Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Pe Huhtikuu 22. 1:47:34 2011
Millähän venttiilillä vois ohjata kaasut tarpeen mukaan eri ulostuloille?
Eli taajamassa kylkiputket ja maantiellä tai jos muuten vaan tarvii vähentää desibelejä niin "normaali" pakoputki käytössä.
Kapiiniin jonkin sortin kytkin että voi ajon aikana vaihtaa.
Konehan on V8 niin ei tarvi kysellä sen enempää että miksi sitä ääntä pitää olla

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Pe Huhtikuu 22. 8:35:52 2011
joskus järkeiltiin kaverin kanssa äänenvaimenninta, jossa olisi painovoimalla tai jousella kiinni pysyvä läppä, jonka kiinni ollessa pakokaasut (ja -äänet) kulkisivat normaalisti vaimentimen kautta, ja kun pakokaasun paine ylittää X:n, avautuisi läppä ja päästäisi meteliä "suorana" läpi. jäi onneksi suunnitteluvaiheeseen..

-
henu
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Viesti
Kirjoittaja henu » Pe Huhtikuu 22. 9:00:21 2011
Tuubissa on videoita missä on itetehtyjä "Exhaust Cutoutseja" ja monet näyttää käyttävän ihan vanhoja kaasuläppiä tommosessa.
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » Pe Huhtikuu 22. 9:24:41 2011
tatech.fi on sellaisia myynnissäkin..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Pe Huhtikuu 22. 11:12:14 2011
Amerikan vauhtikaupoissa on noita sähköisiä venoja ihan valkata asti, eikä hintakaan ole törkeä. Saattaa semmonen
3'' Sierrastakin vielä löytyä..
Oliskohan Greddyllä ollu pakopaineen mukaan mekkaanisesti avautuvia änkkäreitä kaupan jokunen vuosi takaperin.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Pe Huhtikuu 22. 12:48:06 2011
No toi kaasuläppä ei kyllä tullut edes mieleen

Taitaa olla se halvin vaihtoehto.
Tarkemmin kun ajattelee niin tulee aika kompakti paketti kun siihen putkeen tekee suoraan sopivan kokoisen läpän.
Keskuslukon moottorilla sais jopa sit sähköllä toimivaksi.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
Jape105
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jape105 » La Huhtikuu 23. 16:10:51 2011
Olen tossa työmaalla nähnyt joissain autoissa että ulkosella hukkiksella ohitetaan vakiopönttö.
BMW E36/E46 jne. 6 koneisissa on alkuperäsenä semmonen läppäsysteemi, ei vaan ole halpa vaihtoehto.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 28. 3:11:32 2011
Tossakin on vakiona läppä toisen pakosarjan perässä mutta on aavistuksen liian iso murikka auton alle laitettavaksi.
Ja on varmasti halpa käytettynä jos ne lentää aina roskiin kun vaihdetaan peltisarjat tilalle

That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja pablo » To Huhtikuu 28. 11:02:16 2011
vauhtipete kirjoitti:Tossakin on vakiona läppä toisen pakosarjan perässä mutta on aavistuksen liian iso murikka auton alle laitettavaksi.
Ja on varmasti halpa käytettynä jos ne lentää aina roskiin kun vaihdetaan peltisarjat tilalle

Jos tota Bemun systeemiä meinaat niin noup.. eipäs ole kuin takapöntössä. Ja tietääkseni vaan 328 malleissa ja voi olla myös m52 pohjaisissa 320 ja 323:issa. Tossa aiheesta
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... aust_flap/
-Anssi
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
hoopee
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Viesti
Kirjoittaja hoopee » To Huhtikuu 28. 12:35:05 2011
pablo kirjoitti:vauhtipete kirjoitti:Tossakin on vakiona läppä toisen pakosarjan perässä mutta on aavistuksen liian iso murikka auton alle laitettavaksi.
Ja on varmasti halpa käytettynä jos ne lentää aina roskiin kun vaihdetaan peltisarjat tilalle

Jos tota Bemun systeemiä meinaat niin noup.. eipäs ole kuin takapöntössä. Ja tietääkseni vaan 328 malleissa ja voi olla myös m52 pohjaisissa 320 ja 323:issa. Tossa aiheesta
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... aust_flap/
-Anssi
Vastaava takapönttöläppäviritelmä myös b7 rs4 diudissa.
-
tezu
- Viestit: 1075
- Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
- Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja tezu » To Huhtikuu 28. 12:58:15 2011
Ebaystahan noita löytyy, jos ei itse jaksa värkätä.
Exhaust Cutout
Ei kyllä ilmasia, mutta mikä olisi?
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » To Huhtikuu 28. 13:20:35 2011
pablo kirjoitti:Jos tota Bemun systeemiä meinaat
Tota omaa ruoskaa tarkotin, chevy caprice.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!