Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
mekaanikkorace
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ma Marraskuu 8. 21:01:36 2004
Viesti
Kirjoittaja mekaanikkorace » Ke Toukokuu 11. 22:10:44 2011
Suomeen rantautunut? ahdinmallisto. Onko kenellä omakohtaisia kokemuksia ko.ahtimista?
Paperilla ainakin kaikki näyttää hienolta ja vaikuttaa hyvältä.. liiankin hyvältä?

Capri mkIII 2.8 injection -81
Escort mkII "rs2000" projekti-80
-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » To Toukokuu 12. 9:22:24 2011
mekaanikkorace kirjoitti:Suomeen rantautunut? ahdinmallisto. Onko kenellä omakohtaisia kokemuksia ko.ahtimista?
Paperilla ainakin kaikki näyttää hienolta ja vaikuttaa hyvältä.. liiankin hyvältä?

http://www.full-race.com/articles/efrturbotechbrief.pdf tossa hyvä juttu ahtimista
ford escort´79 tic
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Yrkesman » To Toukokuu 12. 14:24:36 2011
Hirvee hypetys oli tossa ~5kk sitten, mutta ilmeisesti noita ei vielä ole oikein kellään ollut vielä testissä.
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Toukokuu 12. 15:21:24 2011
Maksaa sen verran, ettei ihan joka harrastajalla oo varaa. Muistelisin, että eräs tuttu turbo-velho sanoi sarjan olevan hinnat alkaen ~2000€.
Itse ajattelin tuollaisen ostaa Cossuun sitten, kun aletaan olemaan lähempänä auton valmistumista. Toisaalta siihen mennessä saattaa olla jo joku parempikin malli markkinoilla.
-Timo
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Pe Toukokuu 13. 0:16:07 2011
En jaksanut tuota pdf:ää lukea läpi, joten lyhyt kysymys: mitä niissä on uutta ja hienoa?
-
mekaanikkorace
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ma Marraskuu 8. 21:01:36 2004
Viesti
Kirjoittaja mekaanikkorace » Pe Toukokuu 13. 17:13:35 2011
BorgWarner EFR-sarjan ahtimet
Turbiinisiivessä titaani aluminidipinnoitus (55 - 80mm). Turbiinisiipi on yli 50% kevyempi kuin verrattuna Inconel materiaaliin. Kaksi kuulalaakeri pesää, turbiinin kotelo ruostumatonta terästä. Kompressoripyörä taotusta alumiinista koneistua "ns. billet", joka parantaa siipien kestävyyttä.
Osaan ahtimista saatavana pyörimisnopeusanturi, integroitu by-pass ja hukkaportin ohjaussolenoidi. Ole nykyaikainen ja valitse BorgWarner EFR-series turbo.
EFR (Engineered For Racing)
Maailman kehittynein integroidulla hukkaportilla varustettu jälkituotanto turboahdin! EFR-sarjan ahtimet tuoteperhe kattaa ahtimet 200 hv/EFR6255, jopa 1000 hevosvoiman käyttötarpeisiin (EFR 9180)!
Tuossa lainattuna Fin-Turbon sivuilta
Capri mkIII 2.8 injection -81
Escort mkII "rs2000" projekti-80
-
bpasi
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Viesti
Kirjoittaja bpasi » Pe Toukokuu 13. 21:55:08 2011
ei noita saa vielä ennakkotilauksen voi tehä

timo