Valurautaisen sylinterikannen hitsaus

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Valurautaisen sylinterikannen hitsaus

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Maaliskuu 18. 19:50:24 2012

Pari hyvää kentin kantta löytyy varastosta ja molemmat valitettavasti istukasta halki vesitilaan. Onko mahdollista saada kuntoon hitsaamalla ja mikä paja olisi mahdollisesti tehnyt kyseistä hommaa?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Valurautaisen sylinterikannen hitsaus

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Maaliskuu 18. 22:40:07 2012

http://esab.fi/fi/fi/support/download.cfm
Korjaus- ja kunnossapitohitsaus -esite
Korjaushitsausopas

Tuolla vois olla vinkkejä aiheeseen liittyen

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Valurautaisen sylinterikannen hitsaus

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Su Maaliskuu 18. 23:00:55 2012

Niistä valurautakansista mitä töistä on lähetelty vuosien aikana hitsattavaksi ympäri maata niin yksikään ei ole onnistunut.
Valuraudalla on ikävä taipumus imeä itseensä kaikenlaista moskaa mikä vaikeuttaa hitsausta.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Valurautaisen sylinterikannen hitsaus

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Maaliskuu 19. 7:49:51 2012

Myö vedettiin ohc:een puhkimenneeseen palotilaan ihan kylmiltään puikolla jotain evästä mitä en enää muista mut yli 6 vuotta se kansi on sen jälkeen ollu ajossa.

Ei siis mitään esi tai jälkki lämmityksiä käytetty, varmaan vähän tuurillaan onnistu ku monet sanoo ettei noi yleensä onnistu.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Valurautaisen sylinterikannen hitsaus

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Kesäkuu 16. 11:50:46 2012

Yks tapa korjaamiseen vois olla, että jyrsii istukan suht reilusti pois, seevaa halkeeman auki -> juottaa messingillä ja sitten seetirengas pesään. Koneistuksineen kaikkineen ei todenäkösesti kannattavaa.


Yhden ohc kannen korjannu messingillä minkä kalvoin vesitilaan. (oli semmonen ~5-6mm ilmakupla valussa) Toiminut vuosia jo hyvin. ja siis meni imupuolelta. Pakopuoli on sit melkein pakko hitsaamalla korjata.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Vastaa Viestiin