Mimmonen tuo rattiakselin ala ''laakerointi'' on kun scorppiossa on jonkun verran välystä ja kolisee kun ajaa hitaasti töyssyissä.
Saako sinne uusia osia viä?
Rattiakseli
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Rattiakseli
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Rattiakseli
Eikös sielä oo samalainen muovi holkki ku sierrassa, se tahtoo nousta sieltä ajankanssa.
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: Rattiakseli
Joo täytyy kattoo se juu,sierrassakin vähän kolisee mut ei niin pahasti.henu kirjoitti:Eikös sielä oo samalainen muovi holkki ku sierrassa, se tahtoo nousta sieltä ajankanssa.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Rattiakseli
Vaihdoin eilen just sierrasta sen holkin. Rattiputki pois, holkki jää rintapeltiin kumin sisään. Se on helppo ronkkia sieltä pois ja uusi holkki tilalle. Holkki maksaa noin euron fordilla.
Putki lähtee ratteineen ja sähköineen helposti koko paska. Kojelaudan alamuovi pois, ratin ympärysmuovit pois, johdot irti virtalukolta ja viiksikytkimiltä, akselin alapäästä pultti auki ja ne kaks pulttia millä se on kojelaudassa kiinni. Sen jälkeen koko pylväs tulee vetämällä pois. Samalla löin sitä rattiakselin puolen holkkia alemmas, kun oli kulunut urille. Nyt on taas ehjä osuus siellä holkin sisällä.
Muista merkitä rattiakselin asento niveleen nähden niin ei tarvi mietiskellä ylimääräsiä.
Putki lähtee ratteineen ja sähköineen helposti koko paska. Kojelaudan alamuovi pois, ratin ympärysmuovit pois, johdot irti virtalukolta ja viiksikytkimiltä, akselin alapäästä pultti auki ja ne kaks pulttia millä se on kojelaudassa kiinni. Sen jälkeen koko pylväs tulee vetämällä pois. Samalla löin sitä rattiakselin puolen holkkia alemmas, kun oli kulunut urille. Nyt on taas ehjä osuus siellä holkin sisällä.

Muista merkitä rattiakselin asento niveleen nähden niin ei tarvi mietiskellä ylimääräsiä.
Jäsen #606