Uudet KK-pultit ja laakeripesät

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Uudet KK-pultit ja laakeripesät

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Toukokuu 16. 15:09:06 2012

Vknloppuna ehkäpä vähän mittaillaan lohkoo ja kampee ja veiviä kun saa työkaluja lainaan. Mitatkin löyty Cossun Workshop manuaalista.
Mutta tämmönen ehkä hassun kuulonen kysymys kun on askarruttanut mua.
Tuossa ihanassa "How to power tune Ford SOHC & DOHC" kirjassa mainitaan että kun KK-pultit vaihdetaan niin samalla niiden uusien pulttien kanssa pitäis tarkistaa laakerikaulojen mitat/muoto ja hoonata ne uusiks jos tulee pykälää. Ohjeessa kylläkin käsitellään OHC veivejä ja sen pultti + mutteri systeemiä, itelle kun on tulossa Cossun veivit ja ARP:n pultit niin ei ihan samanlainen viritys ole.

Eli voiko alakerran lyödä nippuun vaan noilla uusilla pulteilla vai pitääkö nyt muka lähettää veivit ja pultit koneistamolle? Tuntuu jotenkin absurdilta että pulttien vaihdolla menis laakeripesät pieleen.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Uudet KK-pultit ja laakeripesät

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Toukokuu 16. 16:49:20 2012

Cossussa on ohjuritapit laakerikansille, eli ei syytä huoleen.

OHC:ssa laakerikansien ohjureina toimii ne pinnapultit, joten siinä voi mitat muuttua kun niitä vaihtelee. Tosin itse en käyttänyt missään omia OHC kankia kun pultit vaihdoin ja hyvin pelitti. Reikämikrolla voi tarkistaa "ristimitan" jos epäilyttää, jota sitäkään en tehnyt.
Jäsen #606

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Uudet KK-pultit ja laakeripesät

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Toukokuu 16. 17:01:56 2012

Ok hyvä tietää. Kohtahan tässä jo pääseekin sitten mottia niputtamaan... :D

Vastaa Viestiin