mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1362
- Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008
mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC
Onkohan näissä nyt siis mitään merkittävää eroa.
Muuta kuin ulkonäkö.
Ei ole vielä ollut tarkemman tarkistelun alla nuo mk1 vanhemman mallin korvat.
Eli kiinnostaa keskiviikon moottorivaihtoa silmälläpitäen että meneekö nuo ristiin rastiin.
Laatikot ja kytkin-kopat on samoja, sekä palkit tietääkseni ohareissa?
Niin vois kuvitella ettei olis suuria eroja.
Joku voisi vaan varmistaa tämän asian, kun tietämystä kuitenkin on.
Muuta kuin ulkonäkö.
Ei ole vielä ollut tarkemman tarkistelun alla nuo mk1 vanhemman mallin korvat.
Eli kiinnostaa keskiviikon moottorivaihtoa silmälläpitäen että meneekö nuo ristiin rastiin.
Laatikot ja kytkin-kopat on samoja, sekä palkit tietääkseni ohareissa?
Niin vois kuvitella ettei olis suuria eroja.
Joku voisi vaan varmistaa tämän asian, kun tietämystä kuitenkin on.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC
mk1, jos valmistettu -82 -> 7/-84 välisenä aikana, on siinä alunperin "kotelomallinen" etupalkki jossa kumityynyt ovat kiinni kahdella pultilla ylhäältäpäin. Moottorikorvat ovat valurautaa (ei 100% varma; osa ainakin). Pinnapultit tyynyjen keskellä suoraan ylöspäin kuten uudemmassakin, mutta niiden keskinäinen etäisyys on pari senttiä pienempi kuin uudemmassa; eli moottorikorvat määräytyvät palkin mukaan.
mk1 8/-84 (eli mallivuosi 85) alkaen sama kuin mk2.
V6 (XR4i mk1) sama laulu, ja korvat ovat erilaiset kuin samanikäisissä OHC-koneisissa.
XR4x4: palkki omansa, ja korvat.
mk1 8/-84 (eli mallivuosi 85) alkaen sama kuin mk2.
V6 (XR4i mk1) sama laulu, ja korvat ovat erilaiset kuin samanikäisissä OHC-koneisissa.
XR4x4: palkki omansa, ja korvat.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1362
- Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008
Re: mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC
nonnih, tämä on juu tehty -82 ja korvat näyttää erilaisilta verrattuna noihin uudemmanmallisiin...
eli seuraavakin kone menee kiinni noilla samoilla korvakkeilla siis millä tämän hetkinen moottori on
kiitos tästä!
eli seuraavakin kone menee kiinni noilla samoilla korvakkeilla siis millä tämän hetkinen moottori on
kiitos tästä!
-
- Viestit: 211
- Liittynyt: Ma Tammikuu 5. 0:11:11 2009
Re: mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC
Laita sinne uudemman mallin tukirunko tyynyt ja korvat, ne vanhan malliset moottorin kumityynyt maksaa hunajaa jos menee hajalle, ja niitä on kai muutenkin vaikea saada.
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1362
- Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008
Re: mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC
tai sitten vaan otan tosta koneesta korvat irti ja laitan ne seuraavaan, vaikeeta?
en kaipaa tähän keneltäkään huutelua jos ei oo kertoo järkevii vastauksia selkeesti, tai ohjeita tai mistä kyse onkin
tässä yksi vastannut näytti jo miten kirjoitetaan vastaus kysymykseen niin että ihmisen ei tarvi arpoa onko sanojen takana tietoa vai ei
kiitos, saa poistaa
en kaipaa tähän keneltäkään huutelua jos ei oo kertoo järkevii vastauksia selkeesti, tai ohjeita tai mistä kyse onkin
tässä yksi vastannut näytti jo miten kirjoitetaan vastaus kysymykseen niin että ihmisen ei tarvi arpoa onko sanojen takana tietoa vai ei
kiitos, saa poistaa
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: mk1/mk2 sierra, moottorin-korvat OHC
No eikös toikin nyt ihan asiallinen kommentti ollut, en ainakaan itse ymmärrä miksi se pitäis poistaa, tai tätä aihettakaan, joku muu voi joskus kaivata samaa tietoa..
Pedal tu tö metal!