Vaihdelaatikko leviämässä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Vaihdelaatikko leviämässä?
2 ja pakki ei mene hyvin päälle. Muut vaihteet menee.
Nopeusmittarin neula aaltoilee.
Laatikko hajoamassa?
V.laatikon kannatinkumi vaihdettu.
Auto -92vm 2.0is Sierra.
Moottori 2L Dohc vaihteisto MT-75 pakkilokolla. Autolla ajettu 180tkm.
Laatikko hajoamassa?
Auto -92vm 2.0is Sierra.
Per aspera ad astra!!!
-
-
Kakkosen synkrot alkaa helposti olla jo aika lopussa, kaikissa kolmessa mt-75:lla olleessa on ollut häikkää. Kuhan ei hypi paikaltaan täyskaasulla.
Nopeusmittarin neulan aaltoilu on mulla johtunut aina siitä kun _joku_ ei oo saanut mittarin takaa vaijerin ruuvia kiinni.
Eli mun korvaan kuullostas ihan normaalilta, ainut että pakin kanssa ei oo koskaan ollut ongelmaa. Enkä toki teidä yhtään miltä tuntuu kun laatikko alkaa hajoon, ykskään mt-75 ei ole sitä mulle vielä tehnyt. Huolimatta siitä että opettelin sierralla välikaasun käyttöä, alkuun vähän kankeesti...
Nopeusmittarin neulan aaltoilu on mulla johtunut aina siitä kun _joku_ ei oo saanut mittarin takaa vaijerin ruuvia kiinni.
Eli mun korvaan kuullostas ihan normaalilta, ainut että pakin kanssa ei oo koskaan ollut ongelmaa. Enkä toki teidä yhtään miltä tuntuu kun laatikko alkaa hajoon, ykskään mt-75 ei ole sitä mulle vielä tehnyt. Huolimatta siitä että opettelin sierralla välikaasun käyttöä, alkuun vähän kankeesti...

Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viesti:
Katso ainakin onko siellä lootassa öljyä enää. Itse laitoin ATF:t Taunuksen MT75 laatikkoon, menee pykälät tosi napakasti silmään.
Nopeusmittarin vaijeri voi myös olla finaalissa, mittarin aaltoilu saattaa vähän vihjata siihenkin suuntaan.
Nopeusmittarin vaijeri voi myös olla finaalissa, mittarin aaltoilu saattaa vähän vihjata siihenkin suuntaan.
Mertie pub & 3D
-
Re: Vaihdelaatikko leviämässä?
laittoitko tarvike vai alkuperäsen kannatinkumin?Cosworth kirjoitti:2 ja pakki ei mene hyvin päälle. Muut vaihteet menee.
Laatikko hajoamassa?
Auto -92vm 2.0is Sierra.
mulla oli dokissa sama vika,kokeilin kahta eri tarvike kumia ja vika ei lähtenyt,sitten ostin original kannattimen fordilta ja alkoi 2 ja pakki menemään päälle!
tarvike kannattimet oli pikkasen eri korkuisia kuin alkuperänen vaikka pitivät nimeomaan olla mt-75 laatikolle.
-
Vanha aihe, mut kysytään nyt tässä yksinkertanen kysymys ku vähä aiheeseen liittyy... Mulla meni DOHC sierrasta mt-75 laatikosta se kannatinkumi entiseks. Vaihteet menee aika hyvin sisään, mut loota pääsee kolisemaan sen kannatinkumin alla olevaan tukirautaan. Viikonlopuks saa uuden kumin ja pääsee vaihtamaan. Onkos se kumi yhtä helppo vaihtaa ku näyttäis olevan? Eli se tukirauta vaan alta pois ja uus kumi tilalle, vai onks siinä mitään sen ihmeempää? Laatikko varmaan pitää tukea et pysyy kohillaan..
Sierra 2.0iS -92
Sierra 2.0i GL -90
Sierra 2.0i GL -90
-
Ei ole mitään sen kummempaa, tunkilla laatikkoa ylöspäin, pultit pois, ja kannakerauta alas. Jos ei kukaan ole aiemmin vaihtanut kumia, niin alkuperäinen on niittaamalla, niitit rälläkällä pois ja uusi pulteilla paikalleen, miljoonalaatikosta löytyy varmaan sopivat pultit. Ja sitten jos se vanha kannake on hajonnut sen takia, että tulee öljyä laatikosta siihen kumille, niin kannattaa asialle tehdä jotain, uusi kumi ei kestä sekään kauaa öljyä.
Pedal tu tö metal!
-
Joo, kiitos ohjeista! Ei se ainakaan öljyseltä vaikuttanu ku sitä eilen nopeesti ihmettelin, mut sehän selviää ku saa vanhan irti.
Sierra 2.0iS -92
Sierra 2.0i GL -90
Sierra 2.0i GL -90