Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 29. 1:10:44 2010

Tehdäänpä oma topikki kokonaan, tuolla turinan alku ja videopätkää oireesta, videolla se ei niin kuulu mutta oikeesti siis tuntuu että se keppi lentää ihan justiinsa irti tai jotain :D
Ongelmana vaihdekepin kova pärinä yli 120kmh vauhdissa, tuntuu ihan kuin koko laatikko tärisis.

Ääni ja ravistus on ollut koko ajan mitä auto on mulla ollut mutta rupes huolestuttamaan vasta kun ostin uudet vanteet mitkä vielä tarkistutin ennen renkaiden asennusta.
Vanhat vanteet vatkasi jonkun verran niin oletin että johtuu siitä.

Ainut hyvä puoli asiassa on ettei tule ajettua yli 120kmh :green:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 29. 1:11:03 2010

Mikitic kirjoitti:Teräskepin unibaali pitää mulla ainakin sen äänen.
Oon kokeillut pitää kepistä välykset pois ja vääntää eri suuntiin mutta hakkaa sinne vaihteensiirtäjän vaimikäseoli akseliin.
Pitäs vaan keksiä miten sais helpolla ja halvalla löydettyä tärinän aiheuttajan.
Mitenkäs kardaanin epätasapaino tai risa kumilimppu oireilee?

Niin ja nuppina on paikalleen kierrettävä muovinen hydrauliikkavivun pikkupallo.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Huhtikuu 29. 8:41:40 2010

Itsellä pitää välikopassa ihan samaa pärräystä keppi (type-9) juurikin siellä 130-140kmh. Itsellä tekee kardaanin ristikot, tai niiden väärä kulma aikamoisen jurinan ja kun jurina pahimmillaan niin keppi pärrää. Teki myös vakiokepillä, sitten oli joku nissanin nuppi siinä niin siitä irtosi liimauksestaan vaihdekaavion lätkä ja lensi mäkeen tärinästä, nyt tekee samaa teräskepin ja lyhentäjän kanssa nupista riippumatta, sen verran että jos kämmenen laskee kepin päälle tai yrittää vaimentaa tärinää niin melkee kipeää tekee käteen

Kun yrittää miettiä niin joko se koko laatikon häntä tärisee ja samalla tärisee keppi (mikä aika epätodennäköistä kun laatikko+kone kuitenkin aika massiivinen paketti) tai kardaani ravistaa pääakselia ja rattaiden kautta tärinä siirtyy siirtäjähaarukkaan ja siitä siirtäjätankoon ja keppiin

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Huhtikuu 29. 11:01:42 2010

itsellä kenttiläisessä 1968 mallissa lensi vaihdekeppi takapenkille
muovi jenga antoi periksi

kyllä oli naurussa pitelemisestä hyvä ettei mennyt mehtään koko auto
jyrkässä alamäessä kokeiltiin uutta enkkaa autolle 128 km/h

kardaani oli paska. tytöt tykkäs takapenkillä kun ajossa tupla hieronta


Quife unibal teräskisakeppi type-9 5 speed pärisee tyhjäkäynnillä muttei ajossa.

aina ei voi voittaa
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Huhtikuu 29. 12:04:11 2010

OT: Tutulla meni tanarin takalasin läpi keppi. :lol:

RD
Viestit: 1863
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
Paikkakunta: Turku

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja RD » To Huhtikuu 29. 13:25:19 2010

Kardaanin ristikot. Eräs asentaja RS-Huollossa muisti että Sierroihin tehtiin kulmaa muuttava korjaus laskemalla keskiristikkoa, sinne sitten pari prikkaa alle samalla kun takaristikkoa herkisteltiin. Takaristikko on tainnut pikkuhiljaa jumiutua uudestaan muttei ollenkaan niin pahaksi kuin ennen joten ei enää vauhdissa sheikkaa. Sen sijaan 2500rpm kohdalla vaihteesta riippumatta tärisee, mutta se on paikannettu todennäköisimmin kampuran hihnapyörän vulkanoinnin heikkoon terveyteen. Luulisi siis äkkiseltään että myös kulunut kardaanin kumilimppu päästää tärinät laatikolle.
En muista yhtään minkäverran tuossa kepissä on kumia ja muovia joiden tehtävä on vaimentaa tärinät mutta niiden kuluma tietysti pahentaa oiretta, samoin kuin ei-alkuperäinen nuppi.

Riippumatta kepin kunnosta, jos kardaani on ehjä, laatikko on kiinni autossa ja kone kunnossa, sen ei pitäisi täristä.
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 29. 13:30:12 2010

Täytyypä käydä kartaania tutkimassa vähän lähemmin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja raimo » To Huhtikuu 29. 14:27:31 2010

Kaikki autot missä olen teräskepin tavannut ovat pitäneet ko. meteliä.

Lootina iso 4v, pieni 4v ja type9.

Tein normikepistä "teräskepin" (nivelen siirto, kumiklunssi varresta pois) ja sekin piti pärinää, vaikka siinä oli alkuperäinen muovinivel käytössä.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 29. 16:03:13 2010

Kai se pitemmän päälle jotain rikkoo kumminkin? On toi sen verran jäätävä ääni :D
Ei ole siis verrattavissa mihinkään resonanssitärinään mitä vaikka joku löysällä oleva tuning nuppi vois pitää :D
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Huhtikuu 29. 21:13:57 2010

luultavasti kardaanin kumilimppu on paskana,siis kardaanin etupäästä tietysti.

pärisee ihan kiitettävästi jos on paskana.

jalkaudu koneelta ja kömmi autosi alle tarkastaan asia.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 29. 21:18:14 2010

Sierra XR kirjoitti:jalkaudu koneelta ja kömmi autosi alle tarkastaan asia.
Ehkä maailman kämäsin rasvamonttu tallilla niin vähän hillitsee haluja, tarttee pukee haalarit päälle ja tetsata puskurin alta kun auto peittää koko montun :green:
Tossa hommassa ei pelaa sekään että jättäs auton puoliksi ulos kun sit ei pääse kardaaniin käsiksi.
Mut huomenna olis touhupäivä suunnitelmissa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Huhtikuu 29. 23:11:02 2010

Se keppi on tärissyt siinnä vuodesta 2005 asti.
Siellä taitaa viellä olla sama T9 joka oli jo mun aikana.
Periähän se on syönnyt matkalla ilmeisesti ainakin varmat 5 :roll:
Mulla meni yksi ja seuraavilla loput.
Sama pärinä oli ennen ja jälkeen kun mulla perä levisi,samalla meni kardaani korkkiruuviksi/kumi limppu kappaleiksi kun pikkurattaan palat meni välityshampaitten väliin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Huhtikuu 30. 0:41:08 2010

Jaa eli aski vois olla sit syyllinen?
Ootko kuin kovaa ajanut tolla? 220 taitaa olla omat huiput (suljetulla radalla tottakai :-$ O:) ) sit loppui kantti kesken kun vatkaa ja metelöi niin kovin :lol:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Huhtikuu 30. 7:13:02 2010

vauhtipete kirjoitti:Jaa eli aski vois olla sit syyllinen?
Ootko kuin kovaa ajanut tolla? 220 taitaa olla omat huiput (suljetulla radalla tottakai :-$ O:) ) sit loppui kantti kesken kun vatkaa ja metelöi niin kovin :lol:
220 in ya ass! :green: Ilmeisesti mittarin mukaan?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Huhtikuu 30. 7:17:50 2010

oletko koittanut toisella kepillä??? toisilla on tapana roikottaa kepin päällä kättä jonka seurauksena ne alkaa pärisemään.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Pe Huhtikuu 30. 13:04:54 2010

MouTine kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Jaa eli aski vois olla sit syyllinen?
Ootko kuin kovaa ajanut tolla? 220 taitaa olla omat huiput (suljetulla radalla tottakai :-$ O:) ) sit loppui kantti kesken kun vatkaa ja metelöi niin kovin :lol:
220 in ya ass! :green: Ilmeisesti mittarin mukaan?
Hei toi oli vasta nelosella kun kokeilin miten ahdot nousee isolla vaihteella :lol:
Joo perävälitystä vois vähän tihentää :-$
Mittarin mukaan mut tossa on aika isot renkaat niin suht oikein pitäs näyttää.
Mikitic kirjoitti:oletko koittanut toisella kepillä??? toisilla on tapana roikottaa kepin päällä kättä jonka seurauksena ne alkaa pärisemään.
Tossa oli alkuun orkkiskepistä tehty lyhennin ja nyt ihan uusi teräskeppi.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Huhtikuu 30. 19:35:54 2010

MouTine kirjoitti:
vauhtipete kirjoitti:Jaa eli aski vois olla sit syyllinen?
Ootko kuin kovaa ajanut tolla? 220 taitaa olla omat huiput (suljetulla radalla tottakai :-$ O:) ) sit loppui kantti kesken kun vatkaa ja metelöi niin kovin :lol:
220 in ya ass! :green: Ilmeisesti mittarin mukaan?
235/45-17" takarengastuksella mittari näyttää 210 niin gps näyttää 207 :wink: ,ainakin sillä perällä joka oli mun aikana paikoillaan.
22 taisi olla suurin mitä tuli koitettua olis kyllä ollut varaa viellä nostaa ihan selvästi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja el_reino » Pe Huhtikuu 30. 22:50:16 2010

vauhtipete kirjoitti:Kai se pitemmän päälle jotain rikkoo kumminkin? On toi sen verran jäätävä ääni :D
Ei ole siis verrattavissa mihinkään resonanssitärinään mitä vaikka joku löysällä oleva tuning nuppi vois pitää :D

Mulla Escortissa pärisi isoissa nopeuksissa 4v askissa keppi ihan älyttömästi. Vaikka yritti pitää kiinni niin ei oikeen auttanu.
Loppupeleissä kepin haarukat kului ihan aspaksi. Onneks sai kovahitsillä kuntoon.

Sitten laitoin tuplakumit keppiin niin loppui pärinä. Taitaa olla alkuperinkin jossain paremmissa malleissa? Eli semmonen ohut luiru alla ja päälle semmonen iso lörppö...

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Su Toukokuu 2. 19:06:13 2010

Mikitic kirjoitti:OT: Tutulla meni tanarin takalasin läpi keppi. :lol:
Kuulostaa ihan siltä, kun Mieli Make ois ollu kyseessä :D

Njoo, edellinen vahnakoppa ravisti kyseisestä kohtaa (1.3 tuuhee wannabe GT 4-v pikkuloota) ja samaa tekee nykynen vanhakoppa (2.0 tuuhee köyhän Koskinen, jne. Type-9). Mun pointsit menee sille joka puhu kumista. Aina ravistaa jonkin verran, mut mitä tiukemmat on tehty koneen + laatikon kiinnikkeistä + kepin nivelestä (vähemmän kumia em. paikoissa), niin sitä mukavammin tärisee. Tai sit joku noista kumeista on väljä tms. Ja on myös tosi, et kardaanin väärä asento vaikuttaa asiaan tosi näppärästi, kokemusta on...

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Su Toukokuu 2. 20:53:20 2010

autoasi tuntematta

varmista että vaihteisto palkki on vakio eikä joku super hyper extra wrs evoluutio plus palkki 199 £

jos on vakio

niin sitten vaan pehmeenpää kehiin

tai se perinteinen hae auto koe ajolle ja nautiskele ajosta

ja sitten :oops:

palauta auto

älkää kokeilko tätä kotona
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Toukokuu 2. 21:07:09 2010

Fomococars kirjoitti:varmista että vaihteisto palkki on vakio eikä joku super hyper extra wrs evoluutio plus palkki 199 £

jos on vakio
Vakio palkki siellä on edessä että laatikolla.
Mut jos se pärinä häiritsee niin etsi uusi keppi jossa on se kumi(mokkula haitarikumin sisällä) tallella niin pitäisi pärinän loppua.
Kepistä kyllä tulee hieman vempula tuohon verrattuna.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Toukokuu 3. 0:20:18 2010

Aksu kirjoitti:Mut jos se pärinä häiritsee niin etsi uusi keppi jossa on se kumi(mokkula haitarikumin sisällä) tallella niin pitäisi pärinän loppua.
Kepistä kyllä tulee hieman vempula tuohon verrattuna.
Eihän se pakkilukko pelaa jos se lyhyt kumi puuttuu? Vai puhutaanko nyt eri osasta.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Toukokuu 3. 0:27:07 2010

Eri osasta. Se mikä on nivel osasta noin 5cm ylöspäin niin sen kumin kun muuttaa kiinteäksi niin alkaa pärisemään.
Eli TUOSSA kuvassa, mustassa laatikossa, kepissä on tuo oranssi tarrra niin se kohta kun muutetaan kiinteäksi niin alkaa pärisemään.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Toukokuu 3. 0:36:11 2010

Pitääkin kokeilla orkkiskepillä.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Toukokuu 4. 3:18:52 2010

MouTine kirjoitti:220 in ya ass! :green: Ilmeisesti mittarin mukaan?
Kiva kun yllytit, tuloksena oma henk.koht. ennätys autolla 265kmh? (cossun mittarista se viimeinen viiva) ja risa hukkaportti :lol:
5-10 varmaan olis ottanut vielä sit olis ollut rajottajalla, vaihtovalo syttyy jossain 6000 jälkeen.
200 kohdalla oli 5000rpm.
Eikä ollut edes kaasu pohjassa missään kohtaa, kiitti Aksu hyvästä moottorista :green:
Kepin tärinää tuli tarkkailtua sen verran että 140kmh jälkeen ei kovene ääni enää ja se kuulostaa paljon pahemmalle miltä tuntuu kun pitää kiinni.
Teräskeppi vielä paikallaan.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Toukokuu 4. 11:39:20 2010

vauhtipete kirjoitti:
MouTine kirjoitti:220 in ya ass! :green: Ilmeisesti mittarin mukaan?
Kiva kun yllytit, tuloksena oma henk.koht. ennätys autolla 265kmh? (cossun mittarista se viimeinen viiva) ja risa hukkaportti :lol:
5-10 varmaan olis ottanut vielä sit olis ollut rajottajalla, vaihtovalo syttyy jossain 6000 jälkeen.
200 kohdalla oli 5000rpm.
Eikä ollut edes kaasu pohjassa missään kohtaa, kiitti Aksu hyvästä moottorista :green:
Milläs paineilla tuo on ajettu ?
Silloin kun itellä oli niin se 220 olisi ollut sellainen sopiva matka nopeus tuolle. Se vasta alkoi 5:lla päästä parhaimmalle vedolle 160-170 jälkeen.

Alkaa kohta ketuttamaan kun tuli myytyä pois se silloin aikanaan. :green:
No on ainakin tullut kone tehtyä siihenkin kunnolla (itsellehän se tuli tehtyä) kun on vielläkin nipussa ja ei muuten ole käyty kirkossa sillä koneella :burn
Tuo T9 laatikko on ollut ihmeen vahva yksilö,sitäkään ei ole säästelty .

Ei muuta kun Affelle sillä parin viikon päästä...
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Toukokuu 4. 12:27:12 2010

Aksu kirjoitti:Milläs paineilla tuo on ajettu ?
Ei muuta kun Affelle sillä parin viikon päästä...
Sellasilla ettei pystyny ajaan kaasu pohjassa :lol:
Passailin siinä 1-1,5bar väliin kaasun kanssa.
Kovasti on yritetty saada kuskia kun itellä ei ole lupaa vetää traileria.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Toukokuu 4. 14:21:17 2010

vauhtipete kirjoitti:
MouTine kirjoitti:220 in ya ass! :green: Ilmeisesti mittarin mukaan?
Kiva kun yllytit, tuloksena oma henk.koht. ennätys autolla 265kmh? (cossun mittarista se viimeinen viiva) ja risa hukkaportti :lol:
5-10 varmaan olis ottanut vielä sit olis ollut rajottajalla, vaihtovalo syttyy jossain 6000 jälkeen.
200 kohdalla oli 5000rpm.
Eikä ollut edes kaasu pohjassa missään kohtaa, kiitti Aksu hyvästä moottorista :green:
Kepin tärinää tuli tarkkailtua sen verran että 140kmh jälkeen ei kovene ääni enää ja se kuulostaa paljon pahemmalle miltä tuntuu kun pitää kiinni.
Teräskeppi vielä paikallaan.
Jaa'jaa... Mää luulin että puhuit jostain karva-OHC:stä. Hands down.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Heinäkuu 31. 15:49:43 2010

Luulen vähän että tää voidaan merkata ratkaistuksi vaikka ei ole vielä vahvistettu ajossa, kardaanin kumilimppu on POIKKI :lol:
Ja siitä puuttuu helkkarin iso palanen :green:
Saiko noita uusia kunnollisia mistään? Toi 1.6 limppu on aavistuksen eri pulttijaolla vaikka meni kyllä paikalleen vähän väkivalloin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Type-9 ja vaihdekepin pärinä

Viesti Kirjoittaja Ford is God » La Heinäkuu 31. 18:24:52 2010

Monasti oon jossain videoissa kuullut kanssa semmosen armottoman pärinän vaihdekepistä takavetofoordin kyydissä. Tosin semmonen että ei ole vauhdista kiinni vaan kun on veto päällä niin pärisee se keppi ihmeesti. Itellä oli joskus ns. lyhennetty (vaikkakin pitkä) keppi. Oli tosi hyvän tuntunen mutta piti hirveetä pärinää vetopäällä. Sit kun laitto vakiokepin takas niin pärinä lakkas heti. Vähän soppakauha se on mutta oikestaan ihan yhtä nopea tollakin on vaihtaa...

Vastaa Viestiin