OHC asiaa

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Maaliskuu 13. 3:15:15 2010

Voiko 1.6 ja 2.0 koneista vaihdella kansia keskenään, minkä verran on palotilojen tilavuudet ja mitkä on 1.6 venttiilien koot?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja henu » La Maaliskuu 13. 3:18:39 2010

1.6 kannen voi laittaa 2.0 litraseen.
Tilavuus eroja en muista mut oisko ollu jotain 10cc pienempi palotilan tilavuus, tämän varmaan varmistaa joku guru joka muistaa oikeesti :)

Miqe
Viestit: 73
Liittynyt: To Kesäkuu 23. 19:42:20 2005

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja Miqe » La Maaliskuu 13. 4:45:10 2010

Omassa OHC Sierrassa oli aikoinaan 2.0 Transitin lohkossa 1.3 OHC Sierran kansi. Puristussuhde oli 2.0 kannella (madalletut takomännät) 8,2:1 ja pikkukannella se nousi päälle 10. Palotilavuuksien ja venttiilien kokoja en enää muista.
Kyllä sillä talven ajeli kunnes sai kaikki turbokilkkeet hankittua ja pääsi jalostamaan rojektia eteenpäin.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Maaliskuu 13. 13:03:39 2010

muistaakseni 2l palotila oli 50-52cc ja 1.6l on 38cc
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Maaliskuu 13. 15:18:16 2010

Ja 1.6:ssa on 34mm pakoventtiili vs. 2.0:n 36mm (imu 42mm).
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Maaliskuu 13. 16:23:25 2010

Mites sit paljonko noissa koneissa on porauksessa eroa että meneekö se 2.0 kansi 1.6 alakerran kanssa?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Maaliskuu 13. 18:22:52 2010

2.0 -> 90.8mm
1.6 -> 87.7mm
1.6 emax -> 81.3mm

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Maaliskuu 13. 19:18:10 2010

vauhtipete kirjoitti:Mites sit paljonko noissa koneissa on porauksessa eroa että meneekö se 2.0 kansi 1.6 alakerran kanssa?
Vanhempaan 1,6 pystyy laittamaan 2L kannen mut tuohon E-max:iin ei onnistu.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Maaliskuu 14. 5:46:26 2010

Auto on -85 eli voi laittaa?
Ja kumpi kannentiiviste?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 14. 16:04:20 2010

vauhtipete kirjoitti:Auto on -85 eli voi laittaa?
Ja kumpi kannentiiviste?
Oliskos kyseessä tuo farkun kone ?
Vois veikata et siellä suurella todennäköisyydellä E-max majailisi...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Maaliskuu 14. 16:12:08 2010

Lohkossa lukee kumpi kone on kyseessä. pienimäntäsessä E-maxissa lukee lohkon kyljessä pakosarjan alla 165.
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 14. 16:13:16 2010

olafu kirjoitti:Lohkossa lukee kumpi kone on kyseessä. pienimäntäsessä E-maxissa lukee lohkon kyljessä pakosarjan alla 165.
Tai 164
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Maaliskuu 14. 16:17:41 2010

Ahaa, no mitäs siinä toisessa sit lukee?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Maaliskuu 14. 16:22:48 2010

vauhtipete kirjoitti:Ahaa, no mitäs siinä toisessa sit lukee?
16
Jäsen #606

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Maaliskuu 14. 16:29:16 2010

Onko noissa 16 ja 165 sama kansi kumminkin?
Mites muuten iskunpituudet kaikissa ohc koneissa?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Maaliskuu 14. 16:36:59 2010

vauhtipete kirjoitti:Onko noissa 16 ja 165 sama kansi kumminkin?
Mites muuten iskunpituudet kaikissa ohc koneissa?
2.0 -> 90.8mm ,isku76.95
1.6 -> 87.7mm ,isku66
1.6 emax -> 81.3mm ,isku76.95
1,8L tai olla kanssa 76.95 iskulla
Erillaiset kannet noissa 16/165.
165:n kannen voi heittää huutavan naapurin ääntä kohti...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: OHC asiaa

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Maaliskuu 14. 16:45:18 2010

Jees eli ei vissiin tarvi sit leikkiä noilla koneilla niinkun meinasin :roll:
Tänks.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin