
KIITOS
Valvoja: CRSC Hallitus
Pitääpä huomenna poiketa kattoon tuota... thanksAksu kirjoitti:900/9000 saabissa on letkujen välissä ja 2:lla johdolla.
28-3360
Tyhjäkäyntilisäilmaventt B-516
Lisäilmaventtiili Bosch jos 0280140516 (vihje seur rivillä) 0280140516 usein 2,0iKat-16V=B202I ja 2,0TurboKat-16V=B202L
165.00 €
Toisissa 405 Pösöissä on ainakin samannäköinen venttiili kuin kossussa ja se on niissä kiinni semmoisessa Solexin muovihässäkässä jossa on kaksi letkulähtöä. Laita privalla sp-osoite, niin laitan sulle kuvan siitä? Sillä sais ainakin laitettua Kossun venttiilin, jos vain painekotelossa on letkulähdölle paikka..Toinen vaihtoehto on että sorvaa omalle venttiilille esim. alumiinista "pesän" ja siihen letkulähdöt sitten.THR kirjoitti:onko porukka käyttäny millasia moottoreita? motonet ei tunne esim bmw tai mersun moottoreita. uudet kl:ssä reilu 200€![]()
KIITOS
Tarkottanet tuota tarvikkeiden takaa löytyvää Haltech tyhjäkäynti säätöventtiili + adapteria?adh kirjoitti:laita askelmoottori sinne. 4 johtoinen http://www.fmioy.fi/
Mulla on tuollainen tehtynä laippa+letkulähdöt,asentamatta viellä tosin.MikkoT kirjoitti:Yksi vaihtoehto ois tehdä tollaiseen normi IS/dohc tyhjäkäyntivenaan letkupaikat esim. paineilmaliittimillä, jolloin sen sais asennettua "letkujen väliin". Tollaista moottoria on käytetty ainakin Tateckin ja Megan kanssa ja toimii niillä erinomaisesti.
No näyttikö se sopivalta osalta?hamaja kirjoitti:Toisissa 405 Pösöissä on ainakin samannäköinen venttiili kuin kossussa ja se on niissä kiinni semmoisessa Solexin muovihässäkässä jossa on kaksi letkulähtöä. Laita privalla sp-osoite, niin laitan sulle kuvan siitä? Sillä sais ainakin laitettua Kossun venttiilin, jos vain painekotelossa on letkulähdölle paikka..Toinen vaihtoehto on että sorvaa omalle venttiilille esim. alumiinista "pesän" ja siihen letkulähdöt sitten.THR kirjoitti:onko porukka käyttäny millasia moottoreita? motonet ei tunne esim bmw tai mersun moottoreita. uudet kl:ssä reilu 200€![]()
KIITOS
kyllä se ihan järkevä ratkasu olishamaja kirjoitti:No näyttikö se sopivalta osalta?hamaja kirjoitti:Toisissa 405 Pösöissä on ainakin samannäköinen venttiili kuin kossussa ja se on niissä kiinni semmoisessa Solexin muovihässäkässä jossa on kaksi letkulähtöä. Laita privalla sp-osoite, niin laitan sulle kuvan siitä? Sillä sais ainakin laitettua Kossun venttiilin, jos vain painekotelossa on letkulähdölle paikka..Toinen vaihtoehto on että sorvaa omalle venttiilille esim. alumiinista "pesän" ja siihen letkulähdöt sitten.THR kirjoitti:onko porukka käyttäny millasia moottoreita? motonet ei tunne esim bmw tai mersun moottoreita. uudet kl:ssä reilu 200€![]()
KIITOS
Mistähän tyhjäkäyntivenasta tässä puhutaan? Toi vena mitä itse tarkoitin on sellainen pitkulainen ja sen solenoidin kääntelyllä ei ole muuta merkitystä kuin miten päin johtoliitin tulee paikalleen ja toisekseen itse ymmärsin, että uusi ois ihan Fordilla jotain 70e luokkaa.NiceMan kirjoitti:Tuossa katselin että fordin(sierra,scorpio...) tyhjänkäyntiventtiili maksaa tajuttomasti... oliko 150€ uutena..
Selailin listoja niin löysin täysin identtisen Opelista puoleen hintaan...
Erona vain että solenoidi on 180 astetta eriasennossa... 2 ruuvia irti ja kääntää...
Tuota mitä löytyy scorparista, sierrasta tosin pultattu imusarjaan 2 pultilla eli ei letkujen väliin tulevaa.MikkoT kirjoitti:Mistähän tyhjäkäyntivenasta tässä puhutaan? Toi vena mitä itse tarkoitin on sellainen pitkulainen ja sen solenoidin kääntelyllä ei ole muuta merkitystä kuin miten päin johtoliitin tulee paikalleen ja toisekseen itse ymmärsin, että uusi ois ihan Fordilla jotain 70e luokkaa.NiceMan kirjoitti:Tuossa katselin että fordin(sierra,scorpio...) tyhjänkäyntiventtiili maksaa tajuttomasti... oliko 150€ uutena..
Selailin listoja niin löysin täysin identtisen Opelista puoleen hintaan...
Erona vain että solenoidi on 180 astetta eriasennossa... 2 ruuvia irti ja kääntää...
Äkkiseltään näyttää samalta tuo t25 escort cosworthissa oleva venttiili.NiceMan kirjoitti:Tuota mitä löytyy scorparista, sierrasta tosin pultattu imusarjaan 2 pultilla eli ei letkujen väliin tulevaa.MikkoT kirjoitti:Mistähän tyhjäkäyntivenasta tässä puhutaan? Toi vena mitä itse tarkoitin on sellainen pitkulainen ja sen solenoidin kääntelyllä ei ole muuta merkitystä kuin miten päin johtoliitin tulee paikalleen ja toisekseen itse ymmärsin, että uusi ois ihan Fordilla jotain 70e luokkaa.NiceMan kirjoitti:Tuossa katselin että fordin(sierra,scorpio...) tyhjänkäyntiventtiili maksaa tajuttomasti... oliko 150€ uutena..
Selailin listoja niin löysin täysin identtisen Opelista puoleen hintaan...
Erona vain että solenoidi on 180 astetta eriasennossa... 2 ruuvia irti ja kääntää...
Anteeksi sotkeutumiseni =)
http://www.riceracing.net/gal/displayim ... m=36&pos=0
Tuossa näkyy cossuni imusarjan päällä kyseinen mötikkä.
Johto on siinä solenoidin päässä ja liitin törröttää sivulle... (Kuvaa klikkaamalla tulee isommaksi)MikkoT kirjoitti:Joo siis kuten ekassa viestissäni kirjoitin, niin tarkoitin itsekkin tollaista tehdasasennuksena suoraan imusarjaan tulavaa ventiiliä.
Tossa niceManin linkin kuvassa ei näy kunnolla, että miten johtoliitin tulee, mutta ainakin noissa vanhemmissa malleissa se tulee suoraan solenoidin jatkeeksi, joten sitä tarkoitin tuolla kääntämisen minimaalisella vaikutuksella. Sitä en ole itse kokeillut, että toimiiko toi vena normaalisti myös, jos koko mötikkää pyöräyttää 180 astetta ympäri, mutta tod. näk. kyllä toimisi. Tollaiseen kun tekee letkulähdöt, niin sijoittelu on sen jälkeen aika vapaata.