Ransit -01 vakaajan irroitus?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Ransit -01 vakaajan irroitus?

Viesti Kirjoittaja turbopower » Ti Huhtikuu 17. 19:38:21 2012

rupesin vaihtamaan koriin tulevan kallistuksenvakaajan kiinnityksen kumit mutta suuri ihmetys oli kun pultit oli 10mm kannalla eli vissiin M6 kierre. Ja arvatkaa vaan onko pultit ruostuneet kiinni. En vielä alkanu nylppäämään pultin kantoja kun ulkosalla piti tällä kertaa laittaa. Mitäs sitten jos pultit katkeaa, pystyykö niitä poraamaan pohjan kautta läpi ja sitten uudet ISOT pultit tilalle? Kiitos :D

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: Ransit -01 vakaajan irroitus?

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Huhtikuu 17. 19:50:03 2012

Eiköhän ne ihan 8mm pultit ole, paljon on Fordeissa tuollaista yhdistelmää.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

turbopower
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Heinäkuu 4. 10:10:54 2007

Re: Ransit -01 vakaajan irroitus?

Viesti Kirjoittaja turbopower » Ti Huhtikuu 17. 20:10:39 2012

okei, on vaan aika älytöntä laittaa 10mm pultinkannat.. No pitää ensin nylpätä ne ja sitten hitsata isompaa mutteria niihin kiinni ja toivoa ettei katkea :lol:

poppeli
Viestit: 290
Liittynyt: Ti Maaliskuu 13. 21:27:31 2007
Paikkakunta: Jurva

Re: Ransit -01 vakaajan irroitus?

Viesti Kirjoittaja poppeli » Ke Huhtikuu 18. 17:37:12 2012

Uskoisin että hitsaaminen lämmittää pultteja senverran että lähtevät helposti irti... ja uudet sitten tervan kanssa kiinni niin eivät ruostu enää :D (paitsi tietysti jos uusissa on valmiiksi se liima)
- Ford Focus MK1 1,6 2003 (harrasteauton ja käyttöauton risteytys)
- Ford Focus MK1 RS 2003 (isän kanssa yhteinen harrasteauto joka on vain kesäkäytössä)
- Yamaha FZ6-S 2005
- Escort MK1 1,3 1974 (projekti)

Vastaa Viestiin