Katusliksit "normiliikenteessä"

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Toukokuu 23. 16:53:22 2011

Soveltuuko ns. katusliksit eli esim. Kumho V70 A ja Toyo R888 oikeasti miten hyvin normaaliin tieliikennekäyttöön? Seos saa varmaan olla aika kova? Kokemuksia?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Toukokuu 23. 18:49:05 2011

Kyllä tuo Medium seoksellinen R888 toimi tieliikenteessä ihan hyvin siinä missä mikä tahansa muukin rengas. Sadekeliä kun osaa valmiiksi jännittää niin ei tule yllätyksiä, vaikka ihan hyvää kyyttiä tuli viime kesänä ajettua Botniaringilläkin vaikka satoikin. Urathan noissa ei mitkään hirveän syvät ole uutenakaan (5,5mm?) ja niistä harvoista uristakin vain puolet tulee reunaan asti :green:. Kohtuu kovaa ääntä muuten pitävät, jos se haittaa.
Escort Mk4 "RS2300i"

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Re: Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja tumi » Ke Toukokuu 25. 19:25:41 2011

Pientä vetelyä myöskin havaittavissa uraisella tiellä, muutenhan noilla ajelee.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ke Toukokuu 25. 21:41:36 2011

Itellä misukan pilot sport cupit ja kyllä noilla aika lujaa sai laskea märällä mutkatielläkin.
Ainakin kaveri rupes tiukentamaan otettaan ovikahvasta :lol: :lol: :lol:
Vaikka aika varovasti tuli ajeltua kun ei varsinaisesti ollu tietoa miten pitävät märällä.
Ihan hyvin pitävät kuivallakin ilman lämmitystä. Vielä kun pääsee radalle noita testaamaan ja saa ne kunnolla lämpöseks. :burn

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Elokuu 3. 22:51:37 2011

Yokohama A032:sta näyttää saavan Demon Tweeksiltä vain softina. Tehdäänkö tuota edes mediumina? Meneekös soft turhan pehmeäksi...?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja shaulii » To Elokuu 4. 17:29:23 2011

Kannattaa miettii sitten ennen ostoa ettei niillä "katuslickseillä" ole tekoa siviililiikenteessä. Normaalissa ajossa, miten se sitten määritetäänkin niin rengas ei lämpene sellaisiin
mittoihin että alkaisi "toimia". Pito ja ajettavuus voi olla joissain tapauksissa huonompaa kuin oikeilla kesärenkailla. Radan pinta ja kuluneet pikitiet on myös aivan erilaisia käyttökohteita.
Eikä niillä kyllä voita mitään päivittäisessä käytössä, verrattuna oikeisiin renkaisiin.

Jos ei ole tarkoitus esim. ajaa kovaa radalla. Haluten että on pitoa ja jäykkyttää erilailla kun katupyörällä. Voi olla kivakin ostos jos renkailla siirrytään radalle säästäen vaivaa, jos harrastepeli.
Lisää mukavuutta kun ei tarvi vaihdella pyörii aina jos auto pääasiassa vaan räppäilykäytös.

Jos tarkoitus ajella kaupungilla isoo kovaa niin hohhoijaa...

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja jouni » To Elokuu 4. 22:14:29 2011

shaulii kirjoitti: Normaalissa ajossa, miten se sitten määritetäänkin niin rengas ei lämpene sellaisiin
mittoihin että alkaisi "toimia". Pito ja ajettavuus voi olla joissain tapauksissa huonompaa kuin oikeilla kesärenkailla.
Tuota lämpenemishommaa olen juurikin miettinyt, samoin sadekelin ominaisuuksia.

Lähinnä ongelma on se, ettei haluttua rengaskokoa oikein löydy tavallisena renkaana. Ja ON muuten etsitty...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Elokuu 5. 7:35:40 2011

Mulla on ainakin ollut tapana ajaa renkaat kirjaimellisesti loppuun, joten huono sadekelin pito on totuttu juttu. Ja vasta viime talvenakin oli ensimmäistä kertaa autossa uudet ja kunnolliset talvirenkaat. Sanoisin että pärjää siviililiikenteessä hyvinkin, jos ottaa ominaisuudet huomioon.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja shaulii » Pe Elokuu 5. 17:16:50 2011

kerrohan jouni mitä kokoa oot vailla?!

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja jouni » La Elokuu 6. 0:43:28 2011

215/50-13 ja 235/45-13.

Y352 Yokohamoja näkyy toisinaan myynnissä, mutta uutena ei enää juurikaan löydy. Ja saisi olla V-nopeusluokkaa, mitä nuo ei ole.

Sumitomolta löytyy HTR200 215/50-13, mutta tuntuu olevan toisella puolella maapalloakin nettirengaskaupat kaluttu noista tyhjiksi.

Voipi olla, että pitää kuitenkin katella isompia tuumakokoja.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

shaulii
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1362
Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008

Re: Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja shaulii » La Elokuu 6. 11:07:59 2011

Yritänpäs muistaa maanantaina katsoa mitä asialle voi tehdä, palaan asiaan.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Re: Katusliksit "normiliikenteessä"

Viesti Kirjoittaja jouni » La Elokuu 6. 11:24:17 2011

Ok, kiitos jo etukäteen vaivannäöstä :D
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Vastaa Viestiin