1.6 cvh ongelmaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
1.6 cvh ongelmaa
Mikäs mahtaa cvh konetta vaivata kun koneen laittaa käyntiin niin lähtee ihan normaalisti käyntiin,mutta käy kauheen epätasasesti ja ei ota kierroksia kunnolla.Vähän aikaa kun käy niin sitten nousee kierrokset siihen 1600paikkeille,mikä on ryypystä säädetty. Kun ajamaan lähtee ja painaa kaasua,niin alkaa ampua putkessa ja yhtäkkiä lähtee vetämään normaalisti ja kun vaihtaa vaihteen niin taas ampuu putkessa ja miettii vetääkö vai eikö. Tossa liukkaallakin kun ajaa ja painaa kaasun pohjaan niin eka ampuu putkessa ja prötköttää ja sitten vetää kierrokset tappiin kyllä normaalisti. Käynnissä se kumminkin pysyy,ettei sammuile. Kylmällä koneella tekee tätä lähes aina ja kun kunnolla lämpee niin toimii normaalisti. Tulpanjohdot on uudet ja tulpilla ajettu varmaan 1000km. Virranjakajan hilut ei oo vanhat nekään. Voisko toi vedossa oleva ongelma johtuu virranjakajan alipainesäätimestä? Luulisi sen kyllä lämpimänäkin aina oireilevan?
Ja kone oli 1.6 cvh vm 87 kaasari kone automaattiryypyllä.
Ja kone oli 1.6 cvh vm 87 kaasari kone automaattiryypyllä.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
puhaltelin letkulla siihen alipainesäätimeen ja kyllä siellä vastetta tuntui ja kuului kun kalvo liikkui. Ajoin myös lenkin sillai että se säätimelle menevä alipaineletku oli irti ja tulpattuna. Kulki ja kiihtyi samalla lailla kun letku olis ollut kiinni. Nyt tuntu muutenkin pirteesti kiihtyvän koko vehje. Pitäskö tossa isokin ero olla onko letku kiinni vai ei? Mitäs muita vaihtoehtoja vois olla kun toi alipainesäädin?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Onko tämä sillä Fordin omalla VV-kaasarilla vai Weberillä? Jos VV:llä, niin sekin voi olla syyllinen. Toki vika voi olla monessa muussakin osoitteessa alkaen tukossa olevasta bensansuodattimesta, pielessä olevasta sytkästä, tulpanjohdoista, tulpista jne.
Sori. On vähän pitkä aika, että kaasarilaitteiden kanssa on joutunut olemaan tekemisissä. Joskus oli perheessä 1988 Escort GT 1.6, joka oli muistaakseni tuplakurkkuisella Weberillä tehtaan jäljiltä. Eipä ollut mitään ongelmia.
Sen sijaan 1.3 ja VV-kombiaatio automaattiryypyllä oli ongelmallinen. Se ei vaan oikein toiminut ja siinä oli kaikkea hämärää nyhtämistä, huonoa käyntiä, seokset leimalla aina pielessä (ruuvarilla aina vähän seosta pienemmälle, jotta meni päästöistä läpi). Ensin vaihdoin sen käsiryypylle ja lopulta vaihdoin Weberin korvauskaasuttimen tilalle. Kuin taikaiskusta kaikki ongelmat katosivat. Ennen tätä siihen kyllä vaihdettiin myös em. alipainesäädin ja lisäksi virranjakajassa (?) oleva "lutikka". En muista enää osan nimeä, mutta se taisi vaikuttaa sytytykseen. Onkohan se suomeksi joku sytkänvahvistin?
Tämän näköinen:
http://www.ebay.co.uk/itm/IGNITION-MODU ... 0714723988?
Sitten oli myös loppupään 1985/86 Mk3 Escort 1.3 samanmallisella VV:llä (käsiryypyllä) eikä ikinä mitään ongelmaa.
Toivottavasti oli edes jotain apua.
Sori. On vähän pitkä aika, että kaasarilaitteiden kanssa on joutunut olemaan tekemisissä. Joskus oli perheessä 1988 Escort GT 1.6, joka oli muistaakseni tuplakurkkuisella Weberillä tehtaan jäljiltä. Eipä ollut mitään ongelmia.
Sen sijaan 1.3 ja VV-kombiaatio automaattiryypyllä oli ongelmallinen. Se ei vaan oikein toiminut ja siinä oli kaikkea hämärää nyhtämistä, huonoa käyntiä, seokset leimalla aina pielessä (ruuvarilla aina vähän seosta pienemmälle, jotta meni päästöistä läpi). Ensin vaihdoin sen käsiryypylle ja lopulta vaihdoin Weberin korvauskaasuttimen tilalle. Kuin taikaiskusta kaikki ongelmat katosivat. Ennen tätä siihen kyllä vaihdettiin myös em. alipainesäädin ja lisäksi virranjakajassa (?) oleva "lutikka". En muista enää osan nimeä, mutta se taisi vaikuttaa sytytykseen. Onkohan se suomeksi joku sytkänvahvistin?
Tämän näköinen:
http://www.ebay.co.uk/itm/IGNITION-MODU ... 0714723988?
Sitten oli myös loppupään 1985/86 Mk3 Escort 1.3 samanmallisella VV:llä (käsiryypyllä) eikä ikinä mitään ongelmaa.
Toivottavasti oli edes jotain apua.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 1.6 cvh ongelmaa
jos on sillä juuttuvakurkkusella kaasuttimella varustettu, niin mahtaako semmosta peikkoa olla olemassakaan, mikä sais sen tekeleen toimimaan niinkun se on suunniteltu toimivan? Perus mekaaninen korvauskaasutin tilalle ja ongelmia aika paljon vähemmän.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Ei oo foorttin kaasari vaan 2-kurkkunen weber. Laitoin eilen kokonaan toisen virranjakajan ja samat ongelmat on. Äskön oli aika rykimistä kun kotiin ajelin. Eilen kun ajelin niin pelas hienosti,tosin kone oli lämpimämpi. Hain illalla vielä uuden jakajan kannen ja pyörijän. Tarvis mennä heittämään ne kiinni. Vois samalla kattoo mitä tekee jos heittää noi vanhat tulpat sinne kokeeksi. Ei niissä aikasempaa ollutkaan vikaa,vaan sillon oli 2 tulpanjohtoa huonoa,mutta nyt nekin on uudet. Äskön haisi bensa aika voimakkaasti ja ei ollut kaikki pytyt kokoaikaa pelissä.
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Laitoin uuden jakajan kannen ja pyörijän paikalleen, tulpiksi vaihdoin ne vanhat takasin. Noi mitkä sieltä pois otin niin olivat ihan piki mustat. Nyt se taas kävi ihan hyvin kun tossa äskön sitä käyttelin. Mikä siinä mahtaa olla että lämpimällä koneella toimii ihan hyvin? Mahtaako ryypyssä olla jotain häikkää? Mikä siinäkin sitten kiukuttelisi,kun se kuitenkin tuntus aina menevän päälle ja lähtee pois kun on aikansa ajanut 

-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Aikoinaan omistin 1.3 cvh escortin. Siinä oli vähän saman tapaisia oireita. Strobolla näki että kierroksilla ennakot heitteli kuinka sattui. Syynä oli jakajan keskipakosäädin josta oli kulunu pari reikää soikiaksi, ja ennakko pääsi menemään kuinka huvitti.
Huomasi myös siitä että pyörijässä ei tuntunu mitään vastusta kun sitä väänsi keskipakosäätöä vasten. Normaalistihan se pitäis tuntua kuin jousta vasten vääntäis.
Huomasi myös siitä että pyörijässä ei tuntunu mitään vastusta kun sitä väänsi keskipakosäätöä vasten. Normaalistihan se pitäis tuntua kuin jousta vasten vääntäis.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Tossa on huono kun ei meinaa mahtua kattomaan lampulla ajotusmerkkiäjat-79 kirjoitti:Aikoinaan omistin 1.3 cvh escortin. Siinä oli vähän saman tapaisia oireita. Strobolla näki että kierroksilla ennakot heitteli kuinka sattui. Syynä oli jakajan keskipakosäädin josta oli kulunu pari reikää soikiaksi, ja ennakko pääsi menemään kuinka huvitti.
Huomasi myös siitä että pyörijässä ei tuntunu mitään vastusta kun sitä väänsi keskipakosäätöä vasten. Normaalistihan se pitäis tuntua kuin jousta vasten vääntäis.


-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Ettei vaan olis ihan normaalia jäätymistä? Mulla aikoinaan CVH (XR3) hyytyi jo kymmenessä lämpöasteessa. Ei kulkenut kuin kaasu pohjassa ja bensa haisi. Pieni tauko auttoi hetkeksi, mutta vika palasi sitten. Tenua tankkiin ja vaiva katosi.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: 1.6 cvh ongelmaa
En nyt väitä että olis sama vika, mutta kun sitä tutki niin näytti siltä että vois olla ihan tyyppi vikakin. Oudon pahasti se oli kulunu. En kyllä ole veilä toiseen samanlaiseen törmänny..fiesta boy kirjoitti: Tossa on huono kun ei meinaa mahtua kattomaan lampulla ajotusmerkkiä. Onko semmonen tuuri että molemmissa jakajissa olis samaa kipua?
Sytkäpuolella on enää puola mitä ei oo vaihdettu nyt.
Pöyrijää kun kääntelee niin jos siinä on löysää, kellotauluun ranteella verraten noin 3-5min verran niin todennäköisesti sielä kpsäädössä on vikaa.
Muistelen vähän tarkemmin niin se alkasi ensi nakuttamaan ja ennakot oli jossain 25 paikkeilla tyhjäkäynnillä kun ekan kerran säädin. Säädön jälkeen sitten tuli nuo sun vaivait kun ennakko pääsi jakajassa pyörähtämään välillä myöhäisellekkin.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Vois tota tenua koitella. Pitäs alkuviikosta tulla toinen kaasari ja jakaja vielä,niin pääsee niillä testaamaan 

-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Tänään laitoin eri kaasarin ja ainakin paremmin toimi. Huomen aamulla sen sitten näkee että pelaako kylmänäfiesta boy kirjoitti:Vois tota tenua koitella. Pitäs alkuviikosta tulla toinen kaasari ja jakaja vielä,niin pääsee niillä testaamaan

-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Eipä toinenkaan kaasari erikoinen sitten ollut,laitoin vanhan takas
. Mikäs tossa mahtaa olla kun tyhjäkäynti tuppaa seilaamaan välillä. Nyt säädin vähän korkeemmalle ja ei ainakaan sammuillut kesken ajon. Ja kun kaasua polkasee ja kierrokset laskee,niin ne laskee tosi hitaasti 3000rpm alaspäin? Ja sitten taas kun polkasee kaasua,niin miettii hetken ja vähän kuin"booaa" kunnes sitten ottaa kierroksia. Jos on valmiina rajummin kierroksia,niin sitten ei mieti kyllä yhtään. Isoilla kierroksilla pelaa hienosti. Tulpat oli ihan hyvän näköset kun katsoin. Laitoin vielä uuden ilman ja bensansuodattimet.
Suuttimet yms on ihan vakiot. Eli seosruuvia pitäs vissiin pyöritellä sitten?

Suuttimet yms on ihan vakiot. Eli seosruuvia pitäs vissiin pyöritellä sitten?

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Imuvuodot tarkastettu? Alipaineletkut etc etc. Jarrukliinerin kanssa suihkimaan paikkoja läpi, sit jos nostaa jenkoja kun suihkii johonki, niin löytyy vuoto. JA mua ei sitten syytetä kun poltetaan sen tavaran kanssa naama läpilyövien tulpanjohtojen tms johdosta.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Tarvii huomenna hakea tommosta ja testaillaVooDoo kirjoitti:Imuvuodot tarkastettu? Alipaineletkut etc etc. Jarrukliinerin kanssa suihkimaan paikkoja läpi, sit jos nostaa jenkoja kun suihkii johonki, niin löytyy vuoto. JA mua ei sitten syytetä kun poltetaan sen tavaran kanssa naama läpilyövien tulpanjohtojen tms johdosta.

-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Äskön tossa kylmällä koneella lähdin ajamaan niin hyvin lähti käyntiin ja kierrokset leijuu siinä päällä 2tonnissa hetken ja sitten sammuu hiljakseen. Teki tota siihen asti kunnes lämpes kunnolla,niin sitten pysy käynnissä. Ja kun pieniltä kierroksilla ajoi ja kaasua painoi niin ihan meno pysäs muutamaks sekunniks ja sitten kulki taas. Kuinka suuri vaikutus tolla seoksella on? Onkohan siinä tai jotain imuvuotoa kipuna?
Tarvii nyt huomenna katella löytyykö niitä vuotoja.
Tarvii nyt huomenna katella löytyykö niitä vuotoja.
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Laitoin kaasarin ja imusarjan väliin uudet tiivisteet ja käynti parani. Imusarjasta ilmanputsariin/huohottimeen menevän letkun tulppasin ja parani vielä lisää. Tilailin vielä kaasariin huoltosarjan näkee sitten onko sillä mitään vaikutusta.
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Kovasti tää nyt teettää työtä
Nyt kuuluu venttiili koneistosta välillä joku suht voimakas nakutus. Ei kuulu aina, enimmäkseen kun on ollut vetoa hieman ja kun kaasun nostaa. Välillä myös tyhjäkäynnillä kuuluu. Edellisillä öljyillä oli ajettu varmaan n.1000km, ja nyt laitoin kokeeksi uudet ja sama homma. Onkohan siellä joku nostaja tulossa tiensä päähän? Keinuvipuja kun heilutteli,niin niissä ei mitään ylimäärästä väljää tuntunut olevan. Millai noi nostajat yleensä oireilee? Pystyykö niille jotain tekemään vai tarviiko uusia katella tilalle?

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Forteja pyörittää reippaan ajan (ohje tais olla 15 tai 20min, niin antaa jauhaa vaikka 40-60min reilulla joutukäynnillä, sit kuumana rasvat ulos ja antaa valua kaiken kunnolla. Uudet rasvat ja suodatin sinne niin VOI auttaa. Ja ei, edelleenkään en ota vastuuta jos kattila räjähtää tai telotaan ittensä, ite tekisin noin. Jos sittenkin naputtelee, tai muuta hassua, niin antasin naputella ja seuraavassa rasvanvaihdossa eri öljyä, auttaa joskus, joskus ei.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Veljellä kans joskus yks cvh kone alko nakuttamaan ja se meni ohi öljynvaihdolla. Motonetissa näyttäs olevan noille nostimille joku aine myynnissä "LiquiMoly Hydraulinostinlisä 300ml". Ei tostakaan varmaan haittaa ole jos tommosen pullon tonne kaataisi?VooDoo kirjoitti:Forteja pyörittää reippaan ajan (ohje tais olla 15 tai 20min, niin antaa jauhaa vaikka 40-60min reilulla joutukäynnillä, sit kuumana rasvat ulos ja antaa valua kaiken kunnolla. Uudet rasvat ja suodatin sinne niin VOI auttaa. Ja ei, edelleenkään en ota vastuuta jos kattila räjähtää tai telotaan ittensä, ite tekisin noin. Jos sittenkin naputtelee, tai muuta hassua, niin antasin naputella ja seuraavassa rasvanvaihdossa eri öljyä, auttaa joskus, joskus ei.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Omien kokemuksien mukaan CVH-moottoriin kannattaa kaataa Valvolinen Maxlife 10W-40 öljyä. Jostain syystä tuo öljy tuntuisi toimivan hyvin ja yleensä myös hiljentää nostajat. Näin siis omien kokemuksien perusteella. En takaa, että toimii kaikissa.
Ennen öljyn vaihtoa Valvoline Engine Flush tai tuo vielä parempi vaihtoehto eli Forte. Tässä on tietysti se riski, että "paska" lähtee liikkeelle ja motti räjähtää lopullisesti... mutta yleensä nuo auttavat, edes jotain. Mekaanisesti lopussa olevalla moottorille ei kyllä mahda mitään.
Yhdestä 1.6 CVH EFi moottorista oli nokka-akselista pari nokkaa kulunut melkein olemattomiin ja silti se toimi "ihan hyvin". Hydraulisissa nostajissa oli selkeät kuopat, mutta sekään ei tuntunut vaikuttavat menoon. Tilalle meni uusi nokka ja nostajat. Sitten taas kovaa ajoa.
Ennen öljyn vaihtoa Valvoline Engine Flush tai tuo vielä parempi vaihtoehto eli Forte. Tässä on tietysti se riski, että "paska" lähtee liikkeelle ja motti räjähtää lopullisesti... mutta yleensä nuo auttavat, edes jotain. Mekaanisesti lopussa olevalla moottorille ei kyllä mahda mitään.
Yhdestä 1.6 CVH EFi moottorista oli nokka-akselista pari nokkaa kulunut melkein olemattomiin ja silti se toimi "ihan hyvin". Hydraulisissa nostajissa oli selkeät kuopat, mutta sekään ei tuntunut vaikuttavat menoon. Tilalle meni uusi nokka ja nostajat. Sitten taas kovaa ajoa.
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Voisin tommosta öljyä koitella seuraavaksi. Räjähtää sitten tai ei, sais ainakin syyn laittaa tohon talvifiestaankin sitten 2litrasen zetecinSine kirjoitti:Omien kokemuksien mukaan CVH-moottoriin kannattaa kaataa Valvolinen Maxlife 10W-40 öljyä. Jostain syystä tuo öljy tuntuisi toimivan hyvin ja yleensä myös hiljentää nostajat. Näin siis omien kokemuksien perusteella. En takaa, että toimii kaikissa.
Ennen öljyn vaihtoa Valvoline Engine Flush tai tuo vielä parempi vaihtoehto eli Forte. Tässä on tietysti se riski, että "paska" lähtee liikkeelle ja motti räjähtää lopullisesti... mutta yleensä nuo auttavat, edes jotain. Mekaanisesti lopussa olevalla moottorille ei kyllä mahda mitään.
Yhdestä 1.6 CVH EFi moottorista oli nokka-akselista pari nokkaa kulunut melkein olemattomiin ja silti se toimi "ihan hyvin". Hydraulisissa nostajissa oli selkeät kuopat, mutta sekään ei tuntunut vaikuttavat menoon. Tilalle meni uusi nokka ja nostajat. Sitten taas kovaa ajoa.

Ei pitäs kauheen loppu olla toi kone,kun muutama vuosi sitten ollut leväällään ja remontoitu. Aina se pieni cvh raksutus kuullut,mutta tää ääntely tuli ihan yhtäkkiä.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 1.6 cvh ongelmaa
ja tosiaan, viritä jollain tyhmäkäynti vähän korkeammalle, tyyliin 1000-1200rpm, että jaksaa pitää öljynpaineet kunnolla kun pyörität fortea tai muuta pesulientä koneessa, tämmöset ohjeet joskus sain koneistamolta mitkä tekee noita fortekäsittelyjä, eikä oo itellä ongelmia ollut. Ja koneella EI sitten ajeta metriäkään, kun liemet sisällä.
Itelläkin hyvät kokemukset tosta valvolinen öljystä.
Itelläkin hyvät kokemukset tosta valvolinen öljystä.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Laittelin puhdistusainetta ja käyttelin tyhjäkäyntiä n.30min. Laitoin tilalle noi valvolien öljyt. Kyllä se musta vähän hiljeni,mutta edelleen kuuluu se normaalia kovempi nakutus kyllä. Tossa huomas hyvin kun ajo tasakaasulla ja alko ääni kuulumaan ja ihan hieman lisäs kierroksia niin ääni katosi. Ei siis kokoaikaa kuulu, välillä käy hetken ihan hiljasestikkin. Jos noita nostimia joskus jaksaa tuolta kaivella irti,niin mistä sen "rikkinäisen" sitten tunnistaa? 

-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Nostelin nostimet pois kannesta ja oli ainakin nelosen imu nostaja n.2mm kuopalle kulunut ja kolmosen imu oli kanssa jonkun verran. Muut näytti suht hyviltä. Puhaltelin paineilmaa ja puhdistusainetta nostimien läpi ja ihan puhdasta öljyä sieltä tuli. Eli varmaan kannattas ostaa uus nokkasarja. Motonetissa ei enää näyttäs semmosia olevan listoilla. Onkohan toi rally racessa myytävä vakio nokka sarja hyvä? 162€ näytäs maksavan. Ei varmaan ton halvemmalla muualta saa?
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Ei saanut rally racesta sarjaa tähän hätään. Soitin paikalliseen varaosa puljuun ja laittoivat sarjan tilaukseen. Huomenna pitäs olla saadafiesta boy kirjoitti:Nostelin nostimet pois kannesta ja oli ainakin nelosen imu nostaja n.2mm kuopalle kulunut ja kolmosen imu oli kanssa jonkun verran. Muut näytti suht hyviltä. Puhaltelin paineilmaa ja puhdistusainetta nostimien läpi ja ihan puhdasta öljyä sieltä tuli. Eli varmaan kannattas ostaa uus nokkasarja. Motonetissa ei enää näyttäs semmosia olevan listoilla. Onkohan toi rally racessa myytävä vakio nokka sarja hyvä? 162€ näytäs maksavan. Ei varmaan ton halvemmalla muualta saa?

-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Nyt olis uus nokka ja nostimet paikallaan. Vanhasta nokasta oli nelosen molemmat nokat n.2mm kuluneet verrattuna muihin. Nyt kuuluu toi perus cvh raksutus ja silti seassa on välillä sitä kovempaa nakutusta mitä aikaisemminkin. Voisko se jostain keinuvivusta tulla? Tuskin nyt noista uussista nostajista samaa ääntä tulisi? Tossa kun testilenkillä olin niin tasakaasulla ajoi ja välillä se alkoi kuulumaan ja kun kaasun päästi nii se ääni lakkas heti. Onkos jollain jotain hyvää veikkausta mistä johtuu? 

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Toi kyllä kuulostas että tulis koneen yläpäästä. Ja pitäskö laakeri tommosta nakutusta?Sine kirjoitti:Alakerran laakerit?

-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
nyt loppu nakutus lyhyeen kun oli noussut se kierretappi kannesta ylös ja kannesta kierteet paskana... Saako tota jollain helpolla korjattua?
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Laitoin helicoililla kiinni ja ainakin vielä pysyy. Mahtasko se nakutus tulla siitä nelosen imukeinusta,silloin ku se irtos ja kone kävi kolmella pytyllä,niin tota nakutusta ei kuulunutfiesta boy kirjoitti:nyt loppu nakutus lyhyeen kun oli noussut se kierretappi kannesta ylös ja kannesta kierteet paskana... Saako tota jollain helpolla korjattua?

-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Miltä siinä näyttää ne toisiinsa hinkkaavat pinnat? Ei kai siinä keinus muuta vikaa voi olla kuin että yrittää leikata kiinni. Tai sitten nostimen reikä on väljä tai joku nokan laakeri.
Cvh kannen pää öljykanava kulkee nokassa, joten jos nokan laakeri pinnat on kulunu kannesta huonoksi niin nostimille ei tuu tarpeeksi painetta.
E:
Vai olisko niinkin yksinkertaista että pakosarjan tiiviste vuotaa sen pytyn kohdalta mistä se keinukin lenti
Cvh kannen pää öljykanava kulkee nokassa, joten jos nokan laakeri pinnat on kulunu kannesta huonoksi niin nostimille ei tuu tarpeeksi painetta.
E:
Jäi tämä huomaamatta. Ettei se ny vaan nakuta? Minkäslaises kunnos tulppa on?fiesta boy kirjoitti:Tossa kun testilenkillä olin niin tasakaasulla ajoi ja välillä se alkoi kuulumaan ja kun kaasun päästi nii se ääni lakkas heti. Onkos jollain jotain hyvää veikkausta mistä johtuu?
Vai olisko niinkin yksinkertaista että pakosarjan tiiviste vuotaa sen pytyn kohdalta mistä se keinukin lenti

Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Oli niissä keinuissa pientä kuluma jälkeä,mutta ei mitään pahaa. Tilasin tänään 2kappaletta kokeeksi. Kyllä tossa eilen kun startilla pyöritettiin konetta ilman venttiilikoppaa,niin tuli kyllä runsaasti öljyä nostimien päältä. Tiedä sitten paljon on tarpeeksijat-79 kirjoitti:Miltä siinä näyttää ne toisiinsa hinkkaavat pinnat? Ei kai siinä keinus muuta vikaa voi olla kuin että yrittää leikata kiinni. Tai sitten nostimen reikä on väljä tai joku nokan laakeri.
Cvh kannen pää öljykanava kulkee nokassa, joten jos nokan laakeri pinnat on kulunu kannesta huonoksi niin nostimille ei tuu tarpeeksi painetta.
E:Jäi tämä huomaamatta. Ettei se ny vaan nakuta? Minkäslaises kunnos tulppa on?fiesta boy kirjoitti:Tossa kun testilenkillä olin niin tasakaasulla ajoi ja välillä se alkoi kuulumaan ja kun kaasun päästi nii se ääni lakkas heti. Onkos jollain jotain hyvää veikkausta mistä johtuu?
Vai olisko niinkin yksinkertaista että pakosarjan tiiviste vuotaa sen pytyn kohdalta mistä se keinukin lenti

-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Laittelin 4pyttyyn ne uudet keinut ja sama ääntely on. Pakosarjan tiivisteenkin vaihdoin ja ei vaikutusta...
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Nyt on jo täysin arvailua mutta mites öljypumpun paineventtiilin jousi?
Laakerin äänen luulis kyllä erottavan.
Se kyllä vähä hämää että miksi se nakutus ei kuulu kokoaikaa
Sielä nostimen reiässäkään varmaan mitään väljyyttä tuntunu tai ulos asti olevia naarmuja näkyny?
Yks juttu on muuten vielä niis keinuis. Jos se keinu tai sen "jalka" ei istu tiiviisti kantta vasten niin nostimelta katoaa myös paine. Siihen "jalkaan" tulee öljykanava nostimen reiästä.
Laakerin äänen luulis kyllä erottavan.
Se kyllä vähä hämää että miksi se nakutus ei kuulu kokoaikaa

Sielä nostimen reiässäkään varmaan mitään väljyyttä tuntunu tai ulos asti olevia naarmuja näkyny?

Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Mites sitä jousta pääsee kattomaan ja mitä vikaa siinä vois olla? On kyllä,kun välillä on ihan hiljanen ja taas sitten alkaajat-79 kirjoitti:Nyt on jo täysin arvailua mutta mites öljypumpun paineventtiilin jousi?
Laakerin äänen luulis kyllä erottavan.
Se kyllä vähä hämää että miksi se nakutus ei kuulu kokoaikaa![]()
Sielä nostimen reiässäkään varmaan mitään väljyyttä tuntunu tai ulos asti olevia naarmuja näkyny?
Yks juttu on muuten vielä niis keinuis. Jos se keinu tai sen "jalka" ei istu tiiviisti kantta vasten niin nostimelta katoaa myös paine. Siihen "jalkaan" tulee öljykanava nostimen reiästä.

-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Kattelin taas aikani kuluksi venttiilikopan sisälle,kun ei muutakaan tekemistä olisfiesta boy kirjoitti:Mites sitä jousta pääsee kattomaan ja mitä vikaa siinä vois olla? On kyllä,kun välillä on ihan hiljanen ja taas sitten alkaajat-79 kirjoitti:Nyt on jo täysin arvailua mutta mites öljypumpun paineventtiilin jousi?
Laakerin äänen luulis kyllä erottavan.
Se kyllä vähä hämää että miksi se nakutus ei kuulu kokoaikaa![]()
Sielä nostimen reiässäkään varmaan mitään väljyyttä tuntunu tai ulos asti olevia naarmuja näkyny?
Yks juttu on muuten vielä niis keinuis. Jos se keinu tai sen "jalka" ei istu tiiviisti kantta vasten niin nostimelta katoaa myös paine. Siihen "jalkaan" tulee öljykanava nostimen reiästä.
Ei siellä mun mielestä mitään pahemmin näkynyt. Ja nostimen jalat on kiinni kannessa,kun kattelin niitä oikeen lampulla kun kiristelin keinuja.



Onkos muuten noissa nokissa ollut eroja eri kone kokojen ja vuosimallien välillä? Tällä nokalla tuntus että olis alempana tehoalue kun tolla vanhalla?
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Microcatin mukaan 3 nokkaa.
1.1, 1.3, 1.4, 1.4cfi, ja 1.6 jos 1 kurkkuinen kaasari.
1.6 2V weber, cfi, mfi, ja efi turbo.
1.6 efi
Näissä lisäksi eri nokat
1.8 (rulla)
RS1600i (mekaaninen)
Asteista ei tietoa.
1.1, 1.3, 1.4, 1.4cfi, ja 1.6 jos 1 kurkkuinen kaasari.
1.6 2V weber, cfi, mfi, ja efi turbo.
1.6 efi
Näissä lisäksi eri nokat
1.8 (rulla)
RS1600i (mekaaninen)
Asteista ei tietoa.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Selvä homma. Tossa nokka paketissa valmistajan lapussa lukee 1.3. Ja jälkeenpäin paketin päähän liimattu lappu 1,4 ja 1,6 cvh.jat-79 kirjoitti:Microcatin mukaan 3 nokkaa.
1.1, 1.3, 1.4, 1.4cfi, ja 1.6 jos 1 kurkkuinen kaasari.
1.6 2V weber, cfi, mfi, ja efi turbo.
1.6 efi
Näissä lisäksi eri nokat
1.8 (rulla)
RS1600i (mekaaninen)
Asteista ei tietoa.
Eli varmaan vaan 1.3 nokka toi sitten on. Tuskin silti maailmoja mullistavaa eroa on?

-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Enpä myöskää usko että maailmaa mullistaa oli sitte 1.1 tai 1.6efi. Tehoalueessa voi pienen muutoksen huomata kuten jo huomasitki.
Se paineventtiilin jousi voi olla poikki tai kuoleentunu. Se on öljypumpussa kampiakselin päässä. Joko oikealla tai vasemmalla puolella pumppua on kuusiokolotulppa jonka takana on se jousi ja luisti. Ei se tulppa joka on vinosti ylöspäin vaan se joka on suoraa joko eteen tai taaksepäin. (ei muista enää kumpaan suuntaan se on, enkä oo sitä autoon päin koskaa aukaissu
)
Burtonilta saa sinne jäykempää jousta, niin sitte siitä tulee korkeapainepumppu
E: sai näköjään rallyraceltakin hd jousen, 10€
E2: takapuolella se tulppa on. Tuos kuvas sitä vähä näkyy.
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... 08-1-1.jpg
Se paineventtiilin jousi voi olla poikki tai kuoleentunu. Se on öljypumpussa kampiakselin päässä. Joko oikealla tai vasemmalla puolella pumppua on kuusiokolotulppa jonka takana on se jousi ja luisti. Ei se tulppa joka on vinosti ylöspäin vaan se joka on suoraa joko eteen tai taaksepäin. (ei muista enää kumpaan suuntaan se on, enkä oo sitä autoon päin koskaa aukaissu

Burtonilta saa sinne jäykempää jousta, niin sitte siitä tulee korkeapainepumppu

E: sai näköjään rallyraceltakin hd jousen, 10€
E2: takapuolella se tulppa on. Tuos kuvas sitä vähä näkyy.
http://i161.photobucket.com/albums/t216 ... 08-1-1.jpg
Viimeksi muokannut jat-79, Su Helmikuu 19. 19:24:40 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Kaippa sinne vois jossain välissä kurkata,jos pääsee helposti käsiksi. Kuinka suuri todennäkösyys mahtaa olla että se nakutus sieltä tulisi 

-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Ei se nakutus suoraa sieltä tule. Mutta jos nostimille ei riitä tarpeeksi painetta niin ne ei ilmaannu.
Muokkasin tuohon edelliseen viestiin kuvan siitä tulpasta.
Muokkasin tuohon edelliseen viestiin kuvan siitä tulpasta.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Tänään revein koneen irti ja availin sen. Nelosen kiertokangen laakeri oli ihan valmis
Vähän oli jotain pientä naarmua tullun kaulaankin,mutta ei mitään pahaa.Nyt olis sitte kaikki tiivisteet ja laakerit vaihdettu. Jos sitä huomenna heittäs tekniikan takas nokalle ja katotaan miten nyt ääntelee 


-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Kun on cvh:sta kyse niin sitä tuntuu vaan aina automaattisesti olettavan että naputteen syy olis venttiilikoneistossa
Mittasikko yhtää sitä kaulaa mistä laakeri oli menny?


Mittasikko yhtää sitä kaulaa mistä laakeri oli menny?
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Niin sitä kyllä luuleejat-79 kirjoitti:Kun on cvh:sta kyse niin sitä tuntuu vaan aina automaattisesti olettavan että naputteen syy olis venttiilikoneistossa![]()
![]()
Mittasikko yhtää sitä kaulaa mistä laakeri oli menny?

Samat mitat oli kaikissa,tossa nelosen kaulassa ainoastaan oli pari pientä naarmua,mutta ei mitään pahaa. Laakeri liuska oli kyllä aika huonon näkönen. Kyllä kävi kone hiljasesti,kun ei kuulunut mitään nokan raksutustakaan yhtään. Laturista pieni sivuääni,tarvii sekin varmaan joskus vaihtaa. Saa fiesta palvella monta vuotta nyt käyttiksenä,kun siihen joutu oikeen rahaa sijoittamaan


-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Jos siinä laturissa ei ole muuta vikaa kuin ääni, ja jos vielä vaikka esim työpaikan kautta saa halvalla laakereita, niin sinne laturiin sopii ihan standartti laakerit. Uudet liukupinnat ja säädin löytyy tarvikkeena muutamalla eurolla. Ne on suht simppeli vaihtaa. Liukupinnat kannattaa vaan sorvata tai hioa heitottomaksi. Itse tinasin uudet liukupinnat kiinni ihan normaalilla juotostinalla. Ei ne näis vanhois kaasari vehkeis niin kuumene että normaali tina sulais ...kai
Sierran laturin korjasin nuolla palikoilla ja hienosti ja hiljaisesti on toiminu nyt jo viidettä vuotta. Hintaa tuli muistaakseni vajaa 10€ alennuksilla kun laakerit (2kpl) oli ilmaiset, ja koneistukset (liukujen hionta) sain tehtyä itte.
Sierran laturin korjasin nuolla palikoilla ja hienosti ja hiljaisesti on toiminu nyt jo viidettä vuotta. Hintaa tuli muistaakseni vajaa 10€ alennuksilla kun laakerit (2kpl) oli ilmaiset, ja koneistukset (liukujen hionta) sain tehtyä itte.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 886
- Liittynyt: Su Maaliskuu 13. 17:43:51 2005
- Paikkakunta: Pori
Re: 1.6 cvh ongelmaa
Juu oon muutamaa laturia kanssa rempannut. Isä ukko tinaillut uutta osaa sisälle ja hyvin ne on pelannutjat-79 kirjoitti:Jos siinä laturissa ei ole muuta vikaa kuin ääni, ja jos vielä vaikka esim työpaikan kautta saa halvalla laakereita, niin sinne laturiin sopii ihan standartti laakerit. Uudet liukupinnat ja säädin löytyy tarvikkeena muutamalla eurolla. Ne on suht simppeli vaihtaa. Liukupinnat kannattaa vaan sorvata tai hioa heitottomaksi. Itse tinasin uudet liukupinnat kiinni ihan normaalilla juotostinalla. Ei ne näis vanhois kaasari vehkeis niin kuumene että normaali tina sulais ...kai
Sierran laturin korjasin nuolla palikoilla ja hienosti ja hiljaisesti on toiminu nyt jo viidettä vuotta. Hintaa tuli muistaakseni vajaa 10€ alennuksilla kun laakerit (2kpl) oli ilmaiset, ja koneistukset (liukujen hionta) sain tehtyä itte.
