2.4i V6 virittäminen / turbottaminen

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jucca
Viestit: 124
Liittynyt: Su Lokakuu 19. 9:09:27 2008

2.4i V6 virittäminen / turbottaminen

Viesti Kirjoittaja jucca » Ke Syyskuu 29. 20:28:59 2010

Miten on kyseisen koneen kestävyys ahdettuna?
Puristussuhde on vakiona 9.5.

Tarkoitus olisi (ainakin aluksi) käyttää maltillisia n. 0.5 paineita.

Onko kenelläkään kokemusta näistä?
Riittääkö vakioruisku ja vakiosuuttimien tuotto?
Mitä ahtimia suosittelette tuohon?

Mistähän kyseiseen koneeseen ylipäätään saa osia,
jos siitä alkaisi ihan oikeasti hakemaan voimaa?
Sierra -91 2.0i DOHC sedan
Taunus -75 1.6 OHC 2d
Taunus -79 4d projekti

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.4i V6 virittäminen / turbottaminen

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Syyskuu 29. 20:47:03 2010

Mihin ruhoon se olisi tulossa? Onko tilavuudella joku katsastusteknillinen perusta? Ei mitään järkeä alkaa virittämään, koska samasta moottorista on olemassa isompia versioita. Kauhea työ ja pakertaminen ja lopulta siinä on samat tehot kuin esim BOA:ssa vakiona.

Itse kun olen joskus esim. BOA:n ahtamista suunnitellut, niin pitäisin hommat maltillisina. Ihan käyttöluotettavuuden ja ajettavuuden takia. Pikku ahtimet, esim jotkut T25 tai jotain, emminä niistä tiedä, ja aloittelee järkevillä paineilla. Ja moottorinohjaus puolelle jotain toimivaa kokonaisuutta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin