Capri lämpöongelmat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Capri lämpöongelmat
Elikkä, laitehan on 75vuosimallin capri varustettuna 3l v6 koneella, koneessa on nokkaa vaihettu, sytkää joutuu pitään aika aikasella että pelitää ja semmosta, mutta en usko että johtuu lämpöjutut nyt niistä.
Eli ennen oli kokoluokkaa 240 volvon syyläri (ilmeisesti semmosesta se olikin) ja lämmöt jatkuvasti huitelee sielä 100 tienoossa orkkis mittaripaikasta mitattuna (imusarjassa) Noh, meinasin että syyläri alkaa oleen jo tiensä päässä (vuosi jo useasta kohtaa ja käytönjälkiä aikalailla)
Meinasin sitten että nyt lämpöongelmista kerralla eroon ja laitoin griffinin kokoalumiinisen jäähdyttimen 22 x 19" ja 2" paksu. lähdöt ylä 38mm, ala 45mm.. Ala lähdön jouduin muuttaan hieman erikohtaan ja 40mm kokoiseks. Mutta ei luulis, että sekään mitään vaikuttaa. Ja laitoin viellä 82 asteisen termarinkin.
Ja no.. Ajossa EDELLEEN 100 huitelee mittarissa. Ennemminkin lämmöt lisäänty tolla uudella syylärillä, kun putos. Vaikka jäähdytystehoa pitäs olla reilusti enemmän.
Liekö sitten mahdollista, että ilmavirta ei vaan jotenkin osu kunnolla syyläriin tms? Voin huomenna ottaa kuvia ko rakennelmasta, niin pääsee ihmetteleen. (ihmettelen kyllä tätäkin, kun syylärin "kylmä" pää on huomattavasti viileämpi, kuin kuuma pää)
Jaa niin, unohdin mainita että korkki on nyt 16psi, eikö tuon paineen pitäisi riittää? Vai pitääkö hankkia kovemmalla paineella oleva?
Tossa netistä kun selasin niin muutamassa keskustelussa oli spekulointia että jos on liian kylmä termari, niin neste ei saa tarpeeks aikaa jäähtyä syylärissä, vaan kiertää kokoajan.. Mitä mieltä ootte tollasesta teoriasta? Kuulostaa vähän hullulta omaan korvaan.
Eli ennen oli kokoluokkaa 240 volvon syyläri (ilmeisesti semmosesta se olikin) ja lämmöt jatkuvasti huitelee sielä 100 tienoossa orkkis mittaripaikasta mitattuna (imusarjassa) Noh, meinasin että syyläri alkaa oleen jo tiensä päässä (vuosi jo useasta kohtaa ja käytönjälkiä aikalailla)
Meinasin sitten että nyt lämpöongelmista kerralla eroon ja laitoin griffinin kokoalumiinisen jäähdyttimen 22 x 19" ja 2" paksu. lähdöt ylä 38mm, ala 45mm.. Ala lähdön jouduin muuttaan hieman erikohtaan ja 40mm kokoiseks. Mutta ei luulis, että sekään mitään vaikuttaa. Ja laitoin viellä 82 asteisen termarinkin.
Ja no.. Ajossa EDELLEEN 100 huitelee mittarissa. Ennemminkin lämmöt lisäänty tolla uudella syylärillä, kun putos. Vaikka jäähdytystehoa pitäs olla reilusti enemmän.
Liekö sitten mahdollista, että ilmavirta ei vaan jotenkin osu kunnolla syyläriin tms? Voin huomenna ottaa kuvia ko rakennelmasta, niin pääsee ihmetteleen. (ihmettelen kyllä tätäkin, kun syylärin "kylmä" pää on huomattavasti viileämpi, kuin kuuma pää)
Jaa niin, unohdin mainita että korkki on nyt 16psi, eikö tuon paineen pitäisi riittää? Vai pitääkö hankkia kovemmalla paineella oleva?
Tossa netistä kun selasin niin muutamassa keskustelussa oli spekulointia että jos on liian kylmä termari, niin neste ei saa tarpeeks aikaa jäähtyä syylärissä, vaan kiertää kokoajan.. Mitä mieltä ootte tollasesta teoriasta? Kuulostaa vähän hullulta omaan korvaan.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: Capri lämpöongelmat
No eikös se ole kumminkin tossa lämpötilassa auki oli siellä mikä termari tahansa?VooDoo kirjoitti:Tossa netistä kun selasin niin muutamassa keskustelussa oli spekulointia että jos on liian kylmä termari, niin neste ei saa tarpeeks aikaa jäähtyä syylärissä, vaan kiertää kokoajan.. Mitä mieltä ootte tollasesta teoriasta? Kuulostaa vähän hullulta omaan korvaan.
Vesipumppua epäilisin että ei liikuta ainetta kunnolla, esim opelin tikkukoneessa ei pelaa tarvikepumput kunnolla missä on pellistä taivutellut siivet kun taas orkkiksessa on valettu pyörä.
Näkee jo silmällä että ei tollanen voi mitään vettä liikuttaa

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Capri lämpöongelmat
onko jäähdyttimen korkki korkeammalla kuin kotelo jossa myös lämpöanturi on, jos jäähdytyksen korkein kohta ei ole korkki niin järjestelmään jää ilmalukko
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Capri lämpöongelmat
on korkein kohta.. plus että ilmasin järjestelmää pitkään sillain että korkki veks, korkin lähtöön parikyt senttiä kumiletkua, nestettä letkun melkein ylälaitaan asti, flekti päälle ja annoin käydä niin kauan että loppu pulputtelu.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Capri lämpöongelmat
Mittariin luotto mennyt, uus tilattu. Keskiviikko-torstai pitäs saada kouraan autometerin kunnollinen. Osta enään ainuttaka "edullista" vitun mittaria, paskoja kaikki. tästä eteenpäi pelkkiä vdo tai autometerin mittareita, tuntuu olevan kusta ja paskaa kaikki muu.
Vituttaa ihan hulluna ostaa minkäälaista mittalaitetta mihin ei voi luottaa metrin vertaa.
Vituttaa ihan hulluna ostaa minkäälaista mittalaitetta mihin ei voi luottaa metrin vertaa.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Re: Capri lämpöongelmat
Lainataan topicia. Onko kokemusta kuinka paljon kuumempaa tuleva vesi on syylärille kuin lähtevä? Tossa tiinassa kun on lämpöanturit ylävesiletkun lähdössä, eli ohi virtaa kuuma vesi joka tulee kansista. Paikallaan kierrätellessä pitää lämmöt siinä 100 tienoolla. Mietin vaan millastahan se vesi on joka lähtee syyläriltä vesipumpulle? Tietysti koko vaikuttaa, mutta noin arviolta kuinka paljon laskee? Hämää vaan niin saatanasti, kun anturit on tossa ylävesiletkussa..
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Capri lämpöongelmat
Se voi olla lähes mitä tahansa lämpötilaltaan, mutta luulisin että se muutaman kymmenen asteen verran putoaa siellä syylärissä. Sekottuu sitten moottorissa taas kuumempaan veteen. Jos termari on vaan vähän auki niin vesi ehtii jäähtyä syylärissä lähelle ulkoilman lämpötilaa.Sultzi kirjoitti:Lainataan topicia. Onko kokemusta kuinka paljon kuumempaa tuleva vesi on syylärille kuin lähtevä? Tossa tiinassa kun on lämpöanturit ylävesiletkun lähdössä, eli ohi virtaa kuuma vesi joka tulee kansista. Paikallaan kierrätellessä pitää lämmöt siinä 100 tienoolla. Mietin vaan millastahan se vesi on joka lähtee syyläriltä vesipumpulle? Tietysti koko vaikuttaa, mutta noin arviolta kuinka paljon laskee? Hämää vaan niin saatanasti, kun anturit on tossa ylävesiletkussa..
Jäsen #606