Escort MK6 sisälämppärin puhallin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Escort MK6 sisälämppärin puhallin
Auto vm98 perus 1.6 zetec ja kabiini kylmä, eli puhallin mykkä.
Kävikö jostain muusta esim sierrasta puhallinmoottori vai onko siinä ihan omasa ?
Kävikö jostain muusta esim sierrasta puhallinmoottori vai onko siinä ihan omasa ?
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Escort MK6 sisälämppärin puhallin
Just tänään kattelin että tarvikepuhallinta myydään samalla varaosanumerolla vm. 1980-2000. Sierran puhaltimen pitäs sopia yhtälailla, ainakin se moottori ja siivet sopii sinne kuoriin.
Jäsen #606
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort MK6 sisälämppärin puhallin
Ilmeisesti myös e30 bemarin puhallin käy? Noh, meneepi vähän offtopiciksi... 

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Escort MK6 sisälämppärin puhallin
Ei ole sama E30:ssä. Tarkistin asian, moottori on "melkein" sama, BOSCH varaosanumero on ESCORTTIIN: 0 130 063 013 ja BEMARIIN: 0 130 063 031. Melko olematon ero siis 
Moottorin ulkomitat ja akselit on samat, mutta voi tulla silti ongelmia sopivuuden kanssa. Escortin ja Sierran puhallinmoottoreissa on rungossa kolo, mihin puhallinkotelossa oleva muovipidike menee. Se pitää moottorin pitkitäissuunnassa paikallaan ja estää rungon pyörimisen kotelossa. Bemarin puhallinmoottorissa ei nähdäkseni sellaista ole. Tietysti leikkaa ja liimaa periaatteella sen sinne saa varmaan menemään.
Vuosi sitten opin, että kannattaa kaikin keinoin välttää KORMAS merkkisiä tarvikepuhaltimia, mitkä on tarkoitettu Escorttiin / Sierraan. Niistäkin puuttuu se pidikkeen kolo, lisäksi moottori sopii koteloon parhaiten väärin päin (jopa kiitettävästi, vain siivet ottaa koteloon kiinni, mutta moottori pysyy pituussuunnassa paikallaan), mutta silloin se myös pyörii koteloon nähden väärin päin, vaikka siivet siirtääkin paikalleen. Pitää silloin ainoastaan ääntä ja tärisee, kuten tarvikemoottorit yleensä, mutta ei puhalla. Muistaakseni olis voinu olla mahdollista saada välttävästi toimimaan, kun olis siirtäny siivet puolelta toiselle ja muuttanut moottorin pyörimissuunnan.

Moottorin ulkomitat ja akselit on samat, mutta voi tulla silti ongelmia sopivuuden kanssa. Escortin ja Sierran puhallinmoottoreissa on rungossa kolo, mihin puhallinkotelossa oleva muovipidike menee. Se pitää moottorin pitkitäissuunnassa paikallaan ja estää rungon pyörimisen kotelossa. Bemarin puhallinmoottorissa ei nähdäkseni sellaista ole. Tietysti leikkaa ja liimaa periaatteella sen sinne saa varmaan menemään.
Vuosi sitten opin, että kannattaa kaikin keinoin välttää KORMAS merkkisiä tarvikepuhaltimia, mitkä on tarkoitettu Escorttiin / Sierraan. Niistäkin puuttuu se pidikkeen kolo, lisäksi moottori sopii koteloon parhaiten väärin päin (jopa kiitettävästi, vain siivet ottaa koteloon kiinni, mutta moottori pysyy pituussuunnassa paikallaan), mutta silloin se myös pyörii koteloon nähden väärin päin, vaikka siivet siirtääkin paikalleen. Pitää silloin ainoastaan ääntä ja tärisee, kuten tarvikemoottorit yleensä, mutta ei puhalla. Muistaakseni olis voinu olla mahdollista saada välttävästi toimimaan, kun olis siirtäny siivet puolelta toiselle ja muuttanut moottorin pyörimissuunnan.
Jäsen #606
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Escort MK6 sisälämppärin puhallin
Just tulin tallita operaation tehneenä ja käytetyn mutta alkuperäsen hyväkuntosen sierran puhaltimen sinne laitoin, ainut ero oli siinä et escon alkuperäsessä puhaltimessa on + ja - piuhat erikseen eikä samassa liitimessä niinku sierrassa.
Liitin veke ja apiko sukan kanssa + piuhaan ja - piuhaa piti jatkaa muutama kymmenen senttiä et ylti alkuperäselle maadotuspaikalle.
Nyt lämpii.
Liitin veke ja apiko sukan kanssa + piuhaan ja - piuhaa piti jatkaa muutama kymmenen senttiä et ylti alkuperäselle maadotuspaikalle.
Nyt lämpii.
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Escort MK6 sisälämppärin puhallin
Huomasin ton tarvikepuhallin jutun, ihan perseestä. Escortissa oli kiinnityksessä sikasikaa, letkuklemmareita jne kunnes taisin hommata ehjän käytetyn tilalle. Vai jäiköhän ostamatta käytetty, ei voi muistaa.olafu kirjoitti:Ei ole sama E30:ssä. Tarkistin asian, moottori on "melkein" sama, BOSCH varaosanumero on ESCORTTIIN: 0 130 063 013 ja BEMARIIN: 0 130 063 031. Melko olematon ero siis
Moottorin ulkomitat ja akselit on samat, mutta voi tulla silti ongelmia sopivuuden kanssa. Escortin ja Sierran puhallinmoottoreissa on rungossa kolo, mihin puhallinkotelossa oleva muovipidike menee. Se pitää moottorin pitkitäissuunnassa paikallaan ja estää rungon pyörimisen kotelossa. Bemarin puhallinmoottorissa ei nähdäkseni sellaista ole. Tietysti leikkaa ja liimaa periaatteella sen sinne saa varmaan menemään.
Vuosi sitten opin, että kannattaa kaikin keinoin välttää KORMAS merkkisiä tarvikepuhaltimia, mitkä on tarkoitettu Escorttiin / Sierraan. Niistäkin puuttuu se pidikkeen kolo, lisäksi moottori sopii koteloon parhaiten väärin päin (jopa kiitettävästi, vain siivet ottaa koteloon kiinni, mutta moottori pysyy pituussuunnassa paikallaan), mutta silloin se myös pyörii koteloon nähden väärin päin, vaikka siivet siirtääkin paikalleen. Pitää silloin ainoastaan ääntä ja tärisee, kuten tarvikemoottorit yleensä, mutta ei puhalla. Muistaakseni olis voinu olla mahdollista saada välttävästi toimimaan, kun olis siirtäny siivet puolelta toiselle ja muuttanut moottorin pyörimissuunnan.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET