Ville K kirjoitti:Kumma kun ei mitään juttua löydä 2.5 koneesta tolla 2.3:sen sylinterin halkasijalla.. Siitähän sais sitten pitempi iskuisen kampuran "tohon uudempaan" 2.5 koneeseen, sais vähän tilavuutta lisää? Olisko sulla mitään koneen koodeja heittää peliin, vai onko noi molemmat, sekä 81 että 83mm porauksella varustetut lohkot samalla koodilla, että jos käytettynä ostaa niin on ihan arpapeliä kumman saa?
vai onkohan bullshittiä

?
83mm poraus ei ongelma jos tukkii sylinteriputkien välit. VolvoLandian nopein tinalohko on 83mm.
Kaikissa tinakoneissa on vakiona huono kankisuhde eli pieni 1.55 tai 1.53. Rasittaa sylinteriputkia kovasti varsinkin sitten kun haetaan tehoja.
Jos virittämään aletaan niin on aivan sama ottaako 81mm vai 83mm porauksella olevan lohkon, putkittaa ne molemmat täytyy jossain vaiheessa.
T5 on ollut myös vm 2005-2008 81mm porauksella S60/V70 malleissa.
eka on tullu turboista 2319cc, sitten 1984cc, sitten 1855cc, sitten 2435cc, sitten 2783cc, sitten 1948cc, sitten 2401cc, sitten 2922cc, sitten 2521cc... N-, RN-, NED- ja RNC- sarjan moottoreita. Ei voi sanoa että joku moottorimalli olis jonku toisen kehitysmalli, ei ainakaan R/focus 2.5T:stä. Sillä on yhteisiä piirteitä kymmenien eri volvon moottoreiden kanssa.
Focus ST:ssä ja RS:ssä on 2.5 R5 moottori.2.3 turboo on käytetty 850, C/S/V70, S60, V70n
Lisäksi B52xxx -moottoreista alkaen 850 -mallista on olemassa niin 2.0L , 2.3 L ja 2.5 L versioita turbolla ja ilman B5204S B52454S, B5234S,B5204T, B5234T, B5254T jne...
Peruslohkon ympärillä sitten kaikki muuttuu tarpeen ja kehityksen edetessä.
näitä variaatioita on niin monta. Esim. Volvo 850 2.4 20v -97 ,mutta tehtaanmukaan 2,5 20v. Entiedä mikä järki tässä sitten on??
Edit: Tässä on kuva 83mm Dartonista. n.200e pytty maksaa paikalle laitto.
http://irc-galleria.net/user/Rstuning/picture/124400885