Lohkon mig-lankaurat

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Lohkon mig-lankaurat

Viesti Kirjoittaja Ford is God » La Marraskuu 5. 21:49:50 2011

Olis tiedossa yks OHC alakerta Cossun männillä ja veiveillä ja siinä on myyjän mukaan liekkirengasurat miggilankaa varten. 0.5mm syvät. En oo ikinä tommosten kanssa pelannu joten kiinnostais vähän saada tietoa.
Ilmeisesti tarkotuksena on et se lanka tulee vähän lohkon tason yli ja painaa sitten kansipahvissa olevaa liekkirengasta? 0.8mm oli noin pikasella googletuksella ohuinta mig lankaa mitä oli tarjolla eli onko toi sitten sopivaa?

Onko asennus niin yksinkertainen että ihan käsin muotoilemalla se lanka siihen ja liimalla et pysyy kasaamisen ajan. Entä kuinka tarkkaa on langan päihin jäävän raon kanssa? Ja siihen sitten varmaan päälle käy toi Cossun A-ryhmän tiiviste?

Ja kuinka tommosen kanssa voi käyttää noita kansipahviliimoja esim. iteltä löytyy tallista Hylomar Blueta.

Entäs käykö venyvät pultit ja miten momentti ja onko jotain jälkikiristys tarpeita? Tai mitään muita eroja asennus ja kiristyskäytännöissä?

Vai kannattaako tuommoista edes hommata? :D

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Lohkon mig-lankaurat

Viesti Kirjoittaja hoopee » La Marraskuu 5. 21:54:55 2011

On sitä 0,6mm lankaakin olemassa. Normitavaraa

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Lohkon mig-lankaurat

Viesti Kirjoittaja henu » La Marraskuu 5. 22:00:48 2011

Entäs jos jätät alkuun langat pois ja laitat vaan kupariset liekkirenkaat, otat vaan normi tiivisteen ja poistat niistä alkuperäset liekkirenkaat.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: Lohkon mig-lankaurat

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Marraskuu 5. 22:07:54 2011

henu kirjoitti:Entäs jos jätät alkuun langat pois ja laitat vaan kupariset liekkirenkaat, otat vaan normi tiivisteen ja poistat niistä alkuperäset liekkirenkaat.
Eiköhän se lanka ole kumminkin varmempi.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Lohkon mig-lankaurat

Viesti Kirjoittaja Ford is God » La Marraskuu 5. 22:19:40 2011

henu kirjoitti:Entäs jos jätät alkuun langat pois ja laitat vaan kupariset liekkirenkaat, otat vaan normi tiivisteen ja poistat niistä alkuperäset liekkirenkaat.
Taitaa käydä langalla helpommin. Ei tarvis teettää noita kuparirenkaita eikä ruveta "rikkomaan" hyvää tiivistettä.
hoopee kirjoitti:On sitä 0,6mm lankaakin olemassa. Normitavaraa
No niimpäs näkyy olevankin.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Lohkon mig-lankaurat

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Marraskuu 6. 6:07:08 2011

Helpottaa sitten huomattavasti asennusta kun laitat pari täppiä pikaliimaa niihin lankoihin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Lohkon mig-lankaurat

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Marraskuu 6. 14:54:40 2011

Mikä on uran leveys?
Tein joskus noita uria (jenkeistä tulleella kairalla), .6-.7 mm syvä ura milliselle langalle, leveys oli uralla silloin reilut .9 mm. Millinen migilanka pakotetaan naputtamalla uraan varovasti, ja jää koholleen 3-4 kymppiä. Katko päittäin ilman rakoa kannenpultin kohdalla. Liimaa ei tarvitse jos mitoitukset ovat oikein.
Sijainti: uran keskilinja kannentiivisteen liekkirenkaan rajalla eli ideana renkaalla on nostaa tiivisteen liekkirenkaan "takareuna" ylös ja tukea säteissuuntaisesti.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Lohkon mig-lankaurat

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Su Marraskuu 6. 19:08:50 2011

En tiedä vielä leveydestä, ootan viel vastausta vähän muihin kysymyksiin enkä sit huomannu tota leveyttä kysyä.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Lohkon mig-lankaurat

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Marraskuu 6. 20:42:42 2011

Taas rakennetaan jotain kuurakettia vaikka ollaan menossa toria kiertämään. Kaikki epävarma paska roskiin ja normitivareilla joka riittää useimmille. Mitään järkeä pulaa jotain ihmeellistä kun muutenkin noissa vitusti hommaa.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Lohkon mig-lankaurat

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Su Marraskuu 6. 21:40:09 2011

En mä tommosten kanssa pelaan muuten lähtiskään mutta kun tuossa alakerrassa nyt sattuu ne urat jo valmiina olemaan. Jos siitä kaupat tulee niin sitten.

Ja btw mä mitään toreja kierrä, autolla kun ajetaan niin kaupungista pysytään kaukana aina kun mahdollista. :green:

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Lohkon mig-lankaurat

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Marraskuu 7. 1:24:39 2011

Eiks sitä toria vois kiertää kylki edellä? :green:
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin