L6 ja L8 ecut
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
L6 ja L8 ecut
ovatko L6 ja L8 ecun liittimet fyysisesti identtiset ? johtojen järjestyksellä ei ole väliä.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Eiköhän ne kaikki EEC-IV ole 60-pinnisiä ja osa EEC-V:stäkin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ja koska oppiminen on ilomme ja "neuvominen" suorastaa orgastisen mukavaa voimme todeta että kyseessä on Weber Marelli IAW Level6 tai 8MouTine kirjoitti:Eiköhän ne kaikki EEC-IV ole 60-pinnisiä ja osa EEC-V:stäkin.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Aaivan! Tuota pointtia en muistanutkaan. Pikkuhiljaa ihan vaivihkaa mullekin jotain tarttuu tietämystä noista teidän turbo-vehkeistä...jjs kirjoitti:Ja koska oppiminen on ilomme ja "neuvominen" suorastaa orgastisen mukavaa voimme todeta että kyseessä on Weber Marelli IAW Level6 tai 8MouTine kirjoitti:Eiköhän ne kaikki EEC-IV ole 60-pinnisiä ja osa EEC-V:stäkin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Löytyy myös cossun/scorpionoista ABS boxi joissa vastaavat liittimet kuin ecuissa.Timo kirjoitti:on, ja sama liitin on ilmeisesti joissakin saabin abs bokseissa/vast, kannattaa tutkia niitäkin jos liitinkampaa tarttet esim säädettävää ruiskua varten..
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Siis johtosarjan puoleinen? Saattaa löytyä tarkistan huomenna tallilla.Orsts2 kirjoitti:Myykää mullle semmonen liitin
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 463
- Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
kukas se laittoi sen linkin et harisella olis, eikö se pitänytkään paikkaansa? vai mihin se vastaus hävis? edelleenkin, etsi sopiva halpa "muu vastaava boksi" ja ota siitä, muuten niitä ei taida kovin helposti löytyä..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
kyllä ne tuolta jostain löytyy:
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm
http://www.siipicossu.com/manuaaleja/manuaalit.htm
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Joo laitoin ja pitää paikkansa. Poistin kun tuli mieleen et Harinen ite ei niitä mainostanu vaan joskus metsästin ko osaa ja häneltä niitä sain kohtuu hintaan. Mutta tuskin siitä haittaa on vaikka clubi tietää että niitä saa. Eli Toijalan autosähkö S. HarinenTimo kirjoitti:kukas se laittoi sen linkin et harisella olis, eikö se pitänytkään paikkaansa? vai mihin se vastaus hävis? edelleenkin, etsi sopiva halpa "muu vastaava boksi" ja ota siitä, muuten niitä ei taida kovin helposti löytyä..
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
eikös noita hylsy ecuja kieri kaikissa fiateissakin ( For Idiots And Tourists ), esim jossain Chroma 89-93 on marellin IAW ruisku , saa varmaankin edukkaasti...
kävi siis itelläkin mielessä tehdä bolt-on megaspruut...
p.
kävi siis itelläkin mielessä tehdä bolt-on megaspruut...
p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Jos jollain on suunnitelmissa laittaa cossuun megaspruuttaa niin mulla ois kasattu megasquirt joka on sovitettu cossun koteloon niin että oma piuhasarja käy "suoraan" siihen ms:n kiinni ja boxi suoraan alkuperäisen paikalle. Tämä siis ylimääräisenä tällä hetkellä ja saa ostaa pois.. Pistäkää privaa jos kiinnostaa!
Toyota Supra TT
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
L1:ssä on keltainen seosruuvi (syvällä etupuolella)L@RE kirjoitti:Mites L6 ja L8 boksi eroaa sisäkaluiltaan?
Oisko jollain laittaa kuvaa L8:sta?
Tässä pyörittelen boxia jonka pitäis
olla L6 mutta seosruuvi on pieni keltainen.
Muistelin että se olisi näin L8:ssa.
Boxin kannessa kyllä lukee W45.06/L20_67,
alkoi vaan tuo ruuvi mietityttämään...
L6:ssa on valkoinen seosruuvi (etureunan tasalla)
IAW048/01 (kattiversion L8 )
IAW048/02 (katiton L8 )
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Tuli tossa pari päivää sitten ostettua tollanen ecu, suoraan Saksan eBaystä löysin. On peräisin Fiat Tipo/Tempra 2.0ie mallia
* WEBER ITALY - IAW / 4U3
* WF4U3.07/8SE.CY
ja hintaa tuli, kyllä, postikuluineen kotiinkannettuna 11,40 eur. Se nyt vaan on hölmöä maksaa liikaa. Tota laatikkoa EI olisi saanut kyllä suomen postilla edes Turusta Saloon 7,90 euron hintaan, mutta Saksassa Deutche Postin hinnoittelu on vähän järkevämpää....
Toi hiivatin boksi on muuten sama kuin cosan, mutta valussa on ylimääräiset kiinnikkeen, joilla sen voi ruuvata kiinni. Pääsee eroon sahalla. Jopa piirilevy on 1:1 cosan kanssa, mutta muutamia osia uupui verrattuna L8:iin. No, liitin on jo irti, ja PADsi sauhuaa uutta leiskaa....
p.
* WEBER ITALY - IAW / 4U3
* WF4U3.07/8SE.CY
ja hintaa tuli, kyllä, postikuluineen kotiinkannettuna 11,40 eur. Se nyt vaan on hölmöä maksaa liikaa. Tota laatikkoa EI olisi saanut kyllä suomen postilla edes Turusta Saloon 7,90 euron hintaan, mutta Saksassa Deutche Postin hinnoittelu on vähän järkevämpää....
Toi hiivatin boksi on muuten sama kuin cosan, mutta valussa on ylimääräiset kiinnikkeen, joilla sen voi ruuvata kiinni. Pääsee eroon sahalla. Jopa piirilevy on 1:1 cosan kanssa, mutta muutamia osia uupui verrattuna L8:iin. No, liitin on jo irti, ja PADsi sauhuaa uutta leiskaa....
p.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Toimii varmaan jotenkin mutta ei varmaan täydellisesti.AnttiS kirjoitti:Toimiiko kattiversion L8 suoraan katittoman L8 tilalla??
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Lokakuu 19. 18:13:06 2010
Re: L6 ja L8 ecut
IAW 048/01 (WD48.08/L3H.90)
Auto vähäpäästöinen, varustettu lambdalla ja katalysaattorilla... Ja boksissa on seosruuvi. Avasin kannen ja katsoin sisälle, niin kyllä se ihan toimiva ruuvi on. Miksi? Mitä sillä säädetään?
Boksissa on myös lastu, päällä lukee FR 4x4 GB valkosessa teipissä.
Auto ei mene päästöistä läpi, käy hyvin laihalla tyhjää. Lambda näyttää 0V ja on ilmeisesti myös rikki, koska sen liitin on ollut irti ties kuinka kauan(lukituskynsi poikki ja pääsee aukeamaan itsestään) ja autolla on ajettu vaan. Ainakaan en saanut siihen kaasuttelemalla mitään eloa. Auto pelaa ajossa ihan hyvin.
Lähinnä nyt kiinnostaa tuo säätöruuvin funktio, säädetäänkö sillä perussäätö, mistä sitten lambda korjaa vai onko sillä joku ihan muu virka?
Auto vähäpäästöinen, varustettu lambdalla ja katalysaattorilla... Ja boksissa on seosruuvi. Avasin kannen ja katsoin sisälle, niin kyllä se ihan toimiva ruuvi on. Miksi? Mitä sillä säädetään?
Boksissa on myös lastu, päällä lukee FR 4x4 GB valkosessa teipissä.
Auto ei mene päästöistä läpi, käy hyvin laihalla tyhjää. Lambda näyttää 0V ja on ilmeisesti myös rikki, koska sen liitin on ollut irti ties kuinka kauan(lukituskynsi poikki ja pääsee aukeamaan itsestään) ja autolla on ajettu vaan. Ainakaan en saanut siihen kaasuttelemalla mitään eloa. Auto pelaa ajossa ihan hyvin.
Lähinnä nyt kiinnostaa tuo säätöruuvin funktio, säädetäänkö sillä perussäätö, mistä sitten lambda korjaa vai onko sillä joku ihan muu virka?
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: L6 ja L8 ecut
Mulla vaikutti tyhjäkäynnin ja pintakaasun seoksiin ainoastaan sillon kun lambdan johto oli irti.toivolao kirjoitti:Lähinnä nyt kiinnostaa tuo säätöruuvin funktio, säädetäänkö sillä perussäätö, mistä sitten lambda korjaa vai onko sillä joku ihan muu virka?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: L6 ja L8 ecut
Nyt on tosta toivolao:n cossusta lambda tasan 1 ja jäännöshappi 0.45, mutta hc ja co on reilusti liikaa. Ilmeisesti menee katti vaihtoon. Säätöruuvista piti kääntää puoli kierrosta "kireemmälle". Lambda saattaa olla ettei toimi vieläkään, ei tullut mitattua yleismittarilla mitä sieltä tulee ulos. Tiedä vaikka olis tossa lastussa jätetty pois käytöstä...
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: L6 ja L8 ecut
Potilas taas vaihteeksi nimim. toivolao:n kossu. Nyt on lambda ja kattisysteemit uusittu ja taas on se aika vuodesta... Täytyy siis katsastaa. Nyt on lambdan jännite tyhjäkäynnillä 0.15V, kun lisää kierroksia niin jossain kohtaa nousee 0.8V:iin, mutta mitään säätöä ei tapahdu. Ei siis vaihtele 0.1-0.8V väliä. Ilmeisesti tuo lastu on katittomaan tarkotettu, eikä lambdasäätö toimi sen takia.
Siitä yleisessä jakelussa olevasta PDF-workshop manuaalista löytyy sivulta 878 tuon säätöruuvin perussäätöön ohje. Ilmeisesti lambdaintegraattorin tila tulostuu diagnoosiliittimen kautta, pitää piruuttaan koittaa ledillä mitä siellä tapahtuu.
Jos toi lastu ei ole lambdalle tarkotettu, niin olisko jollain avuliaalla joko vakio lastua myyntiin/lainaan, tai vakio softaa, minkä voi tulittaa tyhjälle piirille...?
EDIT: Kyseessä siis ainakin L8 kattimallin ecu, lastu vissiin stg 1 ja 270hp vakio suuttimilla ja ahtimella.
Siitä yleisessä jakelussa olevasta PDF-workshop manuaalista löytyy sivulta 878 tuon säätöruuvin perussäätöön ohje. Ilmeisesti lambdaintegraattorin tila tulostuu diagnoosiliittimen kautta, pitää piruuttaan koittaa ledillä mitä siellä tapahtuu.
Jos toi lastu ei ole lambdalle tarkotettu, niin olisko jollain avuliaalla joko vakio lastua myyntiin/lainaan, tai vakio softaa, minkä voi tulittaa tyhjälle piirille...?
EDIT: Kyseessä siis ainakin L8 kattimallin ecu, lastu vissiin stg 1 ja 270hp vakio suuttimilla ja ahtimella.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: L6 ja L8 ecut
Noniin, nyt toimii ja tuli leimakin.
Ja mistä johtuu, että lambdan signaalijohdon jännite boksilta päin mitattuna on ilman lambdaa 0.255V, lambdan kanssa kuitenkin n. 0.5-1.5V?
Eli kyseessä on titaanioksidianturi, mutta kuitenkin mittausjännite puuttuu signaalijohdosta jos lambda on irti. Johti ovelasti harhaan, ja sinne asennettiin tuon perusteella ensin tavallinen anturi...
Ja mistä johtuu, että lambdan signaalijohdon jännite boksilta päin mitattuna on ilman lambdaa 0.255V, lambdan kanssa kuitenkin n. 0.5-1.5V?
Eli kyseessä on titaanioksidianturi, mutta kuitenkin mittausjännite puuttuu signaalijohdosta jos lambda on irti. Johti ovelasti harhaan, ja sinne asennettiin tuon perusteella ensin tavallinen anturi...
Jäsen #606