Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
Kaveri soitteli eilen ehtoolla että sen uudesta ostoksesta - automaatti-ohc scorpparista oli kuulunu vaan kolaus ja sen jälkeen ei vaihteet puhu mitään. Lähti kuulemma liikkelle ja kun kakkonen meni päälle niin nyppäs kerran eteenpäin, mutta sitten se oli siinä. Sammutuksen jälkeen kuuluu joku rohina hetken aikaa aina. On kuulemma jotenkin erityisen kierrosherkkä. Heitin sille puhelimessa pari ideaa mistä katsoa, käskin tarkistaa vetolevyn pultit ja sitten toinen vaihtoehto mikä tulee mieleen on laatikon öljypumppu. Se jos leviää niin sillonhan ei mikään vaihde mene päälle kun paineet puuttuu. Loota on kait A4LD.
Öljyä siellä on. Lisää ideoita? Automaatti on vähän vieras aihe.
Öljyä siellä on. Lisää ideoita? Automaatti on vähän vieras aihe.
Jäsen #606
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
No turbiinin irtoaminen vetolevystä tulee itselle ekana mieleen, ja varmasti rohisee kun sammuttaa, sekä varmasti kiertää kun ei oo mitään vastusta ja huippukevyt vauhtipyörä 

Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
KomppaanVille K kirjoitti:No turbiinin irtoaminen vetolevystä tulee itselle ekana mieleen, ja varmasti rohisee kun sammuttaa, sekä varmasti kiertää kun ei oo mitään vastusta ja huippukevyt vauhtipyörä
Olds 5.7 DX on kans aika hätänen ottamaan varvia kun turpaani irti.

Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
Turbaani oli kiinni ja öljypumppu ehjä. Mitäs nyt tehdään? 

Jäsen #606
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
Ilmeisesti vetolevykin oli vielä kiinni kampurassa ?
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
Eli öljyn pinta laatikossa laskee, kun kääntää pelit tulille?olafu kirjoitti:Turbaani oli kiinni ja öljypumppu ehjä. Mitäs nyt tehdään?
Turbiinin kaula poikki, mutta sillon luonnollisesti pumppu ei pyöri.
Sisäänmeno akseli poikki tai poorit ruopinu jommastakummasta päästä..
Turbiini voi olla kuralla, mut siinä tapauksessa kannattaa välttää turhaa käyttämistä, kun painaa sieltä kaiken irtomujun pumppuun.
Kuulostaa kyllä sille, että otattaa laatikon irti ennenkö vika korjaantuu.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
Laatikko on jo lattialla, menen tänään käymään siellä kaverin verstaalla.
Vetolevy oli kiinni kampurassa. Ja ei se lähtis startilla käymäänkään jos irti olis.
Vetolevy oli kiinni kampurassa. Ja ei se lähtis startilla käymäänkään jos irti olis.
Jäsen #606
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
Lisätään tuohon vielä stator support, siitä jos on poorit sileenä ei turbiini toimi.Jari H kirjoitti:Eli öljyn pinta laatikossa laskee, kun kääntää pelit tulille?olafu kirjoitti:Turbaani oli kiinni ja öljypumppu ehjä. Mitäs nyt tehdään?
Turbiinin kaula poikki, mutta sillon luonnollisesti pumppu ei pyöri.
Sisäänmeno akseli poikki tai poorit ruopinu jommastakummasta päästä..
Turbiini voi olla kuralla, mut siinä tapauksessa kannattaa välttää turhaa käyttämistä, kun painaa sieltä kaiken irtomujun pumppuun.
Kuulostaa kyllä sille, että otattaa laatikon irti ennenkö vika korjaantuu.
Lukko hakkaa ajastaan poorit tärviölle, tollakin on jo varmaan työnnetty 300tkm?.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
Stator support, eli se pyörimätön osa turbiinin sisällä? Varmaan ajettu se 300 ainakin...Jari H kirjoitti:Lisätään tuohon vielä stator support, siitä jos on poorit sileenä ei turbiini toimi.Jari H kirjoitti:Eli öljyn pinta laatikossa laskee, kun kääntää pelit tulille?olafu kirjoitti:Turbaani oli kiinni ja öljypumppu ehjä. Mitäs nyt tehdään?
Turbiinin kaula poikki, mutta sillon luonnollisesti pumppu ei pyöri.
Sisäänmeno akseli poikki tai poorit ruopinu jommastakummasta päästä..
Turbiini voi olla kuralla, mut siinä tapauksessa kannattaa välttää turhaa käyttämistä, kun painaa sieltä kaiken irtomujun pumppuun.
Kuulostaa kyllä sille, että otattaa laatikon irti ennenkö vika korjaantuu.
Lukko hakkaa ajastaan poorit tärviölle, tollakin on jo varmaan työnnetty 300tkm?.
Jäsen #606
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
Pumpussa kiinni, pitää staattoria turbiinin sisällä paikoillaan.
http://transconnection.biz/images/part15r.jpg
http://transconnection.biz/images/part15r.jpg
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
Ruumiinavausta ei ole tehty vielä. Toinen turbiini ja laatikko paikallaan. Toimii... 

Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Automaattiscorpio "kolahti" ja veto loppu
Ruumis avattu, mutta mitään silmiinpistävää ei näkynyt.
Jäsen #606