Jousitus kuminpäin?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Henri
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009

Jousitus kuminpäin?

Viesti Kirjoittaja Henri » Ma Toukokuu 16. 6:35:07 2011

eli madallus jousissa on 3 kierrosta tiheemmin kuin muut eli kummin päin ne jouset kannattas laittaa tiheemmät kierrokset alas vai ylös? tyhmä kysymys?, vai onko sillä edes väliä?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Jousitus kuminpäin?

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Toukokuu 16. 9:05:28 2011

Noin teoreettisesti ajatellen jos tiheät laittaa ylös, niin on vähemmän (jousittamatonta) massaa heilumassa pyörän mukana 8)

Henri
Viestit: 211
Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009

Re: Jousitus kuminpäin?

Viesti Kirjoittaja Henri » Ti Toukokuu 17. 7:46:44 2011

joo, laitoin tällä kertaa sen jousen tiheemmän puoliskon ylös, en oo vie kauheesti ajellu mutta tuntuu toimivan paremmin,kuin niin että ku mulla oli ne viimekesänä toisinpäin

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: Jousitus kuminpäin?

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Toukokuu 17. 12:00:53 2011

TAp kirjoitti:Noin teoreettisesti ajatellen jos tiheät laittaa ylös, niin on vähemmän (jousittamatonta) massaa heilumassa pyörän mukana 8)
On kyllä melko teoreettista :D
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Vastaa Viestiin