Kysymys cossun jarrutehostimesta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Helmikuu 14. 19:49:02 2010

Olisi hakusessa hyvä jarrutehostin taunukseen ja mieleen tuli, josko cossun tehostimesta tekisi. Mitä moinen keksintö vaatii toimiakseen? Vehjehän on sähköinen, mutta onko siinä muuta kuin pulttaa kiinni ja kytkee johdot?

Olisikos jollakulla laittaa kuvaa moisesta, niin voi suunnitella lisää?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Helmikuu 14. 19:57:04 2010

Sähköt kiinni ja menoksi.
Tottahan absit laitat ni sitte tartteet myös sen abs-piirin siihen bokseineen (mitä et ekassa vaihtoehdossa tartte).
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Helmikuu 14. 20:08:16 2010

Voin ottaa huomenna kuvia. (mulla olis pumppu, boxi ja piuhat ylimääräsenä) :wink:
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Helmikuu 14. 20:15:39 2010

En oo kytkenyt kuin sierraan, missä oli pistokkeet valmiina, mutta boksia ei tarvi jos ei meinaa laitta abseja toimimaan, johtosarja olis hyvä olla, niin on kaikki liittimet valmiina. Kaikki boksille menevät johdot voi heti suoraan karsia johtosarjasta, eli toinen releistäkin lentää samalla mäkeen, loput tuli maihin, akulle ym. jäljelle jäi kolme johtoa, joista kaks samanväristä snurrasin yhteen, ja liitin sierrassa olevaan pistokkeeseen, johon tuli samanväriset 2 johtoa. Eli ne kun selvittää kytkentäkaavioista niin pumpun saa pelaamaan, eiköhän faq.sta löydy minkäväriset johdot oli kyseessä, ite en enää muista enkä viitti arvailla niin ei mee väärin.
Pedal tu tö metal!

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Helmikuu 15. 14:13:21 2010

Jasu kirjoitti:Voin ottaa huomenna kuvia. (mulla olis pumppu, boxi ja piuhat ylimääräsenä) :wink:
Laita kuva jos joudat. En nyt saa kirveelläkään päähän, minkänäköinen vehe on kyseessä. Saattaa nimittäin löytyä varastosta jo valmiiks :O
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Helmikuu 15. 14:57:27 2010

Täällä olisi muutama kuva. (tosin kännykällä otettu, mutta kyllä niistä jotenkin selvää saa)
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Helmikuu 15. 17:38:28 2010

ABS on cossussa hengenvaaralliset eli niitähän ei kannata edes miettiä!
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Helmikuu 15. 17:48:30 2010

Stefa kirjoitti:ABS on cossussa hengenvaaralliset eli niitähän ei kannata edes miettiä!
No? :D
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ma Helmikuu 15. 18:27:52 2010

Kyllä nyt on selailtu sivuja, eikä mistään oikein tietoa löydy. Mitä siihen tehostajaan nyt kytketään kun jätetään noi hengenvaaralliset abs:t pois? Virta ja maa on tiedossa...mutta kun ei o kytkistä löytynyt niin paha arvuutella piuhoista. Sais nyt joku aikaseksi selvittää tän ongelman kun näitä asennuksia varmaan moni haluis tehdä...

Offina: Escosta lensi abs:ien sulakkeet mäkeen, on huomattavasti turvallisempaa :D
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ma Helmikuu 15. 21:40:46 2010

Tehostajan saa pelaamaan kun ottaa alkuperäisestä johtosarjasta pumpulle tulevan liittimen ja painekytkimelle tulevan liittimen. Niistä piuhat sopivasta kohtaa poikki. Otetaan yksi normaali rele ja kytketään pumpun punainen piuha lähtöön 87. Pumpun ruskea piuha maihin. Painekytkimen pelkkä ruskea piuha maihin, ruskea-musta ohjaa releen napaa 85. Releen napaan 86 laitetaan syttövirta ja 30:seen vedetään akulta sulakkeen kautta jatkuva virta. Nyt pumppua ohjaa originaali painekytkin joka lataa paineakun aina kun paine laskee alle asetetun rajan.

Tänään karsin juuri omasta projektista tuon absihelvetin pois ja kytkentäkaaviosta katselin tuon ja testasin. Pelaa.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Helmikuu 17. 21:25:18 2010

No jösses sieltähän ne paukahti. Kiitos Taralabs!

Onko tuo painekytkin siinä tehostimessa vai erillinen?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ke Helmikuu 17. 21:47:09 2010

Jallu kirjoitti:No jösses sieltähän ne paukahti. Kiitos Taralabs!

Onko tuo painekytkin siinä tehostimessa vai erillinen?
Painekytkin on tehostimessa. Tässä kuva: http://picasaweb.google.fi/ppeussa/Sier ... 3977596274
Nuoli osoittaa painekytkimen liittimeen.

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Helmikuu 17. 22:12:00 2010

ERITTÄIN PALJON KIITOKSIA! Tätä tietoo on pihdattu jo niin kauan :lol:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Helmikuu 17. 22:42:52 2010

Kiitos myös täältä. Sovelletaan Escorttiin lähitulevaisuudessa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

koskar
Viestit: 2564
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja koskar » To Helmikuu 18. 0:50:51 2010

JesseT kirjoitti:Kiitos myös täältä. Sovelletaan Escorttiin lähitulevaisuudessa.
Vähän sama kieltämättä käynyt mielessä kun näitä on seuraillut ;).
Escort Mk4 "RS2300i"

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja henu » To Helmikuu 18. 8:24:30 2010

Kiitokset täältäkii, tanikkaan olis tarkotus laittaa.
Mut jos ei satu olemaan tuosta alkuperäsestä johtosarjasta liitintä ni viittiskö joku tehdä lisätutkimusta ja laittaa vaikka kuvan et mistä pinnistä mihinkii kuuluu mennä.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Helmikuu 18. 19:06:07 2010

henu kirjoitti:Kiitokset täältäkii, tanikkaan olis tarkotus laittaa.
Mut jos ei satu olemaan tuosta alkuperäsestä johtosarjasta liitintä ni viittiskö joku tehdä lisätutkimusta ja laittaa vaikka kuvan et mistä pinnistä mihinkii kuuluu mennä.
Samaa kaivataan täällä Granadaan olis menossa.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja heka » To Helmikuu 18. 21:59:52 2010

Onkos tästä keksinnöstä tehostuksen tehoa mahdollista pienentää, sais parempaa tuntumaa jarruun kun ei ihan sukkasillaan ottais :?:
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Helmikuu 19. 7:07:51 2010

heka kirjoitti:Onkos tästä keksinnöstä tehostuksen tehoa mahdollista pienentää, sais parempaa tuntumaa jarruun kun ei ihan sukkasillaan ottais :?:
Sähköpiirrustusten mukaan siinä on useimpi erillinen painekytkin, mutta sähkökaaviot ei kerro mikä pinni on mikä. Ainahan koko painekytkimen saa vaihdettua, mutta ei varmasti ole mikään standardi sovitus.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Maaliskuu 19. 23:24:10 2010

tehon pudotus

kun sähkö vehje niin hieman voltteja alemmas jos laiskistuis

diodia vois kokeilla niitä on erilaisia. villi veikkaus en ole moista tehostinta livenä nähnyt.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Artery » La Maaliskuu 20. 13:11:23 2010

Jottei tulis turhaa uutta topicia, niin kysäisen tässä:

Onko cossun tehostin sama, kuin absillisessa sierrassa/scorpiossa?
Voisikos joku, jolla on ohc kone tuollaisen tehostimen kanssa, mitata välin esim. venttiilikopasta tehostimen koneenpuoleiseen uloimpaan reunaan. Ite laittaisin kyseisen tehostimen, jos sen vaan saa mahtumaan (painekotelon kanssa tiukkaa). Pystyisin paremmin hahmottamaan, että miten ulos se tehostin tulee.

Kiitos.
"Mieluiten ihan sama."

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Pykälä » La Maaliskuu 20. 13:20:21 2010

Jos clubilaisiin on uskominen, niin et samat kilkkeet scorppiossa, sierrassa ja cossuissa. Tosin cossun boxissa erillainen softa sisällä, eli maksimaalinen jarrutus teho josta ohjattavuus kärsii hieman jarruttaessa, eli rengas on kauemmin lukossa kunnes abs vapauttaa sen. Mut saa joku viel varmistustakin antaa tälle väitteelle...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

AkiS
Viestit: 2040
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Maaliskuu 20. 22:59:10 2010

Mulla on sierra cossun ja tavis scorpion tehostimet niin niissä eroja ainakin sen leveän liittimen sijainnissa ja pumpun moottorin liittimet on erilaiset. Mut kaippa se ite tehostin paketti on aina sama.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Maaliskuu 23. 19:00:34 2010

AkiS kirjoitti:Mulla on sierra cossun ja tavis scorpion tehostimet niin niissä eroja ainakin sen leveän liittimen sijainnissa ja pumpun moottorin liittimet on erilaiset. Mut kaippa se ite tehostin paketti on aina sama.
Joissain Scorpparin tehostimissa on ABS-venttiilit erillinen osa ja tilaa jää enemmän isommalle painekotelolle.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Maaliskuu 23. 20:12:49 2010

SLEI kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Mulla on sierra cossun ja tavis scorpion tehostimet niin niissä eroja ainakin sen leveän liittimen sijainnissa ja pumpun moottorin liittimet on erilaiset. Mut kaippa se ite tehostin paketti on aina sama.
Joissain Scorpparin tehostimissa on ABS-venttiilit erillinen osa ja tilaa jää enemmän isommalle painekotelolle.
Menkääs kattoon nimimerkki Timon "projektia":
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 1&t=103896

Timo on ottanu osan siitä Cossun tehostajasta irti (en muista mitä osia ne nyt oli), asentanu eri paikkaan ja siirti tehostajaa n.5cm sivummalle, jotta sai sopimaan isomman painekotelon.
Tässä sen albumista kuva: http://i122.photobucket.com/albums/o267 ... 9007-1.jpg

Itekkin pitää samaa operaatiota alata väkertään, vähintään n.3cm pitäs omassa siirtää...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Maaliskuu 24. 0:24:02 2010

SLEI kirjoitti:
AkiS kirjoitti:Mulla on sierra cossun ja tavis scorpion tehostimet niin niissä eroja ainakin sen leveän liittimen sijainnissa ja pumpun moottorin liittimet on erilaiset. Mut kaippa se ite tehostin paketti on aina sama.
Joissain Scorpparin tehostimissa on ABS-venttiilit erillinen osa ja tilaa jää enemmän isommalle painekotelolle.
Jos tällä tarkoitetaan kaksiosaista ABS-pumppua/-systeemiä, niin Scorpio 24V:ssa on tehostinyksiköt kahta puolen moottoria isompien neliventtiili DOHC-kansien takia. Samalla tavalla kuin on Escort RS Cosworthissa.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Joulukuu 13. 12:47:42 2010

Taralabs kirjoitti:Tehostajan saa pelaamaan kun ottaa alkuperäisestä johtosarjasta pumpulle tulevan liittimen ja painekytkimelle tulevan liittimen. Niistä piuhat sopivasta kohtaa poikki. Otetaan yksi normaali rele ja kytketään pumpun punainen piuha lähtöön 87. Pumpun ruskea piuha maihin. Painekytkimen pelkkä ruskea piuha maihin, ruskea-musta ohjaa releen napaa 85. Releen napaan 86 laitetaan syttövirta ja 30:seen vedetään akulta sulakkeen kautta jatkuva virta. Nyt pumppua ohjaa originaali painekytkin joka lataa paineakun aina kun paine laskee alle asetetun rajan.

Tänään karsin juuri omasta projektista tuon absihelvetin pois ja kytkentäkaaviosta katselin tuon ja testasin. Pelaa.
Sain vihdoin tehtyä kytkennät, mutta ensitestauksessa ei pumppu ainakaan pärähtänyt käymään. Alkaako pumppu pyöriä vasta kun on nesteet sisässä vai teinkö jotain väärin? Nyt siis sähköt kytketty kuten yllä kuvattu, mutta vielä ei nesteitä tai edes putkia ole paikallaan.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Ma Joulukuu 13. 21:13:33 2010

Jallu kirjoitti:
Taralabs kirjoitti:Tehostajan saa pelaamaan kun ottaa alkuperäisestä johtosarjasta pumpulle tulevan liittimen ja painekytkimelle tulevan liittimen. Niistä piuhat sopivasta kohtaa poikki. Otetaan yksi normaali rele ja kytketään pumpun punainen piuha lähtöön 87. Pumpun ruskea piuha maihin. Painekytkimen pelkkä ruskea piuha maihin, ruskea-musta ohjaa releen napaa 85. Releen napaan 86 laitetaan syttövirta ja 30:seen vedetään akulta sulakkeen kautta jatkuva virta. Nyt pumppua ohjaa originaali painekytkin joka lataa paineakun aina kun paine laskee alle asetetun rajan.

Tänään karsin juuri omasta projektista tuon absihelvetin pois ja kytkentäkaaviosta katselin tuon ja testasin. Pelaa.
Sain vihdoin tehtyä kytkennät, mutta ensitestauksessa ei pumppu ainakaan pärähtänyt käymään. Alkaako pumppu pyöriä vasta kun on nesteet sisässä vai teinkö jotain väärin? Nyt siis sähköt kytketty kuten yllä kuvattu, mutta vielä ei nesteitä tai edes putkia ole paikallaan.
Pitäisi pärähtää pumppu käyntiin ilman nesteitäkin. Mulla oli omassa tehostajassa jotenkin jumissa se painekytkin pitkän seisonnan jälkeen mutta painekytkimen irtikäytön ja pikku putsailun jälkeen alkoi kytkin pelaamaan normaalisti.
Pyöriikö pumppu jos maadoitat releen nastan 85 suoraan eikä kytkimen kautta? Jos ei niin joko kytkennässä vikaa tai pumppu jumissa/palanut. Jos pyörii niin painekytkimessä häikkää.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Joulukuu 13. 23:38:28 2010

Joo pyörii, kun vetää nastan maihin. Täytyy tsekata kytkin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Joulukuu 14. 10:33:00 2010

Jos ottaa scorpio cossusta tuon tehostimen ni mistä erotta onko se Teves MK II vai Teves MK IV ?
Vai onko sillä itse tehostin paketilla edes mitään eroo vai tuleeko ero jostain muista osista/kytkennöistä ?

edit: nopeesti katottuna Teves MK II on joku venttiiliryhmä jota uudemmassa ei ole, eli ero on siinä.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Kysymys cossun jarrutehostimesta

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Joulukuu 14. 11:24:11 2010

Tuossa vielä scannattuna scorpion kytkentäkaaviosta jos joku haluaa katella.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1292318454

Voin yrittää scannailla tuon toisenkii jos on tarvetta.

Vastaa Viestiin