E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Helmikuu 16. 9:30:02 2011

Wikipediasta löytyy tämmöinen:
"Teknisesti etanolia on mahdollista lisätä joko bensiinin joukkoon tai käyttää sellaisenaan. Moottoriin tehtävät muutokset ovat vähäisiä, mutta etanolin vaatiman korkeamman höyrystymislämmön ja alhaisemman höyrynpaineen vuoksi moottorin käynnistäminen kylmänä vaikeutuu merkittävästi. Talvilaadun etanolipolttoaineeseen onkin siksi usein lisätty helposti haihtuvia ja palavia yhdisteitä, kuten eetteriä tai pentaania"
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Helmikuu 16. 10:17:35 2011

ja sitten seuraava auto listaan.
Ford Scorpio 2,9
pakkas aamu alle 25 astetta.
Akku Optima
lohkolämmitin ei, ei ole koskaan tarvittu aiemmin.
kone pyrähtelee mutta ei käynnisty, nyt on iso akku vieressä ja kohta luulis lähtevän.


KIITOKSIA SUOMEN VIHREÄ
TEIDÄN LUONNON SÄÄSTÖ ON MAKSANUT MEILLE JO 600€
ja loppua ei varmasti näykkään
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja TAp » To Helmikuu 17. 19:40:39 2011

kokemukset ihan mutu-hommaa, mutta
Focus 1.6 -03 ja 95E10, nyt kylmänä viikkona on saanut pyörittää pidempään starttia ennenkuin kylmänä seisseenä (siis päivällä, yöt tallissa tottakai) hörähtää,
eilen aamulla laiton 98 eikä nyt ole ollut samaa ilmiötä, johtuneeko juuri tuosta höyrystymisestä ?

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja Tuksu » To Helmikuu 17. 20:07:30 2011

Allekirjoituksen ST170 ja kanssa oli tänään (n. -23 *C) vaikeata saada käyntiin, vaikka tunnin oli lämmityksessä. 3kk vanha akku ja reippaasti sai sahata käyntiin. Nyt on 98:ia tankissa. Huomenna sit näkee oliko vaikutusta.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja escorvet » To Helmikuu 17. 20:18:50 2011

Tuksu kirjoitti:Allekirjoituksen ST170 ja kanssa oli tänään (n. -23 *C) vaikeata saada käyntiin, vaikka tunnin oli lämmityksessä. 3kk vanha akku ja reippaasti sai sahata käyntiin. Nyt on 98:ia tankissa. Huomenna sit näkee oliko vaikutusta.
Miks sitä 95:sta edes pitää tankata?
Säästääkö siinä kaks senttiä halvemmalla tavaralla jotain? Onhan se 50L tankatessa jo huima euron säästö.

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Pe Helmikuu 18. 7:59:53 2011

escorvet kirjoitti:
Tuksu kirjoitti:Allekirjoituksen ST170 ja kanssa oli tänään (n. -23 *C) vaikeata saada käyntiin, vaikka tunnin oli lämmityksessä. 3kk vanha akku ja reippaasti sai sahata käyntiin. Nyt on 98:ia tankissa. Huomenna sit näkee oliko vaikutusta.
Miks sitä 95:sta edes pitää tankata?
Säästääkö siinä kaks senttiä halvemmalla tavaralla jotain? Onhan se 50L tankatessa jo huima euron säästö.
Eipäs ny huudella sieltä vieraisiin pöytiin :cha Ihan käyttökokemuksia keräillen tankannu pari tankkia tuota uutta...
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja STsam » Pe Helmikuu 18. 8:35:45 2011

escorvet kirjoitti:
Tuksu kirjoitti:Allekirjoituksen ST170 ja kanssa oli tänään (n. -23 *C) vaikeata saada käyntiin, vaikka tunnin oli lämmityksessä. 3kk vanha akku ja reippaasti sai sahata käyntiin. Nyt on 98:ia tankissa. Huomenna sit näkee oliko vaikutusta.
Miks sitä 95:sta edes pitää tankata?
Säästääkö siinä kaks senttiä halvemmalla tavaralla jotain? Onhan se 50L tankatessa jo huima euron säästö.
Hitto kun en muista minkä Fordin käyttöohjekirjassa luki että valmistaja ei suosittele bensan seassa yli 5% etanoli seosta... Kuitenkin maahantuojan mukaan kaikkiin käy tämä E10. Menee hieman ristiin :shock:

Itse en ole laittanut tippaakaan E10 mun autoihin. Ja sitä paitsi ainakin Focus antaa "kaikkensa" 97 oktaanilla :wink:
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja focst » Ke Maaliskuu 30. 21:46:59 2011

Työ kaverin 2010 1.8 focus rupes tolla e10bensalla lähtemään huonosti käyntiin ja nykimään eikä tahtonut päästä liikkeelle kun alhaalla ei ollut vääntöjä ollenkaan vaihto 98e ja johan rupes toimimaan... :lol:
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

Kinsky
Viestit: 3618
Liittynyt: To Toukokuu 8. 11:39:48 2003
Paikkakunta: Tampere #376

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja Kinsky » Ke Maaliskuu 30. 22:02:16 2011

Yhden ja Ainoan kerran tankkasin e10:iä alla olevaan bemariin (Volvossa ei merkitystä), vi*un kakomista ja nykimistä... Kas kummaa, änkyttäminen loppui kun tankkasin 98:sia.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Maaliskuu 31. 16:26:27 2011

Mun mielestä ei tarvi olla millään tavoin vainoharhainen kun puntaroidaan tätä uutta "kuramehuhippilitkua".

Se on yksinkertaisesti ihan täyttä paskaa!

Uusien autojen omistajat saa mun puolesta laittaa tankkiinsa mitä kuraa tahtoo, nämä tuoreimmat autot kun eivät mekaanisesti voi hajotakkaan, koska ne päätyy ennenpitkää paaliin tai hajottamolle sähkövikojensa vuoksi, ennenkö mekaanista vikaa edes ehditään alkaa epäilemäänkään. :green:

Vanhemmissa mekaaniset ongelmat onkin tärkeämpiä seurattavia, koska niissä ei niinkään anturit ja sensorit hajoile, koska niitä ei juurikaan ole. 8)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Maaliskuu 31. 17:24:11 2011

tumppe kirjoitti:Mun mielestä ei tarvi olla millään tavoin vainoharhainen kun puntaroidaan tätä uutta "kuramehuhippilitkua".

Se on yksinkertaisesti ihan täyttä paskaa!

Uusien autojen omistajat saa mun puolesta laittaa tankkiinsa mitä kuraa tahtoo, nämä tuoreimmat autot kun eivät mekaanisesti voi hajotakkaan, koska ne päätyy ennenpitkää paaliin tai hajottamolle sähkövikojensa vuoksi, ennenkö mekaanista vikaa edes ehditään alkaa epäilemäänkään. :green:

Vanhemmissa mekaaniset ongelmat onkin tärkeämpiä seurattavia, koska niissä ei niinkään anturit ja sensorit hajoile, koska niitä ei juurikaan ole. 8)
Itseasiassa uusissa autoissa on ihan järkyttäviä mekaanisia vikoja. Ne tehdään liian heikoiksi... Säästetään materiaaleja. :cha
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Maaliskuu 31. 19:51:51 2011

tumppe kirjoitti:Mun mielestä ei tarvi olla millään tavoin vainoharhainen kun puntaroidaan tätä uutta "kuramehuhippilitkua".

Se on yksinkertaisesti ihan täyttä paskaa!

Uusien autojen omistajat saa mun puolesta laittaa tankkiinsa mitä kuraa tahtoo, nämä tuoreimmat autot kun eivät mekaanisesti voi hajotakkaan, koska ne päätyy ennenpitkää paaliin tai hajottamolle sähkövikojensa vuoksi, ennenkö mekaanista vikaa edes ehditään alkaa epäilemäänkään. :green:

Vanhemmissa mekaaniset ongelmat onkin tärkeämpiä seurattavia, koska niissä ei niinkään anturit ja sensorit hajoile, koska niitä ei juurikaan ole. 8)
höh. Toivottavasti Jeepin patarauta kutonen ei nyt räjähtä kun tankkaan E10:ä seuraavan kerran.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Huhtikuu 8. 11:18:27 2011

Opel Omega 2.2 16V ´01. Olen ajanut pelkästään E10:llä vuoden vaihteesta. En ole huomannu kulutuksessa muutosta e95. Tolppapaikkaa ei ole tällä hetkellä, joten koko talven käynnistellyt hangesta ilman lämmitystä, ei mitään ongelmaa. Auto ei nyi ei pätki eikä tee mitään mitä ei pitäisi. Opel <3
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: E10 ja vainoharhaisen "havaintoja" kentältä

Viesti Kirjoittaja AkiS » Pe Huhtikuu 8. 14:14:52 2011

Skorppi kirjoitti:Opel Omega 2.2 16V ´01. Olen ajanut pelkästään E10:llä vuoden vaihteesta. En ole huomannu kulutuksessa muutosta e95. Tolppapaikkaa ei ole tällä hetkellä, joten koko talven käynnistellyt hangesta ilman lämmitystä, ei mitään ongelmaa. Auto ei nyi ei pätki eikä tee mitään mitä ei pitäisi. Opel <3
Sama homma dokkisierralla, nou problemos tähän mennessä. kopkop :green:
Pelastan siis maailmaa 8)
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Vastaa Viestiin