200 lohko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 200 lohko
V -merkintä vihjaa vain -alkuperäiseen- erikoiskäyttötarkoitukseen; eli Cosworth. Esim. siiven osia on koodattu V86 tai V85.
Ja pappamallin sitten V88 jne jne
Jos on myöhemmin käytetty muualla, V -merkintä säilyy.
Hommaa sekoittaa se että V:tä on käytetty myös joissa XR -osissa jo ennen Cossun olemassaoloa...
2 nroa perässä kertovat vuoden jolloin osa on suunniteltu, tai ollut tarkoitus ottaa käyttöön. Tästä on seurannut tulkintaongelmia koska vakioromut tottelevat taas mallivuosi (MY) ideologiaa. Eli 75AB -alkuinen tarkoittaa escorttisälää mallivuodelle 1975 vaikka valukello näyttäisi lokakuuta -74 (tai kesäkuuta -79). Vakioautojen/-osien tuotanto on paljon paremmin tiedossa/ennustettavissa.
Yleisimmin ihmetellään juuri nelikkocossun osia joissa lukee V89 xxxx. Tarkoitus oli saattaa auto tuotantoon -89 mutta kuten nyt tiedetään, venähti seuraavaan kesään. Osassa tavaroita lukee sitten "oikein", eli V90 xxxx.
Sama laulu siiven kanssa, osa kamoista siis V85 -merkinnällä.
Miksi vain nelikon lohkossa lukee V(89) eikä vaikkapa siiven lohkossa V86? Koska nelikon lohko on alunperin suunniteltu vain cossuun, ei muuhun käyttöön. Siivessä ja papassa on taas valikoitu normilohko, ei spesiaaliosa.
Ja pappamallin sitten V88 jne jne
Jos on myöhemmin käytetty muualla, V -merkintä säilyy.
Hommaa sekoittaa se että V:tä on käytetty myös joissa XR -osissa jo ennen Cossun olemassaoloa...
2 nroa perässä kertovat vuoden jolloin osa on suunniteltu, tai ollut tarkoitus ottaa käyttöön. Tästä on seurannut tulkintaongelmia koska vakioromut tottelevat taas mallivuosi (MY) ideologiaa. Eli 75AB -alkuinen tarkoittaa escorttisälää mallivuodelle 1975 vaikka valukello näyttäisi lokakuuta -74 (tai kesäkuuta -79). Vakioautojen/-osien tuotanto on paljon paremmin tiedossa/ennustettavissa.
Yleisimmin ihmetellään juuri nelikkocossun osia joissa lukee V89 xxxx. Tarkoitus oli saattaa auto tuotantoon -89 mutta kuten nyt tiedetään, venähti seuraavaan kesään. Osassa tavaroita lukee sitten "oikein", eli V90 xxxx.
Sama laulu siiven kanssa, osa kamoista siis V85 -merkinnällä.
Miksi vain nelikon lohkossa lukee V(89) eikä vaikkapa siiven lohkossa V86? Koska nelikon lohko on alunperin suunniteltu vain cossuun, ei muuhun käyttöön. Siivessä ja papassa on taas valikoitu normilohko, ei spesiaaliosa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: 200 lohko
Miten näitä erikoisosia joutui transittiin? Vai onko kyseessä vain urbaani legenda...jjs kirjoitti:...nelikon lohko on alunperin suunniteltu vain cossuun, ei muuhun käyttöön. Siivessä ja papassa on taas valikoitu normilohko, ei spesiaaliosa...
Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 200 lohko
Taitaa olla urbaani legenda kuitenkin...jjs kirjoitti:V -merkintä vihjaa vain -alkuperäiseen- erikoiskäyttötarkoitukseen; eli Cosworth.
Jos on myöhemmin käytetty muualla, V -merkintä säilyy.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Re: 200 lohko
mulla pitäis kai olla esco cossun lohko? kuvasta suurennuttuna näyttäis numerosarja: V95HM?????THR kirjoitti:Onko cossuescoissa mikä merkintä?
http://s256.photobucket.com/albums/hh18 ... t=2506.jpg
Viimeksi muokannut Juusto_Pallero, Ti Syyskuu 13. 22:21:10 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: 200 lohko
http://s129.photobucket.com/albums/p204 ... =lohko.jpg
tossa mun yks motorsport lohko jos jollain tietoa missä käytetty niin kiva ois tietää ite luulen että aikaisissa A-ryhmän autoissa ois ollu
tossa mun yks motorsport lohko jos jollain tietoa missä käytetty niin kiva ois tietää ite luulen että aikaisissa A-ryhmän autoissa ois ollu
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 200 lohko
Pikku huomio; tarkoitan mitä tahansa osaa (V-merk.) ylempänä, vaikka lohkoista näemmä rupatellaan.
Olisi hienoa jos saisi joskus selvät nuotit näihin. Osa tiedoista saatua, osa salapoliisityön tulosta....
Vähän dekoodausta vielä; V, MS jne tarkoittaa yleensä erikoisosaa (MS= Motorsport), seuraavaksi valmistusvaiheessa aavisteltu mallivuosi, sitten seuraavat kaksi kirjainta merkitsevät autoa (esim. BB= Sierra, Taunus, AB= Escort tai esim. SM= cvh-moottorisarja, HM(MH)= ohc/cossu -moottorit jne jne.
Juustis:
Escocossun pikkuturbolohkoon (T25) tuli pikku muutoksia (muistelen liittyvän laakerointiin) vuodelle -95.
Bpasi:
sinulla tuota yyberrautaa tuntuu riittävän
Tosiaan, ehta Motorsport -lohko.
M on selvästi korvattu F:llä; siitä mitä tarkoittaa ei ole tietoa.
Olen kanssasi samaa mieltä että on käytetty A-ryhmän laitteissa varmaan jo -90 alkaen. Vuoden -91 Autocar:ssa (?) oli hyvä juttu A-ryhmän nelikkocossusta; siellä oli maininta Gr.A kilpalohkosta hinnan kera (luokkaa 5-6 t £ )
Olisi hienoa jos saisi joskus selvät nuotit näihin. Osa tiedoista saatua, osa salapoliisityön tulosta....
Vähän dekoodausta vielä; V, MS jne tarkoittaa yleensä erikoisosaa (MS= Motorsport), seuraavaksi valmistusvaiheessa aavisteltu mallivuosi, sitten seuraavat kaksi kirjainta merkitsevät autoa (esim. BB= Sierra, Taunus, AB= Escort tai esim. SM= cvh-moottorisarja, HM(MH)= ohc/cossu -moottorit jne jne.
Juustis:
Escocossun pikkuturbolohkoon (T25) tuli pikku muutoksia (muistelen liittyvän laakerointiin) vuodelle -95.
Bpasi:
sinulla tuota yyberrautaa tuntuu riittävän

M on selvästi korvattu F:llä; siitä mitä tarkoittaa ei ole tietoa.
Olen kanssasi samaa mieltä että on käytetty A-ryhmän laitteissa varmaan jo -90 alkaen. Vuoden -91 Autocar:ssa (?) oli hyvä juttu A-ryhmän nelikkocossusta; siellä oli maininta Gr.A kilpalohkosta hinnan kera (luokkaa 5-6 t £ )
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe