Siellä on polttimon palaessa kylmänä joitain satoja voltteja jännitettä, laskee lämmetessä ehkä alle 100V. Sytyttäessä on tarjolla likemmäs 20 kilovolttia ja virtaa on tarjolla hetkellisesti useita amppeereita. Valon palaessa puhutaan reilusti alle ampeerin virroista kuitenkin. Jännitehäviöt ei tuota siis ongelmaa, vaan se että millä ne jännitteet saa auto-olosuhteissa pysymään johdon kuorten sisäpuolella.
Kyseessä on siis kokolailla auton vaarallisin sähkölaite, jännitteet on riittävän korkeita ja virrat tappavia. Sen mukaan käsitellään.
Niin,
Selvinnee kokeilemalla, esim. 2x2.5mm2 kumiroikka jatkoksi, riski on olemassa että lyö sytyttäessä läpi, mutta voi kestää maailman tappiin. Sitten se, että miten johdon kapasitanssi vaikuttaa ballastin ja polttimon toimintaan. Noilla jännitteillä alkaa jo jonkun verran tehoa siirtymään kapasitiivisesti johdosta toiseen, vaikka mitään suoranaista yhteyttä tai läpilyöntiä ei tapahtuisikaan. Jännitteen vaihtelut noissa xenoneissa on sen verran nopeita ja suuria.
EDIT: Ilmeisesti ei tuota isompia ongelmia koska johtoja saa valmiina kaupastakin:
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... kojohto%22