Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jat-79
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti
Kirjoittaja jat-79 » La Maaliskuu 24. 11:29:22 2012
Oon yrittäny etsiä tietoa swirl pot pömpelistä että onko siitä käytännössä hyötyä.
Tutkiskelin sitten nuota moottorin osia mitä nurkkiin on kertynyt, niin huomasin että eikös cvh moottorissa oo ainakin osassa tuollainen potta jo vakiona termarikopassa

? Ei vissiin oo järkeä toista alkaa tekemään?
Kuvan löysin googlella.
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3394402.jpg
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Maaliskuu 24. 13:18:54 2012
Kyllä, eikä toisesta saa todennäköisesti muuta etua kuin racelookin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
coss
- Viestit: 311
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 14. 20:53:16 2011
Viesti
Kirjoittaja coss » Su Maaliskuu 25. 15:21:09 2012
Mikäs idea tuolla on ?
"I don't have a solution, but i admire the problem"
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Maaliskuu 25. 20:12:00 2012
Eikös sen idea ole toimia "separaattorina" mikä pyörittää vettä, jolloin höyrykuplat jää keskelle ja poistuu letkua pitkin paisariin.
Jäsen #606
-
jat-79
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti
Kirjoittaja jat-79 » Su Maaliskuu 25. 22:32:50 2012
Sitähän sen pitäis tehdä. Poistaa ilma- ja höyrykuplat että jäähdytys parantuisi. Britit on noihin swirl potteihin ainakin ihastuneet.
En sitte tiedä onko vaikutus samaa luokkaa kuin magneeteilla bensaletkussa, mutta kaippa siinä joku pointti on kun sellaisen ovat fordillakin suunnitelleet tuohon.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i