Käyttisdokki heitti muististaan koodeja 28, 38 ja 45. Enimmäkseen tuota 28 koodia. Tyhjensin vikakoodit ja tarvittaessa noita voi lueskella uudestaakin... Ropleemin kuvaus suusanallisesti on että lämpimänä käynnistettäessä ei tahdo ensi alkuun vastata kaasuun ennen kuin linttaa tallaan pohjaan jolloin lähtee kuin ennen vanhaan. Hetken ajan käynnistyksen jälkeen myös tyhjäkäynti oikkuilee ja kone meinaa sammua, mutta aina kun meinaa sammua se "kaasuttaa" itsestään kiekkoja lisää. Tätä soutamista tapahtuu siis vain jokusen minuutin käynnistyksen jälkeen. Vähän ajan päästä kone toimii hienosti. Haiskahtaa temppuillessa että käypi melkosen rikkaalla.
Nuo vikakoodit tarkoittavat: (
http://www.thorssell.net/hbook/2digit.html)
28 Vane Air Temperature (VAT) sensor out of range
2.3L w/Electronic Ignition - Cyl ID, IDM low or right coil pack failure
38 Idle Tracking Switch signal was intermittent
45 AIR not Diverting (AIRD)
Electronic Ignition - coil primary circuit failure
Liekkö tuo 28 siis oikea vika ja 38 & 45 vain oireita siitä? Missäs kohtaa tuo vane air temppi antsa sijaitsee? Ei varmaankaan siinä imusarjan kylessä mottiinpäin? Antureita löytyy kyllä hyllystä, kunhan vaan tietäis minkä niistä vaihtaa...
Joku kuka oikeesti ymmärtää, niin apu kelpaa ettei tartteis hirveen kauaa ihmetellä.
