*PerfectPower PRS8 ongelma*

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Joulukuu 10. 19:49:00 2010

Toisaalla ehdotettiin hampaiten vähentämistä... sillä saisi hammasvälit isommaksi jolloin honey:n pitäisi alkaa toimimaan...
Joten jos en saa tuolla Opelin anturilla toimii niin pitääkö hammasmäärä olla jaolinen sylinteri määrällä? vai voiko se olla esim.18-1 ?
Suoraan ehdotettiin 12-1
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Joulukuu 11. 21:41:27 2010

Yksi kysymys koskien Honeywell 1GT101DC anturia..
Datalehdykässä mainitaan hampaan koosta 8,89mm joten kysymys että onko anturi loppujen kuinka tarkka hampaan koosta jos on alle tuon mutta hammasväli yli ?

Testailen huomenna opelin anturia ja jos en sitä saa toimimaan niin sitten on mielessä muokata trigger pyörä 12-1 tai 18-1 hampaiseksi poistamalla hampaita, näin hammasväli kasvaisi joten hampaat eivät olisi liian lähellä mutta kuinka pienen hampaan anturi havaitsee kunnolla?

Jos näillä toimen piteillä saa hommaa toimimaan niin sitten ajatuksena teettää/ostaa uusi trigged pyörä jonka halkaisia isompi jolloin hampaan koko/väli saisi isommaksi.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Joulukuu 12. 22:36:23 2010

Opelin anturia kokeilin pikaiseen mutta ei herännyt joten ei toimi boxin kanssa...
Sitten kytkin Honeyn anturin pikaseen johdon päähän ja heiluttelin ruuvaria edessä ja boxi reagoi joka heilutuksella että pumppu käynistyi.
No sitten Trigged pyörä irti ja sorvissa laikkasin joka toisen hampaan pois + vaihdoin pikkasen puuttuvan hampaan paikkaa lähemmäs anturi joten nyt on noin 10-15 astetta ennakkoa startissa.
Takas paikalle ja nyt tapahtuu paljon enenmän...
Vaihdoin asetuksiin 18 hampaan pyörän tiedot eli tuli tehtyä 18-1 pyörä.
Kierosluku janassa näkyy että signaali vahvistuu ja huipun jälkeen heikkenee...
Kone yskii miten sattuu...
Eli pitääkö hampaiden määrä olla 4:lla jaolinen kun kone on 4 syliterinen?
Eli 12-1 vai pitäisikö toimia myös 18-1?
Tosin sitten hampaiden koko... 6mm leveät mutta vain 3mm paksut...

Kipinää lyö kun tulpat oli venttiilikopan päällä johtojen päässä...
Bensaakin saa jonkin verran kun yskii... välillä putkeen ja välillä imusarjaan.
Mutta sentään jotain tapahtuu... nyt pumppukin herää joka kerta kun konetta starttaa... ennen ei herännyt...

Kytkentä on että p.a.suuttimet pareina 1+3 / 2+4 (Ohjeissa oli näin...)
Puolat 1+4 / 2+3
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Joulukuu 14. 22:36:44 2010

Opelin anturia en saannut toimimaan.

Laikkasin trigged pyörän 18-1 malliseksi ja sain jo hetkeksi tasaista kieroslukua näyttöö joten toivoa mutta voi olla että hampaan liian ohuet...
Savua, pamauksia, yskimistä kyllä saan aikaan...
Ajattelin josko hommaan isomman 12-1 pyörän jossa isommat hampaat jota käytetty tuon Honey anturin kanssa...
Sitten teen uuden telineen anturille jolla helpompi säätää.
Kyllä se tästä.. toivottavasti.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Joulukuu 14. 22:40:19 2010

Mulla olis yks tommonen ylimääräinen 12-1 pyörä, en tiedä sopisko sun käyttöön? On vaan isolla keskireiällä, siis tosiaankin isolla.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Joulukuu 14. 22:45:49 2010

Sultzi kirjoitti:Mulla olis yks tommonen ylimääräinen 12-1 pyörä, en tiedä sopisko sun käyttöön? On vaan isolla keskireiällä, siis tosiaankin isolla.
Kerro ulkohalkaisia,paksuus,hampaan koko ja se keskireikä...
Ja hinta =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Joulukuu 17. 21:32:04 2010

http://www.riceracing.net/gal/displayim ... play_media

Kokeillaan tuolla jos toimisi.. 132mm halkaisija.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Joulukuu 25. 22:04:36 2010

Trigged asennettu hihnapyörän päähän ja anturillekkin tehty parempi kiinitys jossa helpompi säätää joka suuntaan.
Asetukseksi laiton 12,6 ja 2
12 hammasmäärä.
6 hammas määrä jaettuna sylinterimäärä jaettuna 2 eli 12/2 kun on 4 pyttynen kone
2 Base position eli anturin ja poistetun hampaan välissä olevien hampaiden määrä mukaan luettuna poistettu hammas, Ei voi olla suurempi kuin tuo keskinmäinen.

Mutta sitten on ongelma... Kertokaa onko vikaa seuraavassa eli asentanut väärin?
Kone yläkuolokohdassa eli 1 mäntä ylhäällä, Hall anturi about 90 astetta oikealla(katsotaan jakopään päästä) ja puutuva hammas ehkä noin 110-115 astetta eli juuri ohittanut hall anturin.
Itseasiassa eka hammas on juuri hall anturin kokhdalla kun 1 pytty yläkuolokohdassa.

Tänään pikaisee kokeilin mutta ei luvannut juuri ollenkaan lisäksi startti taisi leipoa... ei lyö kehälle aina...
Manuaali sanoo max.7A per lähtö eli riittävä 2:lle puolalle jos vastus 1.3ohm per puola?...
Pitikin aikoinaan alkaa rakentaa ... =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 26. 16:36:28 2010

Et voi käyttää kuin yhtä puolaa yhdessä lähdössä.
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Joulukuu 26. 21:30:19 2010

olafu kirjoitti:Et voi käyttää kuin yhtä puolaa yhdessä lähdössä.
Mihin tämä perustuu? onhan noissa puolapaketeissakin puolat yhdessä... ?
Tosin tässähän on 4 puolalähtöä jotka voi käyttää mutta en osaa/tiedä miten ne saisi toimii parettain...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 26. 22:44:19 2010

NiceMan kirjoitti:
olafu kirjoitti:Et voi käyttää kuin yhtä puolaa yhdessä lähdössä.
Mihin tämä perustuu? onhan noissa puolapaketeissakin puolat yhdessä... ?
Tosin tässähän on 4 puolalähtöä jotka voi käyttää mutta en osaa/tiedä miten ne saisi toimii parettain...
Puolahan on muuntaja, ja muuntaja toimii kumminkin päin. Jos ajat kahta erillistä puolaa rinnakkain hukkakipinätyylillä, niin se "hukkaan" lyövä puola varastaa tehot siitä toisesta puolasta ensiökäämin kautta. Neloskoneen hukkakipinäpuolassa on vaan kaks puolaa sisällä, mutta kummastakin puolasta on otettu molemmat toisiokäämin päät ulos. Tulpat on kannen välityksellä kahden sarjoissa keskenään.
Mikset voi käyttää niitä lähtöjä cop tyyliin ja ajaa neljää puolaa erikseen? Toisaalta silloin vaaditaan nokka-akselin tunnistus.
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Joulukuu 26. 22:52:06 2010

olafu kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:
olafu kirjoitti:Et voi käyttää kuin yhtä puolaa yhdessä lähdössä.
Mihin tämä perustuu? onhan noissa puolapaketeissakin puolat yhdessä... ?
Tosin tässähän on 4 puolalähtöä jotka voi käyttää mutta en osaa/tiedä miten ne saisi toimii parettain...
Puolahan on muuntaja, ja muuntaja toimii kumminkin päin. Jos ajat kahta erillistä puolaa rinnakkain hukkakipinätyylillä, niin se "hukkaan" lyövä puola varastaa tehot siitä toisesta puolasta ensiökäämin kautta. Neloskoneen hukkakipinäpuolassa on vaan kaks puolaa sisällä, mutta kummastakin puolasta on otettu molemmat toisiokäämin päät ulos. Tulpat on kannen välityksellä kahden sarjoissa keskenään.
Mikset voi käyttää niitä lähtöjä cop tyyliin ja ajaa neljää puolaa erikseen? Toisaalta silloin vaaditaan nokka-akselin tunnistus.
Ok... eli voisiko tässä siten olla yksi ongelmani saada kone käymään?
Entä toimiiko jos laittaa 2puolaa sarjaan ?

Vai pitääkö hankkia nyt puolapaketti jostain että saa toimimaan?
Boxissa on 4 ulostuloa puolille mutta multicoil systeemillä(hukkakipinä) on 4 koneelle vain 2 ulostuloa käytössä...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 26. 22:54:51 2010

En o miettiny miten toimis sarjassa. Ei kovin hyvin ainakaan, koska niitä ei saa täyteen ladattua. Kokeile laittaa joku samaran tai escortin hukkispuola siihen :)
Testaa niin että irrotat toiset puolat ja yrität käymään vaan kahdella pytyllä.
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Joulukuu 26. 23:00:25 2010

olafu kirjoitti:En o miettiny miten toimis sarjassa. Ei kovin hyvin ainakaan, koska niitä ei saa täyteen ladattua. Kokeile laittaa joku samaran tai escortin hukkispuola siihen :)
Testaa niin että irrotat toiset puolat ja yrität käymään vaan kahdella pytyllä.
Pitää miettiä ihan ajan kanssa... Startista irtosi solenoidin linkun tappi joten siinä homma korjata =) Tai pitäiskö hankkia kokonaan uusi startti kun tuo on kuitekin orginaali.
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=58
No eipä hinnalla pilattu kuitenkaan jos vaikka hommaisi puolapaketin...
Katson vielä yhtä toimittajaa josta ajattelin startin hommata josko ne myisi vaikka Orgis Fordin puolaa...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Joulukuu 27. 0:03:07 2010

Tuo laittamasi puola on ainakin liittimen kannalta hieman outo kun tekstissä on viellä "edis vastaava malli". Motoraft/bosch puolassa on vaan 3 nastaa. Onko lisänä maa vai mikä on tuo "ylimääräinen" nasta.
Noita käytettyjä puolia löytyy aikas helposti monesta paikkaa, ja ainakin noi mitä edis systeemeissä esim. on ollut.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Joulukuu 27. 0:40:10 2010

Aksu kirjoitti:Tuo laittamasi puola on ainakin liittimen kannalta hieman outo kun tekstissä on viellä "edis vastaava malli". Motoraft/bosch puolassa on vaan 3 nastaa. Onko lisänä maa vai mikä on tuo "ylimääräinen" nasta.
Noita käytettyjä puolia löytyy aikas helposti monesta paikkaa, ja ainakin noi mitä edis systeemeissä esim. on ollut.
Juu tuo oli vain esimerkkkinä... tarkoitus löytää se 3 pinninen.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Joulukuu 27. 18:54:10 2010

Löysin, escort tai joku 16 venasen puolapaketti tilattu jossa 3 napanen liitin, 45€ uutena.
Samalla tilasin uuden startin taneliin 54€
Onko tietoa mistä voisi helpolla löytää p.pakettiin sopivan liittimen?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Joulukuu 27. 19:07:35 2010

Escortista. CVH-Efi escortista saa tulpanjohdot mitkä sopii niihin tattisliittimiin, mitkä zetecin puolassa on.
Ihan viimesimmistä 1.3 kaasari-neloskoppa escortista saa vielä CVH:takin pidemmät tulpanjohdot.
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Joulukuu 27. 19:16:54 2010

olafu kirjoitti:Escortista. CVH-Efi escortista saa tulpanjohdot mitkä sopii niihin tattisliittimiin, mitkä zetecin puolassa on.
Ihan viimesimmistä 1.3 kaasari-neloskoppa escortista saa vielä CVH:takin pidemmät tulpanjohdot.
Johdot ajattelin väsää itse että saa niistä oikean mittaiset suoraan... Jos tuossa on samanlaiset liittimet kuin Scorpio Coswortissa niin minulla on yksi satsi orgis piuhoja jossain...
Tosin onko jostain mahdollista ostaa päitä tuohon sytytysjohtoihin suoraan?
Entä liitintä paketin kylkeen(3-nap)?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Joulukuu 27. 19:21:09 2010

Mikset voi käyttää niitä lähtöjä cop tyyliin ja ajaa neljää puolaa erikseen? Toisaalta silloin vaaditaan nokka-akselin tunnistus.
Tuokin voisi olla mahdollista mutta katselinkin tuota niin kovin helposti nokka-akselin päähän saa anturia ja 1kpl hammasta...
Olisi kyllä ylimääräinen anturikin...
Mutta taidan päätyä tuohon hukkakipinään kun uusi puola jo matkalla...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Joulukuu 27. 20:15:48 2010

Itte pilkoin kaasariboksin virranjakajan ja tein siitä nokkatunnistimen.
http://koti.mbnet.fi/kolonen/megasquirr ... G_0274.JPG
http://koti.mbnet.fi/kolonen/megasquirr ... G_0278.JPG

Mutta hukkakipinä on ihan hyvä.
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Joulukuu 27. 22:45:49 2010

olafu kirjoitti:Itte pilkoin kaasariboksin virranjakajan ja tein siitä nokkatunnistimen.
http://koti.mbnet.fi/kolonen/megasquirr ... G_0274.JPG
http://koti.mbnet.fi/kolonen/megasquirr ... G_0278.JPG

Mutta hukkakipinä on ihan hyvä.
Aivan... oma jakaja vaan kadotettu... no kokeilen tuolla puola hommalla ja kihitän sitten lisää jos ei onnaa..
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja wekku » La Tammikuu 1. 11:12:39 2011

NiceMan kirjoitti:
olafu kirjoitti:Itte pilkoin kaasariboksin virranjakajan ja tein siitä nokkatunnistimen.
http://koti.mbnet.fi/kolonen/megasquirr ... G_0274.JPG
http://koti.mbnet.fi/kolonen/megasquirr ... G_0278.JPG

Mutta hukkakipinä on ihan hyvä.
Aivan... oma jakaja vaan kadotettu... no kokeilen tuolla puola hommalla ja kihitän sitten lisää jos ei onnaa..
Jos tarvihet tollasta jakajaa jossain vaiheessa, niin löytyy eikä maksa mitään..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Tammikuu 1. 21:25:33 2011

wekku kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:
olafu kirjoitti:Itte pilkoin kaasariboksin virranjakajan ja tein siitä nokkatunnistimen.
http://koti.mbnet.fi/kolonen/megasquirr ... G_0274.JPG
http://koti.mbnet.fi/kolonen/megasquirr ... G_0278.JPG

Mutta hukkakipinä on ihan hyvä.
Aivan... oma jakaja vaan kadotettu... no kokeilen tuolla puola hommalla ja kihitän sitten lisää jos ei onnaa..
Jos tarvihet tollasta jakajaa jossain vaiheessa, niin löytyy eikä maksa mitään..
Kiitos, katselin että jakaja ei taida mahtua enään... ainakaan kannen kanssa kun IS sieran imusarjan alla on itse tehty öljy/vesi lauhdutin...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Tammikuu 1. 21:30:33 2011

Asensin uuden hukkakipinä puolan pikaiseen tänään kun löysin tallista vanhan Dohc tulpanjohdot joita voin käyttää koe "ajossa".
Käyntiin en saannut... muutamat tuhahdukset ja yhden kovan pamauksen sain... Tosin boxin asetuksissa on käytössä nyt 4 puolan ulosottoa ja tän kanssa on vain 2 käytössä...
No huomenna saan kannettavan taas talliin niin pitää katsoa mitä näyttää josko saisi käymään...
Nokka-akselin ajoitus on sinne päin eli noin 0 asteen kohdalla kun en omaa mittalaitteita sen säätöön... On kevyt virinokka joku 268 asteinen.

Eikös tuon hukkakipinän piuha järjestys ole 1 puolan ohjaus, 2 käyttöjännite(+) 3 puolan ohjaus eli - + -
Laidoissa ohjaus ja keskellä positiivinen.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Tammikuu 1. 23:51:30 2011

Kysyn varmuuden vuoksi tyhmiä: Onhan jako oikein? Eikä 180 astetta pielessä...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Tammikuu 2. 3:18:18 2011

Tai ootko tulppien kanssa kattonu että kipinät tulee vuorotellen? Konffaa nyt ensimmäisenä se kahdelle puolalle. 180 astettahan tuota ei pieleen saa, koska sillä kampiakselin kierroksella ei ole väliä hukkakipinässä.
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Tammikuu 2. 3:25:05 2011

Tai sitten puolan puolet on vaan väärin päin. Helppo koittaa vaihtaa johdot vaan ristiin puolan puolelta toiselle.
Ja vielläkö tulpat yleensä ovat hengissä,jos saaneet bensaa paljon.
Ainakin muutaman :roll: kerran on itsellä kipinä jäänyt bensan uiton jälkeen kateisiin vaikka kuin kuivatellut tulppia=entiset tulpat.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 2. 11:44:21 2011

Anteeksi nyt ohi itse aiheen ammuttu kysymys, mutta mihin perustuu se että tulppa on entinen jos se kastuu? Mikä sielä likaantuu tai syöpyy tms? Jos esim ehjän tulpan veivaa bensaiseksi tai mitä nyt paskaa sielä palotilassa pyöriikään ja ruuvaa tulpan ylös puhdistaa mekaanisesti ja sipaisee hienolla paperilla kärjen ja rungon ja ruuva kanteen takaisin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Tammikuu 2. 11:56:38 2011

MouTine kirjoitti:Anteeksi nyt ohi itse aiheen ammuttu kysymys, mutta mihin perustuu se että tulppa on entinen jos se kastuu? Mikä sielä likaantuu tai syöpyy tms?
En tiedä mikä siellä sisällä pettää,mutta vastus mittarilla pystyi eroittamaan sarjasta sen toimimattoman kun mittasin josko selviäisi mikä niistä neljästä oli mykkä.
Olivat olleet jo muutaman kuukauden sisällä siinnä vaiheessa.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja jeddah » Su Tammikuu 2. 18:11:05 2011

Mä oon joskus grillannu pahasti kastuneita tulppia kosanilla, joka ikinen kerta on auto hörähtänyt sen jälkeen käyntiin moitteetta... Jotain siitä bensasta kyllä jää siihen tulppaan etteivät ne enää oikein toimi ilman toimenpiteitä

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Tammikuu 2. 20:42:42 2011

Tänään sitten vähän leikin asetuksilla... bensamäärällä ja perus ennakon säädöllä ja ehkä korvin kuultuna parani tosin ei käynistynyt kun 2 kertaa poltti 200A Anl pääsulakkeen...(Startti virta menee läpi) joten homma jäi kesken kun sulakkeet loppu.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Tammikuu 8. 20:30:30 2011

Tänään pikaseen leikin kun viimeksi sulakkee loppu ja piti pohjoiseen suunata mutta tänään tuntu että melkein voisi käynistyä tosin ei ollut läppäriä mukana niin ei voinut asetuksia muutella.
Tuntuu että pikkasen lisää gasoliinia(Laajakaistan mukaan laihalla...?) ja sytkä on liikaa ennakossa kun potkii takas ja paukuttaa imusarjassa.
Ennen reissuu lähtöä muutin Base place jotain asetuksen 2->1 mutta vika sulake paloi että en ehtinyt kuin kerran kokeillee jolloin kuulosti siltä että voisi melkei lähteä mutta lyö vaan vastaan liikaa... Vähän ennakkoa pois niin josko sitten...
Huomenna kerron lisää kun saan läppärin taas talliin.

Teen vain uuden sulakkeen ensin 1mm pellistä.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Tammikuu 8. 20:32:10 2011

Jallu kirjoitti:Kysyn varmuuden vuoksi tyhmiä: Onhan jako oikein? Eikä 180 astetta pielessä...
Voi olla mutta ei merkitystä =) Lyö 2 pyttyyn kerralla... 1+4 ja 2+3
Puuttuvan hampaan mukaan lyö 1+4 pyttyyn startin aikana ja kun käynistyy niin alkaa käyttää ennakkoja etc.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Tammikuu 8. 20:35:17 2011

olafu kirjoitti:Tai ootko tulppien kanssa kattonu että kipinät tulee vuorotellen? Konffaa nyt ensimmäisenä se kahdelle puolalle. 180 astettahan tuota ei pieleen saa, koska sillä kampiakselin kierroksella ei ole väliä hukkakipinässä.
On muutettu jo =) ja on uusi suorasytkä/hukkakipinä puola käytössä Fordin 4 koneesta.

3 pinniä joista
1:ssa on 1+4 pyttyjen puolat(-)
2:ssa on syöttö (+12)
3:ssa on 2+3 pyttyjen puolat(-)

Soikea liitin tosin juotin johdot suoraan + sukkaa pari kerrosta.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Tammikuu 16. 17:49:29 2011

http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=472

Tuossa pikku video mitä tekee tai siis ei tee... Kannettavaa ei ollut mukana joten ei päässyt kokeilee eri säätöjä...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Su Tammikuu 16. 18:16:33 2011

NiceMan kirjoitti:http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=472

Tuossa pikku video mitä tekee tai siis ei tee... Kannettavaa ei ollut mukana joten ei päässyt kokeilee eri säätöjä...
Oletko koittanut ajoituslampulla, että sytkä tulee oikeaan aikaan?

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Tammikuu 16. 18:23:49 2011

Yrkesman kirjoitti:
NiceMan kirjoitti:http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=472

Tuossa pikku video mitä tekee tai siis ei tee... Kannettavaa ei ollut mukana joten ei päässyt kokeilee eri säätöjä...
Oletko koittanut ajoituslampulla, että sytkä tulee oikeaan aikaan?
En vielä... ostin kyllä juuri ajoituslampun joten se on seuraava... jos ajoistus jotenkun kohdalla niin sitten katson että tuleeko suuttimista tavaraa ulos vai onko joku niistä mykkä...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Su Tammikuu 30. 15:55:38 2011

Pikaisee kokeilin ajoituslampulla, ei juurikaan välkynyt...
Testasin käyttikisessä ja siinä toimiii lamppu joten jotain ongelmaa kierosluku anturin ja boxin välissä.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Tammikuu 30. 17:38:59 2011

NiceMan kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Kysyn varmuuden vuoksi tyhmiä: Onhan jako oikein? Eikä 180 astetta pielessä...
Voi olla mutta ei merkitystä =) Lyö 2 pyttyyn kerralla... 1+4 ja 2+3
Puuttuvan hampaan mukaan lyö 1+4 pyttyyn startin aikana ja kun käynistyy niin alkaa käyttää ennakkoja etc.
Mulla oli joskus koko moottori 180 astetta pielessä, siis yläkerta päin helvettiä. Hyvin pyörii, ei osu venat mäntiin, mutta käyntiin ei lähde :)
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Helmikuu 8. 21:03:47 2011

NiceMan kirjoitti:
jansteri kirjoitti:base pulse position asettaminen

kone kun on ykk pisteessä niin anturista myötäpäivään kun laskee nastat (myös puuttuva nasta). jos nyt vaikka olis 2 nastaa ja sitten se puuttuva eli 3 nastaa (90 astetta)
sitten jakaa 360 astetta hampaiden lukumäärällä eli nyt 12 tulee 30astetta,
laitat sitten base pulse position 2, niin saat sen ennakon siihen 30 astetta( ohjeessa ehdotetaan 20 asteen ennakkoa alkuun nastoilla, mut ei oikeen 12 nappulaisesta saa).

sitten se asetettu ennakko laitetaan sinne ignition base line kohtaan eli tässä tapauksessa olis 30
ja tietysti siellä modes välilehdessä pitää olla se multiple coils päällä jos on useempi puola

sittenhän ne loput ennakot säädelläänki siellä sytkä kartassa
:
Hmm... olen tuota innition base line ihmetellyt mitä se tekee... eli se on sitten ainakin päin metsää...
Tulostan tän ja kokeilen =) Olen tulostanut ne lisä manuaalitkin aiheesta mutta välillä tuntuu että boxi näyttää kieroslukuja ja välillä taas ei...
Pian joku muu saa katsoa...


The missing tooth operation requires the following parameter to be set:
1. Enable missing tooth operation: F6, Missing tooth: Y
-Tämä ok

2. Set the pulses per turn to the FULL amount of teeth per turn, including the missing teeth.
-Käytössä 12-1 Triger joten arvoksi 12

3. Set the TEETH PER FIRING to the amount of teeth per turn, divided by half the cylinders.
-Mitäs tämä tarkoittaneen?
12/2 = 6 joten 6 laitoin.

4. Set the base pulse position to 1-n, where n=teeth per turn. A zero entry is not allowed.
-Entäs tämä?
Kokeiltu 1 ja 2... ei aukene mulle.
Tämä pitää laskea/tarkistaa uusiksi samoin ignition base line
multiple coils on päällä.
*

Parisen kuvaa, kuvien otto hetkellä motti yläkuolokohdassa.

http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=492
-Ylhäältä, anturin kiinike tulee olemaan parempi kuin kuvassa kun motti toimii.

http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=493
-Alhaalta, 2 hammasta anturin jälkeen + puuttuvat = 3 hammasta mennyt ohi anturin joten base pulse position 2(30 astetta ennakkoa)

Ignition base line kohtaan laitoin 30 astetta.

Ei lähtenyt käyntiin, yskii kyllä välillä.
En vain ymmärrä... mielestäni ei näytä kieroslukua säätösoftassa koko aikaa... Kaverilla on oskiloskooppi jonka saan lainaan joten katson mitä Hall anturista tulee ulos.
Käytössä boxin oma PullUp vastus.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja razorass » Ke Helmikuu 9. 8:59:04 2011

Tsiikailin noita kuvia ja ainakin toi triggerin anturiteline kannattaa tehdä kunnollinen ennen mitään vakavampihenkisiä testejä.

En lukenut koko tekstiä, mutta mitä matskua tuo triggeripyörä on?
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Maaliskuu 3. 19:12:06 2011

razorass kirjoitti:Tsiikailin noita kuvia ja ainakin toi triggerin anturiteline kannattaa tehdä kunnollinen ennen mitään vakavampihenkisiä testejä.

En lukenut koko tekstiä, mutta mitä matskua tuo triggeripyörä on?
Matsku on A1 eli magneetti tarttuu... Anturin kiinike nyt tuskin on ongelma siihen että ei edes juurikaan lupaile...
Erään toisen kanssa jutellut joka viritti samanlaista boxia ja ei saannut toimii... vaihto MS:n ja 15min niin oli kone käynissä...
Tässä alkanut pohtimaan että pitäisiköhän vaihtaa ohjainboxi, taitaa tää 1200e boxi olla aika susi... :twisted:
MegaQ mk.III jos olisi toimiva... pitää tässä tutkia vaihtoehtoja
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Maaliskuu 3. 20:25:02 2011

NiceMan kirjoitti:http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-435.html

Mites tuo? Olisiko toimiva? Puolille pitäisi olla ulkoinen "ajuri" käsittääkseni mutta muuten voi ajaa suoraan suuttimia etc.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ma Maaliskuu 21. 20:50:07 2011

Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Maaliskuu 24. 21:25:16 2011

Lämpeneeköhän nuo sytkäkivet paljon?
Jostain vielä pitää kaivaa kytkentä kaavakin ja hakea se tip122 kivi tyhjänkäyntiventtiilille(2 johtonen ford).

Megassa ei taida olla pull-up vastusta Hall anturille? Mitä arvoja olette käyttäneet? Mikä on min.jännite signaali johdossa millä Mega toimii luotettavasti?
Ensin laitoin 3.3K vastuksen jolla signaali johtoon tuli 1.4V lepo jännite, mega ei tuolla herännyt...
sitten vaihdoin 1K vastuksen jolloin tuli noin 2.4-2.5V jolla Mega sitten heräsi eli alkoi näyttämään kieroslukua about 296-300 kun startilla pyöritin ja näytti vakaalta tosin pitäisikö laittaa pienempi vastus vielä vai tyytyä nykyiseen?

Sitten olisi vielä yksi kysymys koskien happianturia, itsellä on Laajakaista mallia PLX jonka olen kytkenyt Megaan sillä "normi"alueella(0-1V) mutta mega ei näytä juurikaan mitään... Vai pitäisikö toiia 0-5 alueella vai pitääkö jotain megan asetusta muuttaa?

Puolia ja suuttimia en vielä kytkenyt, ne seuraavaksi ja sitten alkaa käyntiin kokeilu.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja olafu » To Maaliskuu 24. 22:14:13 2011

Hall-anturin speksien ja käyttöjännitteen mukaan ylösveto joko 5 tai 12 volttiin. Jos anturi jaksaa speksien mukaan esim. 20mA kuorman, niin voi hyvin käyttää 1k ylösvetoa 12 volttiin (12-14mA) tai 270 ohmin vastusta 5 volttiin (18mA). Häiriöherkkyys pienenee kun käytetään suurempia virtoja, erityisesti jos boksi on asetettu liipaistumaan laskevalla reunalla.

Oma mielipide: 5 voltin käyttösähköä syövää hall-anturia ei ole hyvä kytkeä ohjaamaan 12 voltin signaalijännitteitä, riippuu tietysti anturin sisäisestä kytkennästä. Kuitenkin varman päälle pelatessa ei yli käyttöjännitteen olevia signaalijännitteitä.

Megan asetuksista löytyy kohta, missä valitaan käytössä olevan happitunnistimen tyyppi. 0-5V on oikea, mutta niissä on jotain vivahde-eroja eri merkkisten ohjainten välillä (jännite vs. afr käyrän muoto). En ole vielä tutkinut löytyykö megasta PLX:lle tarkoitettu asetus, vai pitääkö laittaa joku riittävän lähellä oleva 0-5V ohjaus sieltä käyttöön.
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Maaliskuu 24. 22:25:05 2011

olafu kirjoitti:Hall-anturin speksien ja käyttöjännitteen mukaan ylösveto joko 5 tai 12 volttiin. Jos anturi jaksaa speksien mukaan esim. 20mA kuorman, niin voi hyvin käyttää 1k ylösvetoa 12 volttiin (12-14mA) tai 270 ohmin vastusta 5 volttiin (18mA). Häiriöherkkyys pienenee kun käytetään suurempia virtoja, erityisesti jos boksi on asetettu liipaistumaan laskevalla reunalla.

Oma mielipide: 5 voltin käyttösähköä syövää hall-anturia ei ole hyvä kytkeä ohjaamaan 12 voltin signaalijännitteitä, riippuu tietysti anturin sisäisestä kytkennästä. Kuitenkin varman päälle pelatessa ei yli käyttöjännitteen olevia signaalijännitteitä.

Megan asetuksista löytyy kohta, missä valitaan käytössä olevan happitunnistimen tyyppi. 0-5V on oikea, mutta niissä on jotain vivahde-eroja eri merkkisten ohjainten välillä (jännite vs. afr käyrän muoto). En ole vielä tutkinut löytyykö megasta PLX:lle tarkoitettu asetus, vai pitääkö laittaa joku riittävän lähellä oleva 0-5V ohjaus sieltä käyttöön.
Tuossa hall anturissa max. käyttöjännite 24v... Tosin nyt sille menee "vain" 5V eli tarkalleen 4.95V.
Ok, eli voin tiputtaa 500 Ohm. ylövetovastuksen kun kyseessä on 5V syöttö. Kiitos vastauksesta! =)
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Maaliskuu 24. 22:27:36 2011

Olenko väärässä, korjatkaa =)

Teen 2 kivelle oman jäähyn boxin ulkopuolelle johon sitten pulttaan BIP373 kiinni

Jalat vasemmalta oikealle B C E

B: signaali Megan lisäkortilta(MS3X) 330Ohm vastuksen kautta.
E: Maihin
C: Puolan (-) napaan.

http://riceracing.net/Gallery/displayimage.php?pid=511

Edit: Korjattu =)
Viimeksi muokannut NiceMan, To Maaliskuu 24. 22:41:30 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: *PerfectPower PRS8 ongelma*

Viesti Kirjoittaja olafu » To Maaliskuu 24. 22:39:30 2011

Transistorin jäähdytyslaippa (flange) pitää eristää jäähdytyslevystä, koska keskimmäinen, eli puolan ohjausnasta kytkeytyy sen kompon sisällä siihen. Muuten puolien ohjaukset menee maihin tai yhteen riippuen mihin ja miten sen jäähdytyslevyn kiinnittää.
Viimeksi muokannut olafu, To Maaliskuu 24. 22:44:12 2011. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin