Ohc paljealue

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Ohc paljealue

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ma Syyskuu 13. 21:36:39 2010

Eli, kysymys kuuluu, kuin pieneks uskaltaa oharin paljealueen vetää. Männät nolladekissä, eli paljealue on tasan sen, mitä pahvi on paksu. Tällähetkellä felpron sininen ~millin paljealue.

Mietteissä että uskaltaako pudottaa tonne 7-8 kymppäänkin vakiokangilla ja männillä? Ja onko oikeastaan hevonvitun merkitystä moisessa koneessa? Cometicilta näyttäs saavan ohkosiakin pahveja, tais sitten dekkiä höyläämällä tietty vois ajaa edelleen noilla fel-proilla.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Ohc paljealue

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Syyskuu 13. 22:18:23 2010

Periaatteessa kiinni vaan. Sininen Felpro puristettuna tippa alle millin. Jos haluu mittailla ja ihmetellä niin tinalankaa mäntään vasu nokareen kera ja pyörität ympäri parikertaa.
Alle milli esim 0.9-0.8 kaiketi hyvä. Millään ei pysty ihan tarkkaan sanomaan paljonko se on, jotkut hieroo niin lähelle (tai vahingossa menee) että ei tuu karstaa palje kohtaan ollenkaan muttei kolaakaan. Niin tarkalle ei aihetta.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc paljealue

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ma Syyskuu 13. 22:35:18 2010

Kun jotkut puhunu, että liian pieni paljealue aiheuttas detonaatioo, tutun formula 3 autossa 0.6mm, männät pysyy ihan puhtaina ja ei kilkuttele vaikka litistyksiä luokkaa 15:1, tosin on hieman eri kamaa kun perus pumppubensa :)

Mutta ilmeisesti toi milli on aika passeli, meinasin että saavuttasko hyötyä heittää 0.6mm-0.7mm cometikki felpron tilalle, kun ei meinaa ennakkoa oikeen kestää (tiedetään, litistykset lisääntys, mutta silti)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Ohc paljealue

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Syyskuu 14. 15:03:21 2010

Toiset konetyypit (palotilat) käyttäytyy eri kuin toiset. Laita vaan ohc 0.9---max milli.
Esimerkkinä kerrotaan vaikkapa gt corolla kireenä yli 140 litrateholla Group F. Jos paljealue menee muutaman kympin isoksi poweri putoaa selvästi ja nakuttaa. Puristussuhteen laskukaan ei tahdo auta tilanteeseen. Laitat paljevälyksen luokkaa 0.7 puristuskin nousee mutta nakutus poistui ja poweri palasi. Tämä esimerkki tarkasta tapauksesta. Kent ei juurikaan merkitystä ja ohc riittää milli tippa alle. Ei tarvitse hieroa "ei tartu karstaa" rajaan.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc paljealue

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Syyskuu 14. 16:55:33 2010

Jooh, eli ompi enempi näitten nyky 16v koneitten hommia siis toi paljealueen kanssa hankaaminen, missä palotilakin on jotakuinkin järkevän muotonen, verrattuna ohc :)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc paljealue

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ke Syyskuu 15. 21:41:54 2010

Onkos kellään mitään järisyttäviä ideoita tehon tekemiseksi, eli homma on tämmönen, kannessa 44.5mm/38.1mm venat, nokka on Kent cams RL30, kantta silpastu reilu milli, rutut mittailtu ja laskettu että on aika tarkasti 11:1, paljealue 1.0-0.9mm.

Alakerta on +0.5mm AE tarvikemännillä, veivit tasapainotettu, kiilotetut, männät kaikki samanpainosia, akseli painotettu, vauhtipyörä sorvattu ~5kg painoseks ja sekin painotettu.

Pakopuolella on marteliuksen 4-2-1 sarja ja 2.5" ränni. Imupuolesta vastaa 38/38 DGAS kaasutin, kaasuttimen välissä ~20mm korkea pala, että pleumista saatu ees vähän isompi.

Kaikki käkättää ja pelaa hyvin, veto alkaa jostain 2000rpm tienoosta ja laulaa tonne 7000rpm asti, muttakun tuntuu että on ihan sama että onko sielä 5000rpm vai 7000rpm niin meno ihan samanlaista.

Vai ahistaako toi kaasutin niiiiin perkeleesti ettei vaan saa enempää näillä eväillä. Ennakoitakin tänään koiteltiin, max ennakko ennen oli luokkaa 28-30, nyt koitettiin 35 asti, ei nakuta, mutta ei mene sen paremminkaan.

Lapa lattiassa seos pysyy ~12-12.5afr:ssä. Itellä ideat vähissä.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Ohc paljealue

Viesti Kirjoittaja JP » Ke Syyskuu 15. 21:54:03 2010

onko nokka ajoitettu kohdalleen? paljonko sytty ennakko tyhjäkäynnillä ja onko alipaine säädin käytössä? kyllä se kaasarikin varmasti ahdistaa tupliin verrattuna

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc paljealue

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ke Syyskuu 15. 22:06:35 2010

nokka on sanotaan että n 0.5 asteen tarkkuudella hierottu kohalleen (ohjearvoon) eli on kohallaan, perusennakkoa en ees kattonu, se on jääny mihin on jääny, lyöny vaan jenkaa koneeseen -> kattonu maximin ja perusennakko on sit jääny siihen, mihin se on jääny. Perstuntumalta sanosin et perusennakko on luokkaa 20astetta. Ja vakuumiennakko ei ole käytössä. (sekoili ton nokan johdosta melkosesti kun alipaineet pienillä kierroksilla tahtoo väpäjätä)

JA on sielä nyt jokunen hepokatti, kun auto menee todellista nopeutta yli 200km/h, mutta jos jollain tulis jotain hienoja ideoita mitä testailla mitkä vois toimia, niin ehdotuksia otetaan vastaan.


JA jos jollain on tarjota edulliset tuplakaasarit, niin kiinnostusta tietysti on.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Ohc paljealue

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Syyskuu 15. 22:16:21 2010

Weber/dellorto 45 tuplat ja rupee tapahtuun. nelikymppisetkin 34-36 kurkulla hönkii paremmin ,mutta 45mm paremmat. Panostaisin tupliin jo ihanan hörkötyksen takia. Hyvissä säädöissä tuplilla ohc on ihan mukava paketti.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc paljealue

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ke Syyskuu 15. 22:28:41 2010

Nojuu, hyllyssä on pärrän 45mm läppärungot ja niille tehty jo imusarjakin, mutta ei oo moottoriohjausta vielä, Eikä auton omistajalla ole nappulaa nyt ostaa kaikkia helppeitä.

Mutta taitaa asia tosiaan olla jo niin, että ei noilla osilla enempää paljon saa. Tietty puristusta jos laittas lisää ja enempi oktaaneja, niin vähän sais. Mutta menee liian vaikeeks. Pitää toimia perus 98 pumppubensal.


Ton kannenki kaivaminen onnistu tosi hyvin, onnistuin siitä ohjurin etupuolelta kalvaan puhki sen (tai no, oli ilmeisesti kupla valussa, kun ensin ilmesty tyhjästä semmonen monttu, siihen tökkäs ruuvarilla niin vesitila here i come) :burn

Noh, tosin messingillä juotin umpeen ja kestäny jo yli vuodenpäivät, niin kaippa se sielä pysyy :green:
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Re: Ohc paljealue

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Syyskuu 15. 22:36:42 2010

Itse sain aikoinaan pakokanavasta ohc kannen vesitilaan puhki ,vaikka oli wizardin ohc raamatun mukaan tehty mittapaloilla. Valu vaan heittää välillä ja valuteräspuikolla yks työkaveri paikkas reijän.

Vastaa Viestiin