MF148

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

MF148

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Helmikuu 4. 15:05:48 2012

Joo, tommonen vanha traktori kuin massey ferguson 148. Nyt kaks kertaa tehny niin että sammuu kuin seinä käydestä. Juuri äskön teki saman, tarkistin niin pumpulle tulee aine kun avaa putken ja pumppaa käsipumpusta, joten suodattimet ei ole menneet hyhmään pakkasesta. Ja teki tosiaan samaa jo aiemmin syksyllä, kuumalla koneella yht äkkiä. Sit hetken aikaa ihmeteltiin ja tarkistettiin tuleeko ainetta ja kokeiltiin, niin lähti käymään ja toimi normaalisti. :roll: Nyt vaan vituttaa kun traktori puoliks pihalla ladosta kun sammu siihen :lol: Eli mikähän pumpussa vois tommosta aiheuttaa? On kai jollain cav jakajapumpulla ja Perkins AD3.152 3pyttyisellä moottorilla. Laitoin akun lataukseen ja lohkolämppärin takaisin kiinni, jos tunnin päästä menis kattoon taas. Mutta ideoita mikä pumpussa vois tommosta aiheuttaa? Kun sammuu tosiaan ihan seinään.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Re: MF148

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Helmikuu 4. 15:47:05 2012

Kuulostaa Olafun hommilta.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: MF148

Viesti Kirjoittaja olafu » La Helmikuu 4. 22:49:32 2012

Eihän sinne pumpun imupuolelle pääse ilmaa mistään?
Ja suutinten paluu jos menee tukkoon, niin käynti loppuu sillonkin. Hieman viiveellä. Perkinssissä taitaa olla teräsputket ja banjoilla kiinni, niin ne kestää sen paineen. Jos on muovi tai kumiletkuilla, niin ne halkee tai irtoo.
Tuleeko suutinputkista polttoainetta sammumisen jälkeen, kun löysää mutteria ja starttaa?
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: MF148

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Helmikuu 5. 21:54:14 2012

Ei ole tullut testattua suutinputkista tuleeko startatessa. Tarvii katsoa, entäs jos tulee/ei tule? Teräsputkia näytti olevan mielestäni kaikki muut paitsi tankilta siirtopumpulle, oli jotain nylonia tai vastaavaa. En usko tohon ilmaan imupuolella, kun ainetta tulee kun pumpulla pumppaa sekä kun laite sammuu ihan seinään yht äkkiä, eikä sillai mitenkään "vaivalloisesti"? Ja viimeks lähti yht äkkiä myös uudestaan käyntiin hetken kun temus.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: MF148

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 6. 16:40:03 2012

Jos suutinputkista ei tule ainetta tai tulee huonosti, niin tarkista nyt sitten kaikesta huolimatta että tankista tulee aine ulos. Siellä voi olla karkeasuodatin imuputken päässä, mikä on tukossa. Ja käsipumpulla voi sillonkin tulla jonkun verran ainetta, mutta virtaus ei riitä jakajapumpulle, vaan polttoaine vaahdottuu tai se vaan ei riitä.
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: MF148

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ti Helmikuu 7. 17:46:32 2012

Epäilisin suodattimia nyt syylliseksi sekä sinne kertynyttä paskaa yms tuotetta. Noita kun ei ole vaihdettu mun muistin aikana koskaan :roll: Tänään lähti käyntiin kun menin testailemaan tuleeko ainetta suuttimille, puolisen tuntia käytin sitä, pari kertaa kierrokset vähän nousi ja laski hetken aikaa, sit taas tasottu. Eli eiköhän siellä jotain paskaa ole?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: MF148

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 7. 17:56:40 2012

Juu kyllä se kuullostaa polttoainepulalta. Mutta jos vika ei löydy suodattimista, niin noissa on aika usein tankissa vielä se karkeasuodatin.
Jäsen #606

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: MF148

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Helmikuu 16. 19:55:58 2012

tuon ikäisis Ferguis on monta pientä polttoainesihtiä ennen maalia.. ensimmäinen on tankin pohjassa, polttoaineputken / hanen lähdön kohdalla. ne kannattaa siivoilla kaikki..

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: MF148

Viesti Kirjoittaja Fomococars » To Helmikuu 16. 21:43:12 2012

polttoainejakelu
eräässä tuon ikäisessä pelissä murhe poistui kun vaihtoi uuden kupari tiiviste prikan otti ilmaa
ja toisesta filtteristä oli uupunut sellainen tiiviste.

rattorin merkkiä en muista mut ilmavaivoja oli.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

Vastaa Viestiin