Ford.in alumiinin hitsaus (vaihdelaatikot)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Ford.in alumiinin hitsaus (vaihdelaatikot)
Itsellä ollut näissä ongelmia halkeaman muodossa, sauman läheisyyteen ei suoraan saumassa."9type ja adl4"
vanhemmissa ei ole ollut samaa ongelmaa "rs 2000 kytkin koppa" enkä ole vielä kokeillut MT75,sta.
onkohan niissä enemmän sinkkiä tms. vai vaatiiko paremman esilämmityksen.
Parilla eri tig.illä kokeillut, pitäis varmaan kokeilla mig,iä tai puikkoa
jos olet onnistunut hitsaamaan näitä, pistä millä laitteilla ja lisä aineilla.
vanhemmissa ei ole ollut samaa ongelmaa "rs 2000 kytkin koppa" enkä ole vielä kokeillut MT75,sta.
onkohan niissä enemmän sinkkiä tms. vai vaatiiko paremman esilämmityksen.
Parilla eri tig.illä kokeillut, pitäis varmaan kokeilla mig,iä tai puikkoa
jos olet onnistunut hitsaamaan näitä, pistä millä laitteilla ja lisä aineilla.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ford.in alumiinin hitsaus (vaihdelaatikot)
itse lähtisin koittamaan uunilla esilämmitystä, tai kosani/pillit hitsaus esabin 4047 lisäaineella tigin kanssa, jäähdytys hitaasti, mieluusti uunissa asteittan lämpöä pudottaen, tai sitten villoihin koko tekele.
Eiköhän se tuo esilämpö/jälkilämpö oo tähän se "ratkaseva" juttu, jos sauman vierestä repii ittensä auki.
niin ja tuo 4047 lisäaine on sit tosi tarkka lämpötilasta missä hitsataan, toimii suht kapealla alalla, eli jos alkaa meneen liian kuumaks, niin ei vaan juokse kunnolla enää, tulee vähä sen näköstä jälkeä ku kaasun tulossa olis häikkää, eli sillon hetken tauko jäähtymistä ja sit uudestaan.
Eiköhän se tuo esilämpö/jälkilämpö oo tähän se "ratkaseva" juttu, jos sauman vierestä repii ittensä auki.
niin ja tuo 4047 lisäaine on sit tosi tarkka lämpötilasta missä hitsataan, toimii suht kapealla alalla, eli jos alkaa meneen liian kuumaks, niin ei vaan juokse kunnolla enää, tulee vähä sen näköstä jälkeä ku kaasun tulossa olis häikkää, eli sillon hetken tauko jäähtymistä ja sit uudestaan.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ford.in alumiinin hitsaus (vaihdelaatikot)
Tänään töissä koitettiin hitsata etuveto transiitin laatikon kuorta, oli tasasuspyörästön ristitappi irronnu ja pamauttanu pienen reijän kytkinpuolelle asti. Ensin hitsaus kylmänä -> halkes jäähtyessään, hitsaus esilämmitettynä (kaasutoho) ja vähän jälkilämpöä toholla -> halkes. Tän jälkeen liima kytkinkopan puolelle ja säröön kapilaariliimaa.
Melko vittumaista valunpaskaa on kyllä. Ihan ok hitsata, mut halkee jäähtyessään herkästi.
Uunitus vois auttaa. EI ollu vaan uunia käsillä ja ei viittiny enenmpää turata, ettei säröt lähe liian pitkälle karkuun kun tuntu etenevän vaan kokoajan.
Melko vittumaista valunpaskaa on kyllä. Ihan ok hitsata, mut halkee jäähtyessään herkästi.
Uunitus vois auttaa. EI ollu vaan uunia käsillä ja ei viittiny enenmpää turata, ettei säröt lähe liian pitkälle karkuun kun tuntu etenevän vaan kokoajan.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Re: Ford.in alumiinin hitsaus (vaihdelaatikot)
Millä hitsasit? Tigillä ollut samaa laulua, pitäis hakea pari erillaista puikkoa ja migiin tuore lanka. Sulkeutua talliin ja pistää forttumi iloseksi.
Siitä erikoista valua, yks sauma onnistuu, seuraava ei.
Sitä pitäis vielä kokeilla, ottaa juotos-aine samanlaisesta lootasta,
Hyviä tuloksia ainakin mopo puolella.
Siitä erikoista valua, yks sauma onnistuu, seuraava ei.
Sitä pitäis vielä kokeilla, ottaa juotos-aine samanlaisesta lootasta,
Hyviä tuloksia ainakin mopo puolella.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Ford.in alumiinin hitsaus (vaihdelaatikot)
Tigillä vedettiin, 5356 lisäaineella kun ei ollut muuta hyllyssä. Olis tehny mieli koittaa ihan 1450 alumiinilisäaineella, mikä on helvetin pehmeetä, vois kestää tota jäähtymisen "vetoa" paremmin. As in pehmeä sauma. Kun ovat noi valuun tarkotetut langat yleensä suht "kovaa" alumiinia.
Hitsaus suositettiin ~120A 200Hz ja balanssi lähellä puoltaväliä. Ei tuntunut taajuudella tai balanssilla olevan suurta vaikutusta onnistumiseen.
Yks mikä vois kans toimia, on tää sama miten valurautaa, eli lyhyitä pätkiä ja kokoajan kappale alle kädenlämpösenä. Tigillä tietty joutuu pitään suht rankkoja tehoja päällä että alkaa heti sulamaan, mut hitsaa ihan lyhyen pätkän ja sit seis, antaa jäähtä ja taas nollilta
Hidasta, mut vois toimia.
Hitsaus suositettiin ~120A 200Hz ja balanssi lähellä puoltaväliä. Ei tuntunut taajuudella tai balanssilla olevan suurta vaikutusta onnistumiseen.
Yks mikä vois kans toimia, on tää sama miten valurautaa, eli lyhyitä pätkiä ja kokoajan kappale alle kädenlämpösenä. Tigillä tietty joutuu pitään suht rankkoja tehoja päällä että alkaa heti sulamaan, mut hitsaa ihan lyhyen pätkän ja sit seis, antaa jäähtä ja taas nollilta
Hidasta, mut vois toimia.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 293
- Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
- Paikkakunta: 09-area border guard
Re: Ford.in alumiinin hitsaus (vaihdelaatikot)
Pieni hitsaus mt75.een lämmitys, pienellä virralla, peruslanka? Oli jotain hyllyssä, ei keittännyt, eikä haljennut ja vähän aikaa jälkilämpöä.
Täytyy testata isompaa hitsusta joku ilta.
Täytyy testata isompaa hitsusta joku ilta.
Järjen loppuessa, periaatteet alkaa ja periaatteen vuoksi...