Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Tammikuu 2. 14:48:19 2011

RS2000_mk5 kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Meitsin ST:stä meni xenon-valo pimeeks. Eka meni semmosen punertavan väriseksi valo, sitten alko välkkyä ja lopuksi sammu koko paska. Kävin hakee paikallisesta putiikista phiilipsin polttimot, nyt vaan pitäs jotenkin saada ne paikalleen, ei kyllä hirveesti himota -25'c pakkasessa alkaa ropeltaa. :roll:


Grrrrrrrr ei sitten onnistunut xenon-polttimon vaihto, paikallinen liike möi vääränlaisen. Tuossa pitää olla mukana sytty-yksikkö, kuinkahan perkeleesti sekin tekee nuitten hintaan lisää :evil:

Onkos sulla myös sellainen alkuperäinen ksenoni siel? mun mielestä se fordilla maksaa kokoajovalo 400e kappale..

entiedä siitä ballistiikasta minkäverran sellainen maksaa ja saako sellaisen sitten myös yksittäisenä kappaleena vai onko pari hinta?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Tammikuu 2. 14:53:33 2011

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Meitsin ST:stä meni xenon-valo pimeeks. Eka meni semmosen punertavan väriseksi valo, sitten alko välkkyä ja lopuksi sammu koko paska. Kävin hakee paikallisesta putiikista phiilipsin polttimot, nyt vaan pitäs jotenkin saada ne paikalleen, ei kyllä hirveesti himota -25'c pakkasessa alkaa ropeltaa. :roll:
Grrrrrrrr ei sitten onnistunut xenon-polttimon vaihto, paikallinen liike möi vääränlaisen. Tuossa pitää olla mukana sytty-yksikkö, kuinkahan perkeleesti sekin tekee nuitten hintaan lisää :evil:
Onkos sulla myös sellainen alkuperäinen ksenoni siel? mun mielestä se fordilla maksaa kokoajovalo 400e kappale..

entiedä siitä ballistiikasta minkäverran sellainen maksaa ja saako sellaisen sitten myös yksittäisenä kappaleena vai onko pari hinta?
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... /Polttimot
Tutustuppas noihin. Löytyykö oikean mallisia?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Tammikuu 2. 15:38:57 2011

[/quote]http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... /Polttimot
Tutustuppas noihin. Löytyykö oikean mallisia?[/quote]

Jep eli toi D1S näyttäs oikeelta, C-Maxiin menee tuo D2S eli mimmoset mulle myytiin. Pitää käydä huomenna vaihtamassa noi väärät oikeisiin.

Fordilla tosiaan maksaa noin 300e alkup polttimot kpl ja sielläkäin myönsivät että kalliita ovat ja suosittelivat ostamaan tarvikepolttimot.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Su Tammikuu 2. 15:59:31 2011

RS2000_mk5 kirjoitti:
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... /Polttimot
Tutustuppas noihin. Löytyykö oikean mallisia?[/quote]

Jep eli toi D1S näyttäs oikeelta, C-Maxiin menee tuo D2S eli mimmoset mulle myytiin. Pitää käydä huomenna vaihtamassa noi väärät oikeisiin.

Fordilla tosiaan maksaa noin 300e alkup polttimot kpl ja sielläkäin myönsivät että kalliita ovat ja suosittelivat ostamaan tarvikepolttimot.[/quote]

Aika kalliit polttimot fordilla :O VW:n alkuperäset maksaa kaks kappaletta noin paljon :D
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Tammikuu 11. 23:43:19 2011

Oon tässä mietiskellyt,että jotta laittas omaan focukseen Öljynlauhduttimen.."mallia ison"

Onks kellää volvotietäjällä mitään tietoa,että saako josta jopa jotain "valmiita" sarjoja tähän automalliin.. Tai mistä alkas etsiin edes osia??
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Pe Tammikuu 21. 21:50:00 2011

RsTuning kirjoitti:Oon tässä mietiskellyt,että jotta laittas omaan focukseen Öljynlauhduttimen.."mallia ison"

Onks kellää volvotietäjällä mitään tietoa,että saako josta jopa jotain "valmiita" sarjoja tähän automalliin.. Tai mistä alkas etsiin edes osia??
Sumujen saarilta löyty taas vaikka mitä.. Ongelma hanskassa ja osia tilaamaan..
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sine » La Tammikuu 22. 1:20:39 2011

Mikä moottorinlämmitin näissä on? Lohkohan on ilmeisesti alumiinia eli perinteistä lohkolämmitintä ei voi käyttää? Öljypohjassa on joku vastus vai letkulämmitin vesiputkessa?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Tammikuu 22. 9:52:15 2011

Sine kirjoitti:Mikä moottorinlämmitin näissä on? Lohkohan on ilmeisesti alumiinia eli perinteistä lohkolämmitintä ei voi käyttää? Öljypohjassa on joku vastus vai letkulämmitin vesiputkessa?
Öljypohjavastus kyllä tai siis minun autossani. Onkai noitakin kummallakin variaatiolla. Tina moottori kyseessä. (alumiinia)
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Tammikuu 22. 11:58:14 2011

Sine kirjoitti:Mikä moottorinlämmitin näissä on? Lohkohan on ilmeisesti alumiinia eli perinteistä lohkolämmitintä ei voi käyttää? Öljypohjassa on joku vastus vai letkulämmitin vesiputkessa?
Onhan noissa 01-07 mondeoissakin perinteinen lohkolämmitn, vaikka lohko on alumiinia..
Ennemminkin nykyään homma kiinni siitä, ettei oo roppuja lohkossa.
Pedal tu tö metal!

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Tammikuu 22. 17:55:41 2011

RsTuning kirjoitti:Öljypohjavastus kyllä tai siis minun autossani. Onkai noitakin kummallakin variaatiolla. Tina moottori kyseessä. (alumiinia)
mites se kiinnittyy öljypohjaan?

kiinnostaa siksi kun Volvoihin ei saa öljypohjavastusta että miten se tässä sitten on toteutettu?
mutta sulta varmaan löytynee kuvia koneesta kun se kerran on ollut levälläänkin?

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » La Tammikuu 22. 18:16:30 2011

Mulla ainakin tuli säteilylämmitin lohkon kylkeen ei öljypohjaan ja kiinnittyy pultilla kiinnitettävällä raudalla joka painaa vastusta lohkoa vasten.. :D
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Tammikuu 22. 18:26:50 2011

focst kirjoitti:Mulla ainakin tuli säteilylämmitin lohkon kylkeen ei öljypohjaan ja kiinnittyy pultilla kiinnitettävällä raudalla joka painaa vastusta lohkoa vasten.. :D
joo,noita säteilylämmittimiä lohkon kylkeen oon nähnyt ja laittanut sekä Volvoissa on myös laitettu letkulämmittimiä öljynlauhduttimen letkuihin.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sine » La Tammikuu 22. 19:36:18 2011

Asia alkoi kiehtomaan lähinnä sen takia, että lämpiääkö se mihinkään? Siis kun ilmeisesti lohkoa/öljyä/vettä lämmitetään eikä vastuksella vettä? Lämmitysaika on ilmeisesti noin tuplat kuin perinteisellä vesivastuksella. Tuleeko sisälle yhtä nopeasti lämmintä kuin perinteisellä tavalla vettä lämmittämällä? Lisäksi sekin vielä ihmetyttää, että miksi öljyä (?) lämmitetään eikä vettä esim. letkulämmittimellä? Tajusinko oikein? Sotkeeko se siinä moottorissa jotain antureita, jos vettä lämmitetään? Tiedän kyllä ukin kertomana, että vanhan liiton keino on talvella tiputtaa öljyt koneesta pois ja sitten takaisin sisään notkeat öljyt. Tämä siis silloin kun ”sota-ajan jälkeen” oli oikeasti talvi ja miljoona astetta pakkasta sekä ne sen aikaiset mineraaliöljyt. Jollain tohollahan ne intissäkin niitä protoja lämmitteli leireillä.

Jossain vanhemmissa pitkittäiskoneisissa Volvoissa (740/760?) on kuulemma vielä joku sellainen viritys, että pakosarjan päältä menee jotain putkia tms. systeemiä ja sisälle tulee lämmintä heti.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » La Tammikuu 22. 19:55:29 2011

Sine kirjoitti:Asia alkoi kiehtomaan lähinnä sen takia, että lämpiääkö se mihinkään? Siis kun ilmeisesti lohkoa/öljyä/vettä lämmitetään eikä vastuksella vettä? Lämmitysaika on ilmeisesti noin tuplat kuin perinteisellä vesivastuksella. Tuleeko sisälle yhtä nopeasti lämmintä kuin perinteisellä tavalla vettä lämmittämällä? Lisäksi sekin vielä ihmetyttää, että miksi öljyä (?) lämmitetään eikä vettä esim. letkulämmittimellä? Tajusinko oikein? Sotkeeko se siinä moottorissa jotain antureita, jos vettä lämmitetään? Tiedän kyllä ukin kertomana, että vanhan liiton keino on talvella tiputtaa öljyt koneesta pois ja sitten takaisin sisään notkeat öljyt. Tämä siis silloin kun ”sota-ajan jälkeen” oli oikeasti talvi ja miljoona astetta pakkasta sekä ne sen aikaiset mineraaliöljyt. Jollain tohollahan ne intissäkin niitä protoja lämmitteli leireillä.

Jossain vanhemmissa pitkittäiskoneisissa Volvoissa (740/760?) on kuulemma vielä joku sellainen viritys, että pakosarjan päältä menee jotain putkia tms. systeemiä ja sisälle tulee lämmintä heti.
Meille duunissa tulee tosi paljon "valituksia" ja kyselyitä, myös paljon vastusten testailuita noista öljylämppäreistä...
Ei se öljypohjan lämmitin oikeesti oo mikään ihmeellinen. Vanha kunnon lohkoon tuleva vesivastus on paras. On toi öp lämmitin parempi ku ei mitään...

Joissain autoissa on letkun väliin tulevia, jotkun sekottaa anturit. Tosin kuulemma sillon pitäisi lämmittää pidemmän aikaa jos sekoilee ja jos vieläkin herjailee tai ei toimi nätisti niin päivitetään ohjainlaitteita. Sitten toimii. :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Tammikuu 22. 22:13:47 2011

Sierra XR kirjoitti:
focst kirjoitti:Mulla ainakin tuli säteilylämmitin lohkon kylkeen ei öljypohjaan ja kiinnittyy pultilla kiinnitettävällä raudalla joka painaa vastusta lohkoa vasten.. :D
joo,noita säteilylämmittimiä lohkon kylkeen oon nähnyt ja laittanut sekä Volvoissa on myös laitettu letkulämmittimiä öljynlauhduttimen letkuihin.
Vaikka mulla nyt S-Max onkin mutta sama kone niin en edes ajatellut laittavani muuta kuin bensalämmitintä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Tammikuu 22. 22:53:16 2011

joo onhan Volvoissakin monesti polttoainekäyttöinewn lisälämmitin mutta jos ei ole niin moni haluaa sitten "lohkolämmittimen",joko säteilijän tai letkulämmittimen.

harva jälkiasennuttaa polttoainekäyttöistä,onhan se kalliimpi kuitenkin mutta toki tehokkaampi ja sähköpistokkeesta riippumaton.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Tammikuu 23. 23:12:54 2011

Ihan mielenkiintoinen uutuus...


http://www.youtube.com/watch?v=-DIrslM-vQ8&NR=1
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja henu » Su Tammikuu 23. 23:29:02 2011

RsTuning kirjoitti:Ihan mielenkiintoinen uutuus...


http://www.youtube.com/watch?v=-DIrslM-vQ8&NR=1
Ei tykkää, liian pehmee muotoilu, ei pätkääkään "agressiivisuutta" ja kaikenlisäks tuommonen hondan näkönen väkkärä.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Tammikuu 24. 1:19:41 2011

Tekniikan Maailma 2/2011

Haastateltavana: Helmut Reder, Chief Program Engineer/Global C346

Focus 2012

Kysymys: Samalle perusrakenteelle tehdään Kugan seuraaja, joten se sallii myös nelivedon toteutuksen. Onko Focuksesta luvassa nelivetoversio?

Vastaus: - Teknisesti se olisi mahdollista, kuten se on jo nykyiselläkin perusrakenteella. On sitten toinen asia, onko sille markkinoita. Jos niin halutaan, niin voisimme tehdä vaikka 500-hevosvoimaisen nelivetoisen Focus RS:n.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Tammikuu 24. 1:20:44 2011

Sine kirjoitti:...Jos niin halutaan, niin voisimme tehdä vaikka 500-hevosvoimaisen nelivetoisen Focus RS:n.
Halutaan.. Täh onks noi tyhmiä. NO TIETENKIN! :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Tammikuu 24. 12:20:37 2011

puliukk0 kirjoitti:
Sine kirjoitti:...Jos niin halutaan, niin voisimme tehdä vaikka 500-hevosvoimaisen nelivetoisen Focus RS:n.
Halutaan.. Täh onks noi tyhmiä. NO TIETENKIN! :lol:
Entiedä yhtään paljonko on myyty suomessa näitä uusia Evo kymppejä taikka Impun STI malleja. Jos yhtään alkas veikkaan ni onko myyty edes yhteensä 20kpl suomeen?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Helmikuu 2. 13:10:00 2011

Pyyhkäsin tossa painepesurilla autoa ja huomasin,että myös multa kadonnut takakaaren ja takapuskurinvälistä maalia. Ei isosti mutta tarpeeksi.

Tutkiskelin hetken sitä ja kaivoin pienen kiven sisälokarin ja puskurin välistä. Menee varmaan puolivuotta ni sama tarina sitten oikeanpuolen takakaaressa.

Auto on nyt kolme vuotta ja yhden kuukauden vanha. Sitten näyttää välillä tulevan motarilla (ajotietokoneeseen ESP System Fault) se toinen tyyppivika kummittelee,eli ajovakaudensäädin. Kuittaa hetken päästä vian pois automaattisesti. Hetkellisesti katoaa luistonesto/ajovakautus.Maksaa kuulemma 1300e fordilla uus.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

xsx
Viestit: 2460
Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja xsx » Ke Helmikuu 2. 13:49:28 2011

RsTuning kirjoitti:Pyyhkäsin tossa painepesurilla autoa ja huomasin,että myös multa kadonnut takakaaren ja takapuskurinvälistä maalia. Ei isosti mutta tarpeeksi.

Tutkiskelin hetken sitä ja kaivoin pienen kiven sisälokarin ja puskurin välistä. Menee varmaan puolivuotta ni sama tarina sitten oikeanpuolen takakaaressa.

Auto on nyt kolme vuotta ja yhden kuukauden vanha. Sitten näyttää välillä tulevan motarilla (ajotietokoneeseen ESP System Fault) se toinen tyyppivika kummittelee,eli ajovakaudensäädin. Kuittaa hetken päästä vian pois automaattisesti. Hetkellisesti katoaa luistonesto/ajovakautus.Maksaa kuulemma 1300e fordilla uus.
Ei maksa ainakaan perus vehkeisiin enään. en kyllä tiedä onko ST:ssä omansa.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Helmikuu 2. 21:35:57 2011

RsTuning kirjoitti:Pyyhkäsin tossa painepesurilla autoa ja huomasin,että myös multa kadonnut takakaaren ja takapuskurinvälistä maalia. Ei isosti mutta tarpeeksi.

Tutkiskelin hetken sitä ja kaivoin pienen kiven sisälokarin ja puskurin välistä. Menee varmaan puolivuotta ni sama tarina sitten oikeanpuolen takakaaressa.

Auto on nyt kolme vuotta ja yhden kuukauden vanha. Sitten näyttää välillä tulevan motarilla (ajotietokoneeseen ESP System Fault) se toinen tyyppivika kummittelee,eli ajovakaudensäädin. Kuittaa hetken päästä vian pois automaattisesti. Hetkellisesti katoaa luistonesto/ajovakautus.Maksaa kuulemma 1300e fordilla uus.
Tervetuloa irronneen maalin kerhoon, mullahan läks molemmilta puolilta. Paikkamaalia vaan kehiin ennenku alkaa kukkia. Ottivat kuvat Viescarilla mutta tuskin mitään tapahtumaan sieltä suunnalta.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Helmikuu 2. 23:02:28 2011

RS2000_mk5 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Pyyhkäsin tossa painepesurilla autoa ja huomasin,että myös multa kadonnut takakaaren ja takapuskurinvälistä maalia. Ei isosti mutta tarpeeksi.

Tutkiskelin hetken sitä ja kaivoin pienen kiven sisälokarin ja puskurin välistä. Menee varmaan puolivuotta ni sama tarina sitten oikeanpuolen takakaaressa.

Auto on nyt kolme vuotta ja yhden kuukauden vanha. Sitten näyttää välillä tulevan motarilla (ajotietokoneeseen ESP System Fault) se toinen tyyppivika kummittelee,eli ajovakaudensäädin. Kuittaa hetken päästä vian pois automaattisesti. Hetkellisesti katoaa luistonesto/ajovakautus.Maksaa kuulemma 1300e fordilla uus.
Tervetuloa irronneen maalin kerhoon, mullahan läks molemmilta puolilta. Paikkamaalia vaan kehiin ennenku alkaa kukkia. Ottivat kuvat Viescarilla mutta tuskin mitään tapahtumaan sieltä suunnalta.
Hyvinkäällä oli yksi ST maalattu takuuseen "kaarien takia" entiedä sitten oliko suhteet kunnossa maahantuontiin sitä en tiedä. Kaverilla kans tuo sama ongelma. oli maalauttanut toisen puolen ja puolivuotta oli menny ni toinen puoli kans. Melko *askoja vehkeitä. pitäs varmaan olla jokin elämis rako tossa takapuskurissa ni ei kävis noin.

haitko fordilta paikkamaalia?
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Helmikuu 3. 8:38:41 2011

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Pyyhkäsin tossa painepesurilla autoa ja huomasin,että myös multa kadonnut takakaaren ja takapuskurinvälistä maalia. Ei isosti mutta tarpeeksi.

Tutkiskelin hetken sitä ja kaivoin pienen kiven sisälokarin ja puskurin välistä. Menee varmaan puolivuotta ni sama tarina sitten oikeanpuolen takakaaressa.

Auto on nyt kolme vuotta ja yhden kuukauden vanha. Sitten näyttää välillä tulevan motarilla (ajotietokoneeseen ESP System Fault) se toinen tyyppivika kummittelee,eli ajovakaudensäädin. Kuittaa hetken päästä vian pois automaattisesti. Hetkellisesti katoaa luistonesto/ajovakautus.Maksaa kuulemma 1300e fordilla uus.
Tervetuloa irronneen maalin kerhoon, mullahan läks molemmilta puolilta. Paikkamaalia vaan kehiin ennenku alkaa kukkia. Ottivat kuvat Viescarilla mutta tuskin mitään tapahtumaan sieltä suunnalta.
Hyvinkäällä oli yksi ST maalattu takuuseen "kaarien takia" entiedä sitten oliko suhteet kunnossa maahantuontiin sitä en tiedä. Kaverilla kans tuo sama ongelma. oli maalauttanut toisen puolen ja puolivuotta oli menny ni toinen puoli kans. Melko *askoja vehkeitä. pitäs varmaan olla jokin elämis rako tossa takapuskurissa ni ei kävis noin.

haitko fordilta paikkamaalia?

Juu ostin alunperin semmosen maaliputkilon jossa lakkapullo mukana Fordilta kiven iskujen paikkaamiseen. Sitä samaa käytin sitten tuohon irtoomiskohtaan. Ehkä tuo pitäs käydä ammattilaisen toimesta maalauttaan että tulis hyvä mutta vielä ainakin paikkamaali on pysynyt.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Helmikuu 3. 17:30:27 2011

13.20 e makso sellanen putkilo. Otin kuvat ja lähetin kaverille joka aiko kysyä maahantuonnista et alkaako korvaamaan.

Kaveriki sano,että aika nihkeesti ovat maahantuonnissa ottaneet nää "takuuasiat" täytyy kyl alkaa olemaan samaa mieltä,että *askat takuut uusissa fordeissa. Varmaan vähän kaikissa automerkeissä,näin ainakin uskoisin.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Helmikuu 3. 17:42:30 2011

Toi on joka autossa ihan normaalia mut foordeissa aika pientä.
MB ja VAG kuskien ei kannata tulla vielä yhtään aukoo päätä :lol:
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Helmikuu 3. 22:49:19 2011

RsTuning kirjoitti:13.20 e makso sellanen putkilo. Otin kuvat ja lähetin kaverille joka aiko kysyä maahantuonnista et alkaako korvaamaan.

Kaveriki sano,että aika nihkeesti ovat maahantuonnissa ottaneet nää "takuuasiat" täytyy kyl alkaa olemaan samaa mieltä,että *askat takuut uusissa fordeissa. Varmaan vähän kaikissa automerkeissä,näin ainakin uskoisin.
Tämmönen vastaus tuli kun kysyin asiasta maahantuojalta:

Hei,

Kiitos yhteydenotosta Ford Asiakaspalveluun.

Uuden auton ajoneuvotakuu mahdollisten valmistus- tai materiaalivirheiden osalta on voimassa
kaksi vuotta ilman kilometrirajoitusta ensirekisteröinnistä.

Auton maalipinnan takuu on alkanut samasta hetkestä kuin Fordin ajoneuvotakuu ja on ollut voimassa
kaksi vuotta.

Käytäntömme on, että kaikki varsinaisen takuuajan jälkeiset reklamaatiot käsittelemme aina
tapauskohtaisesti.

Mahdollisiin hyvityspäätöksiin vaikuttavat mm. auton ikä, ajetut kilometrit, vian laatu sekä
huolto- ja omistajuushistoria.

Ford-liikkeen taholta selvitetään edellä mainitut mahdolliseen hyvitykseen vaikuttavat seikat ja
heiltä ollaanyhteydessä takuuosastoomme. Liike kertoo tämän jälkeen asiakkaalle
mahdollisista jatkotoimenpiteistä.

Ford liikkeelle annettaan tiedoksi takuupäätös, josta liike mielellään kertoo yksityiskohtaisesti
asiakkaalle.

Pyydän siis sinua ystävällisesti kääntymään autoasi korjaavan liikkeen puoleen saadaksesi
selvyyden koskien takuupäätöstä.

Ystävällisin terveisin,

Oy Ford Ab


Elikkäs pitänee nyt sitte soittaa Viescariin ja kysyä mitä ne meinaa asian kans tehdä. Ei tuo nyt kuitenkaan ihan suoraltakädeltä tyrmännyt takuukorjausta...
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » Pe Helmikuu 4. 21:26:45 2011

Mulla oli sama homma kun ostin ton auton.. Molemmin puolin oli maalit lähteny maalautin takasuojat samalla kun keulan kiven hakkaumatkin..En tullut edes kysyneeksi että oisko takuu korvannut.. Nyt laitettiin suojan ja puskurin väliin kiven iskuteipit ei pitäis enää hieroa maalipintaa rikki... 8)
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Helmikuu 6. 14:20:08 2011

Tällästä mä aattelin seuraavana. Ajankohta erittäin epäselvä.

ST-motors vois tehdä lohkon sylinteriputkien vaihdon. 2-moottoriin.

Tälläsen setin vois tilata:

Focus RS Mk2 Cosworth Forged Pistons plus Rod Package

sitten lisäksi

Uprated Focus RS MK2 1000cc Bosch Injector set

Specifications: Coil Resistance: 12 Ohms
Spray Pattern: Wide Split Cone, (6 orifice)
Electrical Connector: USCAR (New-style V=EV6 / Oval / LS2)
Static Flow Rate @ 43.5PSI (300kPa)

Focus RS Mk2 and ST225 Focus Remote Oil cooler system

Uprated Oil filter Housing and Diaphram includes new Breather Pipe

Focus RS/ST Mk2 Mountune Inlet Manifold
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Ville K » Su Helmikuu 6. 15:32:05 2011

RsTuning kirjoitti:Tällästä mä aattelin seuraavana. Ajankohta erittäin epäselvä.

ST-motors vois tehdä lohkon sylinteriputkien vaihdon. 2-moottoriin.
Ai sulla on toinenkin tollanen ST-kone? Eikös sun tohon nykyiseenkin ole vaihdettu sylinteriputket, nehän muistaakseni vaihdoit itse, joten miksi tota autossa kiinni olevaa mottia ei voi virittää?
Pedal tu tö metal!

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Helmikuu 6. 15:33:36 2011

Ville K kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Tällästä mä aattelin seuraavana. Ajankohta erittäin epäselvä.

ST-motors vois tehdä lohkon sylinteriputkien vaihdon. 2-moottoriin.
Ai sulla on toinenkin tollanen ST-kone? Eikös sun tohon nykyiseenkin ole vaihdettu sylinteriputket, nehän muistaakseni vaihdoit itse, joten miksi tota autossa kiinni olevaa mottia ei voi virittää?

siksi toinen moottori ,että ei oo vehkeet levällään montaa kuukautta. Mulla on ollut toinen vaihdelaatikkoki jo 6kk tuol varastossa. puoliksi korjattuna.

putkia ei oo vaihdettu. Ainoastaan männät/veivit
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Helmikuu 7. 15:50:29 2011

RsTuning kirjoitti:
Ville K kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Tällästä mä aattelin seuraavana. Ajankohta erittäin epäselvä.

ST-motors vois tehdä lohkon sylinteriputkien vaihdon. 2-moottoriin.
Ai sulla on toinenkin tollanen ST-kone? Eikös sun tohon nykyiseenkin ole vaihdettu sylinteriputket, nehän muistaakseni vaihdoit itse, joten miksi tota autossa kiinni olevaa mottia ei voi virittää?

siksi toinen moottori ,että ei oo vehkeet levällään montaa kuukautta. Mulla on ollut toinen vaihdelaatikkoki jo 6kk tuol varastossa. puoliksi korjattuna.

putkia ei oo vaihdettu. Ainoastaan männät/veivit
Mitä tollanen vaihtomoottori kustantaa, noin suurinpiirtein? Jos tohon Escorttiin laittais, tosin ajankohta erittäin epäselvä vielä.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Helmikuu 7. 15:53:49 2011

600-1000e käytettynä. Itselläni on tuo toinen moottori ajettu lähemmäs 120tkm ..

Edit: Entiedä sellaista lista hintaa noista moottoreista ilman mitään apulaitteita, mutta ei niistä tuota enempää tartte/kannate maksaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Helmikuu 7. 22:24:43 2011

RsTuning kirjoitti:600-1000e käytettynä. Itselläni on tuo toinen moottori ajettu lähemmäs 120tkm ..

Edit: Entiedä sellaista lista hintaa noista moottoreista ilman mitään apulaitteita, mutta ei niistä tuota enempää tartte/kannate maksaa.
No eipä kyllä oo paha hinta. :shock: Tässähän alkaa oikein tehdä mieli vitos-turboa 8)
Pedal tu tö metal!

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ma Helmikuu 7. 22:46:14 2011

RsTuning kirjoitti:600-1000e käytettynä. Itselläni on tuo toinen moottori ajettu lähemmäs 120tkm ..

Edit: Entiedä sellaista lista hintaa noista moottoreista ilman mitään apulaitteita, mutta ei niistä tuota enempää tartte/kannate maksaa.
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=3575572
Siihe vielä loppu kone mukaan 150€ hintaan niin ihan hyvä.
Ja jännä homma et on noin kallis jos uus RS:n turbo maksaa 1000€ :-s

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Helmikuu 7. 22:50:59 2011

RsTuning kirjoitti:600-1000e käytettynä. Itselläni on tuo toinen moottori ajettu lähemmäs 120tkm ..

Edit: Entiedä sellaista lista hintaa noista moottoreista ilman mitään apulaitteita, mutta ei niistä tuota enempää tartte/kannate maksaa.
Mistä noin halvalla? :shock:

Ruotsissa 1kpl 2500€ ja siellä pitäis olla halvat hinnat? :?

EDIT: Ebayssa n. 1800-1900puntaa
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Helmikuu 8. 8:12:28 2011

No ainakin 600e kone kuulostaa päiväunelta... tai lämpimältä :? Jokunen myyntilinkki olis varmaan paikallaan uskottavuuden parantamiseksi.
Tietty tärppejä voi löytää mutta tuskin siitä ihan kaikille halukkaille riittää.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Helmikuu 8. 19:32:15 2011

RsTuning kirjoitti:Tällästä mä aattelin seuraavana. Ajankohta erittäin epäselvä.

ST-motors vois tehdä lohkon sylinteriputkien vaihdon. 2-moottoriin.

onko Volvo-koneessa todellakin vaihdettavat putket?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Helmikuu 8. 22:59:24 2011

Sierra XR kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Tällästä mä aattelin seuraavana. Ajankohta erittäin epäselvä.

ST-motors vois tehdä lohkon sylinteriputkien vaihdon. 2-moottoriin.

onko Volvo-koneessa todellakin vaihdettavat putket?
kun on kahta erilaista moottorityyppiä. vanha 81mm ja uusi 83mm . seinämät eivät yksinkertaisesti kestä yli 500nm voiman rasitusta pitkäjaksoisesti tässä jälkimmäisessä.

Kävi tuuri,että sain moottorin halvalla. Se oli peräkolariautosta purettu se moottori. Katselin hintoja myös ni näytti liikkuvan moottorin hinnat 1500-3500e hintahaitarilla.

ostin mä sen vaihdelaatikonki 250e ja uus maksaa 1500e . sillo pitää hamstrata ku sattuu vaan mahdollisuus.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Helmikuu 9. 21:00:55 2011

laita putkista ja lohkosta kuvaa,mua kiinnostaa tämä aihe.

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ke Helmikuu 9. 21:08:36 2011

Sierra XR kirjoitti:laita putkista ja lohkosta kuvaa,mua kiinnostaa tämä aihe.
Juu aina kaikki moottorin rakentelu kiinnostaa. Laita kuvaa myös siit neliveto systeemistä minkä meinaat focukseen laittaa.
Ei sul olis koneen nyky tilasta kuvaa kans? Eiks sul ollu rosteri pakosarjakin asennettu???

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Ke Helmikuu 9. 23:03:39 2011

RsTuning kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Tällästä mä aattelin seuraavana. Ajankohta erittäin epäselvä.

ST-motors vois tehdä lohkon sylinteriputkien vaihdon. 2-moottoriin.

onko Volvo-koneessa todellakin vaihdettavat putket?
kun on kahta erilaista moottorityyppiä. vanha 81mm ja uusi 83mm . seinämät eivät yksinkertaisesti kestä yli 500nm voiman rasitusta pitkäjaksoisesti tässä jälkimmäisessä.
Tarkoitatko nyt vanhalla 2.3 moottoria vai onko 2.5 moottoria kahdella eri porauksella? Kuinka pitkäaikaisesta rasituksesta oikein puhutaan?
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Helmikuu 10. 12:14:52 2011

tästä asiasta on monta kertaa jaariteltu täällä. 2.5 moottoria on valmistettu 81mm porauksella ennen 2004vuotta ja vuoden 2004jälkeen tuli tämä uusi 83mm joka on sylinteriseinämiltä heikompi,kuin tämä vanha malli. ST/RS mallissa on tämä uudempi lohko. RS:Ssäkin uutena ja RS500 on vääntömomentti rajoitettu alle 500nm. Tietävät fordillakin,että vehkeet kilahtaa.

Karala joskus sano,että focuksen lohko ei vakiona kestä yli 350hv tehoja. Ne oli 2moottoria hajottanut 375hv ja 400hv tehoissa. Mutta tietotaito on parantunut neljävuotta taaksepäin ja tähän päivään ja silloin noilla oli ollut vakio männät/veivit . RS:ssä on nykyään paremmat veivit/männät mutta sylinteriputkiltaan sama,kuin ST:eessä. RS:n vääntö on vakiona jotain 488nm tai jotain sinnepäin.. Kuitenkin alle 500nm.. Nopealla googlauksella tässä RS500:Sessakin on vaan 345hv tehot. Ne sylinteriputkien seinämät ei kestä yli 350hv ja 500nm voimaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Helmikuu 10. 12:27:50 2011

Kumma kun ei mitään juttua löydä 2.5 koneesta tolla 2.3:sen sylinterin halkasijalla.. Siitähän sais sitten pitempi iskuisen kampuran "tohon uudempaan" 2.5 koneeseen, sais vähän tilavuutta lisää? Olisko sulla mitään koneen koodeja heittää peliin, vai onko noi molemmat, sekä 81 että 83mm porauksella varustetut lohkot samalla koodilla, että jos käytettynä ostaa niin on ihan arpapeliä kumman saa?




vai onkohan bullshittiä :cha ?
Pedal tu tö metal!

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Helmikuu 10. 14:41:46 2011

Ville K kirjoitti:Kumma kun ei mitään juttua löydä 2.5 koneesta tolla 2.3:sen sylinterin halkasijalla.. Siitähän sais sitten pitempi iskuisen kampuran "tohon uudempaan" 2.5 koneeseen, sais vähän tilavuutta lisää? Olisko sulla mitään koneen koodeja heittää peliin, vai onko noi molemmat, sekä 81 että 83mm porauksella varustetut lohkot samalla koodilla, että jos käytettynä ostaa niin on ihan arpapeliä kumman saa?




vai onkohan bullshittiä :cha ?



83mm poraus ei ongelma jos tukkii sylinteriputkien välit. VolvoLandian nopein tinalohko on 83mm.

Kaikissa tinakoneissa on vakiona huono kankisuhde eli pieni 1.55 tai 1.53. Rasittaa sylinteriputkia kovasti varsinkin sitten kun haetaan tehoja.

Jos virittämään aletaan niin on aivan sama ottaako 81mm vai 83mm porauksella olevan lohkon, putkittaa ne molemmat täytyy jossain vaiheessa.


T5 on ollut myös vm 2005-2008 81mm porauksella S60/V70 malleissa.


eka on tullu turboista 2319cc, sitten 1984cc, sitten 1855cc, sitten 2435cc, sitten 2783cc, sitten 1948cc, sitten 2401cc, sitten 2922cc, sitten 2521cc... N-, RN-, NED- ja RNC- sarjan moottoreita. Ei voi sanoa että joku moottorimalli olis jonku toisen kehitysmalli, ei ainakaan R/focus 2.5T:stä. Sillä on yhteisiä piirteitä kymmenien eri volvon moottoreiden kanssa.

Focus ST:ssä ja RS:ssä on 2.5 R5 moottori.2.3 turboo on käytetty 850, C/S/V70, S60, V70n



Lisäksi B52xxx -moottoreista alkaen 850 -mallista on olemassa niin 2.0L , 2.3 L ja 2.5 L versioita turbolla ja ilman B5204S B52454S, B5234S,B5204T, B5234T, B5254T jne...

Peruslohkon ympärillä sitten kaikki muuttuu tarpeen ja kehityksen edetessä.

näitä variaatioita on niin monta. Esim. Volvo 850 2.4 20v -97 ,mutta tehtaanmukaan 2,5 20v. Entiedä mikä järki tässä sitten on??


Edit: Tässä on kuva 83mm Dartonista. n.200e pytty maksaa paikalle laitto.http://irc-galleria.net/user/Rstuning/picture/124400885
Viimeksi muokannut RStuning, To Helmikuu 10. 22:41:41 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja focst » To Helmikuu 10. 16:39:18 2011

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/946349 kohtuu hintanen tommosesta vois alkaa rakentaa uuden kestävämmän koneen.. :wink:
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Helmikuu 10. 21:44:01 2011

tuollahan näkyy olevan tätä samaa keskustelua -->

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=57560.15

ja siellähän keskustellaan ihan työkaluistakin.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: Focus ST225 & RS mk1 & mk2 & mk3

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Helmikuu 10. 22:41:03 2011

Sierra XR kirjoitti:tuollahan näkyy olevan tätä samaa keskustelua -->

http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=57560.15

ja siellähän keskustellaan ihan työkaluistakin.
kyllä , joskus kyselin noista moottoreista volvolandialla.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Vastaa Viestiin