Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Posmo
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Viesti
Kirjoittaja Posmo » Ti Huhtikuu 17. 11:57:04 2012
Varmasti moni on törmännyt ongelmaan tuplakaasarit+pitkä imusarja+Sierran jarrupääsylkky. Eli lähdöt sylkystä koneeseen päin, ja täten tulee äkkiä ahdasta OHC:n imupuolelle kun sinne niitä rallirämmäleitä sovittelee. Eli pikainen kysymys: Mistä autosta löytyy parhaiten Sierraan sopiva pääsylinteri jossa on lähdöt toiseen suuntaan? Pitäisi olla sellainen malli joka löytyy vaikkapa motonetistä (ei brittiversioita) ja sopiii suurinpiirten koonsa puolesta Sierran perusjarruille.
Miten olette itse ratkaisseet ongelman, ja kuinka paljon työtä vaati?

'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
Posmo
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Viesti
Kirjoittaja Posmo » Ma Huhtikuu 30. 21:31:23 2012
Edelleen tietoa vailla. Kai joku on saman ongelman kanssa paininut? Vissiin 22.0-23.8 olisi hyvä koko pääsylkylle, mutta mistä sellainen jossa lähdöt lokariin päin (tai alaspäin) ja joka istuu pienellä vaivalla??

'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja puuhapete » Ti Toukokuu 1. 15:15:15 2012
Itsehän moisen modasin ja hommaa menee kutakuinkin näin :Sierran tehostin pitää avata ja vaihtaa oikea pulttijako mondeon sylinterille ja koteloa pitää pyörittää ennen kiinni laittoa että sylinteri istuu suoraan. Varren joutuu lyhentämään myös tehostajan sisältä sekä mondeon sylinterin mäntää näkyvältä osalta, mutta pitää varoa ettei ota liikaa. Sylinterin ja tehostajan väliin tulee rakentaa ainakin 15mm koroitus koska varsia ei saa lyhennettyä tarpeeksi. Mutta tämän kaiken jälkeen cossun jarruilla olevat sierran jarrut ovat paljonkin paremmat kuin 86 is mallisen pääsylinterillä.
-
shaulii
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1362
- Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008
Viesti
Kirjoittaja shaulii » Ti Toukokuu 1. 15:49:22 2012
Jännä juttu...
Itselläni mahtuu pitkä imusarja, 45 lortot ja suppilot suodattimineen.
Pääsylkässä on lähdöistä suoraan pätkä teräspunosletkua niin tilaa tulee muutama sentti heti.
Ja sitten onhan näitä ratkottu niinkin että oikeanpuolen ohjauksella olevan sierran sylinteri, tadaa.
-
Posmo
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Viesti
Kirjoittaja Posmo » Ke Toukokuu 2. 18:15:07 2012
shaulii kirjoitti:Jännä juttu...
Itselläni mahtuu pitkä imusarja, 45 lortot ja suppilot suodattimineen.
Pääsylkässä on lähdöistä suoraan pätkä teräspunosletkua niin tilaa tulee muutama sentti heti.
Ja sitten onhan näitä ratkottu niinkin että oikeanpuolen ohjauksella olevan sierran sylinteri, tadaa.
Onko sulla siis banjoliittimet pääsylkässä? Voitko laittaa kuvaa miten istuu? (Onko kuinka lytyssä filtteri, ja mikä imusarja)
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » Ke Toukokuu 2. 20:16:34 2012
On banjot, Ei ole lytyssä yhtään. Ja imusarja taitaa olla 70mm pitkä.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ke Toukokuu 2. 20:45:46 2012
Postimallin sierrassa lähtee jarruputket eri puolelta sylinteriä, sopii suoraan paikalleen kun vääntää vaan putket.
http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/kau ... etista.JPG <- ton näkönen kikkula. Voin kattoo ton numeron jostain, hintaa oli kyllä jonkun matkaa päältä satasen... Tätä ei tosiaan saa motonetista, mutta melkein mistä vaan muusta varaosaliikkeestä numerolla tilaamalla.
EDIT: Kyseisen sylinterin Bosch numerohan on 0 204 123 471. Siitä sen voi sitten käännellä varaosaliikkeessä vaikka mihin numeroihin. Tarkoitettu P100/Sierra, 23.8mm.
Jäsen #606
-
Posmo
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Viesti
Kirjoittaja Posmo » To Toukokuu 3. 13:15:54 2012
olafu kirjoitti:Postimallin sierrassa lähtee jarruputket eri puolelta sylinteriä, sopii suoraan paikalleen kun vääntää vaan putket.
http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/kau ... etista.JPG <- ton näkönen kikkula. Voin kattoo ton numeron jostain, hintaa oli kyllä jonkun matkaa päältä satasen... Tätä ei tosiaan saa motonetista, mutta melkein mistä vaan muusta varaosaliikkeestä numerolla tilaamalla.
EDIT: Kyseisen sylinterin Bosch numerohan on 0 204 123 471. Siitä sen voi sitten käännellä varaosaliikkeessä vaikka mihin numeroihin. Tarkoitettu P100/Sierra, 23.8mm.
Joo, toi oli tiedossa, mutta hinta ei miellytä (kitsas) Max n. 50€ saisi olla konversion hinta. Voitko Sauli laittaa kuvan sun imupuolesta että miten ne rojut asettuu sinne. En kuollakseni muista minkä mittainen imusarja tuossa Sierrassa on, mihin pitäisi laittaa, mutta tilan kanssa on kyllä todella tiukkaa. Imusarja on Rallyracen ~110€ maksava, eli onko se nyt sitten 90mm pitkä?
Tossa kuva siitä konehuoneesta mihin pitäisi tuo muutos tehdä:
http://img829.imageshack.us/img829/4201/dsci0129v.jpg
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja puuhapete » To Toukokuu 3. 13:37:56 2012
Sierran jarrupoljin pakettia voi myös siirtää kokonaan 10-20mm. Tietysti hommaa siinäkin. Tämäkin modaus löytyy omasta.

-
shaulii
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1362
- Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008
Viesti
Kirjoittaja shaulii » To Toukokuu 3. 18:56:54 2012
Tosta sun kuvasta keksin melkeenpä heti sen ongelman, tai eron omaani. Mun imusarja on käytännössä suora. Eli koko paketti jää jarrusylinterin alapuolelle, siinä ehkä se syy miksi mahtuu helposti :/
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » To Toukokuu 3. 20:22:52 2012
jepa, selvästi ylöspäin kurvilla tuo kun vertaa shaulin sarjaan. siivuiks ja sähköliimaa, works like a charm. Kuhan ei jää kaasarit roikkuun ns alaspäin ja kuolaa liemiä putsareihin, sehän on jo nähty mitä siitä seuraa jos startissa yskäsee..

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
RS270
- Viestit: 1541
- Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009
Viesti
Kirjoittaja RS270 » To Toukokuu 3. 22:04:12 2012
OHC:ssä pitäs aina olla suora imusarja jos tehoja haetaan.

Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"
-
jat-79
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti
Kirjoittaja jat-79 » Pe Toukokuu 4. 23:37:01 2012
Ihmettelin kans kun en muistanu itselläni olleen suuria ongelmia tilan kanssa.
Tuos kuva omasta sätöstyksestä vuosien takaa, suoralla sarjalla ja mk1 korissa.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
Posmo
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Viesti
Kirjoittaja Posmo » La Toukokuu 5. 0:15:48 2012
Kiitokset kaikille vastauksista. MUlta löytyy vielä 40mm sisähalkaisijalla olevaa rööriä oman Dohc imusarjan tekemisen jäljiltä. Eli pitää varmaan ostaa kaasarilaipat ja imusarjan laippa ja kiikuttaa putkenpätkät Voodoolle setelin kera. Saa sitten kaveri hyvin sopivan "custom" satsin. Tuota nykyistä imusarjaa ei sovi silputa kun on lähes uusi ja auto kokoajan ajossa.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
shaulii
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1362
- Liittynyt: To Joulukuu 4. 11:48:31 2008
Viesti
Kirjoittaja shaulii » La Toukokuu 5. 2:23:04 2012
kuten tossa kuvassa, itsellänikin imupuoli jää jarrusylinterin alapuolelle...
löytyis multa yks suora imusarjakin tuplille? tosin lyhyt malli
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » La Toukokuu 5. 22:59:28 2012
Hi Flow imusarja on 90mm ja nousee muistaakseni 40mm. Sen kanssa ei mene imutorvet ilman pääsylkyn modausta. Ilman imutorvia menee matalimmilla suodatinpaketeilla modaamatta pääsylinteriä, mutta en näe mitään järkee laittaa mutkaista imusarjaa ja jättää imutorvet pois. Myy pois toi hi flow sarja ja ostat 75mm pitkän ja suoremman imusarjan tai teetät sen.
Teetät sarjan niin saat ykkösen imukanavankin suorempaan

-
Posmo
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Viesti
Kirjoittaja Posmo » Su Toukokuu 6. 15:27:47 2012
BlackEscort kirjoitti:Hi Flow imusarja on 90mm ja nousee muistaakseni 40mm. Sen kanssa ei mene imutorvet ilman pääsylkyn modausta. Ilman imutorvia menee matalimmilla suodatinpaketeilla modaamatta pääsylinteriä, mutta en näe mitään järkee laittaa mutkaista imusarjaa ja jättää imutorvet pois. Myy pois toi hi flow sarja ja ostat 75mm pitkän ja suoremman imusarjan tai teetät sen.
Teetät sarjan niin saat ykkösen imukanavankin suorempaan

Kuten sanottua, ei mun auto kyseessä. Tod. näk. pitää tehdä sopiva DIY imusarja, ja ei muuten mene modaamatta noilla ohuimmillakaan suodattimilla. On hakattu toisen sprint filterin kansi kuopalle että mahtui.
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport