Iskari 1 (Oletettavasti ehjä)
-Raskas painaa kasaan, oli säätö millä asteella hyvänsä
-Ulosjouston "terhakkuus" riippuu huomattavasti Iskarin jäykkyysasetuksesta. Nopeimmillaan männän nousussa menee n. 5 sek täysin sisäänpainetusta täysin aukinaiseen.
-"Tirisevä" ääni sisältä kasaanpainettaessa.
Iskari 2 (Jollain tavoin viallinen)
-Huomattavasti 1:stä kevyempi painaa kasaan, ei tarvi erityistä ponnistelua.
-Ulosjouston terhakkuus olematonta. Edes nopeimmillaan (kuten iskari 1) ei jaksa nostaa mäntää ylös asti. ainakin 10 krt. hitaampi palauttamaan kuin iskari 1.
-Tirisevä ääni kasaanpainettaessa, voimakkaampi, "erilainen" kuin Iskarissa 1.
-Iskarin männän vieressä olevassa kannessa havaittavissa lievää kosteutta, myöskin männänvarsi tulee iskarista takaisin hieman öljyttynä (normaalia??)
-Iskarin männän varressa pari pientä naarmua
Mihin tuollaiset oireet vittaavat mielestänne? Nesteet toisesta Iskarista tulleet pihalle? Kaasut kenties? Sen verran jo ehdin googletella, että Motoral on Konin maahantuoja suomessa, ja hoitaa huolto-sekä säätötyöt iskareille. Kysyisin kuitenkin onko joku huoltanut/kuullut että joku olisi huoltanut tällaiset iskarit itse kotikonstein? Motoralille aion soittaa huomenna ja kysellä asian suhteen (saa laittaa tänne hintoja mitä itse olette maksaneet Konien säädöistä/huolloista) Iskarit ovat jo sen verran iäkkään näköiset, että en viitsisi ihan hirveitä rahoja laittaa näiden huoltoon (100€ max että kummatkin käyttökunnossa?)
Jostain Audifoorumilta luin, että DIY täyttämällä paksummalla öljyllä ja uusilla tiivisteillä voisi saada vielä toimivat parista männän pikkunaarmusta huolimatta, ja ainakin moottoripyörä/kelkkatyypit ovat vissiin iskareita itse kunnostelleet. Miten tuo öljyn täyttö käytännössä sujuu? Kansi auki, vanhat öljyt pois ja jotain uutta, tarkoitukseen sopivaa öljyä tilalle?
Kaikki vinkit & keskustelu toivottua!