see

-
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Projektikuvia odotellessa 

Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Hyvä valinta sinänsä.
Yllättävän halpa tuo liima muistelen et makso hunajaa.
tietty se reuna hioa passeliksi kitti hommiksi se menee.
Peltiruuveilla vetivät iholle ja se kallis liima välissä.
jonkin aikaa oli iholla ruuveilla vai oliko alupopniiteillä ei muista enää.
pari päivää lämpimässä tallissa. ja sit maalarille.
Pudistus oli kans tarkkaa et homma toimii. tietty sikaillessa ei niin justiin.
Seurasin vierestä kun n. 10 vuotta sitten erääseen mersuun vaihtoivat molemmat takakaari palat. Kurssikeskuksen autopelti ope oli ohjeistamassa.
ps. takakyljet moitteettomat edelleen.
Yllättävän halpa tuo liima muistelen et makso hunajaa.
tietty se reuna hioa passeliksi kitti hommiksi se menee.
Peltiruuveilla vetivät iholle ja se kallis liima välissä.
jonkin aikaa oli iholla ruuveilla vai oliko alupopniiteillä ei muista enää.
pari päivää lämpimässä tallissa. ja sit maalarille.
Pudistus oli kans tarkkaa et homma toimii. tietty sikaillessa ei niin justiin.
Seurasin vierestä kun n. 10 vuotta sitten erääseen mersuun vaihtoivat molemmat takakaari palat. Kurssikeskuksen autopelti ope oli ohjeistamassa.
ps. takakyljet moitteettomat edelleen.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Jos sulla on se työkalu mikä hakkaa sen pienen syvennyksen sille korjauspellille niin sillähän saa säästettyä vähän kittaamista.
Tietääkö joku virallisen nimen?
Tietääkö joku virallisen nimen?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
mistä sellaisen työkalun sais ostaa? kaikki sitä kehuu..
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Biltemasta paineilmakäyttönen tai mä voin myyä käsikäyttöset lähes käyttämättömät Hazetin pokkauspihit parilla kympillä
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
kas joo pilteemas 60e ja paikallisella varaosakauppurilla ei sen kalliimmat, paineilmakäyttöiset siis. odotetaan nyt jos tilistä jäis jotain käteen ettei kaikki mee taas PANKILLE, SÄHKÖÖN JA LÄMMITYKSEEN prkl..
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
no joo,vähennettyä ja vähennettyä kittaamista:vauhtipete kirjoitti:Jos sulla on se työkalu mikä hakkaa sen pienen syvennyksen sille korjauspellille niin sillähän saa säästettyä vähän kittaamista.
Tietääkö joku virallisen nimen?
tolla työkalulla ei pysty painamaan syvennystä jos kyljessä on vähänkin jotain pokkauksia (vrt vaikkapa Escort mk5/6 vaikka tässähän puidaankin Sierran kaarien liimausta) mutta aikas sovittelu on jos liimaa ja korjauspaloissa on aikas usein enempivähempi muotovikoja eli aika työläs sovitella.
ja siitä kitin määrästä,jos korjauspalan pelti on maks. 1mm paksua ja vaikka laittaisi korjauspalan orkkiskaaren päälle siten että saumassa on täpärästi 2peltiä päällekkäin,korjauspala tietysti ulkopuolella ettei mahdollinen kondenssivesi valu kyljen ja korjauspalan väliin (siis maks. n.2mm päällekkäin) niin on tosi helppo hitsata ja kun oikein hitsaa niin pelti ei vetele eli kittiä tulee se n. 1mm kerros,ei ole paljoa se.
ja tolla puristimella on tosi helppoa venyttää orkkis kylkipelti pilalle jos ei tiedä 100 varmasti mitä tekee tai jos ei ole kunnon puristinta.
ja jos liimaa uuden kaaren niin tietysti enemmän tarvii olla pellit päällekkäin kun 2mm että saa liimapintaa mutta ei liimauskaan mitään upotusta vaadi.
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
välikoppaan tein kokeilun, vaihdoin toisen kaaren liimalla, oli kylläkin perus sikaa ja toisen puolen hitsaamalla, kittiä menee samanverran molemmissa tapauksissa mutta käyttämäni liima oli liian pehmyttä ja kaari eli kesän aikana ja kittaukseen tuli halkeama. Ajallisesti ei juuri ole eroa liimaako vai hitsaako, sama aika menee molemmissa tapauksissa ja hitsatessa teen aina päittäin liitoksen.Meillä töissä kyllä liimataan paljonkin osia jos hankalahko hitsattava esim pakettiauton kylkipeltiin jos tekee pitkittäis liitoksen niin liimalla ehdottomasti, liimana käytetään 3m ja muita vastaavia oikeita liimoja. Vanhimmat liima korjaukset tehty 10v sitten ja ei ongelmia..
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Samoja mielipiteitä, eli jos liimaa käyttää, niin käyttää sitten sitten sitä oikeeta liimaa, koska se on suunniteltu kahden pellin liimaamiseen toisiinsa, eikä näin ollen elä kuivuttuaan. Itse olen kanssa n. 10 vuotta sitten nähnyt, kuinka yhteen mustangiin vaihdettiin takakylki liimaamalla, tuli todella siisti, ja kitattavaa jäi n.1mm-1,5mm rako. Auto on edelleen siisti. Eikä kai tuosta mun vanhasta sierrastakaan ole kattopelti irti lähtenyt, liimaamalla sekin laitettiin vesikouruista, ja jokunen ruostumaton teräsniitti pitämään liiman kuivumisen ajan pellin tiiviisti kiinni. Voi tosiaan joihinkin autoihin olla hankala liimata kaari, mutta taas joihinkin helppoa. Liimaamalla kun ei haittaa vaikka pellit on enemmänkin päällekkäin, kunhan liimaa on koko väli täynnä, ettei kosteus pääse väliin.JP kirjoitti:välikoppaan tein kokeilun, vaihdoin toisen kaaren liimalla, oli kylläkin perus sikaa ja toisen puolen hitsaamalla, kittiä menee samanverran molemmissa tapauksissa mutta käyttämäni liima oli liian pehmyttä ja kaari eli kesän aikana ja kittaukseen tuli halkeama. Ajallisesti ei juuri ole eroa liimaako vai hitsaako, sama aika menee molemmissa tapauksissa ja hitsatessa teen aina päittäin liitoksen.Meillä töissä kyllä liimataan paljonkin osia jos hankalahko hitsattava esim pakettiauton kylkipeltiin jos tekee pitkittäis liitoksen niin liimalla ehdottomasti, liimana käytetään 3m ja muita vastaavia oikeita liimoja. Vanhimmat liima korjaukset tehty 10v sitten ja ei ongelmia..
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Jep ratkaisu on se oikea liima piru kun muistais sen tarkan mallin.
noista lovetuspideista vai mitä ne oli.
itsellä mallia biltema.
kakstoiminen eli tuo lovetus ja kun pään kääntää sit voi tehdä reiän pellin reunaan.
maxsimi pellin paksuus varmaan 1mm.
Ja ei toimi kantti kohdissa luonnollisesti
3V olleet hyllyllä ja viellä ehjät
noista lovetuspideista vai mitä ne oli.
itsellä mallia biltema.

kakstoiminen eli tuo lovetus ja kun pään kääntää sit voi tehdä reiän pellin reunaan.
maxsimi pellin paksuus varmaan 1mm.
Ja ei toimi kantti kohdissa luonnollisesti
3V olleet hyllyllä ja viellä ehjät

Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
http://www.netikka.net/samih/vfarkku.html siinä olis kuvia kokeesta..
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Hienoa Sami! Hyvät kuvat eri vaiheista. Pakko sanoa, että odotan mielenkiinnolla lopputulosta ja sitä miten kestää.
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Kestämistä joutuu varmaan sitten kyselemään seuraavalta omistajalta 

Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
minun mielestä kaaria ei kannata vaihtaa sen korkeammalle kuin pakko, siitä uudesta korjaus kaarestakin voi leikata ylimääräisiä pois. Tuossakin em tapauksessa olisi riittänyt 5cm korkea soiro uutta kaarta ja vanha kun leikattu irti olisi siitä raosta mahtunut hitsaamaan sisäkaaren
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Tuossa sen nyt ei varmaan niin väliä, liimaamisen reenaamista, seuraavaks sitten oikeilla aineilla. Mutta tosiaan on pistänyt monen projektikuvista sama asia esiin, että kaaret vaihdetaan niin korkealta kuin korjauspala on, mikä takaa samalla sen, että jos tulee vaikka pikku kylkipusu tai täytyis jostain muusta syystä vaihtaa kaari uudestaan, niin seuraava korjauspala onkin koko takakylki. Samoin helmoja kun vaihtaa, niin monesti etulokasuojan (joka useassa voortissa on pistehitseillä kiinni) irroittaminen on ihan turhaa, helma ei yleensä ole vaurioitunut sinne lokasuojan alle asti, tai jos onkin, niin sen näkee siinä vaiheessa kun on laikannut vanhan ensin irti vaikkapa 5cm lokasuojan saumasta.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
nuo kaaret oli joku kötöstänyt pakkelilla ennemmin ja kilikalimaalilla. Leikkasin korjauspalasta pois kyllä, olis tulu yläpokkaukiseen asti muuten.. Noin tuuman päällekkäin laitoin ja halusin alla olevan pellin olevan ruostevapaata kestävämmän lopputuloksen saamiseksi. Ei olis saanu ku max 2cm säästettyä jos olis nipistäny liimasaumasta..
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
rälläköin ruuvinkannat irti ja seevasin reunaa. nätisti näyttää istuvan paikallaan - ei näytä siivottuna yhtään niin karskilta kun mitä musta korjauspelti ruuvien kera näytti
Paklasin vähän jo alkua mutta kitti prkl loppui kesken.

-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Entäs sisäkaaren korjaus?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
liimaa sielläkin on välissä. rikkonaistahan ei ollut kun parissa kohdin, liimalla sisäkaarikinkin on uudessa kiinni, laitoin kylläkin vielä lisää liimaa sinne tänään. Tosin enhän edes tiedä miltä 100% priima sisäkaari pitäis näyttää, tuo on tähänastisista avaamistani ehjimmän näköinen..
Yllättävänkin siisti tuosta tuli kun näytti hiukan lamellilaikkaa sille.. http://www.netikka.net/samih/vkaari9.jpg
Yllättävänkin siisti tuosta tuli kun näytti hiukan lamellilaikkaa sille.. http://www.netikka.net/samih/vkaari9.jpg
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Vielä kun saat sisäpuolelle maalia tai ainakin kotelosuojaa niin hyvä tulee.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
toki.. pinta vain ensin valmiiksi asti. ja palkkiakin saa vielä näemmä hitsata samalla kun tankin vaihdan...
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Mitäs liimaa toi on? Näyttää vaan sikaliiman tapaiselta..?
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
ei ole sikaa. sika on liian elastista = alkaa kitti rakoilla nopeemmin, tuo on tuulilasiliimaa, ei jää niin eläväksi sauma. näin ainakin myyjä väitti.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Joo kyllä siitä sitten on pakko tulla hyvä 

"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
http://www.netikka.net/samih/farkkumaalissa1.jpg
http://www.netikka.net/samih/farkkumaalissa2.jpg
http://www.netikka.net/samih/farkkumaalissa3.jpg
http://www.netikka.net/samih/farkkumaalissa4.jpg
http://www.netikka.net/samih/farkkumaalissa5.jpg
yks valuma löytyny so far XD raskaan kaluston 2K-maalia, komia kiilto ilman lakkaa
http://www.netikka.net/samih/farkkumaalissa2.jpg
http://www.netikka.net/samih/farkkumaalissa3.jpg
http://www.netikka.net/samih/farkkumaalissa4.jpg
http://www.netikka.net/samih/farkkumaalissa5.jpg
yks valuma löytyny so far XD raskaan kaluston 2K-maalia, komia kiilto ilman lakkaa

-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
No sehän valmistui vauhdilla.!
Hyvältä näyttää.
Hyvältä näyttää.

"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
vielä pitää puskureista kaks halkeamaa korjata ja ne maalata, vaihtaa tankki ja hitsata sen yläpuolella oleva runkopalkki kuntoon.. ei näkyny palkkiin mistää ennenku irrotti puskurin ja sisäloksun.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Kuullostaa niin tutulle kun sisäloksun nappaa pois renkaalle tilaa tekemään...samiharju kirjoitti: ei näkyny palkkiin mistää ennenku irrotti puskurin ja sisäloksun.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
hienoa duunia
laitatko sen lasiliima tyypin ja hinnan ja sen et minkämoinen tuubi.
vai oliko se tuo iso tuubi puristimessa.
ja tuo raskaankaluston maali kiinnostaa siitäkin infoa
ilmeisesti kestävämpi pinta vai kuinka ja onko halvempaa suhteessa normi automaaliin oliko vesiliukoista.
käytitkö mitä pakkelia täytyy udella et viisastuis.
yleisö tahtoo infoa no tai minä ainaski
Tsemppiä

laitatko sen lasiliima tyypin ja hinnan ja sen et minkämoinen tuubi.
vai oliko se tuo iso tuubi puristimessa.
ja tuo raskaankaluston maali kiinnostaa siitäkin infoa
ilmeisesti kestävämpi pinta vai kuinka ja onko halvempaa suhteessa normi automaaliin oliko vesiliukoista.
käytitkö mitä pakkelia täytyy udella et viisastuis.
yleisö tahtoo infoa no tai minä ainaski
Tsemppiä
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
raskaankaluston maalit on ehkä hieman helpompia maalata kuin henkilöauto maalit, pinnassa en ole huomannut juurikaan eroa henkilöauto maaleihin ja ovat edullisempia. Kittinä itse käytän bodya, on edullista ja helppoo hiottavaa, taitaa parin kilon purkki maksaa noin 10€..
-
- Viestit: 516
- Liittynyt: Ke Helmikuu 5. 11:54:35 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Nuo raskaankaluston akryylipintamaalit on esim: Standoxilla käytännössä aivan samaa tavaraa kuin normi henkilöautomaalit. Ne on vaan eroteltu erikseen koska raskaankaluston värilinjassa ei oo yhtä paljon noita variaatioita noista väreistä ja todennäköisesti ne on sen takia halvempia.. Samat kovettajat jne. Mutta raskaankaluston lakat on sitten vähän erillaisia kuin nuo normi henkilöautolakat lähinnä sen takia että sen lakkapinnan pitää pysyä pitempään "auki" kun on isompi pinta-ala maalattavana, mutta nekin lakat käy henkilöautoihin. Kiillossa ei ole mitään eroa tavan lakkaan verrattuna, kuivaa vaan hitaammin.JP kirjoitti:raskaankaluston maalit on ehkä hieman helpompia maalata kuin henkilöauto maalit, pinnassa en ole huomannut juurikaan eroa henkilöauto maaleihin ja ovat edullisempia. Kittinä itse käytän bodya, on edullista ja helppoo hiottavaa, taitaa parin kilon purkki maksaa noin 10€..
edit: Dupontilta saa muuten vanhan ajan liuotinväriä jos joku sattuu vaikka tarviimaan metallivärejä muttei tahdo tehä vesiväreillä. Se myydään teollisuusmaali-nimikkeellä tai vast. mutta on vanhan ajan liukkaria..
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Täälläpäin "hävis" AD:lta automaalit uusien lakien mukaan ja saa vaan teollisuusmaaliaheikki kirjoitti:edit: Dupontilta saa muuten vanhan ajan liuotinväriä jos joku sattuu vaikka tarviimaan metallivärejä muttei tahdo tehä vesiväreillä. Se myydään teollisuusmaali-nimikkeellä tai vast. mutta on vanhan ajan liukkaria..

-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Tuulilasiliimatuubi maksoi 10e ja menee tavalliseen silikoniprässiin. Merkkiä en tähän hätään muista. KOROSTAN että se 90e maksava peltiliima on varmasti ainoa oikea liima mutta nuukuus ja rahapula iskivät yllättäen taas. ja realistinen tulee kuitenkin olla; tuosta lahoaa moni muu paikka ennenkuin kaarille tapahtuu mitään pahaa.
Pakkelina käyttin maalifirman amatöörille suosittelemaa helposti hiottavaa Uni-Softia, 2kg purkki 15eur. tuhlasin sitä paljon eli jäi levittämättä ainakin 4/5 purkista kun ahnehdin aina liikaa kerralla.. sama juttu sinapin kanssa, makkarat loppuu aina ennen sinappia XD
halpasarjan epäkeskohiomakoneella 150 karkeuksisilla liimalaikoilla hioin pakkelia, piti muutamaan kertaan lisäillä kittiä kun ei se kerrasta onnistu ei millään.. kun sain halutunlaisen kittaustuloksen, suihkin päälle Finnscon kilikali hontavärin joka soveltuu käytettäväksi myös ruiskumaalien kera, se maksoi 15eur purkki ja reilu purkillinen sitä meni. tämän jälkeen muutaman tunnin kuluttua hioin käsin 800 karkeuksisella paperilla, pyyhin würth rasvanpoistoaineella ja pinta oli maalausvalmis.
Maalistakaan en osaa sanoa edes merkkiä, värinumeron mukaan se sävytettiin, raskaan kaluston 2K maali joka ei vaadi lakkaa ollenkaan. Ei vain meinannu tulla mun halppissarjan yläkannuruiskusta pihalle ja ei kai amatöörillä isompia suuttimia ole jemmassa. Piti laittaa 5bar painetta ennenku tuli ulos, siitä huolimatta siivo lopputulos tuli; vain yksi valuma on tähän mennessä löytynyt, se on sitäkin pidempi toki. pinta on kuin lasia. maalia tuli puoli litraa ja se maksoi kovettimen ja ohentimen kera 20eur.. maali oli todella riittoisaa, kävi sama kun pakkelin ja sinapin kanssa käy aina
piti maalata vain takalonkat ja takapalkki eka mutta kun ruiskussa oli aina vain tavaraa, maalasin myös helmat jne. ja sittenkin kaadoin pienen määrän maalia pois ruiskusta kun en keksinyt enää mitään maalattavaa; toisen takalonkan valumakin johtuu siitä kun nuukana miehenä aattelin vetästä kolmannenkin kerroksen väriä kun sitä kerran oli ruiskussa.. ja valahti heti.
raskaan kaluston väri tuntuu sopivan näin amatöörillekin ja jopa tallimaalaukseen. pohjatöissä on virheitä paljon enemmän kuin maalauksessa XD
Pakkelina käyttin maalifirman amatöörille suosittelemaa helposti hiottavaa Uni-Softia, 2kg purkki 15eur. tuhlasin sitä paljon eli jäi levittämättä ainakin 4/5 purkista kun ahnehdin aina liikaa kerralla.. sama juttu sinapin kanssa, makkarat loppuu aina ennen sinappia XD
halpasarjan epäkeskohiomakoneella 150 karkeuksisilla liimalaikoilla hioin pakkelia, piti muutamaan kertaan lisäillä kittiä kun ei se kerrasta onnistu ei millään.. kun sain halutunlaisen kittaustuloksen, suihkin päälle Finnscon kilikali hontavärin joka soveltuu käytettäväksi myös ruiskumaalien kera, se maksoi 15eur purkki ja reilu purkillinen sitä meni. tämän jälkeen muutaman tunnin kuluttua hioin käsin 800 karkeuksisella paperilla, pyyhin würth rasvanpoistoaineella ja pinta oli maalausvalmis.
Maalistakaan en osaa sanoa edes merkkiä, värinumeron mukaan se sävytettiin, raskaan kaluston 2K maali joka ei vaadi lakkaa ollenkaan. Ei vain meinannu tulla mun halppissarjan yläkannuruiskusta pihalle ja ei kai amatöörillä isompia suuttimia ole jemmassa. Piti laittaa 5bar painetta ennenku tuli ulos, siitä huolimatta siivo lopputulos tuli; vain yksi valuma on tähän mennessä löytynyt, se on sitäkin pidempi toki. pinta on kuin lasia. maalia tuli puoli litraa ja se maksoi kovettimen ja ohentimen kera 20eur.. maali oli todella riittoisaa, kävi sama kun pakkelin ja sinapin kanssa käy aina

raskaan kaluston väri tuntuu sopivan näin amatöörillekin ja jopa tallimaalaukseen. pohjatöissä on virheitä paljon enemmän kuin maalauksessa XD
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Tuolta ekasta viestistä kurkittuna, eihän se liima maksanut kuin 19e tuubi.. Ja niinkun jo aiemmin vihjasin, niin ne molemmat ainesosat voi vaikka puristaa esim. ruuvimeisselillä johonkin purkkiin, ja sotkea sekkasin, ja levittää esim. pensselillä, se kallis puristin ei todellakaan ole mitenkään tarpeellinen.samiharju kirjoitti: KOROSTAN että se 90e maksava peltiliima on varmasti ainoa oikea liima mutta nuukuus ja rahapula iskivät yllättäen taas.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
yhdellä pikkutuubilla liimaa yhden kaaren about. tosin ajattelin aluksi vaihtavani hanttimiehen puolellekin kaaren koko matkalta mutta tarkempi tutkiminen osoitti ettei tarvitse joten vähemmällä määrällä olis pärjännyt.
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Hyvää infoa juuri tälläistä.
Lasiliima on siis kakskomponenttiliima.
Maalaus taitajia kun on lähettyvillä niin.
tuossa mainittiin suuttimen pieni reikä mitäs kokoja pitäs olla.
Monia mietityttää myös alla olevat asiat lämpimät kelit lähestyy ja moni miettii jopa oman maaliruiskun ostamista sellanen yläsäiliömalli.
Itsellä on sellaista laiva maalia joka ei lähde hiomalla pois kuulemma isojen poikien laivojen kyljet sillä maalaat. Näin oli myyntipuhe. se on tulossa pohjaan sit kun.
Laitetaan samaan ketjuun esim. auton pohja ja sisätilan lattian maalaus.
monesti esille tulee sanat happoväri, inerta, epoksi
jotka näin äkkiseltään kuulostaa lähinnä magialta.
eli jos meillä on puhdas pelti tai puhdistettu pelti jossa pohjamaali.
en muista se oli laadukas pohjaväri jota sai punaisena ja vihreenä kilikali ja purkkiversiota.
-ei myyty kuin maalikaupassa (tarkistan purkin nimen ja laitan tänne)
-ai niin se hitsattava maali eli pystyi oleen peltien välissä
Kiitokset taitajille lisä infoista etukäteen.
Lasiliima on siis kakskomponenttiliima.
Maalaus taitajia kun on lähettyvillä niin.
tuossa mainittiin suuttimen pieni reikä mitäs kokoja pitäs olla.
Monia mietityttää myös alla olevat asiat lämpimät kelit lähestyy ja moni miettii jopa oman maaliruiskun ostamista sellanen yläsäiliömalli.
Itsellä on sellaista laiva maalia joka ei lähde hiomalla pois kuulemma isojen poikien laivojen kyljet sillä maalaat. Näin oli myyntipuhe. se on tulossa pohjaan sit kun.
Laitetaan samaan ketjuun esim. auton pohja ja sisätilan lattian maalaus.
monesti esille tulee sanat happoväri, inerta, epoksi
jotka näin äkkiseltään kuulostaa lähinnä magialta.
eli jos meillä on puhdas pelti tai puhdistettu pelti jossa pohjamaali.
en muista se oli laadukas pohjaväri jota sai punaisena ja vihreenä kilikali ja purkkiversiota.
-ei myyty kuin maalikaupassa (tarkistan purkin nimen ja laitan tänne)
-ai niin se hitsattava maali eli pystyi oleen peltien välissä
Kiitokset taitajille lisä infoista etukäteen.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
Ei, vaan se peltien liimaukseen tarkoitettu koriliima on kakskomponenttista, lasiliima on suoraan yhdestä tuubista.Fomococars kirjoitti:Hyvää infoa juuri tälläistä.
Lasiliima on siis kakskomponenttiliima.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Takalokasuojan kaarien vaihto liimaamalla?
juuri näin.Ville K kirjoitti:Ei, vaan se peltien liimaukseen tarkoitettu koriliima on kakskomponenttista, lasiliima on suoraan yhdestä tuubista.Fomococars kirjoitti:Hyvää infoa juuri tälläistä.
Lasiliima on siis kakskomponenttiliima.