Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
Haku ei löytänyt mitään, mutta kyllä se tieto varmasti monella on. Eli paljonko YB kestää kierrättää ilman että jotain räjähtää.
Jäsen #606
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
no täällähän kirjoitteli yks kaveri joka vakavalla naamalla väitti cosansa kiertävän sitä 11-12000rpm, mutta varsinaisia todisteita ei asiasta ilmennyt, ko keskusteluissa oli muutakin hämärää, toivottavasti saamme häneltä tähän jotain lisäinfoa..
8500rpm olen itse toistaiseksi pitänyt rajoittimena kahden kilon paineella ja nou problems.
8500rpm olen itse toistaiseksi pitänyt rajoittimena kahden kilon paineella ja nou problems.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
Hieman offtopic, mutta menee sen verran ohi aiheen, että hämmennän keittoa.
Joskus ~05 paikkeilla Alastarossa escovainaan kanssa haastateltiin Lahden Timon varikkopilttuun porukkaa, että paljonko Fiat 127 metanoli YB:llä kiertää, jos en ihan väärin muista niin vakavalla naamalla sanoi muistaakseni 11 000 rpm. Totuuttahan ei tiedä, mutta tuollainen luku jäi mieleen. Tuskin se moottori on toki vakiota nähnytkään
. Jos TVR tätä lukee, niin osaa varmaan sanoa jotain tästä tapauksesta?
Joskus ~05 paikkeilla Alastarossa escovainaan kanssa haastateltiin Lahden Timon varikkopilttuun porukkaa, että paljonko Fiat 127 metanoli YB:llä kiertää, jos en ihan väärin muista niin vakavalla naamalla sanoi muistaakseni 11 000 rpm. Totuuttahan ei tiedä, mutta tuollainen luku jäi mieleen. Tuskin se moottori on toki vakiota nähnytkään

Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
Lahden Timo ite sano vakiokampuran kestävän +10krpm kun sen kanssa viimeks juttelin. Ja sen päälle tais kyseinen "Fiat" myös kiertää..koskar kirjoitti:Hieman offtopic, mutta menee sen verran ohi aiheen, että hämmennän keittoa.
Joskus ~05 paikkeilla Alastarossa escovainaan kanssa haastateltiin Lahden Timon varikkopilttuun porukkaa, että paljonko Fiat 127 metanoli YB:llä kiertää, jos en ihan väärin muista niin vakavalla naamalla sanoi muistaakseni 11 000 rpm. Totuuttahan ei tiedä, mutta tuollainen luku jäi mieleen. Tuskin se moottori on toki vakiota nähnytkään. Jos TVR tätä lukee, niin osaa varmaan sanoa jotain tästä tapauksesta?
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
OHC kampi, muuten cosworthia. Mutta en o kuullu kun yhden tarinan missä joku oli saanu OHC kampiakselin rikki.
Ajattelin vauhtipyörän tapittaa ja täytyy painottaa hyvin kaikki liikkuvat.
Ajattelin vauhtipyörän tapittaa ja täytyy painottaa hyvin kaikki liikkuvat.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
Just viime viikolla juttelin duunikaverin kanssa(tuntee ko. auton omistajan) ja kovasi vielläkin tuota 11trmp kiertävää kehui.Timo kirjoitti:no täällähän kirjoitteli yks kaveri joka vakavalla naamalla väitti cosansa kiertävän sitä 11-12000rpm, mutta varsinaisia todisteita ei asiasta ilmennyt, ko keskusteluissa oli muutakin hämärää, toivottavasti saamme häneltä tähän jotain lisäinfoa..
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
10300 on joskus ollut tiedonkeruussa, vaihtovalo 9600-9800.Hena kirjoitti:Lahden Timo ite sano vakiokampuran kestävän +10krpm kun sen kanssa viimeks juttelin. Ja sen päälle tais kyseinen "Fiat" myös kiertää..koskar kirjoitti:Hieman offtopic, mutta menee sen verran ohi aiheen, että hämmennän keittoa.
Joskus ~05 paikkeilla Alastarossa escovainaan kanssa haastateltiin Lahden Timon varikkopilttuun porukkaa, että paljonko Fiat 127 metanoli YB:llä kiertää, jos en ihan väärin muista niin vakavalla naamalla sanoi muistaakseni 11 000 rpm. Totuuttahan ei tiedä, mutta tuollainen luku jäi mieleen. Tuskin se moottori on toki vakiota nähnytkään. Jos TVR tätä lukee, niin osaa varmaan sanoa jotain tästä tapauksesta?
Timppa
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
Siinä tuli faktaa, tämän valossa olisi yhä kiva saada siitä yhdestä 11-12000rpm cossusta lisä-infoa.. noinkohan löytyy..TL kirjoitti:10300 on joskus ollut tiedonkeruussa, vaihtovalo 9600-9800.Hena kirjoitti:Lahden Timo ite sano vakiokampuran kestävän +10krpm kun sen kanssa viimeks juttelin. Ja sen päälle tais kyseinen "Fiat" myös kiertää..koskar kirjoitti:Hieman offtopic, mutta menee sen verran ohi aiheen, että hämmennän keittoa.
Joskus ~05 paikkeilla Alastarossa escovainaan kanssa haastateltiin Lahden Timon varikkopilttuun porukkaa, että paljonko Fiat 127 metanoli YB:llä kiertää, jos en ihan väärin muista niin vakavalla naamalla sanoi muistaakseni 11 000 rpm. Totuuttahan ei tiedä, mutta tuollainen luku jäi mieleen. Tuskin se moottori on toki vakiota nähnytkään. Jos TVR tätä lukee, niin osaa varmaan sanoa jotain tästä tapauksesta?
Timppa
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
varmaan tuohon kierrätykseen pätee myös se wanhan ajan lompakko laki montako konetta kestää kierrättää ennenkuin on oikeesti ruokajonossa. tiedonkeruuseen niinki luottaa mut *askat kiekkamittarit heittelee ylhäällä miten sattuu.
Tais olla rahakkaiden ketju
asiaa sivuten mut kaasupohjassa kuiteski eli kierrätystä
noissa jenkki tapahtumissa on perinne laittaa tiiliskivi hoitaan nilkan virkaa ja varalta vedet pois koneesta. ja sit lyödään veikkaa montako minuuttia se euro kone pörisee yllättävän sitkeitä näyttäis japanialiset moottorit olevan sitkeimpiä ehkä.
Tais olla rahakkaiden ketju

asiaa sivuten mut kaasupohjassa kuiteski eli kierrätystä
noissa jenkki tapahtumissa on perinne laittaa tiiliskivi hoitaan nilkan virkaa ja varalta vedet pois koneesta. ja sit lyödään veikkaa montako minuuttia se euro kone pörisee yllättävän sitkeitä näyttäis japanialiset moottorit olevan sitkeimpiä ehkä.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
Eikös sulla Timppa ollu H-profiili kangetkin siellä kellarissa?TL kirjoitti:10300 on joskus ollut tiedonkeruussa, vaihtovalo 9600-9800.Hena kirjoitti:Lahden Timo ite sano vakiokampuran kestävän +10krpm kun sen kanssa viimeks juttelin. Ja sen päälle tais kyseinen "Fiat" myös kiertää..koskar kirjoitti:Hieman offtopic, mutta menee sen verran ohi aiheen, että hämmennän keittoa.
Joskus ~05 paikkeilla Alastarossa escovainaan kanssa haastateltiin Lahden Timon varikkopilttuun porukkaa, että paljonko Fiat 127 metanoli YB:llä kiertää, jos en ihan väärin muista niin vakavalla naamalla sanoi muistaakseni 11 000 rpm. Totuuttahan ei tiedä, mutta tuollainen luku jäi mieleen. Tuskin se moottori on toki vakiota nähnytkään. Jos TVR tätä lukee, niin osaa varmaan sanoa jotain tästä tapauksesta?
Timppa
KK-pultithan sieltä yleensä pettää ekana vakio alakerralla ajaessa, tarkkaa rpm rajaa ei oo kyllä tiedossa varmaan kellään kun hetkellisiä piikkejä saattaa kestääkin.
Toi 8500rpm on ollu aika monen pitämä raja vakio alakerralla jota kestää todennäköisesti kierrättää pitemmän aikaa.
Lindvallin escortistahan meni kerran motoparkissa uudesta WRC YB alakerrasta KK-pultti poikki burniksessa ja käsittääkseni rajotin oli sen 8500rpm.
On mullakin vakio YB alakerralla tiedonkeruun mukaan käyny liki 9000rpm joskus ja rajotin on ollu 8500rpm.
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
muistaakseni kangasvierellä(mk2) oli 8300 tai 8700 rajoitin escortissa vakiokangilla. nykyään h kanget.
ite olen kierrättäny 8500 ja muuten hyvä mytta hyd. ei kestä hirveenkauaa
ite olen kierrättäny 8500 ja muuten hyvä mytta hyd. ei kestä hirveenkauaa
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
no mutta nehän vaihdetaan mekaanisiin...bpasi kirjoitti:muistaakseni kangasvierellä(mk2) oli 8300 tai 8700 rajoitin escortissa vakiokangilla. nykyään h kanget.
ite olen kierrättäny 8500 ja muuten hyvä mytta hyd. ei kestä hirveenkauaa

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
Timo kirjoitti:no mutta nehän vaihdetaan mekaanisiin...bpasi kirjoitti:muistaakseni kangasvierellä(mk2) oli 8300 tai 8700 rajoitin escortissa vakiokangilla. nykyään h kanget.
ite olen kierrättäny 8500 ja muuten hyvä mytta hyd. ei kestä hirveenkauaa
timo ei ennen 700hv



ps. korjaavat kelkan...
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
Eipäs ollutkaan. Nyt pärjätään vakioilla, pelkät pultit vaihtoon.Fomococars kirjoitti:Tais olla rahakkaiden ketju
Jäsen #606
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä
Itellä ollut rajoitin 7500rpm vakiokangilla ja ARP-pulteilla, mut tän topikin luettuani kasvoi luottamus vaikokankiin. Tosin ei ollut aikaisemmin tarvetta kierrättää ylemmäs, enkä tiedä onko vieläkään. Mutta pointti oli se, että pidin kyllä noita vakiokankia paljon heikompana.. (vaikka on ole kuullut kyllä oikeen että ois mennyt rikki niitä)