Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
Ostin tuollaiset led päivävalot (RL) jotka haluan kytkeä Focukseen siten, että ne syttyvät kuten "ajovaloautomatiikka" alunperin, ja sammuvat kun käännän katkaisijasta "oikeat" valot päälle. Saan päivävaloille herätinvirran mistä tahansa joka saa virtaa kun auto käy, ja maadotuksen laitan lähivalon plussasta jolloin päivävalot sammuvat kun kytken ajovalot päälle.
Kysymys kuuluukin, mistä löydän alkuperäisen ajovaloautomatiikan releet jotta voin kytkeä sen pois toiminnasta?
Kysymys kuuluukin, mistä löydän alkuperäisen ajovaloautomatiikan releet jotta voin kytkeä sen pois toiminnasta?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Re: Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
Onko tuo toimiva kytkentä?samiharju kirjoitti: Saan päivävaloille herätinvirran mistä tahansa joka saa virtaa kun auto käy, ja maadotuksen laitan lähivalon plussasta jolloin päivävalot sammuvat kun kytken ajovalot päälle.
Mulla tulisi mieleen tehdä tuo vaihtoreleellä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
toki rele väliin, tarkoitin releen herätin virta/maa em. tavalla..
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
Problem solved.
Konehuoneessa olevsta sulakepesästä sulake nro 25 pois ja siinä meni ajovaloautomatiikka. Kun käynnistän auton syttyvät parkit, ajovalot päälle katkaisijasta. Eli juuri kuten halusinkin. Seuraavaksi asentamaan päivävaloja sumuvalojen peitelevyihin kiinni..
Konehuoneessa olevsta sulakepesästä sulake nro 25 pois ja siinä meni ajovaloautomatiikka. Kun käynnistän auton syttyvät parkit, ajovalot päälle katkaisijasta. Eli juuri kuten halusinkin. Seuraavaksi asentamaan päivävaloja sumuvalojen peitelevyihin kiinni..

-
- Viestit: 132
- Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
- Paikkakunta: Salo
Re: Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
Mitä pykäliä noiden päivävalojen asennuksessa tulee ottaa huomioon? Kuinka alas/ylös saa laittaa yms?
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
noista on suurta epätietoa liikkeellä, kun direktiivi sanoo yhtä ja e-sääntö toista.. mutta summa summarum kutakuinkin näin:
Päivävalo eli RL-merkinnällä varustettu valo on eri kun vanha keltainen "Talmu" huomiovalo. Päivävalot saavat palaa pelkästään eli ilman takavaloja, tai sitten niiden kanssa <- jälkimmäistä kytkentää suositellaan; päivävalojen pitäisi sammua kun ajovalot kytketään päälle; toisaalta 99% päivävaloista löytyy myös A-merkintä joka tarkoittaa etuvalo (eli kansankielellä parkkivalo) hyväksyntää; tällöin ne saavat jäädä palamaan ajovalojen kanssa jos sijoitus täyttää myös etuvalon kriteerit; toisaalta tämä taas aihuttaa sen, että jos etuvalo palaa edessä, pitää sen palaa myös takana... varminta on siis kytkeä päivävalot siten, että kun auto käynnistetään, syttyvät parkit eteen ja taakse sekä päivävalot, ja päivävalot sammuvat kun ajovalot kytketään päälle.
päivävalon minimikorkeus maasta on 25cm, maksimietäisyys sivusta 40cm, keskinäinen etäisyys väh. 60cm. sijoitus symmetrisesti. maksimikorkeus oli öö 140cm maasta jos en väärin muista..
Päivävalo eli RL-merkinnällä varustettu valo on eri kun vanha keltainen "Talmu" huomiovalo. Päivävalot saavat palaa pelkästään eli ilman takavaloja, tai sitten niiden kanssa <- jälkimmäistä kytkentää suositellaan; päivävalojen pitäisi sammua kun ajovalot kytketään päälle; toisaalta 99% päivävaloista löytyy myös A-merkintä joka tarkoittaa etuvalo (eli kansankielellä parkkivalo) hyväksyntää; tällöin ne saavat jäädä palamaan ajovalojen kanssa jos sijoitus täyttää myös etuvalon kriteerit; toisaalta tämä taas aihuttaa sen, että jos etuvalo palaa edessä, pitää sen palaa myös takana... varminta on siis kytkeä päivävalot siten, että kun auto käynnistetään, syttyvät parkit eteen ja taakse sekä päivävalot, ja päivävalot sammuvat kun ajovalot kytketään päälle.
päivävalon minimikorkeus maasta on 25cm, maksimietäisyys sivusta 40cm, keskinäinen etäisyys väh. 60cm. sijoitus symmetrisesti. maksimikorkeus oli öö 140cm maasta jos en väärin muista..
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
jotain ihmellistä tuos kytkennäs nyt on.
kun starttaan auton, kaikki on niinkuin pitääkin, eli parkit ja päivävalot syttyvät. ja kun käännän ajovalot päälle, sammuvat päivävalot, tähän asti ok.. sitten alkaa se ihmettely:
kun käännän ajovalot pois päältä, ne eivät sammu, mutta päivävalot syttyvät; kun käännän taas valot päälle, sammuvat päivävalot jne.. ja kun sammutan auton sammuvat päivävalot ja/tai ajovalot noin kolmen sekunnin viiveellä... mietin vain, että sotkevatko nuo xenonien ballastit jotenkin kytkennän, eli jääkö niihin varausta kolmeksi sekunniksi?
eli siis; päivävaloille on normaali kytkentärele johon tulee akulta sulakkeen kautta virta. ohjausnavoista ensimmäiseen tulee +12V virta johdosta johon tulee sähköä kun parkit ja virta ovat päällä; toiseen ohjausnapaan "maadotus" lähivalon plussalta. päivävalojen maadotus akun miinukseen, plussa siis tältä releeltä.
kun starttaan auton, kaikki on niinkuin pitääkin, eli parkit ja päivävalot syttyvät. ja kun käännän ajovalot päälle, sammuvat päivävalot, tähän asti ok.. sitten alkaa se ihmettely:
kun käännän ajovalot pois päältä, ne eivät sammu, mutta päivävalot syttyvät; kun käännän taas valot päälle, sammuvat päivävalot jne.. ja kun sammutan auton sammuvat päivävalot ja/tai ajovalot noin kolmen sekunnin viiveellä... mietin vain, että sotkevatko nuo xenonien ballastit jotenkin kytkennän, eli jääkö niihin varausta kolmeksi sekunniksi?
eli siis; päivävaloille on normaali kytkentärele johon tulee akulta sulakkeen kautta virta. ohjausnavoista ensimmäiseen tulee +12V virta johdosta johon tulee sähköä kun parkit ja virta ovat päällä; toiseen ohjausnapaan "maadotus" lähivalon plussalta. päivävalojen maadotus akun miinukseen, plussa siis tältä releeltä.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
Kyllä! Se sähkö kiertää sen releen kautta ja sotkee systeemin. Et voi ottaa maadoituista releen ohjaukseen siitä plussalta ilman diodeja. Googla joku vanha 80-luvun Talmujen asennuskytkis ja päättele siitä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
näin täytyy toimia.
neljä kanssa-autoilijaa räpytteli pitkiä valoja tänäaamuna töihin tullessani, vaikka en tehnyt mitän luvatonta.. kuittasin niistä jokaiselle xenon-pitkillä niin että tuntuu XD
neljä kanssa-autoilijaa räpytteli pitkiä valoja tänäaamuna töihin tullessani, vaikka en tehnyt mitän luvatonta.. kuittasin niistä jokaiselle xenon-pitkillä niin että tuntuu XD
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
Onhan sulla ne xenoni-polttimot kuitenkin ihan xenoneille tarkoitetussa umpiossa, vaiko sillain laittomasti? Meinaan joskus noi jälkiasennusxenonit häikii niin vitusti, että tulee vedettyä pitkät päälle ittekin..samiharju kirjoitti:näin täytyy toimia.
neljä kanssa-autoilijaa räpytteli pitkiä valoja tänäaamuna töihin tullessani, vaikka en tehnyt mitän luvatonta.. kuittasin niistä jokaiselle xenon-pitkillä niin että tuntuu XD
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
Re: Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
ei, kun nimenomaan ne eivät pala yhtäaikaa päivävalojen kanssa, räpsyttelyä ei tapahdu xenoneiden kanssa, vaan pelkillä päivävaloilla ajettaessa...
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
- Paikkakunta: Salo
Re: Focus mk1 ajovaloautomatiikan poisto / päivävaloasennus
Erittäin tyhjentävästi vastattu! Kiitos!samiharju kirjoitti:noista on suurta epätietoa liikkeellä, kun direktiivi sanoo yhtä ja e-sääntö toista.. mutta summa summarum kutakuinkin näin:
Päivävalo eli RL-merkinnällä varustettu valo on eri kun vanha keltainen "Talmu" huomiovalo. Päivävalot saavat palaa pelkästään eli ilman takavaloja, tai sitten niiden kanssa <- jälkimmäistä kytkentää suositellaan; päivävalojen pitäisi sammua kun ajovalot kytketään päälle; toisaalta 99% päivävaloista löytyy myös A-merkintä joka tarkoittaa etuvalo (eli kansankielellä parkkivalo) hyväksyntää; tällöin ne saavat jäädä palamaan ajovalojen kanssa jos sijoitus täyttää myös etuvalon kriteerit; toisaalta tämä taas aihuttaa sen, että jos etuvalo palaa edessä, pitää sen palaa myös takana... varminta on siis kytkeä päivävalot siten, että kun auto käynnistetään, syttyvät parkit eteen ja taakse sekä päivävalot, ja päivävalot sammuvat kun ajovalot kytketään päälle.
päivävalon minimikorkeus maasta on 25cm, maksimietäisyys sivusta 40cm, keskinäinen etäisyys väh. 60cm. sijoitus symmetrisesti. maksimikorkeus oli öö 140cm maasta jos en väärin muista..
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96