Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja olafu » La Helmikuu 12. 13:31:07 2011

Haku ei löytänyt mitään, mutta kyllä se tieto varmasti monella on. Eli paljonko YB kestää kierrättää ilman että jotain räjähtää.
Jäsen #606

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja Timo » La Helmikuu 12. 13:44:48 2011

no täällähän kirjoitteli yks kaveri joka vakavalla naamalla väitti cosansa kiertävän sitä 11-12000rpm, mutta varsinaisia todisteita ei asiasta ilmennyt, ko keskusteluissa oli muutakin hämärää, toivottavasti saamme häneltä tähän jotain lisäinfoa..

8500rpm olen itse toistaiseksi pitänyt rajoittimena kahden kilon paineella ja nou problems.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja koskar » La Helmikuu 12. 14:50:01 2011

Hieman offtopic, mutta menee sen verran ohi aiheen, että hämmennän keittoa.

Joskus ~05 paikkeilla Alastarossa escovainaan kanssa haastateltiin Lahden Timon varikkopilttuun porukkaa, että paljonko Fiat 127 metanoli YB:llä kiertää, jos en ihan väärin muista niin vakavalla naamalla sanoi muistaakseni 11 000 rpm. Totuuttahan ei tiedä, mutta tuollainen luku jäi mieleen. Tuskin se moottori on toki vakiota nähnytkään :green:. Jos TVR tätä lukee, niin osaa varmaan sanoa jotain tästä tapauksesta?
Escort Mk4 "RS2300i"

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja Hena » La Helmikuu 12. 16:09:43 2011

koskar kirjoitti:Hieman offtopic, mutta menee sen verran ohi aiheen, että hämmennän keittoa.

Joskus ~05 paikkeilla Alastarossa escovainaan kanssa haastateltiin Lahden Timon varikkopilttuun porukkaa, että paljonko Fiat 127 metanoli YB:llä kiertää, jos en ihan väärin muista niin vakavalla naamalla sanoi muistaakseni 11 000 rpm. Totuuttahan ei tiedä, mutta tuollainen luku jäi mieleen. Tuskin se moottori on toki vakiota nähnytkään :green:. Jos TVR tätä lukee, niin osaa varmaan sanoa jotain tästä tapauksesta?
Lahden Timo ite sano vakiokampuran kestävän +10krpm kun sen kanssa viimeks juttelin. Ja sen päälle tais kyseinen "Fiat" myös kiertää..
Toyota Supra TT

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja olafu » La Helmikuu 12. 17:35:42 2011

OHC kampi, muuten cosworthia. Mutta en o kuullu kun yhden tarinan missä joku oli saanu OHC kampiakselin rikki.
Ajattelin vauhtipyörän tapittaa ja täytyy painottaa hyvin kaikki liikkuvat.
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Helmikuu 12. 17:44:49 2011

Timo kirjoitti:no täällähän kirjoitteli yks kaveri joka vakavalla naamalla väitti cosansa kiertävän sitä 11-12000rpm, mutta varsinaisia todisteita ei asiasta ilmennyt, ko keskusteluissa oli muutakin hämärää, toivottavasti saamme häneltä tähän jotain lisäinfoa..
Just viime viikolla juttelin duunikaverin kanssa(tuntee ko. auton omistajan) ja kovasi vielläkin tuota 11trmp kiertävää kehui.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

TL
Viestit: 72
Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja TL » La Helmikuu 12. 20:31:17 2011

Hena kirjoitti:
koskar kirjoitti:Hieman offtopic, mutta menee sen verran ohi aiheen, että hämmennän keittoa.

Joskus ~05 paikkeilla Alastarossa escovainaan kanssa haastateltiin Lahden Timon varikkopilttuun porukkaa, että paljonko Fiat 127 metanoli YB:llä kiertää, jos en ihan väärin muista niin vakavalla naamalla sanoi muistaakseni 11 000 rpm. Totuuttahan ei tiedä, mutta tuollainen luku jäi mieleen. Tuskin se moottori on toki vakiota nähnytkään :green:. Jos TVR tätä lukee, niin osaa varmaan sanoa jotain tästä tapauksesta?
Lahden Timo ite sano vakiokampuran kestävän +10krpm kun sen kanssa viimeks juttelin. Ja sen päälle tais kyseinen "Fiat" myös kiertää..
10300 on joskus ollut tiedonkeruussa, vaihtovalo 9600-9800.

Timppa

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja Timo » La Helmikuu 12. 21:09:15 2011

TL kirjoitti:
Hena kirjoitti:
koskar kirjoitti:Hieman offtopic, mutta menee sen verran ohi aiheen, että hämmennän keittoa.

Joskus ~05 paikkeilla Alastarossa escovainaan kanssa haastateltiin Lahden Timon varikkopilttuun porukkaa, että paljonko Fiat 127 metanoli YB:llä kiertää, jos en ihan väärin muista niin vakavalla naamalla sanoi muistaakseni 11 000 rpm. Totuuttahan ei tiedä, mutta tuollainen luku jäi mieleen. Tuskin se moottori on toki vakiota nähnytkään :green:. Jos TVR tätä lukee, niin osaa varmaan sanoa jotain tästä tapauksesta?
Lahden Timo ite sano vakiokampuran kestävän +10krpm kun sen kanssa viimeks juttelin. Ja sen päälle tais kyseinen "Fiat" myös kiertää..
10300 on joskus ollut tiedonkeruussa, vaihtovalo 9600-9800.

Timppa
Siinä tuli faktaa, tämän valossa olisi yhä kiva saada siitä yhdestä 11-12000rpm cossusta lisä-infoa.. noinkohan löytyy..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Helmikuu 12. 22:11:39 2011

Greikkalinen +1000hv 1/4 maileri,+10trmp
sivu 1
sivu 2
sivu 3
sivu 4
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Helmikuu 12. 23:59:46 2011

varmaan tuohon kierrätykseen pätee myös se wanhan ajan lompakko laki montako konetta kestää kierrättää ennenkuin on oikeesti ruokajonossa. tiedonkeruuseen niinki luottaa mut *askat kiekkamittarit heittelee ylhäällä miten sattuu.

Tais olla rahakkaiden ketju :oops:

asiaa sivuten mut kaasupohjassa kuiteski eli kierrätystä
noissa jenkki tapahtumissa on perinne laittaa tiiliskivi hoitaan nilkan virkaa ja varalta vedet pois koneesta. ja sit lyödään veikkaa montako minuuttia se euro kone pörisee yllättävän sitkeitä näyttäis japanialiset moottorit olevan sitkeimpiä ehkä.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja TVR » Su Helmikuu 13. 8:27:06 2011

TL kirjoitti:
Hena kirjoitti:
koskar kirjoitti:Hieman offtopic, mutta menee sen verran ohi aiheen, että hämmennän keittoa.

Joskus ~05 paikkeilla Alastarossa escovainaan kanssa haastateltiin Lahden Timon varikkopilttuun porukkaa, että paljonko Fiat 127 metanoli YB:llä kiertää, jos en ihan väärin muista niin vakavalla naamalla sanoi muistaakseni 11 000 rpm. Totuuttahan ei tiedä, mutta tuollainen luku jäi mieleen. Tuskin se moottori on toki vakiota nähnytkään :green:. Jos TVR tätä lukee, niin osaa varmaan sanoa jotain tästä tapauksesta?
Lahden Timo ite sano vakiokampuran kestävän +10krpm kun sen kanssa viimeks juttelin. Ja sen päälle tais kyseinen "Fiat" myös kiertää..
10300 on joskus ollut tiedonkeruussa, vaihtovalo 9600-9800.

Timppa
Eikös sulla Timppa ollu H-profiili kangetkin siellä kellarissa?
KK-pultithan sieltä yleensä pettää ekana vakio alakerralla ajaessa, tarkkaa rpm rajaa ei oo kyllä tiedossa varmaan kellään kun hetkellisiä piikkejä saattaa kestääkin.
Toi 8500rpm on ollu aika monen pitämä raja vakio alakerralla jota kestää todennäköisesti kierrättää pitemmän aikaa.
Lindvallin escortistahan meni kerran motoparkissa uudesta WRC YB alakerrasta KK-pultti poikki burniksessa ja käsittääkseni rajotin oli sen 8500rpm.
On mullakin vakio YB alakerralla tiedonkeruun mukaan käyny liki 9000rpm joskus ja rajotin on ollu 8500rpm.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Helmikuu 13. 12:08:21 2011

muistaakseni kangasvierellä(mk2) oli 8300 tai 8700 rajoitin escortissa vakiokangilla. nykyään h kanget.
ite olen kierrättäny 8500 ja muuten hyvä mytta hyd. ei kestä hirveenkauaa

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Helmikuu 13. 12:15:31 2011

bpasi kirjoitti:muistaakseni kangasvierellä(mk2) oli 8300 tai 8700 rajoitin escortissa vakiokangilla. nykyään h kanget.
ite olen kierrättäny 8500 ja muuten hyvä mytta hyd. ei kestä hirveenkauaa
no mutta nehän vaihdetaan mekaanisiin... :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja bpasi » Su Helmikuu 13. 16:08:37 2011

Timo kirjoitti:
bpasi kirjoitti:muistaakseni kangasvierellä(mk2) oli 8300 tai 8700 rajoitin escortissa vakiokangilla. nykyään h kanget.
ite olen kierrättäny 8500 ja muuten hyvä mytta hyd. ei kestä hirveenkauaa
no mutta nehän vaihdetaan mekaanisiin... :wink:



timo ei ennen 700hv :cha :wink: :green:
ps. korjaavat kelkan...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 14. 18:46:15 2011

Fomococars kirjoitti:Tais olla rahakkaiden ketju :oops:
Eipäs ollutkaan. Nyt pärjätään vakioilla, pelkät pultit vaihtoon.
Jäsen #606

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Re: Missä kulkee testattu raja YB-alakerran kierroskestävyydessä

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Helmikuu 16. 17:40:26 2011

Itellä ollut rajoitin 7500rpm vakiokangilla ja ARP-pulteilla, mut tän topikin luettuani kasvoi luottamus vaikokankiin. Tosin ei ollut aikaisemmin tarvetta kierrättää ylemmäs, enkä tiedä onko vieläkään. Mutta pointti oli se, että pidin kyllä noita vakiokankia paljon heikompana.. (vaikka on ole kuullut kyllä oikeen että ois mennyt rikki niitä)

Vastaa Viestiin