Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » La Joulukuu 24. 23:28:04 2011
Pitäs varmaan tossa keväällä hommata focukseen coiloverit ja vähän nyt kahden vaiheilla...
BC-Racing ois ainakin japsipuolella kovasti kehuttu alusta ja ois säädettävillä yläpäilläkin niin sais camperit säädettyä kohilleen, mutta mutta.. GAZi taas ois tuttu ja turvallinen, mutta tosiaan se camperin säätö uupuu..
Tosin varmaan joku 25mm tulee alaspäin autoo laskettua joten paljonko se sitten vaikuttaa camperiin paha sanoa, eli mitenkä tärkeänä asiana sitä säätöä sit pitää. Hintansa puolesta samoissa hinnoissa kun sattuu tuo gaz olemaan englannissa tarjouksessa..
Kokemuksia? Luulen että äänet menee aika vahvasti gazille, mutta kohtahan se nähdään

-
jappes
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Viesti
Kirjoittaja jappes » Ke Joulukuu 28. 9:43:28 2011
Kyllä mun ääni menee Bc:lle. Kaksi sarjaa ollut Gaz iskareita ja niissä ei ole ollut mitään pinnoitusta, jonka takia ruostuvat todella nopeasti täällä suomessa. Koitin suojatakkin ne sellaisella vahalla, mutta ei paljon auttanut.
Nyt japsipuolelta Bc ollut tovin alla ja olen todella tyytyväinen. Bc:n saa säädettyä mm.aika paljon löysemmälle gaziin verrattuna jos niin haluaa. Samoin ajokorkeus säädettävä, joka mielestäni todella hyvä ominaisuus. Samoin mainitsemasi camber säätö, josta todellakin hyötyä madalluksessa. Nämä siis omissa tolpissani ja onhan niissä eroa mihin autoon tulee.
Tulin ainakin itse siihen tulokseen, että samalla rahalla saa paljon enemmän kun ostaa BC:n.
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ke Joulukuu 28. 14:46:07 2011
BC-Racing on käsittääkseni tehtaalla shimmattu niille jousille jotka niiden mukana tulee ja millä ne haluaa. Eli ääni melkein sille.
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ke Joulukuu 28. 22:44:04 2011
Sultzi kirjoitti:BC-Racing on käsittääkseni tehtaalla shimmattu niille jousille jotka niiden mukana tulee ja millä ne haluaa. Eli ääni melkein sille.
Tyhmänä kysyttävä että mitä tää nyt sit niinkun tarkalleenottaen tarkottaa ja merkkaa? Shimmattu tiedän mitä tarkottaa mutta tässä yhteydessä uteliaisuuttani pakko kysyä

-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Ke Joulukuu 28. 22:50:10 2011
jappes kirjoitti:Kyllä mun ääni menee Bc:lle. Kaksi sarjaa ollut Gaz iskareita ja niissä ei ole ollut mitään pinnoitusta, jonka takia ruostuvat todella nopeasti täällä suomessa. Koitin suojatakkin ne sellaisella vahalla, mutta ei paljon auttanut.
Nyt japsipuolelta Bc ollut tovin alla ja olen todella tyytyväinen. Bc:n saa säädettyä mm.aika paljon löysemmälle gaziin verrattuna jos niin haluaa. Samoin ajokorkeus säädettävä, joka mielestäni todella hyvä ominaisuus. Samoin mainitsemasi camber säätö, josta todellakin hyötyä madalluksessa. Nämä siis omissa tolpissani ja onhan niissä eroa mihin autoon tulee.
Tulin ainakin itse siihen tulokseen, että samalla rahalla saa paljon enemmän kun ostaa BC:n.
Joo tuo pinnotus kyl hiton iso plussa tuossa bc:ssä vaikkei itellä tuukkaan talviajoon mutta silti. Ja myös tuo ennakkoluulo gazista että se ois aikas kivireki sai vähän vahvistusta..
Gaz siis tuttu ja turvallinen, mutta samalla myös ehkä jo vähän vanhentunutta tekniikkaa verrattuna just tuohon bc:hen.. Ja huhujen mukaan Bc:t tulis muka samalta tehtaalta kun teinit joten senkään puolesta ei ihan pilipalivehkeitä pitäs olla..
Joo o, joo o..
Kiitoksia jo näistä kommenteista ja mielellään tietty kuulis vielä lisää kokemuksia josko niitä porukalta löytyypi

-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ke Joulukuu 28. 23:19:47 2011
sesse kirjoitti:Sultzi kirjoitti:BC-Racing on käsittääkseni tehtaalla shimmattu niille jousille jotka niiden mukana tulee ja millä ne haluaa. Eli ääni melkein sille.
Tyhmänä kysyttävä että mitä tää nyt sit niinkun tarkalleenottaen tarkottaa ja merkkaa? Shimmattu tiedän mitä tarkottaa mutta tässä yhteydessä uteliaisuuttani pakko kysyä

Tästä tuli kaverin kanssa vaan juteltua kun hommas drifteriinsä alustaa (supran akselit), oli jutellut supralla driftiä ajavan kanssa noista. Se vain mainitsi tuon shimmauksen. Eli iskari "säädetään" sille jouselle sopivaksi, koska tottakai jäykempi jousi käyttäytyy joustossa erilailla kuin löysempi. Tottakai sitten plus se normi säätö mikä niissä on. En sen tarkemmin siis tiedä toimenpiteestä enempää, tämä vaan tuli ilmi kaverille kun mietti alustaa autoonsa. Eli tuon hintaluokan alustassa aika iso plussa tuo.
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » To Joulukuu 29. 10:36:55 2011
Juuh, tuo selventi ihan tarpeeks ja joo fiksultahan tuo kuulostaa!
Alkaa kyl joo kovasti itelläkin kuppi kaatua tuon bc:n suuntaan..

-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » To Joulukuu 29. 23:42:47 2011
Onko tämä BC joku jenkkifirma? Sen verran googletin, että tosiaan Focukseen (USA?) näyttäisi löytyvän tuollainen setti. Onko muihin euro-Fordeihin?
-
jappes
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Viesti
Kirjoittaja jappes » Pe Joulukuu 30. 7:54:40 2011
Kyllä noi bc:t tulee
taiwanista
Tässä lista
fordiin
Kun mä tilasin omat tolpat niin halusin jouset eri jäykkyydellä mitä olivat. Myyjä ilmoitti että pitää tehtaalta kysyä, että onnistuuko iskarit shimmata pyytämilleni jousille. Vähän ajan päästä ilmoitti että onnistuu ja tulevat heti kun tehdas on saanut tolpat tehtyä. Tämän perusteella voisin myös vahvistaa, että shimmataan juuri pyytämillesi jousille.
Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla myös
K-sport
Jos katuautoon tulee niin siinä on hyväksyntälaput eli ei ongelmia leimalla. BC:hen taas ei ole hyväksyntää.
K-sport ja bc on hyvin samanlaisia.
-
escorvet
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja escorvet » Pe Joulukuu 30. 8:59:03 2011
tosta listasta ymmärtäisin ettei edes ole mk1 RS focukseen saatavilla noita.
Ja ei tainnu olla K-sporttejakaan
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Pe Joulukuu 30. 19:28:17 2011
Juu no niin sano suomen maahantuojakin ettei tällähetkellä oo tarjolla mutta semmonen on jo olemassa ja testissä parhaikaa ja tulee ihan pikinmiten myyntiin. Jännä vaan et mikä tää on mitä ne jo enkuissa myy tohon..
http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford ... .jsp&pic=2
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Pe Joulukuu 30. 20:03:56 2011
Kiitos.
Escort RS 2000 4x4 oli autona mielessä. Kyselin siihen taannoin GAZ:lta sarjaa ja kuulemma löytyisi Mk6:een (kolmella kiinnityspisteellä etutolpan yläpää). Homma kaatui oikeastaan siihen, kun jossain vaiheessa tuli tieto " The ride on this kit will be stiffer than the standard set up as we have to up the spring rates as a 2 1/4" id spring won't have as much movement in it as a standard spring" eli jäykempi tulisi kuin nykyisestä vakiosta. Ei kiitos...
Homma jäi kuitenkin kaivelemaan. Radalla päästellessä tekisi mieli saada tarpeen tullen säädettyä jäykemmäksi ja madalluskaan ei haittaisi (radalla). Kaupassa käynnit sitten normikorkeudella.
-
escorvet
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja escorvet » Pe Joulukuu 30. 20:30:31 2011
sesse kirjoitti:Juu no niin sano suomen maahantuojakin ettei tällähetkellä oo tarjolla mutta semmonen on jo olemassa ja testissä parhaikaa ja tulee ihan pikinmiten myyntiin. Jännä vaan et mikä tää on mitä ne jo enkuissa myy tohon..
http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford ... .jsp&pic=2
On niin paska pulju toi pumaspeed et voi olla normi focuksen setti mitä kauppaavat.
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Pe Joulukuu 30. 21:39:08 2011
escorvet kirjoitti:sesse kirjoitti:Juu no niin sano suomen maahantuojakin ettei tällähetkellä oo tarjolla mutta semmonen on jo olemassa ja testissä parhaikaa ja tulee ihan pikinmiten myyntiin. Jännä vaan et mikä tää on mitä ne jo enkuissa myy tohon..
http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford ... .jsp&pic=2
On niin paska pulju toi pumaspeed et voi olla normi focuksen setti mitä kauppaavat.
Noo pistin ton linkin maahantuojalle niin selvittää et mikä hitto tuo muka on..
Mut iso plussa se et räsään on jo sarja olemassa vaikka onkin vasta testivaiheessa. toivottavasti tulee ennen kesää myyntiinkin!

-
jappes
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Viesti
Kirjoittaja jappes » Pe Joulukuu 30. 21:44:57 2011
escorvet kirjoitti:sesse kirjoitti:Juu no niin sano suomen maahantuojakin ettei tällähetkellä oo tarjolla mutta semmonen on jo olemassa ja testissä parhaikaa ja tulee ihan pikinmiten myyntiin. Jännä vaan et mikä tää on mitä ne jo enkuissa myy tohon..
http://www.pumaspeed.co.uk/product-Ford ... .jsp&pic=2
On niin paska pulju toi pumaspeed et voi olla normi focuksen setti mitä kauppaavat.
En muista/ole mitannut, mutta oliko noissa RS focuksen iskarien kiinnityksissä eroa normi focukseen--onko etutolppa eri paksuinen??
Sine---On aika vaikeaa saada katukäyttöön tehtyjä coileja auton vakio jäykkyydellä, joissa jouset lähelle tuota 2 1/4", kun tolpissa on joustovarat ennen pohjaamiskumia muutaman sentin niin jousi ei voi olla kovin löysä. Muuten auton omamassa painaa sen jo lähelle pohjaan. Eli kuten sulle oli tossa vastattukkin.
Mutta punnitsemalla auton kulmapainot, jousittamattoman massan, iskarin kulman ymt. voisi laskea/tehdä kahdesta eri jousesta vähän progressiivisemman alusta. Eli jäykempi/pidempi ns.pääjousi ja sitten löysempi apujousen tapainen jousi, joka pitää vähän yli auton ajopainon. Eli löysä jousi pohjaa melko pian, kun painoa tulee lisää ja jäykempi jousi lähtee sen jälkeen joustamaan, esim. mutkaan tulossa. Tosin on se silti vakiota jäykempi ja vähän vaikea toteuttaa lyhyellä iskarin liikkeellä.
-
sesse
- Viestit: 848
- Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti
Kirjoittaja sesse » Pe Joulukuu 30. 21:47:37 2011
Onjoo Rs:ssä etutolppa paksumpi, joten tästä syystä ei normifocuksen alusta passaa..