Kierovesipumppu 230v

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Kierovesipumppu 230v

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 14. 8:44:03 2010

Mistä voisi löytää sopivan? Jostain pylväsporakoneiden voitelyjärjestelmästä? Caravaanari-firmojen sivuilta löytyi jotain, mutta onkohan olemassa esulisempaa vaihtoehtoa?

Idea olisi Audiin laittaa moinen pumppu kierrättään vettä samalla kun letkukämmitin lämmittää sitä kannen nurkalla.

Ehdotuksia?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Kierovesipumppu 230v

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Syyskuu 14. 9:03:30 2010

Ettei tulis sit ongelmaa siinävaiheessa kun pumppu ei pyöri, eli liikuuko semmosen läpi tavara kovinhyvin :?
Entäs autokäyttöön tarkotettu 12v pumpu (bemarit ? ) ja joku muuntaja väliin, tai sit semmonen motonet mallinen akkulaturi joka maksaa jotain 30-40€

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Kierovesipumppu 230v

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 14. 10:16:00 2010

henu kirjoitti:Ettei tulis sit ongelmaa siinävaiheessa kun pumppu ei pyöri, eli liikuuko semmosen läpi tavara kovinhyvin :?
Entäs autokäyttöön tarkotettu 12v pumpu (bemarit ? ) ja joku muuntaja väliin, tai sit semmonen motonet mallinen akkulaturi joka maksaa jotain 30-40€
En ajatellutkaan laittaa sitä tukkeeksi vaan järjestelmän rinnalle otto ja työntö pisteet tarpeeksi ettäällä toisistaan, mutta "samaan linjaan" tavallaan. Menee liian monimutkaiseksi käyttää 12v pumppua, yhtähyvin voisin kytkeä sitten auton oman REST taukopumpun pumppaamaan sillon kun saa sähköä.

Kaippa tuommonen 12v mallikin voisi käydä... Mielellään kun sais tuommosen pienen ja snadin 230v mallin. Työkaverit tuossa ja ehdotti isoa uppopumppua, munapäät.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: Kierovesipumppu 230v

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Syyskuu 14. 10:52:06 2010

Painevesiautomaatti peräluukkuun ja pienelläpaineella lorottamaan. höhöö :lol: Eikös niitä ole siihen käyttöönkin mikä lämmittää ja kierrättää? defa yms niin ei tarvitse patentoida?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Kierovesipumppu 230v

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 14. 11:42:03 2010

Mikitic kirjoitti:Painevesiautomaatti peräluukkuun ja pienelläpaineella lorottamaan. höhöö :lol: Eikös niitä ole siihen käyttöönkin mikä lämmittää ja kierrättää? defa yms niin ei tarvitse patentoida?
Ei o tohon ABZ moottoriin mitään tarjolla muuta kuin toiseen ylävesiletkuun tuleva lämmitin joka käänty kannen sisään.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Kierovesipumppu 230v

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Syyskuu 14. 17:52:51 2010

Osta semmonen keskuslämmitysvehkeisiin tarkotettu. Maksaa kolmekymppiä ainakin paikallisessa rautakaupassa ja siinä on kaks asentoinen nopeuden säätö. Se on semmonen vähän kaljapurkkia suurempi.
Jäsen #606

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Kierovesipumppu 230v

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 14. 20:28:31 2010

olafu kirjoitti:Osta semmonen keskuslämmitysvehkeisiin tarkotettu. Maksaa kolmekymppiä ainakin paikallisessa rautakaupassa ja siinä on kaks asentoinen nopeuden säätö. Se on semmonen vähän kaljapurkkia suurempi.
Olisko Olafu tarkempaa speksiä kokkareesta? Kuvaa tai linkkiä tai jotain?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

veeqs
Viestit: 44
Liittynyt: To Elokuu 12. 22:42:55 2004
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kierovesipumppu 230v

Viesti Kirjoittaja veeqs » Ti Syyskuu 14. 23:30:05 2010

Sotkenpahan sormeni asiaan.
http://kauppa.satalampo.fi/tuotteet/pum ... esipumput/
tuossahan noita on, kierre tosin on isohko. Niihin kyllä saa letkuun sopivia lähtöjä.
Lämpimänveden kiertopumpuissa on helmiliittoksia nähty.

Kierrättää nimensä mukaan vain vettä/nestettä. Ei tee painetta, eikä imua.
Talokäytössä tykkää kyttyrää jos sammuttelee välillä, laakerit jumahtaa kun kesäksi sammuttaa.
Autoissa on glykolia mikä estää ropleeman.

Vastaa Viestiin