focus abs

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

focus abs

Viesti Kirjoittaja t5 » Ti Syyskuu 30. 21:43:25 2008

pitääkö boksi kuitata fordilla jos yksilenkki anturi ollut irti paketista.
kun abs jäi palamaan uusi anturikaa ei auttanut kellää kokemusta.
kyseessä normi focus vanhempi korimalli
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ti Lokakuu 7. 9:32:26 2008

Moro.

Sen verran on kokemusta että on veemäistä selvittää noita.
Mutta, manuskat kyllä sanoo että ABS ongelmat pitää kuittauttaa
Fordilla. Ja heti perään toinen MUTTA - Anturien virheet yleisesti
ottaen kuittautuu automaattisesti kun autolla ajetaan jonkin
matkaa.

Uuden anturin asennuksessa pitää huomioida että ne ei oikein kestä
paukuttelua. (Olen rikkonut yhden anturin kun naputtelin sitä kumivasaralla
paikoilleen). Anturien antamat arvot kannattaa mitata boksin päästä
ja jos niissä on suuria eroja (yleisesti ottaen vastus on jossain 1000ohm
kieppeillä), on anturissa vika. Fordilla pystyvät tietenkin lukemaan
missä anturissa vika piilee.

Tiedän myös yhden tapauksen jossa kaveri pähki jonkin aikaa yhden
anturin ongelmaa kunness se paikallistui takapenkin alle. Oli unohtanut
kytkeä letkun :D (on sattunut myös itselle :D )
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Lokakuu 7. 10:21:50 2008

Pappa kirjoitti:Tiedän myös yhden tapauksen jossa kaveri pähki jonkin aikaa yhden
anturin ongelmaa kunness se paikallistui takapenkin alle. Oli unohtanut
kytkeä letkun :D (on sattunut myös itselle :D )
Kukahan lienee ;) Saattoi kyllä olla muutakin ongelmaa. Fordin testerillä pääsee aika hyvin käsiksi kaikkiin antureihin. Itselle tuskin kyseistä testeria raaskii ostaa. Systeemi vaan ei ainakaan minun mielestä ollut kovin joustava vaan operaattorin täytyy tietää mitä tekee/etsii.

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ti Lokakuu 7. 10:27:53 2008

hoopee kirjoitti:Kukahan lienee ;) Saattoi kyllä olla muutakin ongelmaa. Fordin testerillä pääsee aika hyvin käsiksi kaikkiin antureihin. Itselle tuskin kyseistä testeria raaskii ostaa. Systeemi vaan ei ainakaan minun mielestä ollut kovin joustava vaan operaattorin täytyy tietää mitä tekee/etsii.
Ei mitään havaintoa, se on ollut varmaan täysin fiktiivinen henkilö :lol:

Kuten sanoin, sama kävi kerran itsellekin kun -86 4x4 Scorbaan (R.I.P) anturia vaihtelin.
Ihmettelin tovin että mikä tässä ny...

Mutta ei kerrota kenellekään ettei maine mene. :-$
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja tokor » Ti Lokakuu 7. 15:46:14 2008

Per... jätkät...hyvä on, tunnustan :oops: ...onneks sitä vikaa oli muuallakin! :shock:

Melko hanurista oli se lukulaite (IDS vai mikä se oli), pitää tosiaan jannun tietää mitä hakee. Kuittauksen suhteen Pap pa on oikeassa, ei onnistu kuitata ilman "oikeita" vehkeitä...toki valot pitäis sammua jos kaikki kunnossa, silloin jättää koodit muistiin, kuten Hoopeekin näki!

ot..Ainiin Pappa absit, sipsit ja hipsit toimii ja moitteetta "leima" uuteen otteeseen!! :D
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja jappes » Ti Lokakuu 7. 20:00:39 2008

Ids on toimiessaan kyllä aivan loistava vehje jos tosiaan tietää mitä tekee.
Näkee anturien nopeustiedot, koodit ja paljon eri signaaleja nykyään lähes kaikesta ja moottorin ohjauksesta sekä absista ainakin paljon kaikkea millä näitä korjataan.

Alkuperäiseen viestiin, jos kaikki kunnossa niin valon pitäisi sammua viimeistään, kun 40km/h saavutettu tai yli 40 starttia vaatii jotkut koodit, jonka jälkeen myös poistuvat yleensä moduulin muistista.

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja Pappa » Ke Lokakuu 8. 8:07:51 2008

tokor kirjoitti:Per... jätkät...hyvä on, tunnustan :oops: ...onneks sitä vikaa oli muuallakin! :shock:

Melko hanurista oli se lukulaite (IDS vai mikä se oli), pitää tosiaan jannun tietää mitä hakee. Kuittauksen suhteen Pap pa on oikeassa, ei onnistu kuitata ilman "oikeita" vehkeitä...toki valot pitäis sammua jos kaikki kunnossa, silloin jättää koodit muistiin, kuten Hoopeekin näki!

ot..Ainiin Pappa absit, sipsit ja hipsit toimii ja moitteetta "leima" uuteen otteeseen!! :D
Ei kukaan pyytänyt sua avautumaan :D MUTTA hienoa, sait sen nyt pois omaltatunnolta :lol:

Ja onnea uudelle leimalle! Mulla se onkin edessä, tässä kuussa alkoi katsastusaika, mutta ensi
vuoteenhan sitä voi venyttää. Lasi on halki justiinsa siitä mistä tahtois kattoa ulos ja puslien vaihtoaika
on tullut taas etupäässä eteen, mutta muuten pelaa kyllä kuin enkeli. ( saa nähdä pelaako enää kun
menin sanomaan ) :-s
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja t5 » To Lokakuu 9. 10:26:23 2008

Kiitoksia vastauksista täytyypä kokeilla tuota.Ku tuli ohitettua tuo abs.

Alkuperäiseen viestiin, jos kaikki kunnossa niin valon pitäisi sammua viimeistään, kun 40km/h saavutettu tai yli 40 starttia vaatii jotkut koodit, jonka jälkeen myös poistuvat yleensä moduulin muistista.[/quote]
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja jjs » To Heinäkuu 30. 1:06:35 2009

Minkä tyyppisiä ongelmia ollut mk1 fokkereissa jos valo palaa koko ajan / pääsääntöisesti? "Helppoja" vikoja; kuten joku tietty pistoke joka hapettuu, tunnistin/vastapeluri likaantuu tms?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Heinäkuu 30. 9:36:43 2009

Yhdessä mk1 fokkerissa tässä lähistöllä kanssa jäi valo palamaan lähes aina kun auton käynnisti, kävi jopa merkkiliikkeessä kyseisen vaivan vuoksi, mutta vikaa ei löytynyt, olisivat olleet halukkaita kyllä vaihtamaan osia vaikka kuinka paljon. Vika korjaantui niinkin helposti, kun teki muutaman täysjarrutuksen kuivalla kelillä satasesta.. vanhempi patu ei varmaan ollut koskaan painanut jarrua kuin ihan varpailla, olisko venttilikoneistossa ollut jotain jumissa tms.
Pedal tu tö metal!

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Syyskuu 5. 14:45:03 2009

Ford Focus mk1 vikalista


Moottorin öljyntäyttötulppa saattaa aueta. Varmistu, ettei autossa ole viallinen öljyntäyttötulppa.
Moottorinojausyksikön vikoja. Tämä aiheuttaa ajoittaista tehon heikkenemistä. Vika lienee korjattavissa ohjausyksikön ohjelmoinnilla.
Dieseleissä esiintyy ruiskutusjärjestelmän vikoja.
Vesipumppuvikoja.
Laturivikoja.
Sytytystulppavikoja vuosimalleissa 1999-2002.
Laturin jännitteensäätimen vikoja. Laturin liittimet saattavat hapettua.
Dieseleissä ahtimet rikkoutuvat vuosimalleissa 2000-2002.
Automaattivaihteiston vikoja. Tällöin auto pysähtyy moottorin sammuessa.
Vetonivelet kuluvat nopeasti ja sisempien vetonivelien tiivisteet vuotavat.
Joissakin autoissa 80-100 km/h ajettaessa esiintyvän tärinän syynä on vetoakseleiden epätasapaino.
Takapyöränlaakerivikoja. Saattavat alkaa pitää ääntä jo 50 000 km:ssä.
Jarrusylinterivikoja. Jarrut kitisevät.
Takajarrulevyt ruostuvat paitsi 1,6 mallissa, jossa on rumpujarrut takana.
Etupää kolisee. Koiranluut kallistuksenvakaan päissä ovat kuluneet ja ne on vaihdettava.
Ohjaustehostimen pumppu vuotaa.
Etuovien lukot reistailevat.
Katon äänieristeet irtoavat.
Ajovalojen pesimien rungot halkeavat pakkasessa.
Lämmityslaitteen lämmönjako on liian epätasapainoinen.
Kilpivalovikoja. Valoihin kertyy vettä.
Keskuslukitusvikoja.
Takaovet ruostuvat alaosasta.
ESP-Fault ongelmia.Vikana yleensä ABS-hydraulipumppu.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Syyskuu 5. 17:09:40 2009

RsTuning kirjoitti:Ford Focus mk1 vikalista


Moottorin öljyntäyttötulppa saattaa aueta. Varmistu, ettei autossa ole viallinen öljyntäyttötulppa.
Moottorinojausyksikön vikoja. Tämä aiheuttaa ajoittaista tehon heikkenemistä. Vika lienee korjattavissa ohjausyksikön ohjelmoinnilla.
Dieseleissä esiintyy ruiskutusjärjestelmän vikoja.
Vesipumppuvikoja.
Laturivikoja.
Sytytystulppavikoja vuosimalleissa 1999-2002.
Laturin jännitteensäätimen vikoja. Laturin liittimet saattavat hapettua.
Dieseleissä ahtimet rikkoutuvat vuosimalleissa 2000-2002.
Automaattivaihteiston vikoja. Tällöin auto pysähtyy moottorin sammuessa.
Vetonivelet kuluvat nopeasti ja sisempien vetonivelien tiivisteet vuotavat.
Joissakin autoissa 80-100 km/h ajettaessa esiintyvän tärinän syynä on vetoakseleiden epätasapaino.
Takapyöränlaakerivikoja. Saattavat alkaa pitää ääntä jo 50 000 km:ssä.
Jarrusylinterivikoja. Jarrut kitisevät.
Takajarrulevyt ruostuvat paitsi 1,6 mallissa, jossa on rumpujarrut takana.
Etupää kolisee. Koiranluut kallistuksenvakaan päissä ovat kuluneet ja ne on vaihdettava.
Ohjaustehostimen pumppu vuotaa.
Etuovien lukot reistailevat.
Katon äänieristeet irtoavat.
Ajovalojen pesimien rungot halkeavat pakkasessa.
Lämmityslaitteen lämmönjako on liian epätasapainoinen.
Kilpivalovikoja. Valoihin kertyy vettä.
Keskuslukitusvikoja.
Takaovet ruostuvat alaosasta.
ESP-Fault ongelmia.Vikana yleensä ABS-hydraulipumppu.
Suoraan HS.fi:stä?
Pedal tu tö metal!

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja RStuning » La Syyskuu 5. 19:04:00 2009

Ville K kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Ford Focus mk1 vikalista


Moottorin öljyntäyttötulppa saattaa aueta. Varmistu, ettei autossa ole viallinen öljyntäyttötulppa.
Moottorinojausyksikön vikoja. Tämä aiheuttaa ajoittaista tehon heikkenemistä. Vika lienee korjattavissa ohjausyksikön ohjelmoinnilla.
Dieseleissä esiintyy ruiskutusjärjestelmän vikoja.
Vesipumppuvikoja.
Laturivikoja.
Sytytystulppavikoja vuosimalleissa 1999-2002.
Laturin jännitteensäätimen vikoja. Laturin liittimet saattavat hapettua.
Dieseleissä ahtimet rikkoutuvat vuosimalleissa 2000-2002.
Automaattivaihteiston vikoja. Tällöin auto pysähtyy moottorin sammuessa.
Vetonivelet kuluvat nopeasti ja sisempien vetonivelien tiivisteet vuotavat.
Joissakin autoissa 80-100 km/h ajettaessa esiintyvän tärinän syynä on vetoakseleiden epätasapaino.
Takapyöränlaakerivikoja. Saattavat alkaa pitää ääntä jo 50 000 km:ssä.
Jarrusylinterivikoja. Jarrut kitisevät.
Takajarrulevyt ruostuvat paitsi 1,6 mallissa, jossa on rumpujarrut takana.
Etupää kolisee. Koiranluut kallistuksenvakaan päissä ovat kuluneet ja ne on vaihdettava.
Ohjaustehostimen pumppu vuotaa.
Etuovien lukot reistailevat.
Katon äänieristeet irtoavat.
Ajovalojen pesimien rungot halkeavat pakkasessa.
Lämmityslaitteen lämmönjako on liian epätasapainoinen.
Kilpivalovikoja. Valoihin kertyy vettä.
Keskuslukitusvikoja.
Takaovet ruostuvat alaosasta.
ESP-Fault ongelmia.Vikana yleensä ABS-hydraulipumppu.
Suoraan HS.fi:stä?
Ei nyt sentään :wink:
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja jjs » La Syyskuu 26. 19:59:16 2009

jjs kirjoitti:Minkä tyyppisiä ongelmia ollut mk1 fokkereissa jos valo palaa koko ajan / pääsääntöisesti? "Helppoja" vikoja; kuten joku tietty pistoke joka hapettuu, tunnistin/vastapeluri likaantuu tms?
Vastaan tähän:
jarrukilvet mätänevät ja (magneettiset) ruostehilut /-pöly tunkevat navan ja olka-akselin väliin juureen sekoittaen anturin toiminnan.
Korjataan irroittamalla jarrulevy & satula ja napa -> puhdistus ja nippuun.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Marraskuu 29. 21:05:12 2010

onko kokemuksia, uskaltaako mk1 focukseen ostaa tarvikemallin abs anturia? ostin jo saksan ebaysta 30e kuluineen maksavan anturin, joka oli rikki jo valmiiksi.. no korkealta ei pudonnut. motonet anturi olis satasen, fordilainen 170e..

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ma Marraskuu 29. 22:21:55 2010

samiharju kirjoitti:onko kokemuksia, uskaltaako mk1 focukseen ostaa tarvikemallin abs anturia? ostin jo saksan ebaysta 30e kuluineen maksavan anturin, joka oli rikki jo valmiiksi.. no korkealta ei pudonnut. motonet anturi olis satasen, fordilainen 170e..
Töissä pistin yhteen mk1 focceriin tarvike taka-anturin. Oli laadukkaan olonen, muistaakseni ihan ATE merkkinen. Ei ollu vanhassa mitään vikaa (se magneettikehä oli vaa hajalla) heitin sitten roskiin toimivan kun en tarttenut... Kyseessä siis rumpujarrullinen versio. :roll:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Marraskuu 30. 15:46:57 2010

tilasin saksasta taas uuden.. 36e kuluineen. samasta paikasta ku viimeks, nyt aattelin mitata anturin ennen paikalleen laittoa :-)

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja tupu » Ma Huhtikuu 4. 17:02:50 2011

-03 focus 2.0, mikäköhän voisi olla vikana kun abs-valo palaa lähes koko ajan tai vilkkuu epämääräisesti, muistissa ei vikakoodeja. voisko olla mittaristovika tai abs-yksikkö?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Huhtikuu 4. 20:58:41 2011

Tämä ei vaadi hurjaa panostusta:
Kuten tuossa aiemmin turisin, kokeile puhdistaa takajarrujen anturit.
Jos ei ole kilvet mädäntyneet (kokonaan), voi selvitä pelkällä paineilman puhaltamisella navan ja kilven väliin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja tupu » Ke Huhtikuu 6. 21:30:24 2011

jjs kirjoitti:Tämä ei vaadi hurjaa panostusta:
Kuten tuossa aiemmin turisin, kokeile puhdistaa takajarrujen anturit.
Jos ei ole kilvet mädäntyneet (kokonaan), voi selvitä pelkällä paineilman puhaltamisella navan ja kilven väliin.
Terveet oli kilvet, ja puhtaat anturit. + ehjät abs-kehät laakereissa. etu ja takapäästä putsattu kehät ja anturit, ei vaikutusta.

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Re: focus abs

Viesti Kirjoittaja tupu » To Toukokuu 5. 19:55:35 2011

tupu kirjoitti:-03 focus 2.0, mikäköhän voisi olla vikana kun abs-valo palaa lähes koko ajan tai vilkkuu epämääräisesti, muistissa ei vikakoodeja. voisko olla mittaristovika tai abs-yksikkö?
Mittaristo tuli korjauksesta, nyt on kunnossa. abs yksikkokin tuli varoiksi vaihdettua.

Vastaa Viestiin