Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
MikkoJayEm
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Viesti
Kirjoittaja MikkoJayEm » Ti Marraskuu 22. 23:17:41 2011
Menin ostamaan honkkarista 93-99 korjausoppaan ja kaikennäköstä pientä jo selvinnytkin

Mietityttää onko näissä "lukkolevyissä" tai "lukkoprikoissa" mitään järkeä, tai mikä niiden idea oikeastaan on, kai ne lukittaa jarrulevyn aloilleensa kun ne tulisivat jarrulevyn ja vanteiden "väliin" tai pyöränpulttien aukkojen alle piiloon.
About kuvassa olevan näköisiä, tosin prikkojen kehä oppaan kuvassa ovat pienempiä
http://www.ajbike.fi/images/webkuvat/VA ... 670009.jpg
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Ti Marraskuu 22. 23:38:58 2011
Noin ihan yleisesti autosta riippumatta en ole henk.koht. huomannut mitään eroa missään asiassa oli ne paikallaan tai ei

Yleensä jos levyssä on se uppokantainen lukitusruuvi mistä menee kanta sileeksi avatessa niin jätän senkin pois, tai uusissa levyissa ei ole aina paikkaakaan sille.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
kujis
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 170
- Liittynyt: Ma Toukokuu 2. 9:48:51 2005
- Paikkakunta: Kajaani
Viesti
Kirjoittaja kujis » Ke Marraskuu 23. 14:21:12 2011
Alkuperäisissä vanteissa on kolot noiden kohdalla, mutta jos tarvikevanteen pistää, jossa ei sitä ole, niin vetää jarrulevyn kieroon
Sierra Cosworth 4wd - 91
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ke Marraskuu 23. 16:30:35 2011
Lukitusruuvin idea jarrulevyssä on pitää laikka paikallaan esim. renkaiden vaihdon aikana. Lisäksi ei pääse vahingossa paskaa navan ja jarrulevyn väliin. Jos väliin pääsee jotain, niin ajaessa voi vipattaa, ravistaa jne.
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » Ke Marraskuu 23. 16:44:38 2011
juuri näin, pääasiallinen tarkotus on vaan pitää levy paikallaan renkaan ym vaihdossa. Ja todenäkösesi suurin syy on että mokoma levyä paikallaan pitävä ruuvi nopeuttaa auton kasaamista linijalla, kun ei tarvi huolehtia levystä pyöriä laittaessa.Omat kokemukset alkaa olee vähä semmosia, ettei autoihin mitään paljoa laiteta, jos ei siitä hyötyä autonvalmistajalle jollain tapaa ole
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ti Marraskuu 29. 8:14:31 2011
Ei se jarrulevy oikein helposti tipu ilman noita kun jarrusatula pitää sen vielä kiinni

ei taida mullakaan noita olla enää paikallaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.