*PerfectPower PRS8 ongelma*

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

*PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Marraskuu 13. 20:31:06 2010

Terve jokaiselle!

Ongelmana on "Error: FRMP"
Kierosluku näyttää 502 ...
Eli vaikka konetta pyörittää startilla niin boxi ei näe että kone pyörii...
Anturin merkkiä en nyt muista mutta on 3 johtoinen, +5v, signaali ja maa.
Jännite tulee anturille sen mittasin...
Noin 1mm rako...
Pyörä tehty A1 materiaalista, noin 6mm paksu(3x2mm).
Signaali kaapelin päällä on kuparinen suoja verkko.
Kytkennän tarkistin ja pitäisi olla oikein eli kytketty ruskeaan.
Kaasuläpän anturin tieto tulee boxille oikein, sama 5v syöttö ja maa.
Lämpöantureita ei ole kytketty vielä.
Suuttimille omat lähdöt tosin muutan varmaan 2 suuttimen pareiksi jolloin säästyy 2 lähtöä muuhun.
Polttoaine pumppu käynistyy ja käyn sen normaalin 14s kunnes pysähtyy.

Olisi kiva kokeilla käyntiin...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Marraskuu 13. 21:00:49 2010

NiceMan kirjoitti: Noin 1mm rako..
Pyörä tehty A1 materiaalista, noin 6mm paksu(3x2mm).
Eli on mitä? Rosteria?
Sais olla mielellään jotain missä pysyy magneetti kiinni.
Eikä tota anturin ilmarakoakaan ihan noin paljon välttämättä tarvi.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Marraskuu 13. 21:02:15 2010

Muistaakseni honeywellin hall anturille ilmotetaan 0,8-1,2mm raoks. Mikä nyt malliltaan olikaan, se yleisin kuitenkin.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Marraskuu 14. 0:50:05 2010

Jari H kirjoitti:
NiceMan kirjoitti: Noin 1mm rako..
Pyörä tehty A1 materiaalista, noin 6mm paksu(3x2mm).
Eli on mitä? Rosteria?
Sais olla mielellään jotain missä pysyy magneetti kiinni.
Eikä tota anturin ilmarakoakaan ihan noin paljon välttämättä tarvi.
A1 = ihan terästä...
A2 = Rosteri
A4 = haponkestävä.

Pysyy magneetti.

Heittää heti alkuun tuota erroria...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Marraskuu 14. 0:51:07 2010

Sultzi kirjoitti:Muistaakseni honeywellin hall anturille ilmotetaan 0,8-1,2mm raoks. Mikä nyt malliltaan olikaan, se yleisin kuitenkin.
Jotenkin merkki kuulostaa tutulta... Ettei vain olisi noiden anturi...
Erroria tulee heti alkuun joten ei näytä mitään.
Eihän maali pyörässä haittaa?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 14. 2:02:51 2010

Sen signaalinkin voi mitata yleismittarilla.
Jäsen #606

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Su Marraskuu 14. 3:06:31 2010

NiceMan kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Muistaakseni honeywellin hall anturille ilmotetaan 0,8-1,2mm raoks. Mikä nyt malliltaan olikaan, se yleisin kuitenkin.
Jotenkin merkki kuulostaa tutulta... Ettei vain olisi noiden anturi...
Erroria tulee heti alkuun joten ei näytä mitään.
Eihän maali pyörässä haittaa?
Ei haittaa, mutta heikentää tehoa...eli anturin pitää olla maalin paksuuden verran lähempänä, noin niinkuin karkeasti ajateltuna :roll:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Marraskuu 14. 10:57:32 2010

olafu kirjoitti:Sen signaalinkin voi mitata yleismittarilla.
Pitänneen mitata... maan ja sig väli vai +5v ja sig väli?
Kokeilemalla selviää sekin...
Tuo anturihan tarvitsee käyttöjännitettä toimiakseen...
Voisiko olla että +5v ei sitttenkään riitä? muuistaakseni datasheetissä oli 5-30v...
Pitää tarkistaa...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Marraskuu 14. 10:58:19 2010

BlackEscort kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Muistaakseni honeywellin hall anturille ilmotetaan 0,8-1,2mm raoks. Mikä nyt malliltaan olikaan, se yleisin kuitenkin.
Jotenkin merkki kuulostaa tutulta... Ettei vain olisi noiden anturi...
Erroria tulee heti alkuun joten ei näytä mitään.
Eihän maali pyörässä haittaa?
Ei haittaa, mutta heikentää tehoa...eli anturin pitää olla maalin paksuuden verran lähempänä, noin niinkuin karkeasti ajateltuna :roll:
Ok, kun ei tahdo sen ruostuvan... ei anna mitään signaalia ulos boxsista...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 14. 13:25:18 2010

NiceMan kirjoitti:
olafu kirjoitti:Sen signaalinkin voi mitata yleismittarilla.
Pitänneen mitata... maan ja sig väli vai +5v ja sig väli?
Kokeilemalla selviää sekin...
Tuo anturihan tarvitsee käyttöjännitettä toimiakseen...
Voisiko olla että +5v ei sitttenkään riitä? muuistaakseni datasheetissä oli 5-30v...
Pitää tarkistaa...
Signaali vs. maa ja signaali vs. käyttöjännite, molemmissa tapauksissa jännitetasot vaihtelee riippuen siitä onko anturin edessä rautaa vai ei.
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Marraskuu 17. 23:21:32 2010

En eilen saannut tolkkua tuohon...
Ajattelin että irroitan pyörän koneesta, käytän sen sorvissa ja varmistan että on pyöreä varmasti.
Samalla parannan anturin kiinikettä eli paremmat säädöt.
Sitten uusiksi ja jos ei reagoi niin uutta anturia vaan sitten hankkimaan.

Boxilta tulee 5v jännite niin sen ja signaalin välin jännitettä kun mittaa niin boxi reagoi välillä eli p.a.pumppu herää joten boxi elossa.
Kokeilin syöttää anturille 12v jännitettäkin mutta ei tuonut mitään muutosta.
Menee ensi viikolla kun on sukkulointia tässä välissä joten sitten lisää.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Marraskuu 26. 19:17:47 2010

Signaali vs. maa ja signaali vs. käyttöjännite, molemmissa tapauksissa jännitetasot vaihtelee riippuen siitä onko anturin edessä rautaa vai ei.
Osaatko kertoa kuinka paljon pitäisi olla?
Abs antureita joskus mitannut ja mittari antanut noin 300mV kun pyörää pyörittää käsin.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Marraskuu 26. 19:23:03 2010

Eli tänään irroitin hihnapyörän ja laitoin sen kotoa löytyvään puusorviin kiinni.
Kun ei ole kunnon sorveja etc. niin kiinitin kulmahiomakoneen sorviin kanssa jota sitten toin lähemmäs trikkerpyörän hampaita kunnes alkoi ottamaan kiinni ja hiomaan niitä..
Pyöritin käsin kappaletta ja "tökin" kulmuria lähemmäs kunnes kaikki hampaat olivat tasaiset sitten irroitin kulmurin ja hion kevyesti puuhin liimatulla hiomapaperilla joten tuloksena tasainen trikker hammastus.
Sitten rakensin telineen tuolle anturille ja pistin sorvin pyörimään jokunen sata kierosta/min ja aloin mittaamaan...
En saannut DC ankä AC alueilla mitään tuloksia anturin napoista eri componaateilla.
Kokeilin eri ilmarakojakin 0.3 - 3mm
Olisiko vaan niin että anturi on rikki ja siksi en saan moottoria käyntiin...
Itse en muuta keksi.

Anturina MicroSwitch 1GT101DC
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Marraskuu 26. 20:25:17 2010

Siis jos sulla on ihan normaali hall anturi käytössä niin se antaa ulos joko sen 5V tai 0V riippuen onko se anturi raudassa kiinni vai irti. Jos se ei näin tee niin se on rikki.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Marraskuu 26. 20:48:05 2010

Yrkesman kirjoitti:Siis jos sulla on ihan normaali hall anturi käytössä niin se antaa ulos joko sen 5V tai 0V riippuen onko se anturi raudassa kiinni vai irti. Jos se ei näin tee niin se on rikki.
Ok... Mistä tiedän onko tämä MicroSwitch 1GT101DC normaali hall anturi =)
Mittauksen aikana tarviiko se käyttöjännitettä tai mihin anturi tarvitsee käyttöjännitteet?
No pitää etsiä uusi anturi jostain... tämäkin on ostettu uutena tosin joskus 6 vuotta sitten...


http://fi.mouser.com/ProductDetail/Hone ... Fb5BFFKw==
http://sensing.honeywell.com/index.cfm? ... _id=128148

Product Specifications
Product Type Hall-Effect Gear Tooth Sensor
Package Style Plastic Probe
Supply Voltage 4.5 Vdc to 24.0 Vdc
Output Type Sink
Termination Type Lead Wire
Operating Temperature Range -40 °C to 150 °C [-40 °F to 302 °F]
Output Voltage 0.4 Vdc max.
Vane and Geartooth Target Material Cold Rolled Steel, 1018 or Low in Carbon (Annealed)
GT Target RPM 10 RPM min., 3600 RPM max.
Switching Time Rise (10 % to 90 %) 15 µs max.
Switching Time Fall (90 % to 10 %) 1.0 µs max.
Operate Point 3.3 ° ± 1.25 ° [3,28 ° ± 1,13 mm]
Release Point 4.4 ° ± 2.50 ° [4,16 ° ± 2.21 mm]
Availability Global
Comment Values measured using 1 kOhm pull-up resistor, millitesla (gauss x 10-1), and geartooth target dimensions.
Supply Current (max. @ 25 °C) 20 mA
Output Current (max.) 40 mA
GT Target Min Tooth Height 5.06 mm [0.200 in]
GT Target Min Tooth Width 2,54 mm [0.100 in]
GT Target Min. Tooth Spacing 10,16 mm [0.400 in]
GT Target Thickness 6,35 mm [0.250 in]
GT Target Diameter 101,6 mm [4 in]
GT Airgap 1,02 mm to 2,03 mm [0.040 in to 0.080 in]
Leakage Current max. 10 µA
Differential 8.4 ° ± 3.70 ° [7,45 ° ± 3,34 mm],N/A
Series Name GT

TEKNISET TIEDOT
Käyttöjännite: 4.5-24VDC
Virrankulutus: 20mA max
Ulostulo: NPN avoin kollektori, 40mA max
Käyttölämpötila: -40oC-+150oC
Ylijännitetransientit: +60Vdc, -40Vdc
Toimintaetäisyys: 2mm max
Suurin toimintataajuus: 100kHz

Vastaliitin sisältyy toimitukseen
http://www.vpv-motorracing.com/hall.htm
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Marraskuu 26. 22:23:52 2010

Käyttöjännitteen ja maan se anturi tarvitsee aina, lähtö sitten muuttuu sen mukaan onko se anturi metallin lähellä vai ei. Ja joo, ei kai noita ole muita kuin "normaaleja" antureita :)

EDIT: eiku joo, tossahan lukee että open collector npn ulos tulo, eli se lähtö vetää maihin aina kun rauta tulee anturiin kiinni. Siellä pitää olla siis ylösveto siellä ulostulossa.

EDIT2: valitaanko PRS8 boksista onko anturina induktiivi vai hall-tyyppinen anturi?

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Marraskuu 27. 1:22:07 2010

Yrkesman kirjoitti:Käyttöjännitteen ja maan se anturi tarvitsee aina, lähtö sitten muuttuu sen mukaan onko se anturi metallin lähellä vai ei. Ja joo, ei kai noita ole muita kuin "normaaleja" antureita :)

EDIT: eiku joo, tossahan lukee että open collector npn ulos tulo, eli se lähtö vetää maihin aina kun rauta tulee anturiin kiinni. Siellä pitää olla siis ylösveto siellä ulostulossa.

EDIT2: valitaanko PRS8 boksista onko anturina induktiivi vai hall-tyyppinen anturi?
Kerros tuosta ylösvedosta... myyjä kertoi jotain tuosta kanssa... vastun johonkin ja minkä kokoinen?
PRS8 ohjeissa ei mainita mitään tuosta vaan kytketään ilman vastuksia...
Mielestäni ei ollut valitaan anturin tyypille... Mutta kerros tuosta vastuksesta =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » La Marraskuu 27. 8:46:12 2010

Ootko varma että toi PRS8 toimii hall-anturin kanssa? Koitin äsken ettiä jotain ohjetta kyseiseen kapistukseen, mutta en löytänyt mitään mainintaa hall-antureista. Onko niin että ton kanssa on aina tarkoitus käyttää induktiivi anturia? Kannattaa kysästä varmaan myyjältä tai jostain paikasta joka noita säätää.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Marraskuu 27. 16:17:09 2010

No niin...
Mulla vanha ohje ja hain uudemman version jossa seuraavaa:
Ei taida paljon olla vaihtoehtoja... Huomenna kokeilen tuota.
Vanhassa asennusohjeessa ei ole tuosta mainintaa... huoh...
Tässä uudemmassa on jopa kytkentä kuva asiasta...


1.10 PICKUPS
The PRS unit has two pickup inputs (CB1, CB2), which are suitable for MAGNETIC (reluctance) sensors, HALL effect SENSORS, and OPTICAL SENSORS. The trigger input level is automatically controlled.
The CB1 pickup input is always required. If the CB2 input is not needed then it should be "grounded" to the black/white wire.
A CB2 input is required for:
WASTED SPARK APPLICATIONS without missing tooth pickup
(SEQUENTIAL INJECTION)
The PRS input is "neutral", and a "pull-up" is required (most of the time) for Optical and Hall effect sensors. The "pull_up" may be provided on the connector. (If a pull-up is require) this can easy be tested by turning the pickup and measuring the output with a voltmeter: A voltage "swing" from 0 to +5 or +12 volt should be present at the CB1 (and CB2) input. If not connect a "pull up" wire to the CB1 input and try again.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja ylimark » La Marraskuu 27. 23:29:00 2010

Ylösvedon saat tehtyä pistämällä vaikka 10k Ohm vastus sen anturin käyttöjännitteen ja signaalin väliin.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Marraskuu 28. 19:06:42 2010

ylimark kirjoitti:Ylösvedon saat tehtyä pistämällä vaikka 10k Ohm vastus sen anturin käyttöjännitteen ja signaalin väliin.
Itseasiassa tuossa boxissa on ylösveto vastus 4.7K jonka kytkin käyttöön uusien ohjeiden mukaan mutta...
Räikällä kun pyöritän konetta kampuran päästä p.a.pumppu heräilee välillä joten jotain tapahtuu... Mutta...
Startilla kun pyöritän niin RPM näyttössä vilahtelee lukuja satunnaisesti 70-300 välillä joten jokin ei täsmää...
Mielestäni anturi on riittävän lähellä... Pitää parannella kiinitystä ja kokeilla varitaatioita.
Mistä tietää milloin Y.V.vastus on liian iso tai pieni?

The missing tooth operation requires the following parameter to be set:
1. Enable missing tooth operation: F6, Missing tooth: Y
-Tämä ok
2. Set the pulses per turn to the FULL amount of teeth per turn, including the missing teeth.
-Käytössä 36-1 Triger joten arvoksi 36
3. Set the TEETH PER FIRING to the amount of teeth per turn, divided by half the cylinders.
-Mitäs tämä tarkoittaneen?
4. Set the base pulse position to 1-n, where n=teeth per turn. A zero entry is not allowed.
-Entäs tämä?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Marraskuu 29. 21:22:26 2010

Olen kyllä Noob mutta tilasin tänään uuden anturin niin saa suljettua että "vanha" on rikki...
Jos en uudella saa toimimaan niin sitten pian en keksi missä mättää... Tietenkin joku/jokin asetus voi olla pielessä kun kaikki ei ole niin selvää minulle =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Marraskuu 29. 21:37:32 2010

Ootko kattonu yleismittarilla siitä anturin signaali narusta, nyt kun siellä pitäis olla se ylösveto, että vaihtuuko siinä 0 ja 5V sen mukaan onko anturi metallissa vai ei?

Mikä arvo sulla on nyt tossa TEETH PER FIRING kohdassa?

Mulla oli autronicin kanssa ainakin vähän ongelmia saada pelaamaan 36-1 trikkeri ja hall-anturi. Tais loppujen lopuksi pelata ainoastaan aika isolla anturivälillä. Vaihdoin jossain vaiheessa takasin kossun vakio induktiivianturin ja sillä on pelannu hyvin.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Marraskuu 29. 23:14:25 2010

Yrkesman kirjoitti:Ootko kattonu yleismittarilla siitä anturin signaali narusta, nyt kun siellä pitäis olla se ylösveto, että vaihtuuko siinä 0 ja 5V sen mukaan onko anturi metallissa vai ei?

Mikä arvo sulla on nyt tossa TEETH PER FIRING kohdassa?

Mulla oli autronicin kanssa ainakin vähän ongelmia saada pelaamaan 36-1 trikkeri ja hall-anturi. Tais loppujen lopuksi pelata ainoastaan aika isolla anturivälillä. Vaihdoin jossain vaiheessa takasin kossun vakio induktiivianturin ja sillä on pelannu hyvin.
Oiskohan 18?
Ei oikein auennut minulle tuo Set the TEETH PER FIRING to the amount of teeth per turn, divided by half the cylinders
36/2 ? = 18
Näin muistaisin... hukkakipinä systeemillä tarkoitus rakentaa.

Oiskohan tuo Base Pulse Position sitten 35? Eli 36-1=35 vai mikä siihen pitää laittaa?

Anturi tulloo ennen viikonloppua ja kokeilen sitten isompaa väliä ja mittaan kuuman ja maan välin yleismittarilla.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Marraskuu 30. 6:45:16 2010

Joo noin mäkin ne olisin varmaan laittanut. Toivottavasti vika löytyy.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Marraskuu 30. 21:16:47 2010

Yrkesman kirjoitti:Joo noin mäkin ne olisin varmaan laittanut. Toivottavasti vika löytyy.
Pitää korjata asetukset, mitata anturi ja asentaa uusi anturi jos ei vanhalla ala toimimaan.
Kunhan viikonloppu tulee...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Joulukuu 4. 12:04:20 2010

Posti hukannut uuden anturin joten vielä mennään vanhalla... yritän saada mitattua vkl aikana anturin mitä antaa ulos.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Joulukuu 5. 19:35:02 2010

Mittasin anturin johdosta Sig vs moototin runko ja se vaihtelee kun räikällä pyöritän konetta, 0.023v / 4.86V
Ylösvetovastuksena on 4.7K joka valmiina boxissa.
Startilla pyöritin niin yleismittarissa numerot vilisi joten anturilta tulee siis signaalia ulos mutta miksi boxi ei sitä tajua?
En ymmärrä... katsoin asetukset ja ne pitäisi olla mielestäni kohdalla.
Pitäiskö kokeilla sitten Hal anturin sijasta MAGNETIC mallia?

Huomenna voisin tietenkin viellä tarkistaa boxin kaikki maat... Kaikki pitäisi olla kytketty.

Edit: Mitäs sitten kannattaa kokeilla? Valmistajan PerfectPower kotisivut eivät juurikaan toimi ja varsinkaan Forum ei toimi ollenkaan joten ei sinne pääse kysymyksiä tekemään.

Cherry GS100502 hall-anturi Vs Honeywell 1GT101DC onko eroa paljonkin?
http://octopart.com/gs100502-cherry-30645
Kannattaako tuota Cherryä kokeilla? Siinä ainakin ilmarako helpompi säätää...
Sitten tietenkin voisi metsästää jostain induktiivisen anturin ja kokeilla sitäkin...
Ajatelin jos tuon cherryn anturin tilaisin niin olisi vaihtoehtoja mutta sitten revin peli housut jos en saa touta toimii.
Triggerpyörä on tehty 3kpl 2mm paksuisesta levystä, laserilla leikattu, sorvissa tasoitettu hampaan + varmistettu että on pyöreä varmasti.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Joulukuu 5. 23:18:01 2010

Kuten sanoin, mulla ainakin oli ongelmia (siis autronicin kanssa) saada 36-1 trikkeri kiekko pelaamaan hall-anturin kanssa. Koita eri välejä 1...3mm, voi toimia. Tai sitten laitat induktiivisen anturin, jolla yleensä siis käytetään noita 36-1 kiekkoja. Ootko kattonu ajoituslampulla lyökö se kipinää ja näyttäiskö kipinä olevan kohdallaan?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Joulukuu 6. 0:54:01 2010

Opel:n hall joka lukee alunperin 60-2 pyörää. Itsellä ainakin toiminut moitteetta.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Joulukuu 6. 1:08:30 2010

Yrkesman kirjoitti:Kuten sanoin, mulla ainakin oli ongelmia (siis autronicin kanssa) saada 36-1 trikkeri kiekko pelaamaan hall-anturin kanssa. Koita eri välejä 1...3mm, voi toimia. Tai sitten laitat induktiivisen anturin, jolla yleensä siis käytetään noita 36-1 kiekkoja. Ootko kattonu ajoituslampulla lyökö se kipinää ja näyttäiskö kipinä olevan kohdallaan?
En usko että lyö kipinää koska p.a.pumppu ei käynisty ja ruudussa ei näy yhtään RMP:tä... pelkkää suoraa viivaa... ------------------------------
Jos löisi kipinää niin olisi jotain eloa mutta nyt ei ole...

Induktiivista voisin kyllä kokeilla... missä olisi edullinen/helppo löytää ja järkevällä kannalla->helppo rakentaa teline.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Joulukuu 6. 11:31:09 2010

Aksu kirjoitti:Opel:n hall joka lukee alunperin 60-2 pyörää. Itsellä ainakin toiminut moitteetta.
Ei olisi kuvaa ko.Anturista? Miten helppo tehdä kiinike....
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Joulukuu 6. 11:50:54 2010

NiceMan kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Opel:n hall joka lukee alunperin 60-2 pyörää. Itsellä ainakin toiminut moitteetta.
Ei olisi kuvaa ko.Anturista? Miten helppo tehdä kiinike....
Tuossa
Levy ja pari reikää :green:
Omassa on viellä tuo anturin reikä sen verran reilumpi että tuo o-rengaskin menee sisään ilman painamista eikä ole ollut häiriöitä kierroslukutiedoissa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Joulukuu 6. 11:55:16 2010

Aksu kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Opel:n hall joka lukee alunperin 60-2 pyörää. Itsellä ainakin toiminut moitteetta.
Ei olisi kuvaa ko.Anturista? Miten helppo tehdä kiinike....
Tuossa
Levy ja pari reikää :green:
Omassa on viellä tuo anturin reikä sen verran reilumpi että tuo o-rengaskin menee sisään ilman painamista eikä ole ollut häiriöitä kierroslukutiedoissa.
No ei näytä pahalta pistää paikalle... josko voisi vielä vanhaa telinettä käyttää kun kiinitys näyttää samantapaiselta.
Taidan tiistaina tai keskiviikkona käydä motonetista hakee...
Tuleehan testattua.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Joulukuu 6. 21:50:30 2010

Aksu kirjoitti:Opel:n hall joka lukee alunperin 60-2 pyörää. Itsellä ainakin toiminut moitteetta.
Et pystyisi kertomaan vielä mikä johto mikäkin =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 7. 0:19:08 2010

1= 12V
2= signaali
3= - (maa)

Varmistan viellä huomenna autosta tuon järjestyksen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Joulukuu 7. 0:43:07 2010

Aksu kirjoitti:1= 12V
2= signaali
3= - (maa)

Varmistan viellä huomenna autosta tuon järjestyksen.
Josko keskiviikkona tai viikonloppuna saisi paikalle... jos ehdin huomenna käydä ostaa mokoman.
Toivottavasti ratkeaa ongelma tällä.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja KIP » Ti Joulukuu 7. 7:36:55 2010

Aksu kirjoitti:1= 12V
2= signaali
3= - (maa)

Varmistan viellä huomenna autosta tuon järjestyksen.
Finnsquirt kertoi hall antureista:
1= 12V
3= 0V
2= 0-12V signaali

Eli juuri noin kun aksu laittoi
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Joulukuu 7. 19:55:33 2010

KIP kirjoitti:
Aksu kirjoitti:1= 12V
2= signaali
3= - (maa)

Varmistan viellä huomenna autosta tuon järjestyksen.
Finnsquirt kertoi hall antureista:
1= 12V
3= 0V
2= 0-12V signaali

Eli juuri noin kun aksu laittoi
Kiitos... =) kävin hakemassa anturin ja tuli mieleen onko väliä missä asennossa anturi on suhteessa Trigger pyörä kunhan on suorassa? Eli väliä meneekö vaaka vai pystyasennossa?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Joulukuu 9. 11:19:21 2010

Aksu kirjoitti:1= 12V
2= signaali
3= - (maa)

Varmistan viellä huomenna autosta tuon järjestyksen.
Miten päin anturi sulla on suhteessa trigger pyörään? Kiinitys pultti ylöspäin?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Joulukuu 9. 11:52:12 2010

Ei sillä anturin suunnnalla pitäis olla mitään merkitystä.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Joulukuu 9. 21:40:04 2010

Aksu kirjoitti:Opel:n hall joka lukee alunperin 60-2 pyörää. Itsellä ainakin toiminut moitteetta.
Ei taida toimia 5v:llä?
En ehtinyt kokeilla 12v:llä mutta testaan sen kanssa, ainakaan nyt en saannut toimii eli Signaali kaapelissa nyt vain 0.015v ja ei muutu/hypi vaikka konetta pyörittää.
Mitä Pull-Up vastusta käytät tuon anturin kanssa?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Joulukuu 9. 21:45:10 2010

Yrkesman kirjoitti:Ei sillä anturin suunnnalla pitäis olla mitään merkitystä.
Hyvä =)

Tuota... en saannut toimii tuota Opelin anturia.. tosin voi olla että vaatii 12v sisään 5v sijasta...?
Postissa tuli uusi Honeywell 1GT101DC jota kokeilin myös... alku näytti hyvältä kun anturi oli kiinni niin joka kerta kun räikällä pyöritin konetta niin p.a.pumppu hörähti eli boxille tuli pulssia...
Sitten startilla niin ei mitään...
Kun laitoin Primeä käyttöön eli suihkii pikkasen tavaraa kun kone kylmä kun pistää virrat päälle niin sain pari kertaa poksauksia aikaan, kerran putkessa ja jokusen kerran imusarjassa...
Mutta aika laiha lohtu...

Opelin anturin kytkin seuraavalla tavalla:

1= 12V (Keltainen)
2= signaali (Ruskea)
3= - (maa) (Musta)

Nappasin liittimen pois kun en motonetin hyllystä löytänyt vastakappaletta sille.

http://www.riceracing.net/gal/displayim ... play_media
Honeywell 1GT101DC Anturi paikalla.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Joulukuu 9. 23:37:14 2010

Mulla on normi 3 napainen liitin ja hieman muokatu sitä opelin liitintä että käy.
5V on käytössä anturin "syötössä" ja kokeilu vaiheessa oli suoraan 12V eikä mitään eroa ole ollut toiminnassa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Joulukuu 9. 23:45:43 2010

Aksu kirjoitti:Mulla on normi 3 napainen liitin ja hieman muokatu sitä opelin liitintä että käy.
5V on käytössä anturin "syötössä" ja kokeilu vaiheessa oli suoraan 12V eikä mitään eroa ole ollut toiminnassa.
Minulla anturi ei antanut mitään ulos... veti vaan suoraan "maihin" eli Sig näytti vain 0.013v ja ei muuttunut mihinkään vaikka pyöritin konetta räikällä/startilla mutta kun taai laitoin uuden Honeywell 1GT101DC joka saapui eilen postissa niin signaali vaihtuu 0.015 / 4.33 väliä sitä mukaan kun pyöritän konetta räikällä ja jopa p.a.pumppu heräili mutta stratilla kun pyöritän niin ei mitään...
Primeä kun käytän niin saan joskus aikaan mossauksia joko imusarjassa(80%) tai pakoputkessa(20%).
Alan kohta olemaan epätoivoinen tämän asian kanssa...

Sähköistä kytketty puolat(4kpl),suuttimet(4kpl),läppäanturi,Hall anturi ja kaikki muut ovat irti.
Ei kait lämpöantureita etc. tarvitse että näkisi kierosluvut?
cb2 eli nokkaakselin sig kaapeli maadoitettu.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Joulukuu 10. 0:14:15 2010

Pysyyhän anturilla virta varmasti startatessa?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Joulukuu 10. 0:16:14 2010

Aksu kirjoitti:Pysyyhän anturilla virta varmasti startatessa?
Tuota en ole mitannut... pitää mitata seuraavaksi... Ei ole tullut mieleen tosin luulisi näkyvän kaasuläpän janassa jos sähköt katoaa... sama syötö 5v:llä...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Joulukuu 10. 18:07:30 2010

Aksu kirjoitti:Mulla on normi 3 napainen liitin ja hieman muokatu sitä opelin liitintä että käy.
5V on käytössä anturin "syötössä" ja kokeilu vaiheessa oli suoraan 12V eikä mitään eroa ole ollut toiminnassa.
Tarviiko pull-up vastusta tuon kanssa? Jos ei niin ongelmani ratkaisu voisi olla siinä...
Vai...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Joulukuu 10. 18:29:42 2010

Ei mulla ainakaan erikseen ole laitettu vastusta tuohon.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Joulukuu 10. 18:36:28 2010

Aksu kirjoitti:Ei mulla ainakaan erikseen ole laitettu vastusta tuohon.
Ok... Eli olisiko tuo VR tyyppinen anturi... Taitaa Trigger kiekkoni olla liian tihetä tuolle Honey:n anturille...
Viikonloppuna kokeilen jälleen tuota opelin anturia, helppo vaihtaa onneksi.
Poistan samalla pull-up vastuksen käytöstä josko alkaisi näyttää jotain parempaa.
Viimeksi muokannut NiceMan, La Joulukuu 11. 21:40:31 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Vastaa Viestiin