Ohc kannen plaanaus (2l)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja VooDoo » To Maaliskuu 4. 10:06:43 2010

löytyi, vastaus oli ilma. Ei vaan suostunut ilmaamaan kennoa kirveelläkään. Loppujenlopuks otin paisarin siivenreunasta irti ja nostin niin korkealle kun letkut antaa myöten, sitten koneeseen ~2000 kierroksia ja annoin jauhaa tarpeeks pitkään, niin alko kennossa tavara kiertämään. Nyt tulee koppiin lämmintä ilmaa ihan tuntuvasti.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja pablo » To Maaliskuu 4. 15:09:43 2010

VooDoo kirjoitti:löytyi, vastaus oli ilma. Ei vaan suostunut ilmaamaan kennoa kirveelläkään. Loppujenlopuks otin paisarin siivenreunasta irti ja nostin niin korkealle kun letkut antaa myöten, sitten koneeseen ~2000 kierroksia ja annoin jauhaa tarpeeks pitkään, niin alko kennossa tavara kiertämään. Nyt tulee koppiin lämmintä ilmaa ihan tuntuvasti.
Ahaa.. ja minäkun luulin et vaan Bmw on ilmauksen kannalta vaikea :?: Täytyy varmaan tohon Cossuunki koittaa samaa juttua, kun siinäkin kuulemma lämpö nousee normaaliin, ei keitä, ei ole painetta järjestelmässä ja muutenkin toimii hyvin, mut ei vaan puhalla lämmintä.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Maaliskuu 16. 18:40:18 2010

Pienenä offtopikkina voisin taas laittaa, että mitataanko kiertokangen pituus oikeaoppisesti ylä ja alasilmän keskeltä keskelle oleva pituus?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja TAp » La Maaliskuu 20. 14:43:02 2010

Juu, mitataan, eli se on teoreettinen mitta jota ei saa suoraan tönärillä

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ti Lokakuu 26. 22:24:06 2010

Hohhoijaa. Taas on samat ongelmat samassa sierrassa. Ei vaan vittu kierrä sielä kennossa vesi. Ei pysty ymmärtämään. Eihän felpro:n kansipahvi pitäs sen kummempi olla vesireijiltäänkään kun muutkaan pahvit?

Koitettiin tossa samaa temppua, että siivenreunasta paisaria irti ja kaikelaisia taikatemppuja, muttakun ei lähe kiertämään, niin ei lähe. En tiiä mitä tässä kohta joutuu keksimään.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Lokakuu 26. 23:57:17 2010

Olisko se kennon pääty sisäpuolelta halki niin, että vesi pääsee virtaamaan kennon ohi suoraan paluuseen? Kyllä jos OHC:ssa ei vesi kierrä kennossa, niin vettä ei ole :D
Onko vesipumppuun menevä letku kuuma?
Jäsen #606

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ke Lokakuu 27. 1:10:04 2010

onhan ne kumpikin kuumia. Mutta ihmetyttää, kun puhaltaa kennoa tyhjäks, niin sieltä kyllä tulee kennollinen. Ja kun veden vaan saa jollain ilveellä kiertämään, niin se kiertää kyllä kennossa. Mutta taas noi samat ihme jutut, että ei vaan halua ajaa ilmaa pois. Täytyy huomenna teutaroida lisää.

Ja siis, sen hetken tulee lämmintä ja se on siinä. Tässä hakattu aiheen takia päätä seinään, mutta niin kauan tappelen ton paskan kans että alkaa pelittään. Ei enää tänään kerenny ilmaan sen kummemmin, katsotaan, katsotaan.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Lokakuu 27. 18:08:43 2010

Kyllä se sitten vaikuttaa siltä että se kennon toinen pääty, mihin molemmat letkut menee, on sisältä halki sillä tavalla että vesi pääsee kennon ohi kiertämään suoraan paluuseen. Tai sitten kenno on sisäpuolelta niin paskanen ettei lämpö johdu läpi.
Jäsen #606

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ke Lokakuu 27. 19:32:35 2010

laskettiin liuotinta ja vetta +paineilmaa kennon läpi useampaan kertaan ja väärään suuntaan ja ties miten. Ja täytettiin lämppärin letkua myöten koko systeemi. Nyt taas tuli kuumaa ajossa, vedettiin vähä pidempi testilenkkikin. Noh. Huomenaamulla selviää taas totuus että tuleeko enään vai ei :cha
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja VooDoo » To Lokakuu 28. 17:10:13 2010

Kuumaa tulee edelleen! Kyl tää tästä kun tarpeeks tappelee! :burn


Asiasta moottorisahaan. Mitä raati on mieltä läppärungoissa kun käyttää imuilman lämpöanturia, tarviiko sen olla imusarjassa, vai riittääkö että tyyliin ilmanputsarissa, ns kuhan mittaa jostain ulkolämpötilaa.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja olafu » To Lokakuu 28. 17:48:09 2010

Kun se vaan mittaa sitä lämpötilaa mikä menee torvesta sisälle, niin kaikki on hyvin. :)
Jäsen #606

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ma Marraskuu 22. 19:07:19 2010

On sielä kennossa jotain feelua, pesuhommien jälkeen tuli X aikaa lämmintä koppiin, nyt hiipuu taas pikkuhiljaa. Liemiä vaihdettu ja järjestelmää pesty useampaan kertaan. Ei enään tule sitä ruostepaskaa oikeastaan ollenkaan. Mutta itse asiaan.. Minkämoinen homma on tollaseen sedani riesaan vaihtaa kenno? Mitä kaikkea tarvii purkaa? EI jaksais opetella tätäkin hommaa ihan nollasta, tulee purettua turhaa yleensä.

(eli siis perus sedani ohari koneella kyseessä)

Jos joku viittis heittää arvion et kuin pitkään menee ja mitä tarvii purkaa pois tieltä, niin auttais jo kummasti.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Marraskuu 26. 22:41:10 2010

autoissakin ainakin harraste pitäs olla kunnon ilmausventtiilit mallia kiertovesi patteri niin kuin monella kotona.

tuommonen kansi tason yläpuolelle sopivan letkun päässä johan lähtee ilmat.
ilmahan nousee sinne korkeimpaan kohtaan vesijärjestelmää.

uudemmissa ohc sierroissahan tuli ilmaus paikka siihen termarikoteloon.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Ohc kannen plaanaus (2l)

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Joulukuu 19. 14:54:54 2010

VooDoo kirjoitti:Minkämoinen homma on tollaseen sedani riesaan vaihtaa kenno? Mitä kaikkea tarvii purkaa?
Ainakin kojelaudan alaosa tarvii irrottaa että pääsee kennon koteloon käsiksi.
Jos en ihan väärin muista niin se kotelo oli neljällä pultilla korissa kiinni.
Ei oo vaikea homma, pelkästään vittumainen :green:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin