CRD tietäjät hoi.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Huhtikuu 18. 19:44:05 2012

Eli ongelma kirjain yhdistelmä lienee kaikille tuttu.
Chryslerin 2.5 crd -01 on potilaana. P1180 koodia pukkaa ja on tuo commonrail paineen alhaisuutta merkisevä koodi dieselissä.
Suodatin jalasta tuli ilmaa sinne, mutta sain sen korjattua laittamalla paluun suoraan tankkiin enkä suodatin/pumppukotelolle jossa se alunperin oli. Tukin alkuperäisen paluu letkujen reiät kotelolta. Lisäksi laitoin ylimääräisen hucon polttoainepumpun pumppaamaan tankilta s.koteloon ainetta. Kaikesta huolimatta täyskaasulla tai raskaasti kuormitettuna saattaa sammua kesken vedon. Hieman ehkä tuo ylimääräinen pumppu nosti sitä rajaa ja aavistuksen herkemmin vastaa kaasua, tai ehkä uskottelen niin.
Suuttimia on vaihdettu ja korjailtu bosch huollossa, mutta tuohon vikaan käskivät maahantuojan puoleen.
Mitä seuraavaksi? Paalaus ei vielä tule kysymykseen vaikka lähellä sekin on ollut mielessä. :green:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Huhtikuu 18. 22:35:32 2012

Mittasivatko siellä bosch huollossa korkeapainepumpun tehon? Siihenhän on salkullinen putkea, nippaa ja mittaria joilla voidaan todeta jaksaako pumppu painetta vasten antaa riittävän tuoton.

Tuo italialainen puutarhatraktonin moottori on ihan helvetti pyörillä anteeksi vain :)
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Huhtikuu 18. 22:44:45 2012

En tiedä, epäilen. Olisivat varmaan maininneet asiasta. Normaali suuttimien vuototesti varmaan paluusta.
Putsasin äsken ahtopaine anturia kun oli aivan tukossa paskasta. Asensin jopa ahtomittarin ja paineet kipuaa 1.3-1.4bar. En äkkiseltään löytänyt guuglella mikähän tuollaisen puutarhajyrsimen korjaan traktorin :lol: max ahdot sais olla. Mutta kyllä toimii jo paljon paremmin kuin lähtö tilanteessa.
Edit: siis korkeapaine pumppu vois ollakkin syyllinen koska meno parani ja "sammumis" piste nousi.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja olafu » To Huhtikuu 19. 19:05:15 2012

Katon huomena töissä, mutta mulla on semmonen haisu, että tankissa pitäs olla siirtopumppu ja sen painekin pitäs olla peräti 3 bar. Minkä näkönen korkeepainepumppu siinä on? Onko CP1 vai CP3? Kuvassa CP1 vasemmalla ja CP3 oikeella.

CP1 vaatii AINA siirtopumpun, CP3:ssa on yleensä sellainen rakennettuna itseensä. Siirtopumppu näyttää hieman japanilaiselta lataussäätimeltä ja on kiinnitetty pumpun perseeseen. Kuva CP3:sta takaviistosta, missä näkyy myös tuo siirtopumppu. Kiinnityslaipassa oleva sähkömötikkä on täytöksensäätöventtiili..

Huomena viisastun kun katson tietokoneelta mitä tuo sysleri pitää sisällään.
Jäsen #606

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Huhtikuu 19. 20:57:20 2012

olafu kirjoitti:Katon huomena töissä, mutta mulla on semmonen haisu, että tankissa pitäs olla siirtopumppu ja sen painekin pitäs olla peräti 3 bar. Minkä näkönen korkeepainepumppu siinä on? Onko CP1 vai CP3? Kuvassa CP1 vasemmalla ja CP3 oikeella.

CP1 vaatii AINA siirtopumpun, CP3:ssa on yleensä sellainen rakennettuna itseensä. Siirtopumppu näyttää hieman japanilaiselta lataussäätimeltä ja on kiinnitetty pumpun perseeseen. Kuva CP3:sta takaviistosta, missä näkyy myös tuo siirtopumppu. Kiinnityslaipassa oleva sähkömötikkä on täytöksensäätöventtiili..

Huomena viisastun kun katson tietokoneelta mitä tuo sysleri pitää sisällään.
se on tuon cp3 näköinen mutta siirtopumppu sijaitsee suodatinkotelossa keskeltä upotettuna. Suodatinpatruuna vaihdetaan avaamalla alhaalta päin pohja pois.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Huhtikuu 20. 16:47:43 2012

En sitten muistanut katsoa, mutta mittaa siirtopumpun paine laittamalla T-haara siihen suodatinkotelon pumpulta korkeapainepumppuun menevään putkeen. CP3:ssa on sen omalla hammaspyöräpumpulla muistaakseni n. 5bar paine. En osaa sanoa mitä sähköpumpun kanssa kuuluu olla.. Joka tapauksessa paine ei saa kiihdytyksessä laskea merkittävästi.

Suuntaa antavasti näkee jo siitä CP3:lta suodatinkotelolle menevästä paluuletkustakin, sieltä ei kovin kaksisesti tule ainetta jos siirtopaineen rajoitinventtiili ei aukea. Vain se, mitä pumpun voitelu vaatii. Normaalisti se päästää jatkuvasti ylimääräisen takaisin, niinkuin bensanpaineensäädinkin ruiskuautoissa.
Jäsen #606

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Huhtikuu 20. 17:57:59 2012

jeps joo. Täytyy mitata se paine vielä. Turhan vaisun pumpun siis valitsin. Tosin tuollasia 3bar pumppuja on vaikea löytää.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 21. 16:16:23 2012

puuhapete kirjoitti:jeps joo. Täytyy mitata se paine vielä. Turhan vaisun pumpun siis valitsin. Tosin tuollasia 3bar pumppuja on vaikea löytää.
Siinä cp3:ssa on sisäinen paineensäädin, voihan sitä periaatteessa koittaa jollain ruiskun pumpullakin. Sellasta vaan ei parane jättää siihen kun se hiilipöly tulee sieltä polttoaineen mukana ulos.
Jäsen #606

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Huhtikuu 21. 16:42:47 2012

olafu kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:jeps joo. Täytyy mitata se paine vielä. Turhan vaisun pumpun siis valitsin. Tosin tuollasia 3bar pumppuja on vaikea löytää.
Siinä cp3:ssa on sisäinen paineensäädin, voihan sitä periaatteessa koittaa jollain ruiskun pumpullakin. Sellasta vaan ei parane jättää siihen kun se hiilipöly tulee sieltä polttoaineen mukana ulos.
No ei taida jaksaa sit virittää moista jos ei saa jäädä. :) Pitää vaan mitata nyt se paine ku joskus jaksaa/kerkeää. Onkohan noi ahdot ihan tontilla tuollaisessa? Ei löydy sitäkään tietoa internetin ihmeellisestä mailmasta.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 21. 17:43:13 2012

Jos ahdot on jotain muuta kun kuuluu, niin siitä kertova vikakoodi ilmestyy vikamuistiin suhteellisen herkästi, joten tuskin mitään vikaa. Tämä varauksella, pitää koittaa muistaa töissä tutkia boschin esistä ton systeemin tarinaa, mutta kun tahtoo aina kaikki unohtua.
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 23. 10:48:30 2012

Näyttäs olevan vähän ihmeelliset ohjearvot suodattimen ja pumpun välistä mitatulle paineelle, virta päällä koneen seistessä n 100kpa, käydessä -20 ... 0 kpa.
Eli korkeapainepumpussa on oltava siirtopumppu...
Jäsen #606

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Huhtikuu 23. 11:42:56 2012

olafu kirjoitti:Näyttäs olevan vähän ihmeelliset ohjearvot suodattimen ja pumpun välistä mitatulle paineelle, virta päällä koneen seistessä n 100kpa, käydessä -20 ... 0 kpa.
Eli korkeapainepumpussa on oltava siirtopumppu...
No ei kuulosta paljolta.Saako siirtopumppua testattua sitten paluulinjan paineesta? Vai mitenkään.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 23. 18:58:09 2012

Paluulinjassa on korjausohjeitten mukaan moottorin käydessä 120kpa. Mutta autoa näkemättä en osaa sanoa kuinka mitäkin testataan... Noi ohjeetkin on aika paskat tohon autoon. Niistä arvoista kuitenkin voi vetää semmosen johtopäätöksen, että sähkönen siirtopumppu ei ole käynnissä kun moottori käy. Sitten yks erikoinen juttu, paa kattoen sen korkeepainepumpun numerot. Meinaan Boschin esissä ei näy varaosanumeroaa sille pumpulle.
Jäsen #606

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Huhtikuu 23. 19:19:35 2012

On piirun verran hankala kurkkia sinne pumppuun. Täytyy guuglaa jos jostain näkyis numeroita sille.
Kappas heti tärppäs:
http://wap.ebay.de/Pages/ViewItemDesc.a ... 95&emvcc=0
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Elokuu 2. 8:08:27 2012

Jeps, vaihdoin uuden suodatinjalka pumppu yhdistelmän: Sammuillee edelleen, ehkäpä herkemmin kuin omalla patentillani. Lisäksi uusi pumppu pitää isompaa ääntä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Elokuu 7. 19:08:00 2012

Eilen kulutin taas aikaa dieselin parissa. Laitoin läpinäkyvän letkun pumppujen väliin ja kyllä sieltä ilmaa vaan kulkee. Tyhjäkäynnillä ei havaittavissa, mutta ajossa muutama kupla kulkee, yleensä kiihdytyksen jälkeen enempi kaasun jo ollessa poissa. Auton kun sammuttaa niin ilmaa nousee putkeen reippaasti syöttöpumpulta päin. Kuuluko näin olla vai onko tuokin vika?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Elokuu 8. 23:28:13 2012

Ei siellä taida ilmaa kulkea enään ajossa, sammuttaessa tosiaan ilmaa tulee, mutta ei vaikuta käynnistyvyyteen.
Ilman ahtoja ei sammu eikä myöskään oikein kulje. Ilman map anturia ei sammu ja paineet nousee kiloon, mutta kulku hieman laiskaa.
1.5 bar ahtoja (hukkiksen letku unohtui) Eipä sanottavammin vaikuta sammumiseen ja kulkukin jotenkin ihan sama tai huonompi = ei saa ruokaa tarpeeksi?
Tämäkö seuraavaksi arvonta vuorossa? > http://www.ebay.com/itm/BOSCH-Hochdruck ... 1c29b29e1d
Osien yhteis arvo ylittää kohta auton jälleen myynti arvon, joten osaako joku asentaa näihin vanhoja pumppuja vaikka mesestä niin toimis paremmin. :green:
Auton kori tehdään jenkeissä, siihen isketään itävallassa italialais valmisteinen kone jossa bosch.n vikayksikkö antureineen jakaa vikakoodeja ja huolehtii että baijerissa bosch väki saa päivittäisen elantonsa. Tosin tämäkin pitää sisällään myös italian insinöörien makarooni rahaston. Moparin osia saa onneksi halvalla, kunhan ei osta Suomesta.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 8. 23:58:12 2012

Jos sen pumpun saat irti niin voin ajaa sen koepenkissä. Selviää sitten onko se rikki vai ei. Mutta mielelläni näkisin minkälaista käyrää vaikkapa boschin KTS piirtää rail-paineesta kun kiihdytetään niin että vika tulee esiin.
Jäsen #606

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Elokuu 9. 9:06:22 2012

olafu kirjoitti:Jos sen pumpun saat irti niin voin ajaa sen koepenkissä. Selviää sitten onko se rikki vai ei. Mutta mielelläni näkisin minkälaista käyrää vaikkapa boschin KTS piirtää rail-paineesta kun kiihdytetään niin että vika tulee esiin.
Onko tuo joku yleinenkin testaus laite mikä pitäisi löytyä bosch huollosta jos kerron mitä haluan testatattavan?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » To Elokuu 9. 13:36:26 2012

Paljonko tulee esim. minuutin aikana mittakuppiin dieseliä suutinten paluunipoista JA railin päässä olevasta painesolenoidista ? Kunnossa oleva suutin korkeintaan tipottaa, ohjearvo taitaa olla 25 ml minuutissa tyhjäkäynnillä, railin päässä oleva painesolenoidi ei käsittääkseni kyl sais sen enenpää päästää läpi.

Lisäks korkeapainepumpun persuksessa on käsittääkseni määränsäätöventtiili, jonka takertelu voi aiheuttaa, et "siirtopuolelta ei siirry painepuolelle" tarpeeks soppaa, jolloin korkeapainetta ei tuu tarpeeks railiin.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Elokuu 9. 15:58:02 2012

en kylläkään ole crd-tietäjä mutta ettei vieläkin vaan saisi sieltä suodattimelta ilmaa?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja olafu » To Elokuu 9. 17:44:56 2012

Saa mennä aika paljon ilmaa että tekee tollasen vian. Muutama kupla sillontällön ei tätä aiheuta. Rail-putkessa ei välttämättä ole paineensäätösolenoidia, voi olla ihan mekaaninen paineenrajoitinventtiili ja kuulopuheiden mukaan se ei normaalitilanteessa päästä läpi mitään, jolloin jumittuu ja kun se kerran toimii niin jää vuotamaan. CP3:ssa on itsessään täytöksensäätöventtiili millä polttoainemäärää ja painetta säädetään.

Bosch korjaamon perusvarustukseen kuuluu KTS, joten käske ottaa piirturinäytöllä logia 60s aikavälillä rail paineesta, moottorin kierrosluvusta ja ruiskutusmäärästä sillon, kun kiihdytetään vika esiin. Tulostus siitä ja lappu tänne nettiin.

Ota valokuvia niistä polttoainelaitteista, niin että näkee mitä osia siinä on ja miten ne on. Niihin on sitten helppo piirrellä mittausohjeitakin.

Paluuvirtausmäärä ei saa täydellä kaasullakaan, täydellä ruiskutuspaineella ja ainemäärälläkään olla yli 45ml / min / suutin. Sitä on vaan vaikea mitata noissa olosuhteissa, mutta sanotaan että se 25ml / min joutokäynnillä olis raja per suutin. Se on jo aika paljon. Jotkut viat vaan ei tule esiin joutokäynnillä, vaan paluuvirtaus kasvaa yhtäkkiä kun painetta nostaa.

Viallisen pumppuelementin saattaa havaita sillä, että mittaa oskilloskoopilla rail painetunnistimen jännitettä ja tutkii löytyykö siitä joka nokka-akselin kierroksella toistuva jännitteen notkahdus. Se tunnistin on niin nopea, että se näkyy siinä, mutta en osaa äkkiseltään kuvailla sitä miten se tulos kuuluu arvostella.

KTS:llä vois ottaa myös piirturilla käyrää pelkästä rail paineesta joutokäynnillä 5 tai 10s aikavälillä. Siitäkin voi jo jotain päätellä.

Yksittäistä mitta-arvoa saa mitattua suuremmalla tarkkuudella kun noita kolmea yhtä aikaa.
Jäsen #606

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Elokuu 9. 19:33:55 2012

Kerrottakoon vielä että autohan oli bosch huollossa ja suuttimet mitattiin ja yksi todettiin vuotavan enempi kuin muut ja se vaihdettiin uuteen. Ajattelinkin että vika lähti mut paskat. Käyntiin lähtee kyllä parhaiten meidän olon aikana vaikka on aiemminkin käynyt suutin testissä ja silloin vain korjattiin yksi.
Täytyypä räpsiä kuvia.
Hukkaportissa lienee kanssa vikaa vikaa. Kokeilin eilen niin 3lla baarilla vasta lähti liikkumaan portti auki. Hieman ehkä jo liiankin jäykkä?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Elokuu 9. 21:46:10 2012

Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Pe Elokuu 10. 13:04:36 2012

olafu kirjoitti:Saa mennä aika paljon ilmaa että tekee tollasen vian. Muutama kupla sillontällön ei tätä aiheuta. Rail-putkessa ei välttämättä ole paineensäätösolenoidia, voi olla ihan mekaaninen paineenrajoitinventtiili ja kuulopuheiden mukaan se ei normaalitilanteessa päästä läpi mitään, jolloin jumittuu ja kun se kerran toimii niin jää vuotamaan. CP3:ssa on itsessään täytöksensäätöventtiili millä polttoainemäärää ja painetta säädetään.

Bosch korjaamon perusvarustukseen kuuluu KTS, joten käske ottaa piirturinäytöllä logia 60s aikavälillä rail paineesta, moottorin kierrosluvusta ja ruiskutusmäärästä sillon, kun kiihdytetään vika esiin. Tulostus siitä ja lappu tänne nettiin.

Ota valokuvia niistä polttoainelaitteista, niin että näkee mitä osia siinä on ja miten ne on. Niihin on sitten helppo piirrellä mittausohjeitakin.

Paluuvirtausmäärä ei saa täydellä kaasullakaan, täydellä ruiskutuspaineella ja ainemäärälläkään olla yli 45ml / min / suutin. Sitä on vaan vaikea mitata noissa olosuhteissa, mutta sanotaan että se 25ml / min joutokäynnillä olis raja per suutin. Se on jo aika paljon. Jotkut viat vaan ei tule esiin joutokäynnillä, vaan paluuvirtaus kasvaa yhtäkkiä kun painetta nostaa.

Viallisen pumppuelementin saattaa havaita sillä, että mittaa oskilloskoopilla rail painetunnistimen jännitettä ja tutkii löytyykö siitä joka nokka-akselin kierroksella toistuva jännitteen notkahdus. Se tunnistin on niin nopea, että se näkyy siinä, mutta en osaa äkkiseltään kuvailla sitä miten se tulos kuuluu arvostella.

KTS:llä vois ottaa myös piirturilla käyrää pelkästä rail paineesta joutokäynnillä 5 tai 10s aikavälillä. Siitäkin voi jo jotain päätellä.

Yksittäistä mitta-arvoa saa mitattua suuremmalla tarkkuudella kun noita kolmea yhtä aikaa.
Juu, ehkä vähän väärä termi mulla tolle railin venttiilille, mut tiedän kyl tapauksia, jossa sen vuoto on aiheuttanut railin paineen tippumista. Suutimilta ei kyl käyätnnössä mitään juuri tyhjäkäynnilä sais tulla, tuo 25ml/min on valmistajan ilmottama (Chryslerin, ei Boschin......). Joten jos suuttimet pelaa, railin solenoidilta/venttiililtä ei vuoda, niin ite kyl ehkä lähtisin seuraavaks tutkii sitä korkeapainepumpun persuksissa olevaa määrän/paineensäätösolenoidia.

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Elokuu 10. 14:19:57 2012

Kyseessä lienee tämäm mitä UU-PEE tarkoitti?
http://i180.photobucket.com/albums/x148 ... pumppu.jpg
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Elokuu 12. 11:05:05 2012

puuhapete kirjoitti:Kyseessä lienee tämäm mitä UU-PEE tarkoitti?
http://i180.photobucket.com/albums/x148 ... pumppu.jpg
Kyllä se se on.
Jäsen #606

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Elokuu 12. 13:28:31 2012

Kyselin sitä testausta perjantaina tuosta lähi Bosch huollosta ja sanoi soittavansa kohta takasi kun pari asiakasta odottaa. Pitkä perjantai on ollut eikä puhelin ole soinut.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Elokuu 13. 18:05:04 2012

puuhapete kirjoitti:Kyselin sitä testausta perjantaina tuosta lähi Bosch huollosta ja sanoi soittavansa kohta takasi kun pari asiakasta odottaa. Pitkä perjantai on ollut eikä puhelin ole soinut.
Semmosta se on itte kussakin paikassa. Jos on forssaan päin asiaa niin tu poikkeen tossa mun työmaalla sen kanssa.
Jäsen #606

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Elokuu 14. 8:10:10 2012

olafu kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:Kyselin sitä testausta perjantaina tuosta lähi Bosch huollosta ja sanoi soittavansa kohta takasi kun pari asiakasta odottaa. Pitkä perjantai on ollut eikä puhelin ole soinut.
Semmosta se on itte kussakin paikassa. Jos on forssaan päin asiaa niin tu poikkeen tossa mun työmaalla sen kanssa.
Eiköhän tässä sit ole jo tarpeeksi aihetta asioille sinne suunnalle. :D
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja olafu » To Syyskuu 6. 20:41:23 2012

Eipä sillä KTS:llä nähny sitten mitään mitta-arvoja. Tai näky otsikot mitä pitäs näkyä, mutta kun yritti katsoa niin ohjelma meni jumiin. Hassu juttu.

No, kolme suutinta vuotaa reilusti paluuseen ja niistä yhtä yritettiin irrottaa suhteellisen kehnolla menestyksellä. Lujaa sen täytyy olla siinä kiinni kun ei paineilmavetovasaralla saanu ammuttua ylös, tähän mennessä irronnu kaikki, tuli oikein röyhisteltyä ja sanoin että kyllä lähtee, eikä lähteny.
Jäsen #606

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Pe Syyskuu 7. 8:40:11 2012

olafu kirjoitti:Eipä sillä KTS:llä nähny sitten mitään mitta-arvoja. Tai näky otsikot mitä pitäs näkyä, mutta kun yritti katsoa niin ohjelma meni jumiin. Hassu juttu.

No, kolme suutinta vuotaa reilusti paluuseen ja niistä yhtä yritettiin irrottaa suhteellisen kehnolla menestyksellä. Lujaa sen täytyy olla siinä kiinni kun ei paineilmavetovasaralla saanu ammuttua ylös, tähän mennessä irronnu kaikki, tuli oikein röyhisteltyä ja sanoin että kyllä lähtee, eikä lähteny.
No tiukassa on ollu :) Oon kyllä kuullu aika paljonkin korjaamoilta, et noi tiukassa tosiaan ovat. Painevasara on kyl noissa ollu tehokas, mut aika paljon on kyllä tolla saatu irti: https://millerspecialtools.spx.com/Deta ... 1313&gid=7 En oo vielä kuullu, et ykskään ois sit lopullisesti kiinni jääny. Toi on oikeesti ihan hyväks osottautunu työkalu ja kestää vääntää... Jos aiotte noita viel koittaa repii irti, niin mult voi tommonen löytyy lainaan (Stadissa)...

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Pe Syyskuu 7. 9:15:46 2012

UU-PEE kirjoitti:
olafu kirjoitti:Eipä sillä KTS:llä nähny sitten mitään mitta-arvoja. Tai näky otsikot mitä pitäs näkyä, mutta kun yritti katsoa niin ohjelma meni jumiin. Hassu juttu.

No, kolme suutinta vuotaa reilusti paluuseen ja niistä yhtä yritettiin irrottaa suhteellisen kehnolla menestyksellä. Lujaa sen täytyy olla siinä kiinni kun ei paineilmavetovasaralla saanu ammuttua ylös, tähän mennessä irronnu kaikki, tuli oikein röyhisteltyä ja sanoin että kyllä lähtee, eikä lähteny.
No tiukassa on ollu :) Oon kyllä kuullu aika paljonkin korjaamoilta, et noi tiukassa tosiaan ovat. Painevasara on kyl noissa ollu tehokas, mut aika paljon on kyllä tolla saatu irti: https://millerspecialtools.spx.com/Deta ... 1313&gid=7 En oo vielä kuullu, et ykskään ois sit lopullisesti kiinni jääny. Toi on oikeesti ihan hyväks osottautunu työkalu ja kestää vääntää... Jos aiotte noita viel koittaa repii irti, niin mult voi tommonen löytyy lainaan (Stadissa)...
Joo, voin ottaa tuon työkalun lainaan kunhan saan uudet suuttimet tontille. Ja tosiaan, ei voi luottaa edes suuttimen vaihtaneen klaukkalan dieselin sanaan että ne on ok nyt. Turhaan mennyt aikaa ja rahaa vian etsimiseen tähän asti. :(
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

UU-PEE
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Heinäkuu 29. 9:59:14 2002

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja UU-PEE » Pe Syyskuu 7. 9:32:01 2012

puuhapete kirjoitti:
UU-PEE kirjoitti:
olafu kirjoitti:Eipä sillä KTS:llä nähny sitten mitään mitta-arvoja. Tai näky otsikot mitä pitäs näkyä, mutta kun yritti katsoa niin ohjelma meni jumiin. Hassu juttu.

No, kolme suutinta vuotaa reilusti paluuseen ja niistä yhtä yritettiin irrottaa suhteellisen kehnolla menestyksellä. Lujaa sen täytyy olla siinä kiinni kun ei paineilmavetovasaralla saanu ammuttua ylös, tähän mennessä irronnu kaikki, tuli oikein röyhisteltyä ja sanoin että kyllä lähtee, eikä lähteny.
No tiukassa on ollu :) Oon kyllä kuullu aika paljonkin korjaamoilta, et noi tiukassa tosiaan ovat. Painevasara on kyl noissa ollu tehokas, mut aika paljon on kyllä tolla saatu irti: https://millerspecialtools.spx.com/Deta ... 1313&gid=7 En oo vielä kuullu, et ykskään ois sit lopullisesti kiinni jääny. Toi on oikeesti ihan hyväks osottautunu työkalu ja kestää vääntää... Jos aiotte noita viel koittaa repii irti, niin mult voi tommonen löytyy lainaan (Stadissa)...
Joo, voin ottaa tuon työkalun lainaan kunhan saan uudet suuttimet tontille. Ja tosiaan, ei voi luottaa edes suuttimen vaihtaneen klaukkalan dieselin sanaan että ne on ok nyt. Turhaan mennyt aikaa ja rahaa vian etsimiseen tähän asti. :(
Jees, pistä vaikka privaa, kun vähän tiedät aikataulusta, niin osaan varmistaa et työkalu löytyy :)

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: CRD tietäjät hoi.

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Huhtikuu 3. 21:14:27 2013

Vihdoinkin sain aikaiseksi. Suuttimet revitty irti. Siis ne 3 vanhaa. 4pytyn suutin lähti narskuen, mutta ehjänä. Samalla huomasin että tiiviste puuttui välistä. 1 ja 2 lähti helposti ilman jatkovarsia. Hyvä ulosvetäjä oli. Kiitokset UU-PEE.lle. Täytyy palauttaa tuo joku päivä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vastaa Viestiin