Jarrupaloista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Jarrupaloista

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 28. 18:07:06 2010

Eli millaisia kokemuksia on porukalla ollut noista enemmän lämpöä sietävistä jarrupaloista.
Tuossa omaan harkinnassa jotkut astetta paremmat palat ainakin taakse,niin mimmoisia kokemuksia on ollut esim. Ferodo DS 2500/3000 paloista normi liikenteessä/radalla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: Jarrupaloista

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Ti Joulukuu 28. 18:47:21 2010

itse ajan kilpurisssa ds-3000 palalla joka vaatii aina pienen esi lämmityksen mutta sen jälkeen puree hyvin levyyn jopa pienellä poljin voimalla ja kestää lämpöä punahehkuun saakka
mutta vaatii aina lämpimän levyn kylmänä ei pure millään tavalla
ds-2500 ei ole vielä kokemusta kun hommasin vasta kesä autoon sellaiset
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Jarrupaloista

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Joulukuu 28. 18:53:06 2010

Itselläkin 2500 tossa mk3 tiinassa, ei kokemusta niistä vielä. Mutta 3000 ei peltonen suositellu juurikin tuon lämmittämis tarpeen takia katuautoon. Toisinsanoen vinkuvat kovastikin kylminä.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Jarrupaloista

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Joulukuu 28. 20:06:23 2010

2500 on ollu hyvä, 5 sarjaa on menny rataa kiertäen :oops:
ja on myös kelvannut katsastuksessa ilman ongemia.

mulla kun on rummut takana, pitää huomioida jarrubalanssi (jos sitä ei voi säätää)
eli 3000:lla tulisi todennäköisesti liian etupainoiset, koska rumpuihin saa huonommin noita pitävämpiä materiaaleja

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Jarrupaloista

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ti Joulukuu 28. 21:04:30 2010

2500 mulla myös tossa raceriesassa, sottaset ovat mutta muuten ei valittamista. Toimii kadulla ja radalla.
Viiden vuoden aikana vain kerran olen palat vaihtanut etupäähän ja silloinkin vähän hätäillen, oli puolet pintaa vielä jäljellä mut ompahan varalle sitten yhet.
Takapäässä olen käyttäny tarvikepaloja ja niitä on saanu vähä useammin vaihella...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Jarrupaloista

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 28. 21:06:14 2010

TAp kirjoitti:2500 on ollu hyvä, 5 sarjaa on menny rataa kiertäen :oops:
ja on myös kelvannut katsastuksessa ilman ongemia.

mulla kun on rummut takana, pitää huomioida jarrubalanssi (jos sitä ei voi säätää)
eli 3000:lla tulisi todennäköisesti liian etupainoiset, koska rumpuihin saa huonommin noita pitävämpiä materiaaleja
Itsellä tuo olisi tulossa juurikin taakse kun radalla etupää (300mm)vakiopaloillakin tuntuu lukkiintuvan liian herkästi ja takapää ei pure niin hyvin kun itse haluaisin.
Eikä ole juurikaan ollut häipymisen kanssa ongelmia paitsi alastarossa ennen kuin muutaman kierrosken taas oli suhannut niin sai jalan hieman tottumaan rataan. Ens kesäksi taas jos uusiisi nesteet viellä. Kokeeksi motul rbf600:t
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Jarrupaloista

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Joulukuu 28. 21:07:05 2010

EBC perus vihreästä on hyviä kokemuksia itellä (vakio autossa, radalla) , ja asiakkaat hakeneet niitä rallikäyttöön meiltä duunista.
Tarkoitus kokeille enskesänä punaista palaa.
#6
Escort -75

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Jarrupaloista

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 28. 22:57:47 2010

Kilpurissa nyt Ferodo 4003 -sarjan palat edessä. Aiemmin 2500 ja 3000. Nämä ovat välistä, ja sanoisin että vaativat vielä "liikaa" lämmittelyä katuautoon.
2500:lla olen ajanut myös kadulla (kesällä) ja lämpiävät parin jarrutuksen jälkeen. Voi mielestäni katuautossa käyttää mutta vaimon/tyttöystävän/äidin jne autoon en laittaisi :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Jarrupaloista

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Joulukuu 29. 7:28:21 2010

Hawk HP+. Pari sarjaa ajanut noita ja toimii. Koskaan ei ole hävinnyt kuumuudesta taikka muuten tullut mekaanisia vikoja. Pölyävät kyllä nopeesti savuna ilmaan, mutta hyvät o. En tiedä saadako euroautoihin.

Tota kulumista olen vähän ihmetellyt... Vaikka radalla käynkin, niin en sielä niin usein käy että kulumisen voisi sen piikkiin laittaa. Laskennallisesti kaksi kesää voi etupaloilla ajaa. Levyt on toki uritetut. Se toki syödä tota palaparkaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin