Akun siirto taakse.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Akun siirto taakse.

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Elokuu 14. 19:42:11 2010

Onko akun tyypillä väliä? Pitääkö koteloida?
Turvatankkia ei taakse tule, mutta pumput, kerääjä ja suodattimet tulee.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Akun siirto taakse.

Viesti Kirjoittaja jjs » La Elokuu 14. 20:08:22 2010

Mihin käyttöön? Katu, roadsport, endurance jne.?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Akun siirto taakse.

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Elokuu 14. 20:09:48 2010

jjs kirjoitti:Mihin käyttöön? Katu, roadsport, endurance jne.?
Katu.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Akun siirto taakse.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Elokuu 14. 22:37:15 2010

Biltema/Motonet muovinen akkukotelo, jos ei muuten niin ihan vaan silmää miellyttämään ja akku lattaraudalla ja kierretangolla pohjan läpi kiinni.
E: niin ja ihan tavallista akkua olen käyttänyt omissa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Akun siirto taakse.

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Elokuu 15. 10:57:35 2010

vaikka ei tarvis koteloida akkua, niin kyl se kannattaa oikeasti laittaa laatikkoon. Jos se posahtaa, niin autos mätänee käsiin sieltä missä se akku on ollut.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Akun siirto taakse.

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Elokuu 15. 11:27:11 2010

Laitetaan taas kertauksen vuoksi yksi muukin vaihtoehto. Laittaa 5kg vaikka redtop tms kuiva kilpa-akku vaikkapa konehuoneeseen, alle puolet vakiosta....kaikki kaapeloinnit häviöineen ym kotelointeja ei tarvitse.
Itse epäilin aikoinaan että virta ei riitä (antaa startissa piikkivirtaa) mutta nykyään pakko uskoa kun jo 3 v toiminut rallipelissä. Missään tilanteessa kun joutunut enempi starttaa ei ole edes hyytynyt. Nyt kyse n 5 kg akusta. Isompia ja pienempiäkin löytyy.
Noin satasen lisäsijoituksella säästin kaikki kotelo ja kaapeli runkkaukset häviöineen ja se 10 kg painoa....nyt ei kyse sitten mistään subbarikäytöstä parkkiksella siitä en tiedä eikä kiinnosta.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Akun siirto taakse.

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Elokuu 15. 11:44:45 2010

Hyvä pointti, mut konehuoneessa ei tule olemaan tilaa akulle kerääjän ja 3x tuplapuolien takia (sekä dp:n ja hukkaportin viemä tila). Pari vuotta uudemmista malleista tuo akku löytyy jo alkuperäisenä takaa (alkuperäisen kaapelin pituus on 3475mm).
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: Akun siirto taakse.

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Syyskuu 12. 15:08:28 2010

Oletko miettinyt tälläistä? Ei varmaan koon puolesta sijoitusongelmaa...

http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=12357

Naurakaa vaan, kaverilla 200sx s14 nissanissa tuollainen.




Itsellä exiden hyytelö siirretty cossussa takaluukkuun ja 70mm2 kaapelia joka sille.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Akun siirto taakse.

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Syyskuu 12. 17:22:07 2010

Stefa kirjoitti:Oletko miettinyt tälläistä? Ei varmaan koon puolesta sijoitusongelmaa...

http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=12357

Naurakaa vaan, kaverilla 200sx s14 nissanissa tuollainen.

Itsellä exiden hyytelö siirretty cossussa takaluukkuun ja 70mm2 kaapelia joka sille.
Löytyy myös "escovet":n focuksesta.
Itsella 35mm2 kaapeli kontista keulalle ja hyvin riittää. 300A sulake viellä laittamatta akun viereen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Akun siirto taakse.

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Syyskuu 12. 17:34:41 2010

Itellä tossa mk3 tiinassa on 50mm2 johdolla takaa eteen viety virta, yhden 200amp automaattisulakkeen sekä päävirtakatkaisijan kautta. Akkuna yellowtop 55ah. Tossa mk2 tiinassa on myös sama akku takakontissa ja siihen laitoin 35mm2 johdolla eteen virran, katkaisijalla. Sierrassakin oli sama yellowtop akkuna ja 35mm2 piuha takaa akulta eteen automaattisulakkeella ja katkaisijalla. Kaikki toimineet hyvin, ei ongelmia.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Akun siirto taakse.

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Syyskuu 12. 18:01:24 2010

Stefa kirjoitti:Oletko miettinyt tälläistä? Ei varmaan koon puolesta sijoitusongelmaa...

http://www.akkunetti.fi/product_info.ph ... s_id=12357

Naurakaa vaan, kaverilla 200sx s14 nissanissa tuollainen.




Itsellä exiden hyytelö siirretty cossussa takaluukkuun ja 70mm2 kaapelia joka sille.
Erinomainen vaihtoehto, mutta rajoittaa käytännössä mukavuusvehkeiden käyttöä aika radikaalisti ilman latausta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin